Citat:
Darko Nedeljković:
Da rale2rale, ja takodje verujem da je kondukter mnogo efikasniji u naplati od nekakve sprave sto lici na tablet. Zasto - pa zato sto ti cak i ako bi video kontrolu na 50 metara ispred laste pre 3 godine, ti nisi imao mnogo sanse da otrcis do konduktera, das mu novac i dobijes od njega kartu. Kod ovog tableta je to mnogo lakse - dovoljno je da primetis kontrolora dok je vise od 2 koraka udaljen od tebe, uvezbanim pokretom ruke brzinom svetlosti prineses karticu tabletu i ti si nadalje legalan. Ova praksa ostavlja ti mogucnosti da u preko 90% situacija izbegnes sankcije, dok da ih izbegnes kod lastinog kontrolora od pre tri godine, to je na granici nemoguceg. Mozda se mi potpuno slazemo ok svega, samo to govorimo na razlicite nacine, pa daj da probam da preformulisem i da vidim da li se ti slazes - taj busplus tablet je toliko umanjio represiju, da ni 2000 busplus kontrolora ne mogu da je podignu na nivo od pre uvodjenja bus plusa. Ima li sanse da se slozimo oko toga?
E, sad, prostim ukidanjem bus plus tableta i vracanjem onih kontrolora od pre tri godine, naplata se ne bi tako lako vratila na nivo od pre tri godine. Zasto? Vidis, ti si tada kupovao markicu i nisi ni pomisljao da se svercujes. U medjuvremenu si dobio onaj osecaj magarca, a potom se navikao da se svercujes. Sada kada bi se nivo represije podigao na onaj od pre 3 godine, ti bi po zakonui inercije upregnuo svoje sive celije na iznalazenje nacina da se i dalje produzi sa svercovanjem i ako ti je ostavljena ikakva sansa, gledaces da je iskoristis. Dakle, bez obzira da li busplus bio ukinut ili ne, nivo represije se mora podici znatno iznad onog od pre tri godine da bi se postigao isti efekat.
Gledaj i dalje mislim da represija nije nikakvo rešenje, da ti nekoga prisiljavaš na nešto, tako što će kontrolori da upadaju i iživljavaju se nad putnicima, to samo stvara kontra efekat, evo ti primer u taj lastin bus prošle nedelje upadne kontrola bus plusa (nisam bio prisutan komšinica mi priča) više od pola normalno nema karte, neki krenu da otkucavaju, ovi kontrolori veoma bahati, par žena koje su se otkucale na početnoj stanici znači platile vožnju, ali samo jednu zonu, bacali im kartice, sa rečima ovo vam više ne vredi, izašli ste iz zone (inače to gde i dokle vrede zone nema nigde po busevima čak i na onim validatorima nema, osim na sajtu, pa bi gospođa od 60 godina trebala da ode na sajt i vidi koja je zona gde ide da joj mamlaz bezobrazni ne bi bacao karticu po podu busa), kad je došla sledeća stanica pokušali su da izbace putnike napolje bez karti, nekima kojima su tražili lične karte su odbili da daju podatke, većina ljudi je odbila da napusti bus, onda su ovi zvali komunalnu policiju i zabranili vozaču da vozi dalje, na kraju je bus bio zadržan 45 min, komunalna je došla oni bez karti su izašli napolje i prelazili u druge buseve koji su nailazili, dečko koji im je najviše problema pravio je u međuvremenu pozvao drugare koji su došli po njega, i koji je rezultat te represije, bes ljudi prema bus plusu, gradskoj vlasti, maltreriranje putnika, vozača, itd. Represija ne rešava ništa!
Pa šta rešava, prvi problem je činjenica da ti znaš da neko masti brke sa 8% za ,,opšte dobro i unapređenje usluge'' koja, avaj, sve gora i gora, pa kad to znaš ne želiš da učestvuješ u tom dilu, znači taj dil napolje iz javnog prevoza, zatim cena karte, tj mečene dopune markice, mora da bude niža, odnosno da je neko može da priušti s obzirom na primanja, evo lastina košta koju sam ja uzimao 5.304 din za zaposlene odnosno sve koji nemaju drugog osnova za umanjenje ako hoćeš i gsp za ITS 1 onda je 6000 din , ako je nekome plata 30-40.000 kod privatnika, koji mu ne plaća pritom prevoz, jer stvarno misliš da će taj da odvoji za mesečnu, ili će da dopuni nepersolizovanu sa recimo 2000 din i da se kuca ,,kad mora'', znači samnjiti cene i onda u kombinaciji sa kaznama privoliti ljude da racionalno se opredele za mesečne uplate, sa tim bi povećali broj i naplatu, ovako dok god u logici imaš da ti se više isplati da se švercaš, nego da budeš ,,magarac'' to će tako i biti, problem je što to nemože dugo ,jer treba odplatiti kredite za nova vozila, treba platiti plate radnicima, treba čorba za vozila, trebaju rezervni delovi itd. a para u budžetu sve manje, opada promet i naplata pdv, ma koliko god se Veliki vođa i njegove Male vođe, i ex upravnici parkingservisa trudili da prikažu suprotno, relanost ih na terenu demantuje, a kulise potemkinovih sela, pardon Gradova na vodi polako padaju.