Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Električna vozila DA ili NE?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Električna vozila DA ili NE?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 22543 | Odgovora: 242 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

component

Član broj: 182885
Poruke: 746
212.200.85.*



+284 Profil

icon Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 11:20 - pre 7 meseci
Gledam nešto vesti po netu i malo-malo iskoči neka o električnim kolima. Da li je konačno došlo vreme da se razmišlja o kupovini električnog automobila? Mislim da je Elon Musk ispunio zacrtan cilj i doprineo ubrzanju pojave električkih automobila na masovnom tržištu. Do pre 5 godina je bila igra kokoške i jajeta. Nije se masovno ulagalo u razvoj i proiozvodnju baterija za automobile pošto nije bilo potražnje. Potražnje nije bilo pošto baterije za automobile nisu bile dovoljno razvijene i niko nije imao masovnu proizvodnju. Za 10-15 godina će verovatno biti više električnih automobila u ponudi od SUS motora.

Protivnici su do skoro tvrdili da električni automobili neće zaživeti pošto imaju malu autonomiju. Danas je sasvim razumno očekivati da električni automobil ima domet oko 4-500km.
Onda je navođeno da na pumpi možeš da napuniš rezervoar za 5 minuta, a za električni ti trebaju sati. Mislim da je u stvari oko 20 minuta za 50% tj. domet od recimo 200 km. Osim toga električni automobil moguće je puniti kući/hotelu/punjaču koji nije na stanici. tj. mnogo je fleksibilnije iako je (još uvek) sporije. Ako mogu posle posla da uključim automobil na punjač i da me ujutru čeka vozilo spremno na domet od 400km, ne verujem da bih ikada išao na pumpu (osim dopuna na dužem putu).
Sada se navodi kako električni automobili nisu održivi jer ako svi voze na struju neće biti dovoljno struje. Čak se spominje da proizvodnja struje isto zagađuje kao i upotreba SUS automobila. Na ovo mogu samo da kažem da bi vlasnici (bar oni u kućama) sve više kupovali solarne sisteme što bi bilo ekvivalentno da prave svoje gorivo. Osim toga trenutno Srbija dobija preko 25% struje od obnovljivih izvora, dakle bez ikakvog zagađenja. Dalje, potražnja za strujom bi dovela do većeg ulaganja u prozvodnju struje. A poređenje zagađenja od SUS automobila i zagađenje od proizvodnje struje je besmislica ukoliko se ne uzme u obzir zagađenje prilikom proizvodnje benzina/nafte. Da li upšte znate koliko se zagađuje vađenjem sirove nafte, rafinisanjem, trasportovanjem a tek onda potrošnjom kod krajnjih korisnika?
Poslednji adut koji sam čuo je prozvodnja baterija neekološka, da se baterije moraju baciti posle desetak godina i da se više zagađuje proizvodnjom elektro automobila nego proizvodnjom i vožnjom SUS atomobila. Ovo može samo neko da kaže ko se stvarno ne razume i nikada nije probao da uporedi ni način proizvodnje ni korišćenje. Prvo baterije (recimo Tesla model 3) nakon 10 godina imaju 90% originalnog kapaciteta. Kada nakon XY godina ove godine budu dotrajale za korišćanje u automobilu, mogu se koristiti u kući, recimo uz solarni sistem. Kada nakon još YZ godina još više propadnu, mogu se rastaviti i koristiti u manjim uređajima (baterije su modularne, mislim da je veličina 21mm x 70mm). Dalje, baterije se mogu reciklirati sa visokim procentom iskorišćenja.

Mislim da živimo u vremenu kada klackalica polako naginje ka električnim automobilima i da se više nikada neće vratiti na SUS. Pitnje je da li će se za 5 godina isplatiti kupovina bilo kojeg novog automobila koji nije na električni pogon? Šta raditi sa tim kolima nakon recimo 10 godin korišćenja? Ko će to hteti da kupi tada?
 
Odgovor na temu

looker-on

Član broj: 339519
Poruke: 476



+154 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 11:29 - pre 7 meseci
Nikola Tesla je gotovo pre jednog veka predstavio rešenje automobila na elekto pogon.
Negde 70-tih, tojota je predstavila takođe elektromobil ali...
Sve dok to ne dopusti naftni lobi, elektromoboli neće imati realnu šansu da zažive.
Mnogi, koji su nudili rešenje pogona bez sus motora su nastradali pod čudnim okolnostima ili su naprasno zaćutali i odustali od svega.
 
Odgovor na temu

dule_ns
Novi Sad

Član broj: 123863
Poruke: 243
91.232.237.*



+664 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 11:57 - pre 7 meseci
Par opservacija:

Citat:
Danas je sasvim razumno očekivati da električni automobil ima domet oko 4-500km.

Ne bih rekao, to imaju samo modeli sa najvećom autonomijom. A i to bez da koriste grejanje/hlađenje i da se pažljivo voze.

Citat:
Osim toga trenutno Srbija dobija preko 25% struje od obnovljivih izvora, dakle bez ikakvog zagađenja.

Naravno da proizvodnja struje iz obnovljivih izvora zagađuje, pitanje je samo koliko i kako.

Citat:
Prvo baterije (recimo Tesla model 3) nakon 10 godina imaju 90% originalnog kapaciteta.

Taj model je počeo da se proizvodi pre godinu dve. Ovakva tvrdnja se može doneti tek za osam godina.


Da:
1) imam garažu sa stujnom instalacijom
2) prelazim više od 20k km godišnje
3) imam 25 -35k za kupovinu novog automobila

sigurno da bi razmotrio kupovinu ovakvog auta. Međutim, kod mene ni jedan od ta tri uslova nije ispunjen tako da...


Inače, nesporno je da će veća upotreba ovakvih automobila smanjiti aero i zvučno zagađenje u gradovima.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14748



+2630 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 12:01 - pre 7 meseci
Citat:
component:
Pitnje je da li će se za 5 godina isplatiti kupovina bilo kojeg novog automobila koji nije na električni pogon? Šta raditi sa tim kolima nakon recimo 10 godin korišćenja? Ko će to hteti da kupi tada?

To se isplati vec danas onome ko prelazi dovoljno kilometara...
a ko ce hteti da kupi?

Elektro vozila nisu ista kao SUS motori, motor se ne haba, manje je pokretnih delova i agregata, baterije se recikliraju, a motor je prakticno vecan, tako da jedino sto ce na tom autu propadati je karoserija, sve drugo je iskoristivo.

Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

component

Član broj: 182885
Poruke: 746
212.200.85.*



+284 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 12:04 - pre 7 meseci
looker-on,
prvi električni automobili su napravljeni oko 30 godina pre rođenja Nikole Tesle. Nisam mogao da nađem da je ikada Nikola Tesla predstavio rešenje automobila na elektro pogon. Izmislio je AC indukcioni motor koji može da se koristi u kolima, ali ne znam da li je sam to učinio.

Naftni lobi nije tako misteriozan kako ti se možda čini. Jednostavno je nafta bila (i još uvek je) pokretač svega na svetu u poslednjih 100 godina. Ko ima naftu može brže da se razvija i da kupuje ili ispumpa još nafte. Kao i zbog drugih resursa ratovi su vođeni i zbog nafte. Obrati pažnju da je za svaki energnet potrebno uložiti određenu energiju da bi došao do njega, preradio ga i dopremio krajnjem korisniku. To sve utiče na njegovu cenu, odnosno koliko je efikasan u finansijskom smislu. Za sada je ugalj neprikosnoven sa koeficijentom 80 (za svaki KW snage koji uložiš u dobijanje uglja, on ti da novih 80 KW energije). Nafta je u najboljim danima (70-tih godina) imala koeficijent 60. Sada je to palo na 12 (nafta se dobije bušenjem u okeanima, na većim dubinama, preradom škriljaca,...), dakle nije više tako lako dostupna. Kada koeficijent padne još više neće biti isplativo eksplatisati naftu iako će je još biti.

Poslednjih godina se solarna energija sve efikasnija i dostupnija. Još uvek je daleko od nafte + mora da se skladišti pa i baterije utiču na krajnju efikasnost. Ali to se sve više menja pošto cena po KW pada eksponencijalno. Solarni lobi će biti malo teže da se oformi pošto je sunce dostupno svima i teško ga je onemogućiti Doduše neke zemlje imaju više sunčanih dana od drugih. Kao što reče ElektroBoom u jednom videu (parafraziram) "Solarna energija je budućnost. Ne treba da vodimo ratove da oslobodimo naftu na bliskom istoku, treba da vodimo ratove za pustinje pošto tamo ima puno sunca... O vidi: Saudijska Arabija sedi na nafti i ima pustinju! Treba da je oslobodimo!"

Nego što se tiče električnih automobila. Dosta proizvođača je ranije predstavio koncept električnog automobila, ali niko se nije do Elona Muska odvažio da uloži ogromnu količinu resursa u njihovu masovnu proizvodnju. Danas retko koji proizvođač automobila nema plan da započne masovnu prozvodnju. Neki su čak i odvojili pozamašan budžet za to. Dakle, nema više nazad...
 
Odgovor na temu

component

Član broj: 182885
Poruke: 746
212.200.85.*



+284 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 12:21 - pre 7 meseci
Citat:
dule_ns:
Naravno da proizvodnja struje iz obnovljivih izvora zagađuje, pitanje je samo koliko i kako.


Koji je odgovor? Možeš li da nam kažeš koliko i kako prozvodnja struje iz obnovljivih izvora zagađuje? I šta zagađuje: vazduh, voda, zemlja? Hvala.


Citat:
dule_ns:
Taj model je počeo da se proizvodi pre godinu dve. Ovakva tvrdnja se može doneti tek za osam godina.


U pravu si za model 3. Ne treba tvrdnja da bude vazana za model automobila već za baterije. Recimo roadster se prozvodi već 10 godina, a Model S skoro 9 godina. A i ja sam pogrešio, nije rok baterije određen godinama već pređenim kilometrima. Nakon 50.000 milja baterije su na 95% upotrebljivosti, nakon 150.000 milja baterije padnu u proseku na 90%. To su podaci o starijim baterijama. Model 3 koristi noviji tip koji je napredniji i trebalo bi da bude bolji.
Evo gde je postavljena jedna analiza na google sheets: https://docs.google.com/spread...ialGnuKPsg/edit#gid=1710185683
Podatke su dostavljali korisnici Tesla automobila osnovu stvarnog korišćenja. Voleo bih kada bi slično bilo dostupno i za druge proizvođače.

 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14748



+2630 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 12:29 - pre 7 meseci
Treba imati u vidu da za 5 ili 10 godina i da baterije skroz propadnu kupicete druge savremenije zamenske baterije koje tada budu dostupne na trzistu.

Pa niste valjda planirali da zauvek vozite auto sa istim delovima tokom celog zivotnog veka vozila?
To nismo radili ni sa SUS motorima pa je logicno da se nece raditi ni sa elektro vozilima.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

dule_ns
Novi Sad

Član broj: 123863
Poruke: 243
91.232.237.*



+664 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 13:09 - pre 7 meseci
Citat:
component:
Citat:
dule_ns:
Naravno da proizvodnja struje iz obnovljivih izvora zagađuje, pitanje je samo koliko i kako.


Koji je odgovor? Možeš li da nam kažeš koliko i kako prozvodnja struje iz obnovljivih izvora zagađuje? I šta zagađuje: vazduh, voda, zemlja? Hvala.


Pa nije jedino zagađenje kad dim purnja u atmosferu. Ne znam da li si čitao novine proteklih dana, ako jesi verovatno si naleteo na članke kako se meštani nekih naselja bune protiv gradnje MHE. Slično tome, i solarne elektrane i vetroparkovi isto delimično uništavaju/zagađuju/utiču na okolinu. Da li je zagađenje manje nego kod termoelektrana - jeste, ali i dalje postoji. Tvrditi da je dobijanje struje iz obnovljivih resursa bez zagađenja jednostavno ne stoji.


Na kraju krajeva, ovo je pitanje od manjeg značaja. Mene više zanima kako će biti organizovano snabdevanje strujom za veći broj automobila preko neke javne mreže (znači bez kuća i garaža).
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14748



+2630 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 14:01 - pre 7 meseci
Citat:
dule_ns: Mene više zanima kako će biti organizovano snabdevanje strujom za veći broj automobila preko neke javne mreže (znači bez kuća i garaža).


Bice organizovano dosta jednostavnije nego pravljenje benzinskih pumpi sa rezervoarima koji se snabdevaju cisternama.

Ako bude bilo tolike potrebe tehnicki je moguce na svakoj banderi napraviti prikljucak na kome se moze vrsiti naplata, ali daleko smo jos od toga.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

component

Član broj: 182885
Poruke: 746
212.200.85.*



+284 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 14:01 - pre 7 meseci
dule_ns,
I ja sam protiv gradnje MHE iako se ne grade u mom kraju. Ali MHE ne zagađuju tokom proizvodnje struje. Uništavaju prirodu u toku njihove izgradnje, remete ekosistem, ubijaju ribe, ali ne zagađuju. I vetroparkovi utiču na okolinu. Generišu buku, ubijaju ptice i šta god im natovariš na vrat, ali ne zagađuju ni vazduh koji udišemo, ni vodu koju pijemo. Jedno je zagađenje, drugo je uticaj na sredinu.

Ne znam kako će biti organizovano snabdevanje strujom. Kad god razmišljam o takvim stvarima prvo podsetim sebe da živim u Srbiji i setim kako ovde rešavaju stvari oni koji su izabrani od ovog naroda. I teško mi je da budem optimističan. Verovatno sam dosadan kada navodim kako Tesla to radi, ali njih najviše pratim. Oni recimo imaju plan da isključe sve chagere sa mreže, tj. da budu nezavisni. Konstantno dodaju solarne panele na stanice i opremaju ih baterijama tako da svaka stanica može da opsluži određenu potrošnju. Ovo može da bude negativno ukoliko iz nekog razloga naglo počne da se koristi neka stanica koja do tada nije bila predviđena za veliki broj vozila. To bi bilo isto kao da benzinska pumpa nema dovoljno benzina tj. ne dovoze dovoljno za potrebe potrošača.
Potoje projekti (naravno ne u Srbiji) da se na parking mesta ugrade bežični punjači. Ideja je da se parkiraš, platiš parking i time aktiviraš punjač. Kada dođeš po auto on se napunio do određenog procenta. Kad bolje razmisliš, privatan automobil ti 90% vremena stoji na parkiran što bi značilo da se u stvari konstantno puni Mana ovoga je što su bežični punjači sporiji i manje efikasni od kontaktnih. Takođe rizik je da će se neko parkirati ko ne želi da puni auto i time zauzeti mesto, a grad uložio silan novac u fensi parking

U svakom slučaju ne verujem da će prozivođači električnih automobila i pomisliti da analiziraju Srbiju i ponašanja ljudi u Srbiji kada budu dizajnirali sistem.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14748



+2630 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 14:32 - pre 7 meseci
^^
Zapravo, vrlo je verovatnije da nece u opste biti toliko potreba za ulicnim punjacima na nacin mreze kakve su danasnje benzinske pumpe, jer ce dosta vozaca vozila puniti kuci.

I mobilni telefon u 90% situacija nosite napunjen od kuce a ne dopunjavate usput.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

dule_ns
Novi Sad

Član broj: 123863
Poruke: 243
91.232.237.*



+664 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 14:44 - pre 7 meseci
Živim u zgradi, kao i velika većina ljudi u npr Novom Sadu. Gde u stanu da napunim baterije?
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7257
*.gprswap.mts.telekom.rs.



+1128 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 14:51 - pre 7 meseci
Nigde.

Masovnije uvođenje električnih vozila nosi sa sobom puno problema za koje raznorazni diskutanti nemaju predstavu da uopšte postoje.

Priča o elektro vozilima u Srbiji nije baš toliko glupa kao priča "koliko ti troši u gradu", ali nije ni daleko od nje.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1714
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+615 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 18:32 - pre 7 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic
Priča o elektro vozilima u Srbiji nije baš toliko glupa kao priča "koliko ti troši u gradu", ali nije ni daleko od nje.


Uvek ce biti prica koliko ce da se trosi...KOliko ti trosi ampera..koliko amprecasova...a koliko ti traje baterija...pa koliko kosta punjenje akumulatora...:>(
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7257
*.dynamic.sbb.rs.



+1128 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 19:07 - pre 7 meseci
Verujem, ali u tim pričama ću učestvovati samo pod opkladom, evo mogu i odmah da je iznesem tj. da dam ponudu:

Ko sme da se kladi samnom da ću vozeći samo po Beogradu VW Bora 1.8 Turbo (benzin, 200KS) od čepa do čepa potrošiti manje od 8l/100km?

Ako neko prihvata neka kaže (javno ili privatno), odredi sumu koju želi i idemo odmah na testiranje.

Jednom liku sam tako već uzeo lovu, pominjao sam to ovlaš na ES-u (nije bila potrošnja nego nešto slično). Nije neka suma (100e), ali i to je bolje nego zamlaćivanje glupostima, lovačko/kafanske priče me ne interesuju.
 
Odgovor na temu

mozdasamjaamozdainisam

Član broj: 274672
Poruke: 334
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+180 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 20:37 - pre 7 meseci
Evo ja se ozbiljno razmisljam o elektricnom vozilu. Ali ne u Srbiji, vec u Holandiji.

Da navedem da radim od kuce i vozilo mi treba veoma malo. Cenim da godisnje predjem izmedju 20.000 i 30.000 kilometara. Na duga putavanja davno nisam isao kolima.

Zivim u zgradi, tako da nemam mogucnost da sa prozora bacam 50 metara produznog kabla, ali u radiusu od 250 metara od zgrade ima 8 brzih punjaca.

Sa kraja na kraj Holandije (istok > zapad) sto mi je najduza ruta ima oko 110 kilometara u jednom pravcu. Sto znaci da sa vecinom danas dostupnih elektricnih vozila mogu bez dopunjavanja da odem tamo i nazad.

Holandija daje i subvencije na porez za elektricna vozila, pa je posedovanje istog znacajno jeftinije od vozila na druge energente.

Tako da nije iskljuceno da ce mi sledece vozilo biti elektricno.

U Srbiji na zalost to jos dugo vremena nece zaziveti. Citam danas u novinama, u BGD otvorena renovirana podzemna garaza. Oko 480 mesta. Od toga okruglo 2 (slovima: dva!) mesta za punjenje elektricnih vozila. E trt, sijo ti ga Milojko. To nije nikakav stimulans. U Holandiji je u jednom (prelaznom) periodu bilo oko 4 x vise punjaca nego elektricnih vozila. Ali su privatne firme debelo ulozile u infrastrukturu, tako da sada skoro svaka benziska pumpa pored auto puta ima i nekoliko brzih punjaca. I sada ubiraju plodove te investicije.

Sto se tice same proizvodnje elektricne energije, o tome se dosta diskutuje u Holandiji. Iako imaju podosta izvora elektricne energije, za sada jos nisu naisli na bottleneck po tom pitanju. Pored toga, dosta vlasnika dopunjuje vozila kod kuce, sa solarnim plocama i sta vec sve ne.

Duze putovanje takodje nije problem, makar po (civilizovanom delu) Evrope - gotovo svaka zemlja ima sve bolju infrastrukturu. Treba vise planiranja nego kolima, ali opet i kolima mozes da se zeznes. Ako udjes na rezervi iz Srbije u Madjarsku, gotovo sigurno neces stici do prve pumpe :)

Da se samo osvrnem i na dugovecnost i trajanje baterija. Gotovo ceo Amsterdam je presao na Tesle S. Pregazile su preko pola miliona kilometara svaki individualno i nema nekog znacajnog gubitka kapaciteta baterije. Cak sta vise, dosta su skupe i kao polovne jer nista im ne fali.

Tako da, svakako ce ih biti sve vise u buducnosti, mislim da je samo pitanje vremena.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3580
*.crnagora.net.



+1100 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 22:48 - pre 7 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Verujem, ali u tim pričama ću učestvovati samo pod opkladom, evo mogu i odmah da je iznesem tj. da dam ponudu:

Ko sme da se kladi samnom da ću vozeći samo po Beogradu VW Bora 1.8 Turbo (benzin, 200KS) od čepa do čepa potrošiti manje od 8l/100km?

Ako neko prihvata neka kaže (javno ili privatno), odredi sumu koju želi i idemo odmah na testiranje.

Jednom liku sam tako već uzeo lovu, pominjao sam to ovlaš na ES-u (nije bila potrošnja nego nešto slično). Nije neka suma (100e), ali i to je bolje nego zamlaćivanje glupostima, lovačko/kafanske priče me ne interesuju.


Kakve ovo veze ima sa temom? Kazes da te lovacko-kafanske price ne interesuju a u temi o elektricnim vozilima pricas o autu starom 20 godina koje trosi 8 litara benzina... To je po tebi izgleda neki uspjeh voziti vrhom gasa cijelo vrijeme se opterecivati sa time koliko ti trosi auto i imati potrosnju od 8 litara? Taj auto kad se vozi normalno i opusteno zimi trosi 12 litara benzina.

Što se tiče teme vise puta je diskutovano o elektricnim vozilima i po meni nema potrebe to raditi ispocetka...

Nema nista od te autonomije od 500km koju pominjete.
Skoro svi proizvodjaci imaju elektricna vozila odavno i ne treba pominjati nikakve prototipove...

Uzbrdica, pun auto i potrosaci kao sto je grijanje ili klima npr. ubijaju autonomuju do te mjere da je npr. hyundai uveo dugme za "grijanje samo vozaca" radi ustede...
E Golfa sam vozio prije nekoliko godina, ima malu autonomiju i sa njim ne treba napustati grad... Brzi punjaci nisu preporucljivi da se koriste svaki cas... Auto treba puniti cijelu noc na obicnoj uticnici...

Tesla je prilicno skup auto i ima izrazen problem sa opterecenjem odnosno grijanjem sistema prilikom naglih ubrzanja i to može da uradi samo u pikovima a onda mora da se ohladi. Na autoputu je prilicno neupotrebljiv, tesko ga je uopšte vidjeti daleko od kuće...

Zamislite situaciju... zima, snijeg neki zastoj na putu, ili treba cekati na granici a vama grijanje radi na baterije...
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7257
*.dynamic.sbb.rs.



+1128 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?07.02.2019. u 23:53 - pre 7 meseci
Ništa nisam slagao a time što sam rekao hteo sam da obesmislim po ko zna koji put pokrenutu priču zvanu "koliko ti troši u gradu".

Ako želim lagano mogu da dobijem i ispod 7 litara, litar više rekoh zbog sigurnosti i da bih 100% dobio opkladu ako se neko javi.

To naravno ne znači da taj auto "malo troši u gradu", nego je termin "vožnja u gradu" (čak i u Beogradu) toliko rastegljiv da je priča o tome do te mere neprecizna da gubi smisao.

 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1714
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+615 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?08.02.2019. u 00:06 - pre 7 meseci

" Elektricna vozila Da ili Ne?"...Svakako DA!...Ali, porodicni automobil kao cisto elektricno vozilo, je toliko daleko od Nas...ne nas kao Srbe ili Srbijance...vec Nas kao ljudsku populaciju. Ali jednog dana...jednog dana u dalekoj buducnosti, to ce biti jedino prevozno sredstvo. A naslednik tome ce biti "lebdeca vozila"...krstite ih kako hocete (kao u filmu"Peti element"). Nocni pise o problemima kod elektricnih vozila i to je potpuno tacno, ali ti problemi su sada. Ali i to ce se vec nekako prevazici...neki inzenjer, kao sto je bio Edison, Pupun, Tesla...neki Bordzija,... vec ce te probleme kad tad resiti i resice probleme sa autonomijom u voznji, ubrzanjima, nosivoscu i sl. I tada ce svako moci automobil da napuni strujom kao sto se sad puni rezervoar s gorivom. Samo pod tim uslovom ce elektricni automobil biti potpuno rentabilan i moci ce da se koristi u sirokim masama kao sto se sad koriste automobili sa SUS motorom. Hibridna vozila su za sad, samo "prelazno resenje"...A i njima treba vremena da postanu siroko rasprostranjena u narodnim masama. Za sad su jos uvek samo "luksuz"...Ali jednog dana na trzistu ce postojati samo takva...SUS polako odlazi u istoriju, za sad stidljjivo...ali smesi se lepa buducnost autoelektricarima, odnosno autoelektromehanicarima i autoelektronicarima. Eto i novih zanimanja . Autoelektroprogramer??? Kako to zvuci???
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 3327
31.223.133.249



+228 Profil

icon Re: Električna vozila DA ili NE?08.02.2019. u 04:53 - pre 7 meseci
Energetski gledano to izgleda otpilike ovako.
Akumulator ( olovni startni) od 80Ah ima uskladisteno oko 1kWh energije, i tezak je 20-tak kg.
1 kg nafte, benzina, plina, ... nosi oko 10kWh energije.
Ako izuzmemo problem malog korisnog dejstva sus motora ispada da u ozbiljnom akumulatoru ( doduse stratnom) ima energije kao 100 grama naftnog goriva.
Mozda je mudrije gadjati koeficijent korisnog dejstva motora na naftne derivate nego ici drugim pravcima.
Eto problematike. Naravno da su litijum baterija mnogo bolje po odnosu kapacitet/tezina ali opet je to daleko od naftnog goriva.
Nocni je stavio dobar primjer grijanja.
Zimi se kola moraju grijati bar sa 2 kW.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Električna vozila DA ili NE?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 22543 | Odgovora: 242 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.