Citat:
Jaric_T_Zivadin: Hvala vam na informacijama, ali nešto mi se ne zeza oko toga po ovom vremenu, pogotovu što nemam kanal... A već pretpostavljam da će retko koji majstor da skida to i da lepo to sve proveri. Većini je to gubljenje vremena, pa im najlakše da kažu da kupim neki deo....
vladd reci mi samo gde su na ovim slikama
osigurač i pečurka, pošto mi ovi termini na engleskom nisu baš najjasniji, a i oko toga nikad ni na jednom automobilu nisam nikad čačkao, tako da mi je to strano...
Na slici su circlip i tulip(lala), odnosno solja, pecurka....kako je kome drago da zove.
Solja je spojnica sa kliznim lezistima u koju ulazi krst(tripod) sa rolnicama. Tripod se navlaci na kraj poliosovine i obezbedjuje sa circlipom, osiguracem, da ne spadne, sa kraja poluosovine.
Posto je kraj osovine uzubljen, kao i sredina tripoda, okretanje iz menjaca se oreko solje(koja ima kanale sa rolnice) i tripoda prenosi na osovinu, ali je takvim sklopom omoguceno osovini da "seta" par cm duz ose..da "izlazi" iz solje, a da se odrzi prenos momenta sile.
Kao sto rece zarkoj, treba da ima lufta od menjaca ka tocku, duz ose, ali mali, to je i zazor od tripoda do osiguraca
Luft u rotaciji moze da bude zbog pohabane solje i rolnica, ali i lufta u menjacu i diferencijalu. Zato je potrebna iskusna ruka i manja sila, da li ima lufta izmedju osovine i tripoda i SOLJE(pecurke ili lale), i tada se kupuje ta grupa..koja lici na homokineticki zglob..po
funkciji, samo ne po
stepenima slobode(linearno ili ugaono pomeranje), bolje receno linearno i pomeranje po krivoj...oba su CV joint...napominjem zbog cene..
Poz
P.S>
Nije vreme za lezanje pod kolima, ali je vreme za lezanje i citanje
http://www.partsplus.com/PDFs/CVJoints.pdf
[Ovu poruku je menjao vladd dana 21.01.2012. u 11:23 GMT+1]