E ovako nisam zadovoljan sa stelovanjem ventila....nekako sam skeptican sto se toga tice....
I uvek pronadjem nesto sto da kazem nisam obracao paznju. Na koje mi je drugar sa ovog foruma skrenu paznju.
Ono sto je bitno je to da hocu da unapredim znanje i da mi je to bitnije od odlaska kod majstora i placanja.
Znaci ovde mi je znanje presudno.
Ono sto sam ja radio kod stelovanja je to da sam pazio da za svaki ventil na jednom cilindru bregasta (jaje bregaste, da se tako izrazim) bude na 12 sati. Znaci onaj vrh bregaste bude na 12 sati.
Znaci recimo 1 cilindar:
Namestio sam da na prvom ventilu bregasta bude na 12 sati i stelovao 0.20 na njemu. Kad sam to uradio okrenuo bregastu da na drugom ventilu na prvom cilindru bregasta bude na 12 sati i dalje njega stelovao. I tako i za treci ventil na prvom cilindru i tako za svaki ventil na cetiri cilindra.
Sto znaci da za svaki ventil na jednom cilindru bregasta ja bila u tri razlicita polozaja ruka je bila u rti razlicita polozaja i klip je bio u tri razlicita polozaja.
A ono sto me buni je to da nisam pazio na polozaj paljenja tj koji je cilindar na paljenju (ruka), gde se nalazi klip u tom trenutku (trebalo bi da je u gornjoj mrtvoj tacki)
i isto tako redosled 1-3-4-2 redosled paljenja i stelovanja ventila.
Isto tako zabunu mi stvara to. Uzmimo u obzir da se steluje ventili na prvom cilindru.
Paljenje mora biti, tj ruka na kablu gde je na kapi oznacen br.1. Znaci da je na paljenju prvi cilindar. I Isto tako u tom trenutku klip treba biti u GMT (gornjoj mrtvoj tacki)
I kad se to poklopi onda treba pristupiti stelovanju ventila. Da li ima neko obelezenje na remenici bregaste da treba isto tako da se poklopi.
Kao recimo sto je na remenici radilice gde ide PK kais treba da se poklope reperi da bude na 0 na poklopcu zupcastog i onda je prvi cilindar na paljenju.
A onda ako je tako i tako tako treba sve da se poklopi, poklopice se za jedan ventil i njega ces nastelovati ali sta ce biti za ona druga dva da li njih treba stelovati u tom polozaju ili okretati bregastu da bude nba 12 sati za svaki ventil ali onda ce se i ruka pomerati isto tako i klip i onda nece biti paljenje na 1 cilindru vec malo dalje i onda klip nece biti u GMT nego negde drugde..........itd......
To je ono sto me buni i taj pocetak je veoma bitan............mozda je ovo smesno sto pitam ali tako je kad se neko tek upoznaje sa tim......
Ali kao sto rekoh bitno mi je znanje da unapredim svoje znanje za ubuduce neke stvari :).......
Pa ako je neko voljan da ovo prokomentarise bio bih zahvalan.........ako bi moglo detaljno.........
unapred hvala
A evo i da vas obradujem a i ja sam se obradovao kad sam jutros video. Otisle mi kugle prednjeg trapa. Strasno. Nisu izdrzale ni 20 k km.
Da sam samo njih menjao pa ajde nego sam sve radio na prednjem i zadnjem trapu sem amortizera.Sve novo sem amortizera. I jutros reko aj rutinska kontrola tap ima lufta. Ja dignem auto kad ima sta da vidim mrda pa mrda.
DA li je neko od vas skoro pazario kugle gde je uzimao i koliko placao. Ja sam pazario GMB japan placao u rangu skupljih kada sam uzimao ali eto na sta sam naisao.
poz
[Ovu poruku je menjao zarkoj dana 14.04.2012. u 12:55 GMT+1]
POZDRAV OD ŽARKA