Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Savet oko zamene kocione tecnosti?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Savet oko zamene kocione tecnosti?

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 19036 | Odgovora: 58 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

cobra-11
zeljko antunovic
BiH

Član broj: 181637
Poruke: 272
109.175.8.*



+1 Profil

icon Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 17:21 - pre 123 meseci
Potreban mi je savet oko procedure zamene kocione tekucine na Focusu MK1 . Interesuje me gde je najbolje ispustiti kocionu tekucinu ? Da li se ispusta na sva 4 tocka ili negde drugo ? Kako pravilno odzraciti , da bude uredno i kvacilo i kocnica ?

Da napomenem da je kvačilo hidrauličko i zbog tog menjam tekucinu (pedala kvacila mi je nesto tvrdja nego uobicajno , a dobio sam savet od poznanika koji vozi godinama forda da mu se dešavalo kad "ostari" kociona tekucina da pedala bude tvrdja, pa nije neki trosak da zamenim jer je i onako starija od 2 god. na koliko pise da se menja) .
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 17:41 - pre 123 meseci
Mozes da zamenis i samo na kvacilu. Ventil za odzracivanje se nalazi negde kod cilindra/hidro potisnog lezaja, na menjacu. Ipak, preporucujem ti da zamenis kompletnu tecnost, a veca je verovatnoca da je kvacilo dotrajalo.
 
Odgovor na temu

Cezar Corolla
Automehanicar

Član broj: 308649
Poruke: 477



+52 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 17:52 - pre 123 meseci
Citat:
cobra-11:
Potreban mi je savet oko procedure zamene kocione tekucine na Focusu MK1 . Interesuje me gde je najbolje ispustiti kocionu tekucinu ? Da li se ispusta na sva 4 tocka ili negde drugo ? Kako pravilno odzraciti , da bude uredno i kvacilo i kocnica ?

Da napomenem da je kvačilo hidrauličko i zbog tog menjam tekucinu (pedala kvacila mi je nesto tvrdja nego uobicajno , a dobio sam savet od poznanika koji vozi godinama forda da mu se dešavalo kad "ostari" kociona tekucina da pedala bude tvrdja, pa nije neki trosak da zamenim jer je i onako starija od 2 god. na koliko pise da se menja) .


Stavis crevo koje malo teze nailazi na sisicu, crevo spustis u bocicu, otpstis sisicu i polako pumpas pedalu, dok ne vidis da je izasla stara, prljavija kociona tecnost. Tek tada zatvoris sisicu. I tako svaki tocak pojedinacno i sisicu od hidraulicnog druk lagera. Svo vreme kontrolises nivo tecnosti u posudi za kociono ulje, da ne bi ostala prazna. Kreni od najdaljeg, zadnjeg desnog tocka, pa zadnji levi, pa prednji desni, pa levi. Da bi bilo brze, mozes prvo necim izvuci tecnost iz posude, pa odmah doliti novu.

Proveri u katalogu koje kociono ulje ide za ovaj model.
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 18:06 - pre 123 meseci
Pitanjce: Ako koristi pedalu za ispustanje ulja, zar nece da uvuce vazduh u sistem kada se pusti pedala?
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 18:23 - pre 123 meseci

Pa hoce...zato se to i neradi sam. Jedan "druka" a drugi ozracuje. Kad se pritisne pedala, zadrzi se u tom pritisnutom polozaju. drugi odvija sisicu (ulje i vazduh se ispustaju), Ovom prvom propadne pedala pri tom, ali je ne pusta, zatim ovaj drugi zategne sisicu, pa tek se onda pusta pedala i ponavlja postupak. Samo treba da se dogovore, ko ce da bude prvi a ko drugi, he,he...
 
Odgovor na temu

Cezar Corolla
Automehanicar

Član broj: 308649
Poruke: 477



+52 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 18:42 - pre 123 meseci
Ja sam zaboravio da napisem da se u bocicu u koju se spusti crevo mora nasuti kocione tecnosti i da crevo bude u ulju. Onda nece povuci vazduh i moze se ostaviti sisica otvorena i samo pumpati, ali polako.
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 18:50 - pre 123 meseci
Zahvaljujem na odgovorima. Sto se tice Pajinog odgovora, s takvom tehnikom sam upoznat
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9513
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10254 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 18:58 - pre 123 meseci
- Kakve veze ima hidraulično kvačilo i kočiona tečnost ?
- Nije valjda to na Fordu izjedna ? Ne bi smelo po zakonu.
- Kakve veze ima tvrdoća kvačila sa hidrauličnom tečnošću kvačila ?!

Bilo kako bilo, kočionu tečnost valja zameniti, ali dve godine je prerano. Mislim, ništa neće da fali, ali po svemu pobrojanom, bacaš pare. Ali dobro, neko voli da potroši pare na kafansku muziku, neko na #urve, a neko na auto.

E sad, ako si baš rešio, pošto i nisu neke pare, evo da ti dam par saveta:

1. Ako nikad nisi radio ili nikad nisi gledao kako se to radi - nemoj sam ni da pokušavaš. Kočnica čuva glavu. Pozovi nekog ko je to radio, ili idi u servis.
2. Kočiona tečnost se ispušta samo i jedino na sisici na kočionim cilindrima na sva četiri točka. Sisica je od mesinga, i zapekla je. Odšrafljuje se nežno cevastim ključem

A) Spora varijanta. Ovo možeš sam. Otvoriš poklopac rezervoara kočione tečnosti, otvoriš jednu sisicu i pustiš da sporo teče. Ide jako sporo, ali ide. U međuvremnu pratiš nivo u rezervoaru kočione tečnosti i dolivaš, nežno tako da se telnosti ne pomešaju - koliko je to već moguće. Kad na sisici primetiš da ide nova (bezbojna) tečnost, zatvoriš, zategneš (lagano) i pređeš na drugi točak. I tako četiri puta. Biće sve gotovo za sat vremena.

B) Brza varijanta. Ovo ne možeš sam. Sisica se prvo odšrafi, "odpekne". Namesti se crevo. Ti zgaziš kočnicu, a saradnik otvori sisicu. Tebi pedala potone do dna, iscuri tečnost, a ti ne puštaš pedalu, dok saradnik ne zategne sisicu. Kad pustiš pedalu, u kočioni cilindar uđe tečnost iz rezervoara. Sve vreme treba pratiti nivo kočione tečnosti i dolivati.

Potraži na YT "how to replace brake fluid"



OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 19:19 - pre 123 meseci
Tecnost za kocnice i kvacilo je ista, posuda kocionog ulja je i posuda za ulje kvacila. U posudi postoji sifon, pa kad iscuri tecnost za kvacilo ostaje dovoljno tecnosti da kocnice funkcionisu normalno. Mislim da je tako na 99% automobila sa hidro kvacilom.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9513
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10254 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 19:37 - pre 123 meseci
Tečnost je ista. Ali posuda, tj, rezervoar nije. Ne smem da tvrdim za Forda, ali mislim da jako grešiš kad kažeš da je "tako na 99% automobila sa hidro kvacilom"

Edit: evo sad sam na brzinu proguglao "brake fluid and clutch fluid reservoir" i koliko sam uspeo da vidim, kod Fokusa je zaista ista posuda (rezervoar) ali kod većine drugih nije.

Svejedno i ako je ista posuda tj, rezervoar, i dalje tvrdim da "starost" kočione / hidraulične tečnosti ne može da ima nikakve veze sa tvrdoćom kvačila.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 19:54 - pre 123 meseci
Ista je posuda samo se racva crevo ka glavnom kocionom i ka cilindru kvacila.Onaj u menjacu je otrovno skup.

Ima sistem za ozracivanje a neki koriste improvizovanu bocu za prskanje sa ventilom koju nadrukaju i ozracuju sistem .

Ima i ABS za koji nisam siguran kao se itiskuje ulje iz njega.Mozda isto pritiskanjem pedale?Mada stari sitem sa kanticama je proveren sistem ko zna i time se bavi.
 
Odgovor na temu

Cezar Corolla
Automehanicar

Član broj: 308649
Poruke: 477



+52 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 19:57 - pre 123 meseci
Citat:
Java Beograd:
Tečnost je ista. Ali posuda, tj, rezervoar nije. Ne smem da tvrdim za Forda, ali mislim da jako grešiš kad kažeš da je "tako na 99% automobila sa hidro kvacilom"

Edit: evo sad sam na brzinu proguglao "brake fluid and clutch fluid reservoir" i koliko sam uspeo da vidim, kod Fokusa je zaista ista posuda (rezervoar) ali kod većine drugih nije.

Svejedno i ako je ista posuda tj, rezervoar, i dalje tvrdim da "starost" kočione / hidraulične tečnosti ne može da ima nikakve veze sa tvrdoćom kvačila.


Naravno da moze da ima veze, ali pre ce biti da nije do tecnosti. Postoje i instrumenti za merenje kvaliteta kocione tecnosti.
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 20:05 - pre 123 meseci
Svi automobili, s kojima sam do sada bio u kontaktu, imaju isti rezervoar za ulje kvacila i kocnica.
 
Odgovor na temu

cobra-11
zeljko antunovic
BiH

Član broj: 181637
Poruke: 272
109.175.8.*



+1 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 21:47 - pre 123 meseci
Nakon objasnjenja da pitam , da li zamenom/ispustanjem na sva 4 tocka dobivam novu tekucinu i za cilindre kvacila (posto neko rece da je posuda unutar podeljena) i da li trebam uopste dirati kvacilo (pritiskati kao kocnicu) , te da li odzracavati i na menjacu (posto takodje neko spomenu da ima i tu da se odzraci) ili je samo dovoljno na tockovima ?
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 22:02 - pre 123 meseci
Ako ispustas tecnost samo na kocionom sistemu, onda ces promeniti tecnost u kocionim cilindrima i kocionim cevima, dok ce u cilindru kvacila ostati ista. Znaci treba i kvacilo po istom principu, da bi se promenila tecnost u njegovom cilindru. Posuda, moze da bude zajednicka, ali cevi i cilindri nisu.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?23.02.2014. u 23:57 - pre 123 meseci
Najbolje je otići u servis a tamo naravno postoji uređaj sa doziranim zrakom koji je prilagodljiv za sva vozila sa kojim će promijeniti cijelu kočionu tečnost za desetak minuta sigurno po abs uređaj, bez ikakvog drukanja pedale i maltretiranja kočionog cilindra i bez prosute i jedne kapi tečnosti.
Usluga je previše jeftina da bi to radili u sopstvenoj režiji na način koji savjetuju u ovoj temi... na novim sistemima sa četvorokanalnim abs-om svakako nije preporučljivo raditi drukanjem jer je potrebno sprovesti između ostaog i proceduru odzračivanja abs-a dijagnostikom...
 
Odgovor na temu

cobra-11
zeljko antunovic
BiH

Član broj: 181637
Poruke: 272
109.175.8.*



+1 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?24.02.2014. u 12:21 - pre 123 meseci
Da javim da sam zvao servis , 10 eura usluga servisa i tekucina koliko bude (dot 4) . Sutra ide zamena . Hvala svima na savetima . Ipak nebi ja za 10 eura razmisljao jesam li sve uradio kako treba , ipak se radi o kocnicama i kvacilu , nije bezazlezna stvar .
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9513
89.216.32.*



+10254 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?24.02.2014. u 12:27 - pre 123 meseci
To ti je najbolje. Da li u cenu ulazi i promena u kočnicama i promena u hidrauličnom kvačilu ?
Potraži na internetu koliko tečnosti ide u fokusa (neki prosek je, na primer, svakako ispod litre). Nemoj da ti naplate 4 litara.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9513
89.216.32.*



+10254 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?24.02.2014. u 12:28 - pre 123 meseci
Citat:
Nocni:Najbolje je otići u servis a tamo naravno postoji uređaj sa doziranim zrakom koji je prilagodljiv za sva vozila sa kojim će promijeniti cijelu kočionu tečnost za desetak minuta sigurno po abs uređaj, bez ikakvog drukanja pedale i maltretiranja kočionog cilindra i bez prosute i jedne kapi tečnosti.
Samo još da vidimo da li u izabranom servisu drukaju pedalu ili ne.

Cobra: obavezno kibicuj dok rade.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

cobra-11
zeljko antunovic
BiH

Član broj: 181637
Poruke: 272
109.175.8.*



+1 Profil

icon Re: Savet oko zamene kocione tecnosti?24.02.2014. u 16:03 - pre 123 meseci
Nastojat cu da budem dok rade , nisam im napominjao posebno za kocnicu i kvacilo , da li sam trebao ?

Mislio sam da se podrazumeva komplet kociona tekucina , samo sam pitao koliko kosta zamena kocione tekucine .

U knjizici sam negde procitao da pise 1l da staje , a telefonom mi rekose trebaju ti 3 x 0,5l (rece mi cenu za 0,5l 3 eura , tako da nije puno , jedino ne znam koji je proizvodjac , samo rece DOT 4) .
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Savet oko zamene kocione tecnosti?

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 19036 | Odgovora: 58 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.