Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim

elitemadzone.org :: AutoZone :: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 88496 | Odgovora: 337 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim26.07.2013. u 12:11 - pre 130 meseci
Normalno postavi pitanje. Jeste da smo u sadasnjoj Srbiji, ali smo pomalo i civilizovani.

Da si citao tekstove, pratio forum, umesto sto si mene "lovio", shvatio bi da sam pokusao da ublazim pljuvacinu GT86..i "toyobaru" motora
Nije neophodno da ulazis u vremeplov..
Citat:
The numbers

1998cc, 4cyl, RWD, 201bhp, 151lb ft, 36.2mpg, 181g/km CO2, 0–62mph in 7.6secs, 140mph, 1275kg

Zarko je dao neke dijagrame sa jos losijim podacima, sa kojih se i diskutuje o "147Nm"..pa zaokruzeno na 140...

Tvrdilo se da ne moze da "lepi" za sediste..sa tako "mizernim" OM...

I nista vise ni manje..a onda je "otisla mast u propast"..

P.S>
Mislim da je i Cosmo dosolio sa Aurisom..njega je valjda "lepio"..no mene Auris slabo zanima, ali GT86 je vredan paznje, iako je bez turba

[Ovu poruku je menjao vladd dana 26.07.2013. u 13:22 GMT+1]
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim26.07.2013. u 12:45 - pre 130 meseci
Pretpostavljam da je zabuna oko terminologije i toga KAD nešto lepi za sedište. Obično kad se kaže lepi za sedište(bar u nekom mom ličnom poimanju) misli se da od veoma niskih obrtaja osetiš leplenje što skoro sigurno nije slučaj sa automobilima koji imaju deklarisan mali obrti moment(što ne znači da neće zalepiti kad se zavrti), osim u slučaju veoma male mase, pa je tako moguće da motorcikl od 180 kg poleti od 1,000 obrtaja sa smešnim obrtnim momentom.

Deklaracija konjskih snaga je konačna i uvek će auto sa više konja po kg imati bolje performanse 0-100, nebitno koliki obrtni moment ima, ali u praksi obično automobil sa većim maks momentom ima takvu krivu da će se lakše voziti u svakodnevnoj vožnji i imati bolja međuubrzanja.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim26.07.2013. u 13:35 - pre 130 meseci
Ima i previse pogresnih stvari, medjutim, neki uzivaju u pogresnosti.

Recimo, honda i uopste aktuelna japaneze filozofija marketinski koriste "dip" u obrtnom momentu, koji u voznji nudi "kick" kada proradi VVTI, pa je to jedan zanimljiv osecaj, zabijanja za sediste. Sto se nekome svidja, pa ima valjda prava da se izjasni...

Sa druge strane, Zare prezentuje "sirove" podatke sa dyna, predpostavljam namerno, da bi sajber dokazao nesto, i da bi sebi dao oduska lepeci etikete okolo, na koje se odredjeni korisnici "prime"...

Snaga na tocku se okvirno proracuna, da bi se dobila na radilici, npr kalkulatorom
http://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator4.php

I tako..ima i pogresnosti, ali, ono najgore, i previse sujete, okorelosti i povrsnosti..
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
*.adsl.alicedsl.de.



+768 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim02.08.2013. u 23:04 - pre 130 meseci
Naleteh na interesantan test i video o Seat Leonu 1.4 TSI.



Cesto se na ES-u pominje ovaj motor, a na ovom snimku se jako lepo vide medjuubrzanja od 60 Km/h u brzinama od 3. do 6. Ovaj izuzetan motor najcesce pominjemo po sirokom opsegu max o.m. kao i niskom broju obrtaja na kome on pocinje. Sobzriom na brutalno (imajuci u vidu broj konja) ubrzanje u 3. brzini, nekome ce se ubrzanje u 6. uciniti slabim, ali ne treba smetnuti s uma da se krece ispod 1500 obrtaja i da je sam taho "nabijen" pa utisak vara. Naravno da nema smisla preticati sestom na 60 km/h, ali je jasno da nema govora ni o kakvom gusenju i da se moze lagano krstariti otvorenim putem na izuzetnom malom broju obrtaja gde ovaj motor ne trosi puno goriva.

[Ovu poruku je menjao tdusko dana 03.08.2013. u 00:14 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim03.08.2013. u 00:03 - pre 130 meseci
Upravo je tome i namenjen, udobnoj voznji sa nizim obrtajima.

Veliki moment ga cini eksplozivnim, ali je primetno da i menjac cini svoje, pa su prirastaji brzine sve manji, kako "rastu" stepeni prenosa.

"Njegova" su ubrzanja do trece, nakon toga ga ne treba driblati(malo li je 150), vec lagano koristiti za mirniju voznju. Za normalno koriscenje, ukljucivanje na recimo auto put, prva, druga, treca, a zatim moze i peta, dostiglo se dozvoljenih 100-120, za nekoliko sekundi, pa moze da krstari sa malim obrtajima.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8376
*.dynamic.sbb.rs.



+1350 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim03.08.2013. u 00:17 - pre 130 meseci
Citat:
vladd: Upravo je tome i namenjen, udobnoj voznji sa nizim obrtajima.

Konačno da i ti kažeš suštinu

Nema se tome šta dodati, turbo motor i masivan obrtni momenat nisu nešto čija je prevashodna namena niti jurnjava, niti ne znam kakvo isterivanje nekakvih desetinki, nego je namena toga udobna i tiha vožnja sa minimumom umaranja.

A kada se poželi veća snaga ili jače ubrzanje, i to se dobije u trenutku, takođe bez buke, mučenja ili bilo kakvih naprezanja.

Ovo na klipu je impresivno za 1400 kubika, ali sam ja ipak za 1.8T(SI), pogledajmo kako on ide, i to u stock-u:



Kako li samo smešno izgledaju natezanja oko delova sekundi onih nemoćnih atmosferaca, da li 80-120 idu za 30 ili za 25 sekundi, i slično...


btw, već se šuška upravo ono što sam pretpostavljao i napominjao, da će i ovaj 1.4TSI dobiti varijaciju ventila iz 1.8TSI, čime će 1.8TSI postati izlišan.

Paleta motora će se svesti na 1,2TSI u dve verzije, 1.4TSI u najmanje tri verzije, i 2.0TSI (koji je zapravo isti kao 1.8, samo sa dužim hodom), za GTI.

Svaki pojedinačno je smrt za konkurenciju.

 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 10:50 - pre 130 meseci
Ja sam bogami sa kecom(Z101) od 80-120 isao trecom za par sekundi.

Elasticnost motora je jako zanimljiva samo za lose vozace, da im se ne gasi na semaforu na uzbrdici.

Takvi testovi za realnu voznju ne znace puno, svaki ozbiljan vozac ce u kriticnim situacijama, kada treba sto pre izaci iz problema, maksimalno koristiti performanse vozila i motora, a ne koristeci elasticnost, navodno zbog preteranog konfora i lenjosti da se menja brzina. To je vise neka vrsta prezentacije, ilustracije kupcima sa znaci "elastican" motor.
Bukvalno "osvetljavanje" neke osobine, realno nebitne za kvalitet upotrebe vozila.
Recimo, mogla bi da se "osvetli" mana, da nemaju pepeljare na zadnjim vratima..nekome "bitno", kao element nekog "konfora", a nekome apsolutno nevazno..

Meni se svidja snaga, medjutim koncepcija mi nije po ukusu. Inicijalna ideja je stednja planirana niskim obrtajima, posledica je odredjen konfor, uz odredjeno "ucenje" voznje, da bi se postigao i konfor i usteda.
Naravno, pri velikim snagama, nema puno stednje. Ali mi takodje smeta crvena zona na 6000 obrtaja. Vracaju se na filozofiju stare bube, koju su udavili da joj se motor ne vrti, a dodaci su bili skupi za "narodni auto"..pa je imala 30-50KS..
Gotovo da se treba "uciti" na tu vrstu uzivanja.

Licno mislim, da bi jednog trenutka trebali da pazdvoje razne multipraktik osobine, koncepcijski, ali to ne treba ja da im kazem, niti bilo koji pojedinac, ma u kom broju ih bilo, vec samo trziste. Ono planirano, ne ono koje su birokratski (p)osvojili.
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
217.9.102.*



+768 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 11:53 - pre 130 meseci
Citat:
vladd:Takvi testovi za realnu voznju ne znace puno, svaki ozbiljan vozac ce u kriticnim situacijama, kada treba sto pre izaci iz problema, maksimalno koristiti performanse vozila i motora, a ne koristeci elasticnost, navodno zbog preteranog konfora i lenjosti da se menja brzina. To je vise neka vrsta prezentacije, ilustracije kupcima sa znaci "elastican" motor.
Bukvalno "osvetljavanje" neke osobine, realno nebitne za kvalitet upotrebe vozila.
Nebitne tebi, a bitne mnogim drugima. I to sto pokusavas odredjene stvari da svedes na nivo aksioma je malo bezveze. Ako tebi ne smeta i potrebno ti je da pokazes sebi kako si ozbiljan vozac, da spustas iz pete u trecu da bi izvrsio preticanje zasto impliciras da oni kojima to smeta su neozbiljni vozaci? Ja recimo ne volim da mi se putnici u kolima prepadaju svako malo kada posaljem obrtaje u nebesa, zasto bi me to cinilo neozbiljnim vozacem? Ako ti ne uocavas razliku u komforu voznje kada se istom brzinom odrzava brzina i vrse preticanje onda to treba tako i reci, a ne etiketirati one koji se ne slazu sa tim. Uostalom, ja vozim bmw 116i atmo benzinac sa 115 PS i odgovorno tvrdim i stojim iza toga da se taj automobil ni sa kakvom magijom i manipulacijom menjacem ne moze naterati da da performanse uporedivog, modernog turbo benzinskog motora. Nema teretske sanse jer ne postoji ni jedan opseg obrtaja duzine 500-1000-2000 u bilo kojoj brzini koji moze da da ubrzanje koje turbo benz. daje bez problema na mnogo mnogo nizem broju obrtaja. O potrosnji i nivou buke da ne pricam.
 
Odgovor na temu

KrkaCiC

Član broj: 71173
Poruke: 2184
178.17.29.*



+784 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 12:16 - pre 130 meseci
Moram da se umesam
Ako neko voli da vozi 5. brzinom na magistrali i bez problema da pretice istom,znaci da mu treba elasticni motor. A zar neko takav onda ne bi trebao da vozi nekog automatika,tipa DSG pa nek sam auto razmislja a ne vozac

Meni je smesna takva voznja,da drzim u visokom stepenu i trazim elasticnost. Ne vozim novijeg turbo benzinca,ali i da vozim sigurno ne bih 5. preticao od 80-120. Ako je cisto sporo ubrzanje u pitanju mozda bih i 5. ali u preticanju bih vratio stepen ili 2 nize,zavisi od automobila.

Mozda sto sam mladju,ali volim kad auto ode u obrtaje.

Slazem se da su noviji turbo benzinci veliki napredak,pogotovu u potrosnji. Pa ko voli performanse trazice nekog "turbasa" koji je osmisljen da ide i trosi,a za one druge tu su ovi o kojima se raspravlja.
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 12:22 - pre 130 meseci
Probah 2.0 tsi 270 ks i ono je fino elastično a bogami i u višim obrtajima nije naivan.
 
Odgovor na temu

Branko Santo
Tu i tamo

Član broj: 57312
Poruke: 2232
*.emea.verizonbusiness.com.

Sajt: cz.linkedin.com/in/branko..


+600 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 12:30 - pre 130 meseci
Cu u 5. moze i u 6. :) Vozis lepo autoputem dodje neka sporija deonica tj. zakrcenje gde ides 80km/h, ostanes lepo u sestoj i kada se zavrsi stisnes gas i "polako" ubrzas do 100-110 a onda "brzo" ubrzas do koliko god ti treba. Jako me mrzi da menjam na autoputu brzine i obilazenja obavljam planski i bezbedno.
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
217.9.102.*



+768 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 12:44 - pre 130 meseci
Citat:
KrkaCiC:
Meni je smesna takva voznja,da drzim u visokom stepenu i trazim elasticnost. Ne vozim novijeg turbo benzinca,ali i da vozim sigurno ne bih 5. preticao od 80-120. Ako je cisto sporo ubrzanje u pitanju mozda bih i 5. ali u preticanju bih vratio stepen ili 2 nize,zavisi od automobila.
E ovo je vec bolje. Lepo kazes kako je tebi smesno i ti to ne bi radio i kraj price, a ne etiketirati ostale neistomisljenike. Ja na primer ni na jednom autu sa turbo motorom dizel/benzin koji sam do sada vozio nisam imao potrebu da vracam brzinu na nize. Posle 2 minuta voznje dovoljno mi je da upoznam motor i da znam gde mu pocinje podrucje max obrtnog momenta i uvek ga vozim na donjoj granici jer tada prilikom ubrzanja i preticanja koristim samo obrtaje iz podrucja max obrtnog momenta. Moze da se desi samo da prilikom duzeg preticanja izletim na vise iz tog podrucja pa moram da saltam na vise, ali za to recimo nema potrebe kod ovog 1.4 tsi. Jedino gde moze da se desi da moram da saltam na nize pre preticanja je ako je uzbrdo u pitanju.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
89.216.37.*



+896 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 13:17 - pre 130 meseci
Ja nisam imao taj osecaj na Opelovom 1.4 Turbo motoru. Dobrano je morao da ide u 3. ili 4. stepen prenosa pre preticanja, osim kad nemas nikog ispred (autoput).

Probao sam u 5 stepenu prenosa i uopste nije bilo zadovoljavajuce. Bolje jeste malko od tadasnjih atmo motora (2011. godina).

Elasticnost je bila mozda izrazena samo u gradskoj voznji, medjutim ispostavilo se na otvorenom putu da mora da se dobrano zgazi da bi povukao u preticanju uopste. Potrosnja je bila velika.

Automobil je Opel Meriva 1.4T 120KS 175Nm.

Sa tim automobilom i tim motorom se ne bih usudio da isprobavam elastiku motora u opasnijim uslovima ili kada treba brze preteci a bez da se salta u nizi stepen prenosa.

Tako da i turbo motora ima raznih.
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
217.9.102.*



+768 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 13:29 - pre 130 meseci
Pa naravno da ima raznih, ali ovo sto sam pisao se odnosi manje vise na motore slicnih max snaga. Merc 190 2.3 16v sigurno ide mnogo bolje od mnogih turbo benzinaca :D.

Inace vise puta smo pominjali da taj opelov motor nije bas najbolji predstavnik danasnjih turbo benz. motora. Em sto bas i ne puca od snage, em sto trosi dosta, em sto mu max o.m. pocinje dosta visoko em opel pravi najteze automobile u klasi. Pogledaj koliko je teska opel astra u poredjenju sa konkurencijom. Cenim da bi Vladd mogao ovog mog bmw-a da natera da bude brzi od te astre :)

Meriva tek ne zasluzuje da se stavlja u isti kos sa golfom, leonom, aurisom itd.
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 13:34 - pre 130 meseci
Ta ubrzanja, medjuubrzanja...60-100, 80-120...za prosecnog korisnika su apsolutno nebitna. Vi kao da non stop vozite po nekim magistralnim putevima na kojima su neke guzve, pa morate konstantno da obilazite nekoga (jer mozda volite da se utrkujete), a to je, je l' te, lakse izvesti samo dodavanjem gasa, jer bi se u drugom slucaju ruka umorila od konstantnog saltovanja. ;) Koliko takvih obilazenja vrsite dnevno, nedeljno...garant jako malo. Tako da mi stvarno nije jasno to potenciranje o medjuubrzanjima.

Ajd' da se prica o gradskoj voznji i prednostima takvih motora u guzvama, sporoj voznji, semaforima...pa bih i razumeo.
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 13:36 - pre 130 meseci
Jes da zvuči nadobudno al da si vozio auto sa jakim međuubrzanjima vrlo dobro bi znao da je to itekako bitno baš za svakodnevnu vožnju. Dosta bitniji podatak nego sam 0-100.

To je pored potrošnje, glavni razlog tolike ekspanzije dizela u proteklih 15 godina.
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 13:54 - pre 130 meseci
Citat:
jnk: Jes da zvuči nadobudno al da si vozio auto sa jakim međuubrzanjima vrlo dobro bi znao da je to itekako bitno baš za svakodnevnu vožnju. Dosta bitniji podatak nego sam 0-100.

To je pored potrošnje, glavni razlog tolike ekspanzije dizela u proteklih 15 godina.

E, bas ti hvala na ovome. Sad cu morati da probam, makar jednom u zivotu, neki dizel, da bih najzad shvatio o cemu se radi.
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
217.9.102.*



+768 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 13:54 - pre 130 meseci
Citat:
vilil1: Ta ubrzanja, medjuubrzanja...60-100, 80-120...za prosecnog korisnika su apsolutno nebitna.
Ma nije tacno. To je mozda nebitno za tebe, Vladd-a, Peru, Miku, Ziku... i to je ok, ali cak i da ste u vecini to ne moze biti osnov za generalizaciju.

I ne razumem cemu ismejavanje ljudi koji ne vole nepotrebno da saltaju? Sta vam to znaci?
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 14:56 - pre 130 meseci
Citat:
tdusko: Ma nije tacno. To je mozda nebitno za tebe, Vladd-a, Peru, Miku, Ziku... i to je ok, ali cak i da ste u vecini to ne moze biti osnov za generalizaciju.

Tacno je 100%. Ti si u DE, koliko puta vozis nekim magistralama, i koliko puta obilazis na istim? Tvrdim da se vise vozis po gradu ili auto putu, nego po nekim sporednim putevima gde su ti nekakva medjuubrzanja radi preticanja tako bitna.

I to vazi za najmanje 90% vozaca.

Citat:
tdusko: I ne razumem cemu ismejavanje ljudi koji ne vole nepotrebno da saltaju? Sta vam to znaci?

Zaista ne znam da sam bilo koga ismevao, na bilo koji nacin, pa da mi to pripisujes. Daj, citiraj me, ako si u pravu, izvinucu se.





 
Odgovor na temu

su27killeryu

Član broj: 50706
Poruke: 394
213.133.8.*



+334 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.08.2013. u 15:12 - pre 130 meseci
Citat:
vladd:
Ja sam bogami sa kecom(Z101) od 80-120 isao trecom za par sekundi.


da nije u tom kecu slucajno bio motor iz hayabuse ;)
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 88496 | Odgovora: 337 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.