Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 15657 | Odgovora: 72 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1671
*.adsl.alicedsl.de.



+764 Profil

icon Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?21.07.2013. u 19:09 - pre 83 meseci
Evo ovako polu-laicki da postavim par pitanja koja me muce od kako je krenula ova diskusija, a cenim da bi mogla da budu interesantna i drugima:

1. Zasto razlicito vesanje na golfu 7 ima uticaj na kocenje 100-0 na pravcu?
2. Zasto bolje kocnice na GTI-ju treba da obezbede kraci zaustavni put od osnovnog modela koji ima 85 ks i pritom ima iste kocnice kao i jaci modeli? Normalno je da GTI ima bolje kocnice jer je em tezi, em se vozi na vecim brzinama gde je i kocenje zezce, ali ne kapiram zasto to appriori znaci da ce 100-0 imati bolji rezultat od osnovnog modela? Da imaju iste kocnice imao bi slabiji rezultat, ovako sa boljim taman da ostanu na istom, otprilike?

Moje misljenje je da s obzirom na veliki raspon snage motora koje se ugradjuju u isti auto, oni koji voze slabije mogu samo da profitiraju jer ako su kocnice projektovane da dobro koce tsi od 140 ks, onda ce za ovaj od 85 biti jos bolje sobzirom da su kocnice iste.
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

cika dacha

Član broj: 296868
Poruke: 1013



+2237 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?21.07.2013. u 20:36 - pre 83 meseci
[email protected] gti i obican model nema sanse na imaju iste kocnice! velicina diska mozda jeste ista ali koliko kljesta imaju klipova? koje pakne se koriste itd...

 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1671
*.adsl.alicedsl.de.



+764 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?21.07.2013. u 20:49 - pre 83 meseci
Aman ko je rekao da imaju iste kocnice?
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?21.07.2013. u 23:01 - pre 83 meseci
Kočenje od 100 do 0 se vrši na hladnim kočnicama i u tom slučaju veće kočnice neće dati bolji rezultat. Bolje kočnice služe da zadrže iste performanse kočenja duži vremenski period a logično je da ćeš sa jačim automobilom češće imati potrebu za kočenjem pa samim tim je potrebno ugraditi bolje kočnice. Oslanjanje i gume mogu imati uticaj.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12048
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5237 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?22.07.2013. u 00:28 - pre 83 meseci
Citat:
The GTI version of the Golf VII rides on 17-inch wheels with 225/45 tires and has a lowered sport chassis. It features a new body kit with a built-in rear diffuser and wider side sills. Inside it gets sports seats, steering wheel and pedals.

The standard Golf VII GTI has 314mm ventilated front discs and 300mm unventilated discs. The Performance variant has ventilated discs on all wheels, with 342mm discs at the front and 310mm at the back. The base version tips the scales at 1,351 kg (2,978 lbs).


Prosto je nemoguce da ove kocnice imaju duzi trag, od standardnih, pa jos pride sa losijim vesanjem(da zanemarim geometriju trapa namenjenu za 225KS pogon)..posto se navode identicni podaci(po ADAC-u) i za 150ks dizela i za 105 ks 1.2tsi..s tim da je tezina dizela pribliznija GTI modelu.

Zasto zadnje vesanje utice, to je cinjenica, a za razumevanje bi trebalo malo porazmisliti o oslanjanju vozila na tlo i konzistentnost pritiskanja gume o podlogu pri kocenju. Takodje i tipovi amortizera imaju uticaj, sto se valjda, bar povrsno, naucilo iz upozorenja da treba menjati amortizere na vreme jer uticu na duzinu traga kocenja. Torzija jednostavno ne drzi tocak na podlozi kao sto to cini multilink ili neko drugo vesanje, koje brine o polozaju tocka u vise ravni

Mozemo mi filozofirati o kojecemu, ali je cinjenica da je podatak o tragu kocenja u ADacovom tekstu aljkavo prezentovan i netacan, nemoguc..
Uradjen je prosto kopi pejst u "testovima", i to najverovatnije na izmisljen podatak(sto je dokazano tragom koji ima GTI, a duzi je za 10%, sa bar 60% boljim postrojem).

Ja prosto ne verujem da je postroj, makar i najslabijeg "golfa", sa gredom, toliko los da se mora toliko lagati. I sa standardnim tockovima i gumama, koje se isporucuju u "ekono" paketu, ne verujem da je trag kocenja(100-0) dramaticno iznad 40m, da bi se podatak morao sakrivati ili frizirati do fantastike...

Poz

 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12048
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5237 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?22.07.2013. u 10:12 - pre 83 meseci
Potpuno je nebitno da pravimo osnovnu skolu "poznavanja vozila".

Ako vec diskutujemo i poredimo, ocenjujemo vozila, valjda to cinimo sa nekim elementranim znanjem, ili trolujemo.

Diskusija se nakratko otvorila u "C" segmentu, posto je nekorektan podatak koriscen u diskusiji.

Zato sam upozorio, da se bar zdravorazumski analizira ono sto "na tarabi pise", a ne da svaka netacna, pausalna informacija dobije ravnopravan tretman podatka.

Drugi je problem u samom karakteru podataka kojima analiziramo vozila, sto bi mozda bila atraktivnija tema.

Trag kocenja od 100-0 je jedanu udaljeni, gotovo teoretski podatak, potpuno nebitan, bez konkretnog merenja na konkretnoj podlozi, sto je za opste koriscenje vozila prilicno nepotrebno. Vozi se po raznim podlogama, sa uglavnom delimicno ili malo vise istrosenim gumama(mislim, nisu nove, sa police..), raznih brendova i sara, vozi se po raznim temperaturama i vlaznosti...raznim kvalitetima podloge...
Korisnik se privikava na vozilo, procenjuje i ocenjuje njegove mogucnosti, i stice iskustvo kocenja u situacijama i terenima po kojima vozi..

TO nije parametar za ocenu vozila. Bolji je parametar, npr, velicina diska(kocnica uopste), i broj klipova u kljestima, i imace se jasnija slika o mogucnostima kocenja pri raznim uslovima..

Takodje su podlozni kritici neki drugi parametri poredjenja, tipa ubrzanja u "krajnjim" brzinama, sto teoretski, ali samo teoretski(sa nejasno velikom greskom) treba da ukaze na nek vrstu "elasticnosti" motora, koja je kod savremenih vozila isprojektovana i kontrolisana na vise nacina, menjaci predodredjeni za druge potrebe, a "elasticnost motora" merena metodom koja je nelogicno-nepotrebno-opasna u realnoj voznji samo pokusava laicima da "prezentuje" neki lakosvarljiv podatak, koji je realno neupotrebljiv..i za koriscenje vozila i za realnu ocenu.

Ali je novinarsko--marketinski nametnut..pa je zaostao..i jos gore bi bilo da se i u tom slucaju ispali pogresan podatak..onda NISMO NIGDE..lazzemo "ciji je veci" ili bolji rezultat..i licimo na grupu pecarosa koja je presusila okean..

Poz
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?22.07.2013. u 11:23 - pre 83 meseci
Slažem se u vezi kočenja, najveći uticaj na taj test imaju dimenzije i marka gume kao i podloga. Opet ja ću i dalje adac smatrati za relevantan izvor mnogo pre nego razne auto časopise.

Citat:
Takodje su podlozni kritici neki drugi parametri poredjenja, tipa ubrzanja u "krajnjim" brzinama, sto teoretski, ali samo teoretski(sa nejasno velikom greskom) treba da ukaze na nek vrstu "elasticnosti" motora, koja je kod savremenih vozila isprojektovana i kontrolisana na vise nacina, menjaci predodredjeni za druge potrebe, a "elasticnost motora" merena metodom koja je nelogicno-nepotrebno-opasna u realnoj voznji samo pokusava laicima da "prezentuje" neki lakosvarljiv podatak, koji je realno neupotrebljiv..i za koriscenje vozila i za realnu ocenu.


80-120 u 4. 5. i 6. brzini su itekako relevantan podatak iz kojih se stvarno može zaključiti koliko je koji motor elastičan.

S obzirom da si i sam rekao da je ovo autoforum, onda ne treba objašnjavati da li je ta elastičnost bitna u stvarnom životu ili je dovoljno samo menjati brzine i držati motor na optimalnim obrtajima, i da li je ubrzanje 0-100 ono što je najbitnije u stvarnom životu.
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1671
217.9.102.*



+764 Profil

icon Re: Kocenje 100-0 i od cega sve zavisi?22.07.2013. u 11:32 - pre 83 meseci
Citat:
vladd:
Diskusija se nakratko otvorila u "C" segmentu, posto je nekorektan podatak koriscen u diskusiji.
Ali Vladd, taj podatak ADAC-a si TI ukljucio u diskusiju i kasnije zakljucio bez prava na gresku da je to izmisljen podatak. Da te podsetim, podatak na koji sam se ja pozvao bilo je merenje onog lika sa foruma koji je uporedjivao A3 i golf 7. U ostalom, postoje jos drugih izvora gde se navode slicni podaci i jednoglasno konstatuje da su kocnice na novom golfu superiorne.

Ono sto je tanko u tvom izlaganju su zakljucci koje nedvosmisleno donosis na osnovu pretpostavki sto mislim da nije dobro. Sa jedne strane odbacujes ADAC-ov podatak kao izmisljen u marketinske svrhe(mada sam ti objasnio kako se ADAC finansira), a merenje nacionalne klase uzimas zdravo za gotovo iako se iz samih rezultata vidi aljkavost gde se chevrolet kretao 0.3 s duze od golfa, a ima ceo metar kraci zaustavni put?! Inace, od golfa 4 na ovamo tesko se na netu mogu naci merenja koja pokazuju vise od 40 m.

Citat:
vladd
Ako vec diskutujemo i poredimo, ocenjujemo vozila, valjda to cinimo sa nekim elementranim znanjem, ili trolujemo.
I ovo izjavljujes ti koji si vise puta ovde ponovio kako turbo benzince treba terati u visoke obrtaje da bi isli?
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

su27killeryu

Član broj: 50706
Poruke: 394
213.133.8.*



+334 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?22.07.2013. u 18:54 - pre 83 meseci
100-0 hmm nisam siguran da li su fabricke kocnice dovoljno jake da aktiviraju ABS i na suvoj podlozi(moguce je da jesu) a u tom slucaju sira guma vise pomaze nego jace kocnice
 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1520
*.dynamic.sbb.rs.



+553 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?22.07.2013. u 19:41 - pre 83 meseci
Ja sam sa Golfom prethodne generacije imao neplanirani test 120-0 Km/h na nemackom auto-putu, nije se aktivirao ABS, a pukom srecom tada nije doslo ni do lancanog sudara.
 
Odgovor na temu

AstralPro
NS

Član broj: 73891
Poruke: 838
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+262 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?23.07.2013. u 22:10 - pre 83 meseci
Citat:
su27killeryu:
100-0 hmm nisam siguran da li su fabricke kocnice dovoljno jake da aktiviraju ABS i na suvoj podlozi(moguce je da jesu) a u tom slucaju sira guma vise pomaze nego jace kocnice


Mislim da jesu i da ima potrebe pri ekstremnim kocenjima,tad se aktivira i abs i asr.(ko sta ima), pogotovo ako je kocenje u krivini.
Za siru gumu se apsolutno slazem.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12048
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5237 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?24.07.2013. u 00:03 - pre 83 meseci
Mozemo da se slazemo ili ne, trenje je, kao pojava, jasno, i prateci zakoni fizike.

Sila prema podlozi i povrsina naleganja gume. Sirina gume povecava povrsinu(precnik tocka je gotovo identican, u jako uskim okvirima, za konkretne felne 17" aspect ratio gume 45, a za 15"- 60), a silu konzistentno i ravnomerno obezbedjuje vesanje, trapovi i amortizacija.

Losi amortizeri, lose opruge, uticu na smanjenje sile, pa sira guma gubi dobar deo svojih prednosti, zbog tezine tocka, intenzivnije "koristi" defekte trapa.

Poz
 
Odgovor na temu

Deep|Blue
Srce Srbije

Član broj: 631
Poruke: 1424
82.117.197.*

ICQ: 101830817


+314 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?24.07.2013. u 08:55 - pre 83 meseci
@su27killeryu i @Nemanja
Kako vam se nisu aktivirali ABS-ovi?

"Hmmm", rekao je, "...suprostavlja se nadrealizmu prikrivene metafore..." Razmišljao je tome na trenutak, a onda je zatvorio beležnicu s mrkim osmehom.
"I smrt je za njih suviše dobra"
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12048
*.ipb.ac.rs.



+5237 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?24.07.2013. u 13:11 - pre 83 meseci
Mozda i jesu, ali na zadnjem levom tocku, kako su svojevremeno na Vwvortex-u "optuzili" VW..da im funkcionise abs+esp

Poz
 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1520
*.dynamic.sbb.rs.



+553 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?24.07.2013. u 13:48 - pre 83 meseci
Znam kako izgleda aktivacija ABS, aktivirao se jednom zimi pri kocenju sa 30 Km/h u zaledjenoj ulicici. ESP se takodje aktivirao mozda 2 puta, prilikom naglog dodavanja gasa i prolaska kroz krivinu zimi ... U toj situaciji na auto putu nisam gledao u komandnu tablu da li je ESP aktivan. Ukoliko je kompjuter procenio da bi u datoj situaciji, ABS samo produzio zaustavni put, dobro je procenio.

edit: na prethodnom Renaultu, ABS se stalno aktivirao, i kada se malo jace zakoci pred semaforom ... ocigledno su sistemi evoluilirali.

[Ovu poruku je menjao Nemanja dana 24.07.2013. u 17:57 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?24.07.2013. u 22:29 - pre 83 meseci
Citat:
Deep|Blue:
@su27killeryu i @Nemanja
Kako vam se nisu aktivirali ABS-ovi?


Zato sto je kod su27killeryevog i Nemanjinog automobila dobro proracunato teziste automobila pa se prilikom kocenja na suvoj podlozi stvara prevelika sila trenja koja ne dopusta da se tocak zaustavi, i zato sto su kod njihovih automobila i same kocnice savrseno proracunate.

Podrazumeva se suv i cist asfalt kao i nove, odnosno ispravne gume na tockovima.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12048
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5237 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?24.07.2013. u 23:11 - pre 83 meseci
Kod VW-a srednje klase, kocnice su jedan od losijih elemenata, a ABS ima solidno los algoritam.
Istina, postoji nekoliko verzija ABS-a, ali ni jedna ne moze da zadovolji ozbiljnog korisnika.
Uzgred, cesto se kvari, konektor se cesto napije vode i pobije elektroniku..

Uglavnom ih preradjuju, koriste sa audija TT ili nekog drugog jaceg modela. Nisu ni na pola puta do savrsenstva..
Cak istorijski gledano, uvek su bile izvor problema, od lose rucne, pa verzije disk sa dobosem za rucnu, zatim losi materijali diska, velika sklonost ka koroziji...
jos kada se doda masovno jeftino vesanje..ili balkanski obicaj nemenjanja amortizera..

Poz
 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1520
*.dynamic.sbb.rs.



+553 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?24.07.2013. u 23:31 - pre 83 meseci
Dobro da jos ima i koji VW na putu pored takvih kocnica ...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12048
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5237 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?24.07.2013. u 23:37 - pre 83 meseci
Preostali penzioneri..

Mozemo da placemo do neba, takva je situacija, bar do sada.
Na cetvrtoj generaciji je skoro kao pravilo, dva puta zamenjene prednje plocice, jednom zadnje. Treca zamena prednjih ide u kompletu sa diskovima..
Mozda su nesto promenili na sedmoj generaciji, saznacemo za nekoliko godina, kada se "pokaze" eksploataciji..i kada masovnije postanu aktuelni polovnjaci:)

Poz
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?24.07.2013. u 23:37 - pre 83 meseci
Citat:

Istina, postoji nekoliko verzija ABS-a, ali ni jedna ne moze da zadovolji ozbiljnog korisnika.


Šta te tačno ne zadovoljava, performanse ili to što hoće da se pokvari?

Citat:



Uglavnom ih preradjuju, koriste sa audija TT ili nekog drugog jaceg modela. Nisu ni na pola puta do savrsenstva..


Već napisah al ajde ponovo. Ljudi upgradeuju kočnice da bi usporili break fading tj. da kočnice ne bi brzo gubile na snazi nakon mnogo jakih kočenja. U praksi to znači da ako ne voziš na stazi nikad nećeš osetiti potrebu da nadograđuješ kočnice. Kolko mi je poznato elektronika se nikad ne menja.

ABS na suvom ne služi da skrati zaustavni put već da prilikom naglog kočenja imaš mogućnost upravljanja vozila a da ne puštaš kočnicu. Čak i da si Šumaher, bez abs-a ćeš uvek imati duži zaustavni put ako prilikom naglog kočenja moraš i da skreneš.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kocenje 100-0, od cega sve zavisi?

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 15657 | Odgovora: 72 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.