Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom

elitemadzone.org :: AutoZone :: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 32943 | Odgovora: 131 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.86.179.*



+5251 Profil

icon Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 11:27 - pre 184 meseci
Od polovine Marta krece program prodaje Punta iz Zastave, sada Fiat, uz povoljan kredit sa fiksnom kamatom. Cena je takva, da sa kreditom na 7 fodina, mesecna rata iznosi manje od 100€(istina ovih dana, dinar lagano pada)

Sa druge strane, nudi se i mogucnost zamene bilo kog starog automobila, u propisanom tehnickom stanju (da nije bas sa otpada), uz kompenzaciju od 1000€.
Da li je puno ili malo, mislim da je drugorazredna vaznost.

U "paketu" vozila za zamenu, su i "crnogorci", pod uslovom da su u upotrebi u Srbiji najmanje godinu dana. Na taj nacin se stavlje tacka na dotican problem, za koji ipak vlasnici nisu previse krivi. Kasnila je, odnosno regulativa nikada nije doneta.

Elem, sta se iza brda valja.

Pokrenuo sam ovu temu, posto je pre nekoliko meseci bilo "nevernih Toma", da ce Srbija sa teznjama ulaska u EU, morati da resi otpad na drumovima.

Uz ovakve cene, nakon perioda od godinu dana, sledi obaveza posedovanja vozila sa euro 4 motorom (ili prelazni rezim sa "samo" euro3), u svakom slucaju, do 2015 (sto je rok za prociscavanje i "ekologizaciju" industrije) cemo imati i "cistunce" na drumovima.

Pristupacnost kredita, i povoljnost da ga moze aplicirati i porodica sa dve prosecne plate, potreba da se forsira trziste za Fiat i ospesi kolicina prodatih vozila, takodje i zelja da taj posao u povoju uspe, dovesce do promene propisa, tehnickog pregleda, i nemogucnosti posedovanja vozila koja su najbrojnija na nasim drumovima.

Poz
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 11:37 - pre 184 meseci
Akcija je vec u "dubiozi". Posto imamo neke kontakte na poslu, saznali smo da samo 20-30 ljudi se prijavilo za Z10/Punta. Dakle, vrlo losa situacija.

Takodje, zahteva za kredite nema, niti ce ih biti - bice ih u vrlo minornom broju jer 90% ljudi je u kreditima i na osnovu izvestaja kreditnog biroa nisu u mogucnosti da uzmu novi kredit (plate u dinarima, rate u evrima i sad rate prelaze dozvoljenih 30% zaduzenja).

Iz pouzdanih izvora Hypo i EFG banke (EFG ce davati ovaj kredit) saznali smo da ce biti slaba vajda od toga - niko ziv se ne interesuje. Oni retki, interesuju se za puko prezivljavanje (kes kredit i kredit za obnovu dotrajalih aparata u kuci) a niko nije zainteresovan za kredite za kola.

Pri tom cena Z10/Punta u FULL-u (mislim FULL je smesan - klima, ABS i podizaci) je 9150e!!!! Mislim, jel su oni normalni:)

Sandero Laureate 1.4 ima za tu cenu, Astra Classic II je vec 9990e, NOVI Hyundai I20 10990 sa tri tone opreme (pri tom to je novi auto i cene ce ici dole).

Rezultat ce biti porazavajuc. I to debelo. I bice otreznjavajuce.

Elem, drzava gresi: prvo gradjani su prezaduzeni. Kako ce uzeti taj "laksi" kredit? Nikako. Ako ga i uzmu, kako ce ga otplacivati? Tesko.

A u pitanju je BEZBEDNOST na putevima.

To se moze resiti malo bolje:

1. Veca subvencioniranje za polovna vozila, MINIMUM 1500e, sa porastom do 2500e u zavisnosti od kategorije vozila
2. Popustanje kreditnog biroa kod odobravanja drzavnih kredita uz obezbedjenje u vidu hipoteke nad vozilom.
3. Snizavanje cena doticnog vozila za minimum 1000 u jacim varijantama.
4. Stimulacija preduzeca da se ubace u program obezbedjenja kredita za zaposlene a u cilju poboljsanja standarda i bezbednosti na putevima
5. Olaksavanje postupka obrade kredita i uplate (pominje se rok od 30, da da 30 dana od odobrenja do fakturisanja! Pa ko ce platiti razliku u kursu - naravno kupac, tj. obican smrtnik).

Mora to bolje, brze, efikasnije jer vec je interesovanje slabo i bice slabije u narednom periodu.

Ne znam da li ste citali uslove odobrenja, ali to je pakao.

Lepo izgleda kao naslov u novinama a u sustini moras da imas dokumentaciju kao za ulazak u Pentagon.

Ja prvi NE zelim da menjam auto pod takvim uslovima.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 11:51 - pre 184 meseci
Zaboravih - treba resiti i nacin kreditiranja ne samo za Punta vec i za sve ostale tipove automobila.
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 852



+152 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 11:56 - pre 184 meseci
Citat:

Pokrenuo sam ovu temu, posto je pre nekoliko meseci bilo "nevernih Toma", da ce Srbija sa teznjama ulaska u EU, morati da resi otpad na drumovima.


Nece to ici to bas tako, jer planirana proizvodnja je nekih 15 hiljada komada, a krseva ima koliko?....otprilike milion.

Tako da 2015 tesko, tesko cemo se resiti i do 2020.

I nismo u obavezi da se resimo krseva, bugarska je odavno u EU a uvoze polovnjake stare 15 godina naveliko.

 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9506
212.200.68.*



+10254 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 12:22 - pre 184 meseci
@cozmo_im
Država greši, da, ali zaboravio si osnovni uzrok: nestabilnost dinara, tj. večita devalvacija.. Nakon pada od oko 20%, i veoma tmurnih najava da je nova odskočna daska 100 din za 1 EUR (gde će se odskočiti - niko ne zna) niko normalan se zaleće da opet i ponovo uzima kredite indeksirane u evrima.

Da, sada nekih 100 EUR mesečno možda nije mnogo za takozvani "srednji stalež", (koji se tokom nekoliko zadnjih godina formirao koliko-toliko) ali, svim pripadnicima "srednjeg staleža" (kome pripada i moja malenkost) je i dalje u gorkom sećanju srozavanje na puko preživljavanje.

Moje skromno mišljenje: sve je to lepo i fino, ali ovim padom dinara od oko 20% ponovo se narodu uvukao strah u kosti, ali ne za 20% nego za 120% !
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 12:37 - pre 184 meseci
Jeste problem nestabilnost dinara ali i prezaduzenost, i nacin tretiranja iste kod ljudi sa srednjim primanjima (kakvi smo mi recimo). Ako si opterecen 25%, 5% ti automatski racunaju minus, prema tome 30% si vec opterecen a iznad toga ne mozes dobiti kredit. Ako plata ne prati euro (moja prati) jos je gore. I, sad kako prosecno zaduzeni gradjanin da se zaduzi jos 15% za auto? Nikako.

Pri tom preko 70% vozila su starija od 15 godina. A sudeci po jako slabom interesovanju ne samo za akciju vec i za automobile uopste sve je to osudjeno na propast, ove godine barem.

Problem je i restriktivna politika koja je i dovela do zeza s kursom. Inace, u Srbiji se uredno vracaju krediti, a sama restriktivnost istih, visoke kamate, kreditni biro koji vise lici na policijsku sluzbu, visoka ucesca, smesno ogranicenje zaduzenja dovode do problema. I to velikih. I bice ih sve vise ako se nesto ne uradi.

Auto jeste luksus, ali u pitanju su i zivoti ljudi.

Svugde su premije do 2500e za stari auto. Zasto samo 1000e? Zasto sumanuta procedura za kredit?

OK, drzava nije toliko jaka materijalno, ali kad vec zelis nesto, onda to i uradi. Samim tim kurs ce se stabilizovati kao i deo privrede.

Ovako sve puca, ljudi nemaju poverenja u drzavu.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.livar.si.



+53 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 13:18 - pre 184 meseci
dobra zamisao ali...

.... subvencija je 1000e za predat stari automobil....

pitam se koji je to stari automobil čija je vrednost na našem "iskrivljenom "tržištu manja od 1000e i ko je njegov vlasnik?..... da li on razmišlja o kupovini novog ZPunta ili o kupovini 10 litara goriva u rezervoar?... ili da li će novim ZPuntom ići na pecanje?... i ko bi dao svoj automobil, koga može prodati za 1500-2000e, za 1000e, ako već hoće da kupi skuplji??.... plus kupovina na kredit u ekonomski trusnom području....

........ vrlo je mali krug ljudi koji će od marta biti pred odlukom..

premijama od 2000e se čisti "krš" star preko 10-12 godina u EU.... ipak kod nas se mora prvo počistiti znatno "starija paučina i prašina"
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.86.179.*



+5251 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 13:20 - pre 184 meseci
Ima tu par problema. Osim realizacije da "nama" bude bolje.

Prvo je sto i nije mala kompenzacija 1000€ za nase krseve (koji u proseku, na zapadu kostaju i manje), drugo, nasa prosecna plata neka je i 400€, to je u odnosu na popust 2,5 puta manje, nego u Nemackoj gde je prosek oko 2500€..

Trece, mislim da je vise politicki nego ekonomski potez, radi konacnog usaglasavanja sa EU, bar propisa o saobracaju (ako vec kukamo za ukidanjem viza, ne mislite da ce nas pustati da sa krsevima brljamo po EU), sto znaci da nece biti milosti prema krsevima.
Ako vec hocemo u EU, kako to se zamislja, krmetina, bolovanje, sitna potrosnja, stednja na ulju i filterima, voznja automobila do iznemoglosti...a evropske plate, krediti, letovanje u Nici, skijanje u Garmisu

Ili kupi da valja, ili nemoj da vozis, pa neka sada krseva ima i 2 miliona, bice to lep, mocan otpad, a i rasteretice se ulice od Yugica, lada i ostalih skalamerija na plin, koje imaju nebitno odrzavanje, nekorisno za auto-sisteme(osim za poneke prodavnice auto-delova, ali je taj pomet finansijski mizeran), ozbiljni, skupi i luksuzni servisi ne opste sa takvim vozilima.

Podizanje saobracajnog trzista na visi nivo, uz mnoge prednosti(guzva, ekologija, bezbednost) i ukidanje zastarelih navika(otpadanje trapova po ulicama, filteri se ne menjaju vec bacaju, popravlja se po parkinzima, kao u Africi, kupuju se najjeftiniji delovi).

Naravno, najvecu korist ce imati drzavni sistemi, zato mi se i cini izgledan sled dogadjaja.

Sledi ubrzana "presuda" vecinskom obliku automobila kod nas.

Poz
 
Odgovor na temu

Laza80

Član broj: 32978
Poruke: 93
79.101.93.*



+1 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 13:37 - pre 184 meseci
Kako misliš da će se presuditi krševima? Ovom Dinkićevom akcijom svakako ne!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.86.179.*



+5251 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 13:54 - pre 184 meseci
Niko i ne prica da ce ova akcija "resiti" nesto, vec da je POCETAK zbivanja.

Politicko, ekonomsko i socijalno debelo i realno opravdanje za korake koji slede. Na sluzi ova akcija sama sebi ili nekoj zamisljenoj svrsi, nego je pocetni korak, kojem nema prigovora, brine i o socijalnom i o privrednom aspektu.

Pokusavam da pokrenem razmisljanje o situaciji koja se valja "iza brda", a koja je pokrenuta ovim potezom.

Otvorena su vrata predsoblja, sledeca vrata su vrata odluke i desavanja.

"Divizije se primicu" sa raznih strana, nov zakon o saobracaju(za koji vecina misli da ce biti donet da se ne postuje, i nije ni vazno, nastavice se po starom), koji je takodje otvorena kapija za poostravanje tehnickih pregleda i ponasanja u saobracaju, takodje predigra direktnom propisu koji ce zabraniti koriscenje "beskorisnih, stetnih i opasnih" vozila koja su u trenutno masovnoj upotrebi.

Ako se hoce "red i zakon", ako se hoce, a hoce se Europa...slede i europski propisi... standard je posebna briga, koliko mozete da procitate po stampi, 2, 3 5 pa i vise hiljada evra mesecnog prihoda, vec mnogi apliciraju...cak po zakonu iako nema morala...


Tako da "odluka" vlasnika krseva sledi, ko bude vispreniji, lakse ce se odreci krsa, , pa mu sledi odluka, da li ce da vozi auto uopste(da li moze), pa tek onda da li ce da vozi Punta ili ne.

Poz.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 14:00 - pre 184 meseci
Citat:
vladd:Ili kupi da valja, ili nemoj da vozis, pa neka sada krseva ima i 2 miliona, bice to lep, mocan otpad, a i rasteretice se ulice od Yugica, lada i ostalih skalamerija na plin, koje imaju nebitno odrzavanje, nekorisno za auto-sisteme(osim za poneke prodavnice auto-delova, ali je taj pomet finansijski mizeran), ozbiljni, skupi i luksuzni servisi ne opste sa takvim vozilima.
Sledi ubrzana "presuda" vecinskom obliku automobila kod nas.

Poz


Nema sansona. Upravo ti koje pominjes (vlasnici Yugica, Lada i skalamerija) se NE uklapaju u tu pricu. Niti imaju sredstava za kredit i novi auto da im ga das i za 5000e na 10 godina. No way! Pri tom kod nas se pokretna imovina oduzima samo ako ucinis krivicno delo i ne mozes ljudima zabraniti da ih voze. Jedino da ih ne registrujes ako ne prodju tehnicki - a ako prodju dva tehnicka koja se najavljuju za starija vozila, tek onda im ne mozes ograniciti nikako upotrebu tih vozila. Oni koji ne prodju tehnicki verovatno ce dovesti taj auto u neki red.

Prosecne plate ljudi koji dizu kredite za vozila nisu ispod 500 do 600e uglavnom a vozaci tih automobila koje si pomenuo neretko imaju maksimum 200e. Oni jedva daju za 4-5 litara beznina ili plina samo da se dovuku negde. A treba im auto, imaju decu, neke potrebe kao i svi normalni ljudi.

Zasto bih ja dao moj auto za 1000e kad mi skoro covek na pumpi (pumpadzija na LukOilu) nudio 2500e PREDAMNOM za auto. Kumio me da mu ga prodam kad je video u kakvom je stanju. A mogu da ga utopim i za vise. Dakle ja mogu da namaknem 2500e SIGURNO za auto star 19 godina. Doduse tip top je ali ne ispunjava Dinkiceve norme.

Ko ce ljude naterati? Niko.

Dakle, mora tu mnoooooogo vise da se poradi. Ja mislim da je subvencija od 1000e mala. Minimum 2000e po meni. Plus nema kreditnog biroa pri odobravanju tih kredita, nek obezbede auto hipotekom. Kako ce prosecan zitelj s platom od 500e i kreditom od recimo 100e do i dozvoljenim minusom i jednom kreditnom karticom uzeti taj kredit? Nikako, nece mu odobriti jer prelazi 25% zaduzenja!

Zatim, ti vlasnici Yugica i Ladi da li ce imati novca da odrzavaju novi auto ako kojim slucajem SKRPE pare za kredit? Ne verujem. Da li ce redovno uspeti da izmire rate? Verovatno da, ali teskom mukom (ipak se preko 95% kredita vraca na vreme u zemlji).

Znaci, nije to tako lako, pogotovo sto tek sledi udar krize.

Kazem, ja prvi NECU dati moj auto za 1000e da mi ga skrckaju pod presom.

Elem, moraju znatno bolji uslovi od ovih da se ponude. Pa cak i neka stimulacija da se to vozilo odrzava u bezbednom stanju. Kao u svetu. Tipa: Kupis Punta na taj kredit. Godinu dana ne napravis prekrsaj recimo - dobijas popust pri registraciji. Dve godine - besplatno registracija + besplatni kasko za tu godinu. 5 godina bezbedne voznje novog auta - 20% popust na cenu bilo kog sledeceg novog auta + besplatni kasko i registracija za prvu godinu recimo.

Svasta moze da se uradi - i nisu to neke velike pare jer realno se smesno novih vozila proda u Srbiji. Pogotovo je cifra porazavajuca za za zadnja tri meseca...
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7173 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 14:05 - pre 184 meseci
Citat:
vladd
Trece, mislim da je vise politicki nego ekonomski potez, radi konacnog usaglasavanja sa EU, bar propisa o saobracaju (ako vec kukamo za ukidanjem viza, ne mislite da ce nas pustati da sa krsevima brljamo po EU), sto znaci da nece biti milosti prema krsevima.


Iz tvojih usta u bozje usi :)

Nisam bas siguran da su "politicki potezi" iz Srbije neko sustinsko "usaglasavanje sa EU" - ali dobro, dobar potez i na papiru je bolje nego nedostatak bilo kakvih poteza. U principu 1000 EUR motivacije da ljudi zamene daleko manje bezbedan stari auto sa novim je korak u dobrom pravcu, ali jos i dalje poprilicno daleko od resenja.

Nemoj pogresno da me shvatis, samo sam skeptican prema mogucnostima drzavnog aparata Srbije da resi tako jedan veliki problem kao sto je kolicina prastarih vozila na drumovima Srbije - generalno se niko u poslednjih 20+ godina nije pokazao kao previse sposoban za resavanje velikih problema, a ovaj je jedan od povecih. U biti tog problema lezi nizak zivotni standard i vec visedecenijska tradicija potpunog ignorisanja propisa i sigurnosnih normi - da li ce nekakve "politicke akcije" to da rese, vreme ce pokazati.

Citat:

Sledi ubrzana "presuda" vecinskom obliku automobila kod nas.


Ne znam, mislim lepo je da neko ima razloge za tako ocigledan optimizam... Let's see.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 14:15 - pre 184 meseci
Pozdrav,

auuu, na kojoj pumpi moze da se proda auto 19 godina star za 2500 eura?
Da odmah tamo odem da "poslujem", ja ionako nista ne prodajem vec samo ostaje bez-veze posle rashodovanja, da namanknem neku banku, i to kakvu banku. Tapsu i mene puno puta po ledjima da mogu toboz da prodam auto za toliko i toliko, samo nisu poneli bas sad pare sa sobom, inace sad bi oni.....ali ne kazem, mozda neki mazohista i voli to, ipak se rezervoar za gorivo otvara pritiskom na "dugme" :)

Sta fali firmi da kupi ZPunto za svoje potrebe, ma ne mora u "Full-u" uopste, a da pritom rashoduje starog jugica kome ne bi Bog nasao kupca danas?
Logike ima, i kako rece Vladd, dobro je da se nesto suvislo pokrece uopste. I italijanskom ulaganju treba izvestan podsticaj, pa ako je i to nekakav faktor, neka bude i tako. Taksisti tek imaju o cemu da razmisljaju, oni su vec tako formirali redove za kupovinu Florida sa ugradjenim plinom i klimom svojevremeno jer su nalazili logiku u mesecnom otplacivanju necega sto im dnevno zaradjuje. Izborili su se za nekakav svoj maleni popust i kreditne uslove i to je ta prica. Ima rezona u svakom slucaju.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 14:17 - pre 184 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: U biti tog problema lezi nizak zivotni standard i vec visedecenijska tradicija potpunog ignorisanja propisa i sigurnosnih normi - da li ce nekakve "politicke akcije" to da rese, vreme ce pokazati.


Slazem se a to sam i ja napomenuo.

Ja za ovih 17 godina koliko sam vozac sam napravio jedan jedini prekrsaj, prvih 10 godina ni jedan prekrsaj, i zadnjih 6 godina takodje. Nikad se niko nije setio da stimulise (kao u Nemackoj recimo) vozace koji ne prave prekrsaje i koji mogu da budu reper u saobracaju. Nikad se drzava nije setila da takvim vozacima ponudi novi auto po dosta nizoj ceni sa boljim uslovima kreditiranja i nekim drugim pogodnostima. Samim tim bi se ljudi podstakli da bezbednije voze i da razmisljaju o zameni staro za novo.

Primer mog tece: 15 godina u Nemackoj bez prekrsaja. Pocasni clan uprave ADAC-a, dijamantska plaketa Mercedesa za bezbednost u saobracaju. Oslobodjen dazbina registracija, zatim imao je mogucnost da kupi automobil bez uracunatog poreza sa odlicnim kreditnim uslovima po principu staro za novo.

Takve stvari fale ovde godinama, decenijama.

Ovo jeste neki pocetak. Ali samo "neki". Mora to ozbiljnije i jace, moraju se sagledati svi problemi.

Prve naznake su da je izuzetno los odziv, kao i reakcija samih vlasnika polovnjaka. Neko ima polovnjak iz 1995-1996 koji je u odlicnom stanju i vredi vise al ne ispunjava Euro 3. Sta cemo sa tim ljudima? Sta cemo sa apsolutno bezbednim i obrazovanim ucesnicima u saobracaju sa apsolutno tehnicki ispravnim i odrzavanim automobilima sa servisnim knjizicama? U isti kos sa prekrsiocem koji ce Yugo od 150e dati i dobiti 1000e? OK, i on treba da zameni taj krs, ali ne moze u isti kos sa postovacima propisa koji voze mnogo bolje i tehnicki ispravne automobile...

Ima tu posla za 10 godina unapred...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.86.179.*



+5251 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 14:19 - pre 184 meseci
Ne, nema sanse da pogresno shvatim, i ja sam skeptican, i uvek kada je stizala kap meda, sledila je kofa zuci.

I ja imam auto, koji ne bih prodao za 1000 evra, ali, ako me onemoguce u koriscenju istog, naravno da cu ga zameniti za Punta.

Sa propisima, koji mislim da slede, urnisace trziste polovnjaka (kao na zapadu).

A cena 1000 evra za krs nije mala, cinjenica ima vozila koja kod nas "vrede" vise, ali je auto roba, ako se ujednace cene, Yugic star 15 godina (ionako mogu da se nadju za 800-900 evra), po zapadnim merilima vredi -300€, toliko treba da se plati odnosenje na otpad.

Zato i, "naglas" razmisljam, sta ce da nam rade, da ne zakasnimo sa odlukom.

Fakat je takodje, da je pijaca polovnjaka pukla, mesecima je na minimumu, vlasnike menjaju samo vozila u najjeftinijem segmentu, mali korak treba da se potpuno ugasi, kao "biznis" je vec problematicna.

A to da li ce neko "imati para", e tu je veliki bol u preponama, ako se setimo bivse ministarke koja je preporucivala prodaju stana ako nema para za kiriju...


Ko nema dovoljno para, koliko smatraju da porodica-pojedinac treba da ispovrati auto-sistemu, nece ni da baulja po putevima, samostalno, samo u javnom prevozu.

U viziji je resenje nekih teskoca, manje zagadjenja, habanja puteva, manje guzve, vise oslobodjenih parking mesta, veca potrosnja za auto sisteme odrzavanja, obezbedjen prihod..(ranije smo zakljucili da je kupovina novog tipa vozila samo ulaznica za placanje odrzavanja)..

Mozda je bilo posla za 10 godina, ali je kriza jako pogurala tocak nizbrdo, lepo sam govorio da je Mart finansijsko cudo, bice svega, a najvise kuknjave.
Sa ovim tempom, gde se projektuje izvodjenje poteza za kompenzaciju krize u sledece dve godine(u USA, mi smo kao guske u magli), sa nekim obavezama koje smo prihvatili(ne racunam politicka obecanja koja ce uvek pokusati da ostvare, uz pakost), mislim da su dve godine prelomne, 2012, i 2015...

Poz.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 14:19 - pre 184 meseci
Citat:
lancia88: Pozdrav,
auuu, na kojoj pumpi moze da se proda auto 19 godina star za 2500 eura?


Offtopic, ali da ti odgovorim:

U pitanju je pumpa kod Saobracajne skole u Zemunu, prosle godine. Covek mi sipa benzin i zagleda auto. Pita jel ga prodajem, ja kazem mozda, nisam siguran jos. Odusevio se u kakvom je stanju (kao nov), on juri Corollu. Danas je isao da gleda jednu, poneo novce i nije zadovoljan. Kad je video apoteku od mog motora, pozvao me unutra i pitao me da li bih hteo njemu da prodam, ima pare kod sebe, nudi 2500e i da mi da kaparu.

Eto, ziva istina - jer ne volim da lazem ni da farbam ljude, pa makar to bio i forum gde se licno ne poznajemo.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 14:23 - pre 184 meseci
Citat:
vladd: I ja imam auto, koji ne bih prodao za 1000 evra, ali, ako me onemoguce u koriscenju istog, naravno da cu ga zameniti za Punta.


Nece te nikako onemoguciti. Ako si citao novi zakon koji ce biti usvojen do kraja godine predvidja se tehnicki pregled dvaput godisnje za vozila koja su starija od 15 godina mislim (u svakom slucaju za ona koja ne ispunjavaju Euro 3 norme), kao i povecanje taksi na zastitu zivotne sredine za neki procenat.

Ako prodjes ta dva tehnicka i platis 1000-1500 din vise tu taksu x2 na godisnjem niovu, niko te nece cimati za auto.

Naravno da bih dao auto za 1000e ako bude obezvredjen na tu cenu kao polovnjak. Dokle god mogu da ga prodam za vise i uredno registrujem (pri tom mislim na regularni prolazak tehnickog, ne preko veze) - necu ga davati na reciklazu.

I da, i dalje mi nije jasno zasto to ne vazi ZA SVA VOZILA nego samo za Fiat koji se sklapa u Zastavi? Meni je to glupo i ne zelim da budem ucenjen modelom koji cu kupiti, za ipak SVOJE novce. Lepo jeste, nov auto i sve to, ali mislim da mi je pitanje na mestu.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7173 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 14:48 - pre 184 meseci
Citat:
vladd
Sa propisima, koji mislim da slede, urnisace trziste polovnjaka (kao na zapadu).


Zanimljivo - mada mislim da to zavisi od vremena do vremena, bas danas bejah u Daimler-u (HQ, Stuttgart), i pitam coveka kako ide prodaja - kaze da su se ljudi totalno okomili na polovne modele ("polovne" u smislu 1-5 godina stare tj. u vecini slucajeva do 3 godine), bar kada je Mercedes u pitanju. Gro onih 2500EUR/lobanja kredita je otislo u Fiat/VW i ostale sa manjim i jeftinijim modelima doduse.

Ako se zaista desi to sto pricas Vladd (daj boze ;-) ne verujem da ce trziste polovnjaka biti "urnisano" vec ce biti samo civilizovano i dovedeno na daleko veci nivo - od same percepcije sta je polovnjak koji se prodaje pa do onoga sta dobijas sa istim. Automobili stariji od 5-6 godina jednostavno nece biti zanimljivi finansijski ni za kupce (zbog ogromne cene sertifikacije i odrzavanja) a ni za auto dilere (zbog drasticnog pada cena starih automobila a samim tim i njihove zarade).

Ali, kao sto rekoh - nisam bas previse ubedjen da je vlast u Srbiji sposobna da tako nesto uradi. Cenim da u Srbiji postoji masa ljudi koja vozi te ocajno stare automobile zbog nedostataka finansija ali su im ti automobili jednostavno potrebni za neke osnovne zivotne stvari - javna transportna mreza u Srbiji je mozda bolja nego pre 15-tak godina ali je veliko pitanje na sta bi licila kada bi joj se pridruzilo jos 500000 gradjana lisenih njihovih starih automobila... Nisam bas ubedjen da je neko spreman da zrtvuje svoje politicke poene radi toga...



DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
212.200.25.*



+768 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 15:04 - pre 184 meseci
Citat:
Kazem, ja prvi NECU dati moj auto za 1000e da mi ga skrckaju pod presom.


Niko te ne tera. Lepo ti njega prodaj za 2500+ i u plusu si debelo, samo pozuri jer ako ova akcija zazivi tvoj auto nece kostati ni 1500, a kamoli 2500.

U pravu je Vladd, ideja ovoga nije da se svi krsevi zamene odjednom vec postepeno. Tacnije, ideja je da se ovih 15000 prodaju sto pre, a ne sumnjam da ce se to i desiti ako uslovi budu ovakvi kakvi se najavljuju. Siguran sam da medju stotinama hiljada vlasnika olupina ima bar 15-ak hiljada koji ce imati mogucnosti da izdrze taj kredit
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
adsl-221-177.eunet.yu.



+165 Profil

icon Re: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom19.02.2009. u 15:19 - pre 184 meseci
po meni,velika glupost [subjektivno misljenje ;)]

zasto,
1. zato sto se daje samo 1000 eura "subvencije" ,a ljudi koji voze te automobile "do 1000 e" vrednosti,tesko da mogu ista drugo i da si priuste
2. zato sto se daje samo za glupog punta,koji je precenjen [da ne idem dalje]
3. zato sto su krediti zlo ,pogotovo sada,sto banke odredjuju kredite kako im se cefne,sto je kredit vezan za euro,a placa se u dinarima,a dinar plese iz dana u dan,iz sata u sat
4. zato sto se daje samo za glupog punta [nisam zjbo]


nego,fiat sigurno nece za 1000 e jeftinije dati punta [da ne kazem zastavu 10] ,odakle onda idu tih 1000 e? iz budzeta?
a kuda odlaze otkupljena vozila? na reciklazu? kod koga? da li i to placaju ili otpadi otkupljuju?po koliko puta manjoj ceni od 1000 e?


po meni [opet,subjektivno misljenje],treba davati subvencije za koriscenje "cistijih" automobila,tipa hibrid,alkohol,elektricni i slicni,nisam upoznat [ne znam odakle da podjem da se upoznam sa doticnim] sa registrovanjem doticnih automobila,da li se placa manja registracija/uvoz...

i tako :)

zaboravih,i zasto uporno drzava gura li gura glupu zastavu i fiat
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Krenule su promene, vlasnici polovnih automobila pred odlukom

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 32943 | Odgovora: 131 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.