Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 845016 | Odgovora: 3410 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.dynamic.sbb.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u04.12.2014. u 18:00 - pre 114 meseci
rale2rale, ako hoces da imas neko pravilo, onda moras imati i sankciju u slucaju nepostovanja tog pravila. To se uci na prvom predavanju bilo kog pravnog predmeta na bilo kom univerzitetu. Znaci, besmisleno je da pravilo uopste postoji, ako se u slucaju krsenja ne primenjuje sankcija dovoljno neprijatna da odvrati pocinioca od daljeg krsenja pravila. Nije moj posao niti moja struka da procenjujem koja bi sankcija bila dovoljno neprijatna da odvrati vecinu korisnika od daljeg krsenja pravila - da li je to jedan strog pogled, da li usmena opomena, da li novcana kazna, da li zatvor, da li batine, da li kamenovanje ili vesanje, ja uopste ne zelim da diskutujem o tome, jedino moram da kazem ono sto bi trebalo prihvatiti kao aksiom - ako se neko pravilo masovno krsi, onda je sankcija za to krsenje ili preblaga, ili se ne primenjuje u dovoljnoj meri. Da budem potpuno jasan - nije toliko vazno da sankcija bude izuzetno stroga vec da se vecina prekrsilaca pohvata i sankcionise, makar sasvim blago. Kada govorim o nedostatku represije imam u vidu upravo to - vecina prekrsilaca se uopste ne uhvati i ne sankcionise.
Izostankom sankcionisanja imamo put sa samo jednim smerom - sve vece krsenje pravila u jedinici vremena.

Citat:
Za koje smo konstatovali da su u nekom procentu, ali ne preko 15%..koliko nije uspela masovna pojacana kontrola da obezbedi.

Kada smo to konstatovali i na osnovu kojih podataka? Ja sam se i prosle nedelje vozio autobusom, ovoga puta izabrao sam broj 101, od Borce do Metroa. U autobusu se vozilo 50-ak osoba, od toga samo dve validirale kartu na ulazu.

Ono sto je sasvim u redu je da sto veci broj gradjana iznalazi druge nacine prevoza, to je konkurencija koja je pozeljna za razvoj usluga u smeru povecanja kvaliteta i smanjenja cene. Ono sto nije u redu je da je autobus pun, od toga se 95% vozi nelegalno.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u04.12.2014. u 19:54 - pre 114 meseci
Konstatovali smo da novipridoslih 2000 kontrolora, koji su se rasporedili u raznim terminima na SVIM linijama, povecalo naplatu za 2-3%
I neka ih je jos duplo koji su izasli ili platili kaznu, ali mislim da nije toliki procenat, posto je izreceno par hiljada kazni..sto su promili na milion putnika.

S tim, da napomenem, za neke situacije cesto nisu bitne brojke, procenti ili statistike. Bitan je princip, ili sustina.

Jednostavno je NAJBITNIJA situacija da je protok novca preko Apexa, koji navodno uzimaju svojih 8% a ostalo "prosledjuju" GSP-u.

Tu se ili nesto prikriva, ili su izuzetno nesposobni, funkcionalne, ne za mucke. Trositi sillne, nedostajuce novce na bespotrebne i formalne aktivnosti, sa ocigledno losim rezultatom je dodatni signal da je, bar, nesto "cudno".

NIkakve SANKCIJE ne pomazu, niti ce UVECATI naplatu, ali treba da postoje i pomoci ce da se bar postojeca naplata ODRZI, u meri u kojoj standard(koji je pao 20-25%) moze da dozvoli.
Jednostavno NISU DOVOLJAN uslov za POVECANJE prihoda.


 
Odgovor na temu

rale2rale
Načelnik vazduplohovstva u agenciji za
svemirska istraživanja
Agencija za svemirska istraživanja
Republike Srbije
bgd

Član broj: 70884
Poruke: 251
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+67 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u04.12.2014. u 20:05 - pre 114 meseci
Evo dajem moj primer, ja se vozim Lastom ITS2, prigradsko naselje, pripada gradu Beogradu, Beogradskoj opštini, do uvođenja busplusa redovno sam uzimao lastinu mesečnu markicu, kontrola lastina je bila da su ulazili u buseve sa kojima ja idem (jutarnji radnički polasci i povratak oko 16-17 h u proseku) 2-3 puta mesečno, obično na početku meseca, sredinom i na kraju meseca, upadnu njih 3 kontrolora ispregledaju markice obično bude 1-2 putnika bez plaćene karte, znači s obzirom na pun bus meri se u statističkom greškom u promilima. Od kad je uveden busplus i lasta se utopila u navedni sistem, kontrole maltene nema, ja sam nastavio da kupujem markicu do sredine prošle godine, kad sam zaključio da sam ,,budala'' jer skoro niko se ne kuca, kontrole nema, a putnici iz gsp da bi izbegli busplus kontrole, na stanicama gde se ukrštaju ulaze u lastine buseve jer lastini busevi ne staju na gradskim stanicama gde obično čekaju tačkaste kontrole bus plusa (jer se neko seća te metode uterivanja reda i discipline), odjednom su gužve ujutro u lastinim busevima, lasta počinje da kasni, kvalitet prevoza zbog koga je vredilo kupovina markice više nema.

Kao što sam rekao od prošle godine, ne uzimam više markicu tj. dopunu mesečnu jer njena cena je povećana u odnosu na staru lastinu, umesto toga otprilike dopunim nepersolizovanu karticu za polovinom cene markice i kucam se uglavnom u povratku, ujutro se ne kucam jer kontrole nema, ako i naiđe samo ukucam jednu zonu, kad se desi da uđe kontrola odprilike sad više od polovine putnika izađe napolje, dok se poneko otkuca.

Lično mislim da se sad više od 70%ljudi šverca u lastinim busevima, za razliku kao što sam naveo od pre tri godine, gužve su veće, kvalitet prevoza je lošiji i to je ono što je busplus doneo.

Vreme u kome sam smatrao svojom dužnošću da se ne švercam i smatrao to nešto lošim je prošlo, sad mislim da je to ok, dok god neko uzima kajmak, pardon procenat na ime prodaje magle o poboljšanju kvaliteta javnog prevoza i sebe ugrađuje, ja nemam dilemu šta je ispravno, ako neko kaže da je takvo stanje ne održivo da se većina švercuje, ja ću se složiti i radovati danu kad će neko da presavije tabak i kaže, ajmo sad ispočetka ovo ne funkcioniše, ali očigledno to neće još, nisu džepići puni dovoljno.

Opcija ima više ili besplatan prevoz, ili smanjenje cene prevoza pa da ljudma se ne isplati šverc ili ukidanje bus plusa, uvođenje konduktera kao s početka ovog veka, pa ko hoće da se vozi kartu na licu mesta.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.dynamic.sbb.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u04.12.2014. u 22:07 - pre 114 meseci
Da rale2rale, ja takodje verujem da je kondukter mnogo efikasniji u naplati od nekakve sprave sto lici na tablet. Zasto - pa zato sto ti cak i ako bi video kontrolu na 50 metara ispred laste pre 3 godine, ti nisi imao mnogo sanse da otrcis do konduktera, das mu novac i dobijes od njega kartu. Kod ovog tableta je to mnogo lakse - dovoljno je da primetis kontrolora dok je vise od 2 koraka udaljen od tebe, uvezbanim pokretom ruke brzinom svetlosti prineses karticu tabletu i ti si nadalje legalan. Ova praksa ostavlja ti mogucnosti da u preko 90% situacija izbegnes sankcije, dok da ih izbegnes kod lastinog kontrolora od pre tri godine, to je na granici nemoguceg. Mozda se mi potpuno slazemo ok svega, samo to govorimo na razlicite nacine, pa daj da probam da preformulisem i da vidim da li se ti slazes - taj busplus tablet je toliko umanjio represiju, da ni 2000 busplus kontrolora ne mogu da je podignu na nivo od pre uvodjenja bus plusa. Ima li sanse da se slozimo oko toga?

E, sad, prostim ukidanjem bus plus tableta i vracanjem onih kontrolora od pre tri godine, naplata se ne bi tako lako vratila na nivo od pre tri godine. Zasto? Vidis, ti si tada kupovao markicu i nisi ni pomisljao da se svercujes. U medjuvremenu si dobio onaj osecaj magarca, a potom se navikao da se svercujes. Sada kada bi se nivo represije podigao na onaj od pre 3 godine, ti bi po zakonui inercije upregnuo svoje sive celije na iznalazenje nacina da se i dalje produzi sa svercovanjem i ako ti je ostavljena ikakva sansa, gledaces da je iskoristis. Dakle, bez obzira da li busplus bio ukinut ili ne, nivo represije se mora podici znatno iznad onog od pre tri godine da bi se postigao isti efekat.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u05.12.2014. u 01:19 - pre 114 meseci
Kakvo bre validiranje karata pre nego što kontrolor dođe? Kada ti kontrolor zatraži kartu (ako to ne uspeš da izbegneš na neki drugi način) prvo je zalepiš za validator a onda mu je pružiš. Naravno moraš uvek biti u blizini validatora da bi ova taktika bila moguća.

Ako si vešt, kontrolor ti uopšte neće ni tražiti kartu, postoji taktika nevidljivosti odnosno neuhvatljivosti u autobusima koja pali u 50% slučajeva.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u05.12.2014. u 07:21 - pre 114 meseci
Kod priprostog naroda je snazan uticaj licnosti, pa ce imati drugaciji odnos prema kontroloru(i prema uniformi) nego prema "automatu".

Nekada su vozaci prodavali karte u GSPU, pa je nesto ispalo "komplikovano", zaduzenje, razduzenje, napor..

Sada bi recimo vozac mogao da preduzme deo kontrole i validacije, ipak je on jedno "sluzbeno lice" u vozilu koje obavlja transport.

Recimo neka je ovo mojih "5centi" u "borbi" protiv sverca.

Medjutim, ovaj narod je indukovano neprijatan. "Drzava" ga ocigledno pljacka a on se nesto "otima".
Ali ako je nesto korektno i u opstem interesu, trude se da "ispune" obavezu..nesto nalik na penzose(za koje svako zna bar jedan primer) koji nemaju bas dovoljno za hleb, ali "trce" da namire komunalne troskove.

Nisu bas svi ulicni ratnici..u krajnjoj liniji, sami sebe cemo da upozoravamo da se validira karta, kao sto se medjusobno upozoravamo za komunalne stete, iako nema sluzbenih lica u okolini...

Ali, dok je sistem prevarni, i u sluzbi guzonjinih sinova, zaista mi ne pada na pamet da nekoga "podsetim" da stoji u busu pored mene, ispusta mirise, gura me, a NIJE validirao, srpski receno, platio kartu..
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.dynamic.sbb.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u05.12.2014. u 07:55 - pre 114 meseci
Citat:
pisac:
Kakvo bre validiranje karata pre nego što kontrolor dođe? Kada ti kontrolor zatraži kartu (ako to ne uspeš da izbegneš na neki drugi način) prvo je zalepiš za validator a onda mu je pružiš. Naravno moraš uvek biti u blizini validatora da bi ova taktika bila moguća.

Ako si vešt, kontrolor ti uopšte neće ni tražiti kartu, postoji taktika nevidljivosti odnosno neuhvatljivosti u autobusima koja pali u 50% slučajeva.

Slazem se sa svim, jedino bih naglasio da nijedna od tih taktika nije mogla da prodje kod lastinog kontrolora od pre 3 godine, a to sto sada moze govori upravo u prilog cinjenici da je uvodjenjem busplus-a doslo do ogromnog pada represije (uhvatljivosti i sankcionisanja prekrsilaca) sto ima ogromne posledice po poslovanje prevoznika.
 
Odgovor na temu

rale2rale
Načelnik vazduplohovstva u agenciji za
svemirska istraživanja
Agencija za svemirska istraživanja
Republike Srbije
bgd

Član broj: 70884
Poruke: 251
*.static.isp.telekom.rs.



+67 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u05.12.2014. u 07:58 - pre 114 meseci
Citat:
Darko Nedeljković:
Da rale2rale, ja takodje verujem da je kondukter mnogo efikasniji u naplati od nekakve sprave sto lici na tablet. Zasto - pa zato sto ti cak i ako bi video kontrolu na 50 metara ispred laste pre 3 godine, ti nisi imao mnogo sanse da otrcis do konduktera, das mu novac i dobijes od njega kartu. Kod ovog tableta je to mnogo lakse - dovoljno je da primetis kontrolora dok je vise od 2 koraka udaljen od tebe, uvezbanim pokretom ruke brzinom svetlosti prineses karticu tabletu i ti si nadalje legalan. Ova praksa ostavlja ti mogucnosti da u preko 90% situacija izbegnes sankcije, dok da ih izbegnes kod lastinog kontrolora od pre tri godine, to je na granici nemoguceg. Mozda se mi potpuno slazemo ok svega, samo to govorimo na razlicite nacine, pa daj da probam da preformulisem i da vidim da li se ti slazes - taj busplus tablet je toliko umanjio represiju, da ni 2000 busplus kontrolora ne mogu da je podignu na nivo od pre uvodjenja bus plusa. Ima li sanse da se slozimo oko toga?

E, sad, prostim ukidanjem bus plus tableta i vracanjem onih kontrolora od pre tri godine, naplata se ne bi tako lako vratila na nivo od pre tri godine. Zasto? Vidis, ti si tada kupovao markicu i nisi ni pomisljao da se svercujes. U medjuvremenu si dobio onaj osecaj magarca, a potom se navikao da se svercujes. Sada kada bi se nivo represije podigao na onaj od pre 3 godine, ti bi po zakonui inercije upregnuo svoje sive celije na iznalazenje nacina da se i dalje produzi sa svercovanjem i ako ti je ostavljena ikakva sansa, gledaces da je iskoristis. Dakle, bez obzira da li busplus bio ukinut ili ne, nivo represije se mora podici znatno iznad onog od pre tri godine da bi se postigao isti efekat.


Gledaj i dalje mislim da represija nije nikakvo rešenje, da ti nekoga prisiljavaš na nešto, tako što će kontrolori da upadaju i iživljavaju se nad putnicima, to samo stvara kontra efekat, evo ti primer u taj lastin bus prošle nedelje upadne kontrola bus plusa (nisam bio prisutan komšinica mi priča) više od pola normalno nema karte, neki krenu da otkucavaju, ovi kontrolori veoma bahati, par žena koje su se otkucale na početnoj stanici znači platile vožnju, ali samo jednu zonu, bacali im kartice, sa rečima ovo vam više ne vredi, izašli ste iz zone (inače to gde i dokle vrede zone nema nigde po busevima čak i na onim validatorima nema, osim na sajtu, pa bi gospođa od 60 godina trebala da ode na sajt i vidi koja je zona gde ide da joj mamlaz bezobrazni ne bi bacao karticu po podu busa), kad je došla sledeća stanica pokušali su da izbace putnike napolje bez karti, nekima kojima su tražili lične karte su odbili da daju podatke, većina ljudi je odbila da napusti bus, onda su ovi zvali komunalnu policiju i zabranili vozaču da vozi dalje, na kraju je bus bio zadržan 45 min, komunalna je došla oni bez karti su izašli napolje i prelazili u druge buseve koji su nailazili, dečko koji im je najviše problema pravio je u međuvremenu pozvao drugare koji su došli po njega, i koji je rezultat te represije, bes ljudi prema bus plusu, gradskoj vlasti, maltreriranje putnika, vozača, itd. Represija ne rešava ništa!

Pa šta rešava, prvi problem je činjenica da ti znaš da neko masti brke sa 8% za ,,opšte dobro i unapređenje usluge'' koja, avaj, sve gora i gora, pa kad to znaš ne želiš da učestvuješ u tom dilu, znači taj dil napolje iz javnog prevoza, zatim cena karte, tj mečene dopune markice, mora da bude niža, odnosno da je neko može da priušti s obzirom na primanja, evo lastina košta koju sam ja uzimao 5.304 din za zaposlene odnosno sve koji nemaju drugog osnova za umanjenje ako hoćeš i gsp za ITS 1 onda je 6000 din , ako je nekome plata 30-40.000 kod privatnika, koji mu ne plaća pritom prevoz, jer stvarno misliš da će taj da odvoji za mesečnu, ili će da dopuni nepersolizovanu sa recimo 2000 din i da se kuca ,,kad mora'', znači samnjiti cene i onda u kombinaciji sa kaznama privoliti ljude da racionalno se opredele za mesečne uplate, sa tim bi povećali broj i naplatu, ovako dok god u logici imaš da ti se više isplati da se švercaš, nego da budeš ,,magarac'' to će tako i biti, problem je što to nemože dugo ,jer treba odplatiti kredite za nova vozila, treba platiti plate radnicima, treba čorba za vozila, trebaju rezervni delovi itd. a para u budžetu sve manje, opada promet i naplata pdv, ma koliko god se Veliki vođa i njegove Male vođe, i ex upravnici parkingservisa trudili da prikažu suprotno, relanost ih na terenu demantuje, a kulise potemkinovih sela, pardon Gradova na vodi polako padaju.
 
Odgovor na temu

rale2rale
Načelnik vazduplohovstva u agenciji za
svemirska istraživanja
Agencija za svemirska istraživanja
Republike Srbije
bgd

Član broj: 70884
Poruke: 251
*.static.isp.telekom.rs.



+67 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u05.12.2014. u 08:05 - pre 114 meseci
Citat:
Darko Nedeljković:
Citat:
pisac:
Kakvo bre validiranje karata pre nego što kontrolor dođe? Kada ti kontrolor zatraži kartu (ako to ne uspeš da izbegneš na neki drugi način) prvo je zalepiš za validator a onda mu je pružiš. Naravno moraš uvek biti u blizini validatora da bi ova taktika bila moguća.

Ako si vešt, kontrolor ti uopšte neće ni tražiti kartu, postoji taktika nevidljivosti odnosno neuhvatljivosti u autobusima koja pali u 50% slučajeva.

Slazem se sa svim, jedino bih naglasio da nijedna od tih taktika nije mogla da prodje kod lastinog kontrolora od pre 3 godine, a to sto sada moze govori upravo u prilog cinjenici da je uvodjenjem busplus-a doslo do ogromnog pada represije (uhvatljivosti i sankcionisanja prekrsilaca) sto ima ogromne posledice po poslovanje prevoznika.


To si u pravu, nije mogla da prođe, ne samo to nego niko nije mogao da uđe u lastin bus a da ne prođe pored vozača i ne pokaže markicu odnosno plati kartu, jer su tada vozači lastini naplaćivali karte i imali procenat od naplate, pa su vodili računa o tome (osim u špicevima kad su otvarali sva vrata, ali tad je postojala opasnost od kontrole, nisi nikad siguran kad će da uđu pogotovo što su imali službena vozila ,,crveni sandero'' kojima su išli za vozilima i kontrolisali linije)!

A od uvođenja bus plusa raspašoj!!!
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.dynamic.sbb.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u05.12.2014. u 08:43 - pre 114 meseci
Da, ja sam ranije na ovoj temi vise puta ponovio da odnos cena pojedinacne i mesecne karte treba da bude izmedju 1:10 i 1:15. Jedino to u kombinaciji sa povecanom represijom (u smislu povecanog hvatanja i sankcionisanja prestupnika) moze da da neki rezultat. Znaci naprimer mesecna karta izmedju 2.000 i 2.500 dinara, a pojedinacna izmedju 150 i 200 dinara. Tek u takvoj situaciji i ti i ja i 90% ostalih nalazimo interesa da imamo mesecnu kartu, radije nego da otkucamo pojedinacnu kad vidimo kontrolora ili promenimo autobus (gde opet naidjemo na drugog kontrolora).
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
82.117.196.*



+896 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u05.12.2014. u 11:24 - pre 114 meseci
Sta sad?

http://www.b92.net/info/vesti/..._category=12&nav_id=932748

DRUŠTVO | PETAK 5.12.2014 | 12:12
"Neplaćanje karte nije prekršaj"
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Neplaćanje karte u javnom gradskom prevozu ne može da se tretira kao prekršaj, tvrdi ombudsman Saša Janković i najavljuje da će se obratiti Ustavnom sudu.

Janković je poručio da će Ustavnom sudu podneti inicijativu za ocenu ustavnosti odredaba Zakona o prekršajima na osnovu kojih, oni koji ne plate kaznu u gradskom prevozu, ulaze u jedinstvenu evidenciju prekršaja u prekršajnim sudovima.

Kako je istakao, javni prevoz mora da se plaća i inicijativa Ustavnom sudu nije izgovor da se to ne čini, ali Ustav Srbije zabranjuje nesrazmerno ograničavanje ljudskih prava.

"Mislim da se ovim pravi veća šteta nego korist. Stradaće tele zbog kila mesa", kaže Janković.

On je podvukao da je to neproporcionalno i da nije neophodno, podsetivši da postoji način koji obezbeđuje da se izrečena kazna za neplaćenu vožnju gradskim prevozom naplati u skladu sa Zakonom o obligacionim odnosima i drugim propisima.

"Imamo sudove, izvršne postupke, tužbe kojima se to mora rešiti. Ne možemo da remetimo sve ostale sisteme zbog toga što nam jedan sistem ne funkcioniše dobro. Valjda je potrebno da uspostavimo kako treba taj sistem koji ne funkcioniše, odnosno sistem naplate i kazni", rekao je Janković.

Zaštitnik građana poručio je da će se zbog tih, kako je naveo, principijelnih razloga i obaveze da štiti Ustavom garantovanih prava, obratiti Ustavnom sudu i zatražiti da se odredbe Zakona o prekršajima usklade sa odredbama Ustava.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
82.117.196.*



+896 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u05.12.2014. u 11:36 - pre 114 meseci
@darko:

Troskovi su 950 miliona mesecno, odnosno 11,4 milijarde godisnje. Subvencija u 2013. je bila 7,5 milijardi dinara, oko 66%. Ovde godine je planirano milijardu vise, dakle 70%.
("Taj novac služiće nam isključivo za preživljavanje, pošto samo za gorivo i plate mesečno izdvajamo 950 miliona dinara - priča za “Blic” Željko Milković, direktor GSP “Beograd”.")

http://www.blic.rs/Vesti/Beogr...GSP-trazi-jos-milijardu-dinara

"Početkom 2014. je za GSP u budžetu grada predviđena subvencija od 6,5 milijardi dinara. Ali Željko Milković kaže da je GSP do sada od Grada dobio 4,5 milijardi dinara.
- Kad bi i od Grada dobili dve milijarde, uz ove dve milijarde od Republike, to bi bilo ukupno milijardu više nego 2013. To bi nam već značilo - priča Milković."

Dakle, 8,5 milijardi, sto znaci da je u 2013. bilo dotacije od 7,5 milijardi dinara. Ali su troskovi bili i manji prosle godine (cena goriva i ostalo).

Realno se krecu u rasponu od 60 do 70%, odnosno za ovu godinu je najavljeno 70%.

Razlika je dakle tri milijarde dinara koje treba nadomestiti prodajom karata. Ne znam koliki je sad prihod ali evo nekih starijih podataka:

http://www.b92.net/biz/vesti/s...12&dd=12&nav_id=788611

Oni u zajedničkom saopštenju navode da je u 2011. godini prihod GSP Beograd iznosio više od sedam milijardi dinara, "izuzev tri letnja meseca, kada je iznosio oko 580 miliona dinara mesečno", ali da se zato u preostalih devet meseci kretao u intervalu od 600 do 660 miliona dinara mesečno.

Dakle sad je ako sam dobro razumoe Zeljka Milkovica oko 700 milki mesecno prihod? Znaci subvencije su 8,5 milijardi na troskove od 11,4 milijarde (950 miliona mesecno).

Prihod po ovom ispada izmedju 7 i 8 milijardi. Dakle ukupno oko 16 milijardi dinara.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.dynamic.sbb.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u05.12.2014. u 21:07 - pre 114 meseci
Citat:
cozmo_im: Troskovi su 950 miliona mesecno, odnosno 11,4 milijarde godisnje. ...samo za gorivo i plate mesečno izdvajamo 950 miliona dinara ...Dakle ukupno oko 16 milijardi dinara.

Necu da te ispravljam, vidis i sam da je tekst koji si citirao protivrecan samom sebi, pa zasto ga onda komentarisati... mislim da si do kraja i sam shvatio da nema nista od 70%, a po svemu sudeci ni od 50%. Ono sto ja moram svaki put da okarakterisem kao glupost je da se 70% uzme kao aksiom, pa se onda krene logikom, eto, kad moze grad/drzava da daje 70%, nek se nategne i za 100%, pa da ukinemo placanje. To je potpuna demagogija, jer ako je 6.5 milijardi 66%, onda je 9.9 milijardi 100%, a do kraja teksta se vidi da je za postojanje veoma loseg prevoza u beogradu neophodno barem 16 milijardi, a za funkcionisanje normalnog prevoza (bio on privatni ili drustveni) potrebno je 20-30 milijardi. Subvencije ce polako morati da se podignu sa 6.5 na 12 milijardi, a naplata sa 10-ak na 18 milijardi. Drugim recima, ako bismo hteli da imamo normalan 100% subvencionisan prevoz, morali bismo subvencije povecati oko 5x sto je cista utopija i nadam se da ne shvatas tu ideju kao stvarno ostvarivu. Takodje, ako ne zelimo normalan prevoz, vec autobuse u stanju poluraspada opet bismo morali subvencije povecati 2.5 x iznos sadasnjih. Tek kada to shvatimo mozemo konstruktivno razgovarati o tome koje bi sledece korake bilo dobro preduzeti.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.12.2014. u 08:30 - pre 114 meseci
Lose racunas i lose citas.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.12.2014. u 08:51 - pre 114 meseci
To je CETVRTINA gradskog budzeta, doticnih 20-30 milijardi. Koji je blizu milijarde evra..

Sumnjam da je gradu potreban GSP koji ima takav protok novca..mozda za neke vece ili bogatije gradove.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.dynamic.sbb.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.12.2014. u 11:32 - pre 114 meseci
Citat:
cozmo_im:
Lose racunas i lose citas.

Mnogo volim kad mi se sagovornik obrati licnim uvredama - to znaci da nema nista da prigovori mojim argumentima o temi razgovora.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.dynamic.sbb.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.12.2014. u 12:04 - pre 114 meseci
Citat:
Sumnjam da je gradu potreban GSP koji ima takav protok novca..mozda za neke vece ili bogatije gradove.

Sasvim je u redu da ti sumnjas, jer si ti na osnovu nekih svojih zapazanja formirao utisak da jako mali broj ljudi koristi gradski prevoz (do 300.000), pa je u skladu sa takvim brojem prevezenih putnika suludo i pomisljati na bilo koji dvocifren broj milijardi. Sa druge strane, ja sam na osnovu svojih zapazanja formirao misljenje da preko milion ljudi koristi prevoz, kao i da je 20 evra po putniku sasvim ok cena za domaci standard. Evo, na primer na internetu nadjoh podatke o ceni prevoza u jednoj opstini ciji je prosek zarada drasticno ispod proseka zarada beograda, pa da vidimo koliko prevoznik tamo inkasira po prevezenom uceniku/studentu:

Lokalna samouprava je i ove godine izdvojila značajna sredstva kako bi subvencionisala deo troškova koje roditelji imaju u vezi prevoza svoje dece u srednje škole i fakultete. Visina tih sredstava zavisi od broja dece i njihovih destinacija, kao i naših budžetskih mogućnosti. Samo u 2014. godini za period januar – jun na ime troškova regresiranja prevoza, za učenike srednjih škola izdvojeno je 1.543.555 dinara, a za studente 214.200 dinara...
U programu regresiranja dela troškova na teritoriji naše opštine nalazi se oko 320 učenika i studenata. Na relaciji za Pančevo čiji je prevoznik ATP Pančevo, lokalna samouprava subvencioniše 20% od ukupne cene mesečne karte, što znači da će roditelji izdvajati 5.484 dinara...


Dakle, po prevezenom uceniku/studentu prevoznik inkasira oko 7.500 dinara, sto od subvencija, sto od roditelja. Imajuci u vidu da su beogradske relacije obicno do 10-ak kilometara, a da se gornja cena odnosi na cak 3x vise, logicno je ocekivati da je za beogradjane ekvivalentna cena od 2.500 dinara, ali eto, nek bude i 2.000 da ne kukate. Dodatni plus je sto beogradjanima nailazi autobus na svakih 10 minuta a ostalima na dva sata i da beogradjani imaju mogucnost koriscenja velikog broja linija a u ostalim opstinama obicno samo jedne, ali ja necu insistirati na potrebi da se takvi benefiti plate ni za jedan dinar skuplje. Sa takve tacke gledista, najnormalnije je racunati da gradski prevoz u beogradu inkasira 20-30 milijardi dinara sto od putnika sto od subvencija i poredeci sa drugim mestima jasno je da gsp-u prihode koji im pripadaju uskracuju i nesavesni putnici i nesavesna gradska vlast.

Da preduhitrim one koji zele da pitaju - ne ATP Pancevo ne vozi putnike niti novijim niti cistijim autobusima od prosecnog beogradskog autobusa, evo i slike:

Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

ironman
Beograd

Član broj: 40097
Poruke: 1135
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+105 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.12.2014. u 13:09 - pre 114 meseci
Jel se i vama čini da su ovi novi Solaris autobusi, osim što su sređeni iznutra jako neudobni za vožnju, tvrdi ili šta, možda naše ulice imaju previše rupa... nije retkost da mi od truckanja ispadnu bubice iz ušiju.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.12.2014. u 16:58 - pre 114 meseci
Ja ne racunam koliko ih koristi, to je problematicno, i sa periodicnom guzvom i sa prihodom, vec posmatram koliko bi MOGLO da ih koristi.

Citat:
Imajuci u vidu da su beogradske relacije obicno do 10-ak kilometara, a da se gornja cena odnosi na cak 3x vise, logicno je ocekivati da je za beogradjane ekvivalentna cena od 2.500 dinara, ali eto, nek bude i 2.000 da ne kukate. Dodatni plus je sto beogradjanima nailazi autobus na svakih 10 minuta a ostalima na dva sata i da beogradjani imaju mogucnost koriscenja velikog broja linija a u ostalim opstinama obicno samo jedne, ali ja necu insistirati na potrebi da se takvi benefiti plate ni za jedan dinar skuplje. Sa takve tacke gledista, najnormalnije je racunati da gradski prevoz u beogradu inkasira 20-30 milijardi dinara sto od putnika sto od subvencija i poredeci sa drugim mestima jasno je da gsp-u prihode koji im pripadaju uskracuju i nesavesni putnici i nesavesna gradska vlast.


Ovo si otprilike snimio stanje, kakvo jeste.

Ono sto je PROBLEM je LOSA organizacija. Niti treba tolike linije da se preklapaju niti treba da SVAKI autobus JEDNE linije krece na 10 i manje minuta.
Ovo je nasledjen sistem, koji niko DECENIJAMA nije menjao, ni prilagodjavao, ne samo potrebama i protoku, vec i FINANSIJAMA...i operativnim mogucnostima.

Dovoljno je da se linije ukrstaju, da se placa karta po broju stanica, pa da moze da se bez "gubitka" novca promeni dve tri linije..

Ovako, ako promenim tri autobusa, recimo 16, 65 pa 35, na relaciji NBGD-Vukov spomenik- Visnjicka banja, kostace me 220 din JEDAN PRAVAC...
Ako idem sa suprugom, to je odlazak i povratak skoro 900 din(880), ili SEST litara goriva(145x6=870)..za relaciju 20+20km...tacnije 19+19...

Da se placa po stanicama, makar bilo 100- 120(dvadesetak stanica za 5-7 din/stanici) sve u zbiru, po osobi, u jednom pravcu, prihvatljivije je, a platio bih TACNO onoliko koliko bih se VOZIO..u nekom busu, a ne CELU liniju..
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1739
*.dynamic.sbb.rs.



+2283 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u06.12.2014. u 17:44 - pre 114 meseci
Citat:
vladd: Ovako, ako promenim tri autobusa, recimo 16, 65 pa 35, na relaciji NBGD-Vukov spomenik- Visnjicka banja, kostace me 220 din JEDAN PRAVAC...
Ako idem sa suprugom, to je odlazak i povratak skoro 900 din(880), ili SEST litara goriva(145x6=870)..za relaciju 20+20km...tacnije 19+19...

Da se placa po stanicama, makar bilo 100- 120(dvadesetak stanica za 5-7 din/stanici) sve u zbiru, po osobi, u jednom pravcu, prihvatljivije je, a platio bih TACNO onoliko koliko bih se VOZIO..u nekom busu, a ne CELU liniju..

Tu se ne slazemo u osnovi - ti uporno forsiras pojedinacne karte, koje podsticu svercovanje, a ja mesecne karte, koje su smrt za svercovanje. Ja sam vise puta objasnio svoju ideju - mesecna karta za zaposlene treba da kosta 2.000-2.500 dinara, pojedinacna karta oko 150 din, a ako bas hoces po stanicama onda moze ovako:
1 stanica 130 dinara
2 stanice 135 dinara
3 stanice 140 dinara
4 stanice 145 dinara
5 i vise stanica 150 dinara

takva politika naplate bi takodje uticala na smanjenje sverca, jer bi ja kad udjem u autobus i hocu da se vozim naprimer 7 stanica, sigurno i kucao tu kartu 5+, jer sta ima da podkradam gsp zbog 10% razlike u ceni. Medjutim, ako si ti to zamislio po sistemu 1 stanica 20 dinara, 7 stanica 140 dinara, onda cu naravno da gledam ako ikako moze kad vidim kontrolora da kucam jednu stanicu od 20 dinara, a da preostalih 120 dinara ostavim u svom dzepu.

EDIT: sad videh da si ti zamislio da to moze za 5 dinara po stanici? Super, ti si car, ima da se vozim mesec dana za 100-200 dinara. Mora da imas u rukavu neki plan protiv pokvarenih ljudi kakav sam ja? Ili nemas?
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 845016 | Odgovora: 3410 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.