Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Rotacioni, tj. vankel automobilski motor

elitemadzone.org :: AutoZone :: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 68593 | Odgovora: 175 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16237
*.dip.t-dialin.net.



+7047 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor31.08.2010. u 23:59 - pre 138 meseci
Ti "ccm" kod vankel motora su vrlo vrlo tesko uporedivi sa zapreminom Oto motora.

To su potpuno drugaciji motori, i poredjenje zapremine cak i sa linearnim faktorima korekcije nema puno smisla.

Uzgred, taj RX-8 ima 230 konja i redline od zavidnih 9000 obrtaja (jednostavnija konstrukcija omogucava veci broj obrtaja), ali mu je momenat vrlo mali i potrebno je ici na visoke obrtaje za adekvatno prenosenje snage na tockove.

Tome dodati i cinjenicu da japanska fiksna kalkulacija relevantne zapremine prilicno favorizuje Vankel motor i dolazi se do drugacijih zakljucaka - tj. sam motor u RX-8 nije ni po cemu specijalno bolji od konkurenata, stavise prilicno je prosecan u skoro svemu osim u max. broju obrtaja ;-)

Sto se same potrosnje tice, prosecnih 12 litara za 230 ks motor je za danasnje pojmove prilicno visoko - to je potrosnja nekadasnkih Oto motora sa kompresorom (superchargerom) tipa Mercedesov stari M271. Oto motori sa direktnim ubrizgavanjem i turbo punjacima su vec drasticno bolji, a o dizelima da ne pricamo...

CIsto primera radi - BMW-ov N54 motor (u apgrejdovanoj varijanti - 335is / 740i / 135i i 335i sa BMW-ovim kitom) ima zvanicnih 326 konja, dakle >30% vise od tog RX-8 motora a EU/EEC merena prosecna potrosnja mu je 9.5l/100km na daleko vecem i tezem automobilu od RX8 - a realnih 12l/100 km sa jacnom voznjom... dakle drasticno efikasnije, skoro 100 konja vise a prosecna potrosnja ista.

@edit - sad videh da Mazda zvanicno navodi 11.5 l / 100 km za RX-8 sa motorom od 230 konja... Dakle, za - primera radi, gore pomenuti BMW N54 Oto motor sa 326 konja, na automobilima od >1.8 tone je po istom EU/EEC merenju potrosnja 9.5 litara na 100 km.

Dakle, 30% veca snaga - a 18% manja potrosnja. Mislim da to prilicno objasnjava zasto niko drugi ne koristi te motore.. a kako vreme ide i sa njim cena goriva na gore, mislim da ce Vankel motori biti sve manje primamljivi i za Mazdu.

A kada bi uzeli dizele za poredjenje... tu bi tek svako poredjenje bilo vrlo lose po vankel.

Vankel motori piju benzin k'o Irci alkohol :-)


[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 01.09.2010. u 01:20 GMT+1]
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor01.09.2010. u 06:06 - pre 138 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: Dakle, 30% veca snaga - a 18% manja potrosnja.


O veku trajanja nisi nista napisao . Kao i o mogucnosti odrzavanja.


Inace, ovo sto su Svabe uvalili Japancima pokazalo se kao dobar potez. Mislim za Audi dobar potez.
Em su se oslobodili problema, em su taj problem zakacili na vrat konkurenciji, em su jos nesto i zaradili.

Jednim udarcem tri muve.

Od onog sto je dobro Svaba se ne odrice tako lako, a Vakela su prodali kao "dobar dan".
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.92.*

Sajt: www.terrarenting.com


+490 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor01.09.2010. u 09:10 - pre 138 meseci
evo svi vi nevernici u Vankelov motor, pogledajte ovaj video
http://www.youtube.com/watch?v=QRiPSlx8PxA&feature=related


Tako lep zvuk

lično mislim da su toliko vremena uložili u Vankel kao u ''obične'' motore.Vankel bi trošio ''k'o upaljač''
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16237
*.dip.t-dialin.net.



+7047 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor01.09.2010. u 09:16 - pre 138 meseci
Zvuk je super, tu nema sta... 9000 rpm je 9000 rpm :-)

Ali cisto sumnjam da vankel moze biti nesto puno bolji od onoga sto je Mazda uspela da napravi od njega... sto Zare rece, ne bi ga Svabo prodao da je moglo nesto vise da se napravi hehe ;-)

Pogledaj "obicne" motore - i pored svog razvoja, benzici izdrze tu negde oko 100 hiljada km, kada pocnu veci kvarovi zbog habanja motora koje je neizbezno... i tako je vec.. decenijama.

Vankel motori imaju DALEKO vece habanje zbog oblika i nacina kompresije... A tu je i "prirodna" neefikasnost sagorevanja.. Sta god da su im radili, habaju se vise od Oto motora - i imaju manju efikasnost... verovatno je Mazda uradila sve sto je moguce i uraditi sa njima.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

popovicvl
Popovic Vladimir
Sr.Mitrovica

Član broj: 123486
Poruke: 393
*.adsl.eunet.rs.



+4 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor01.09.2010. u 10:27 - pre 138 meseci
Zaboravili ste da kazete da ce novi Mazdin wankel motor imati direktno ubrizgavanje, poboljsanu potrosnju benzina, ulja i EURO 5 normu.

Zaboravi ste da kazete da se generalni remont wankel motora na RX-8 radi za 60 min, jer je potrebno promeniti samo zaptivace, uz trosak oko 100 $.
Naravno ne u Srbiji, to je problem najveci.

Zaboravili ste da kazete da redni motor koji moze da razvije 8000-9000 obrtaja ne bi izdrzao ni 50.000 pre generalne.
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.92.*

Sajt: www.terrarenting.com


+490 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor01.09.2010. u 10:31 - pre 138 meseci
ja sam oduševljen tom koncepcijom motora. Ono što je bitno to je popovicvl naveo - jednostavna konstrukcija i jednostavan remont.
Potrošnja nije toliko važnja kada se kupuje takav auto.
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor01.09.2010. u 11:30 - pre 138 meseci
Citat:
popovicvl: Zaboravili ste da kazete da redni motor koji moze da razvije 8000-9000 obrtaja ne bi izdrzao ni 50.000 pre generalne.


Toyotini TWIN CAM 4 AGE (4 AGE-LU) sa 20 ventila i onaj od 16 ventila redovno idu na 8000 i 9000 obrtaja i jedni su od trajnijih motora dosada (izdrze 300-400.000km bez pipanja), ne vidim problem ako se motor napravi kako treba.

Inace, fasciniran sam Vanekelovim motorima.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 8705
*.teletrader.com.



+9921 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor01.09.2010. u 12:15 - pre 138 meseci
A otkad je to remont motora toliko važan pokazatelj kvaliteta i upotrebljivosti ? Ako ću da vozim deset godina, šta je problem uraditi remont za dva-tri dana ?
Sama čnjenica da je toliko različit od cilindričnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem ne znači da je istovremeno u svemu bolji. OK, po svojoj konstrukciji omogućava veći broj obrtaja. So what ?
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

stewuss je
Popić Stevan
Komercijalista
Agrimatco d.o.o.
Bečej

stewuss je
Član broj: 160397
Poruke: 201
*.dynamic.stcable.net.



+20 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor01.09.2010. u 12:17 - pre 138 meseci
Od kada sam cuo za njih, impresionira me princip rada i mislim da je mazda poprilicno dogurala sa razvojem motora. Sa druge strane, mislim da se auto sa vankelom ne kupuje mozgom nego srcem, vozio sam se u jednom rx-8 i to je najslicniji dozivljaj kojim 4 tocka mogu da pridju dvotockasima (naravno, subjektivno).

Pozdrav
Slanina je najzdravija, jos ako se peče na ulju..

Manje su bitne cifre, bitniji su procenti.
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1222
*.dclient.hispeed.ch.



+84 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor01.09.2010. u 12:33 - pre 138 meseci
ovo su prkopirani oglasi iz ch, gde je jedan sa manjom konjazom potrosnjom i drugi sa vecom pa uporedite sami.

Date d'immatriculation 9 / 2004
Kilomètres 127'000 km
Cylindrée en cm3 2616 cm³
Cylindres 2
Puissance en CV 192
Poids à vide 1390 kg
No d'homologation 1ma648
Consommation en l/100 km 14.9/8.1/10.6 (urb./extra-urb./Tot.)
Emission CO2 en g/l 267 g/km

Date d'immatriculation 5 / 2004
Mois/année modèle 2004 .
Kilomètres 90'000 km
Cylindrée en cm3 2616 cm³
Cylindres 2
Puissance en CV 231
Poids à vide 1390 kg
Consommation en l/100 km 15.6/8.7/11.2 (urb./extra-urb./Tot.)
Emission CO2 en g/l 284 g/km

kao sto vidite vode se kao 2 cilindra 2616 kubika .
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16237
*.dip0.t-ipconnect.de.



+7047 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor01.09.2010. u 15:38 - pre 138 meseci
Ja sasvim razumem inzenjersku pa i "nerd-ovsku" fasciniranost vankel motorima - i ja se slazem da su oni kao tehnologija vrlo zanimljivi bas zbog svoje radikalne razlicitosti i meni su fascinantni zbog totalno drugacije koncepcije i razmisljanja van standardnih ideja i klisea...

Na zalost, osim toga sto su razliciti, vankel motori su PO SVIM BITNIM PARAMETRIMA losiji od modernih Oto motora.

Tu jednostavno nema nikakve diskusije - uzmite najmoderniji vankel motor, i najmoderniji oto motor i dolazite do sledecih zakljucaka:

- Moderni Oto motor daje 30% vecu snagu za skoro 20% manje potrosnje...

- Moderni Oto motori su odavno pouzdani tako da izdrzavaju bez vecih servisa do kraja svoje korisne eksploatacije na primarnim trzistima - dakle "kraci servis" je tu potpuno irelevantna stvar, osim ako se ne radi o nekom trecem trzistu po Turskoj ili Africi gde ce motori biti korisceni daleko iznad nekog radnog veka za koje ih je predvideo proizvodjac... A i tu se postavlja pitanje koliko ce vankel motor isplati posto su njegovi delovi koji se habaju jednostavno kraceg zivotnog veka od oto motora pa cete nih morati da menjate daleko cesce...

^ Ovo su danas apsolutno najbitniji parametri sto se motora tice. Svi znate da danas kompanije seku nekadasnje stvari u koje su se kunuli (V8 ide na V6, inline-6 prezivljava jos malo u BMW-u posto ga je Mercedes odavno izbacio, superchargera se drze samo neki americki proizvodjaci i Audi u S modelima svi ostali su ih batalili zbog dodatne potrosnje itd...) - dakle efikasnost, efikasnost, efikasnost...

Tu je vankel jednostavno iz nekog drugog sveta - nema tu sta da trazi.... ono, praistorija za 21-vi vek.

Mazda se njih drzi vise zato da bi bili "drugaciji" i to je jednostavno vise marketing nego neka inzenjerski opravdana odluka (da vankeli danas imaju inzenjerskog smisla, ne bi ih Nemci zavaljali Mazdi)

A sto se "drugacijeg" tice... :-)


DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3706
*.crnagora.net.



+1222 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor01.09.2010. u 17:54 - pre 138 meseci


Na slikama i animacijama sve lijepo izgleda ali u praksi je ipak malo drugacije... Kod vankela je najbolje to sto ima jednak obrtni momenat na svim obrtajima i sto ima malu masu i dimenzije pa se moze ugraditi svuda... sve ostalo su negativne osobine a njih je previse... vrhovi ovog trouglastog "klipa" koji se krece ekcentricno se deformisu i tada nastaju veci problemi sa "kompresijom" sto rezultira generalnom opravkom, odnosno bolja je varianta zamjena cijelog motora jer jedino tako moze da se postigne normalan rad... ovaj motor se i tesko hladi i ima bas velikih problema sa izduvnim gasovima (citaj posle odredjene kilometraze dimi kao cevabdzinica)... ovo sto @popovicvl pominje nekakvu popravku za 100 dolara je naucna fantastika i ovo sto pominje normu euro 5 jos je veci sf... ovo sto kaze da se redni motor ne moze okretati vise od 8 ili 9.000 obrtaja na duze staze je smijesno... treba li pominjati obrtaje kod motocikala ili formulu koja se saltuje na 17.000 obrtaja...
Kad smo vec kod motocikala, vankela su japanci pokusali da upotrijebe zbog svojih dimenzija i mase ali svaki je bukvalno eksplodirao posle duze voznje na punom gasu...
Na nasim prostorima vankel motori su se najvise koristili kao pogon za termoking na nekim starijim hladnjacama a 99% njih je crklo bez mogucnosti popravke... da ne nabrajamo brendove jer je u pitanju losa reklama...
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 951
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+52 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor01.09.2010. u 19:01 - pre 138 meseci
niko do sada nije rekao - uzeo u obzir "vrline" vankela
1. za jedan obrt klipa motor ima tri[/red] radna takta!... otuda velika specifična snaga (svedena na radnu zapreminu)
2. visok broj obrtaja motora je zbog konstrukcije... zupčanik unutrašnje ozubljen u klipu trouglastom ima 2 puta više zubaca od manjeg spregnutog na vratilu izlaznom... ko zna mehaniku zupčastih prenosnika znaće da je izlazno vratilo brže od klipa 2 puta

rezime... za jedan obrt klipa imamo tri radna takta i dva obrta vratila... kod klipnog motorra imamo jedan rani takt i dva obtra vtarila!...


popravka je užas skupa i skoro neisplativa - kao vijčani kompresori.... tu se "braćo" sve baca... nema tu šta za generalnu raditi....

... podmazivanje veoma problematično....


sve u svemu prilično slab da bi uspeo starom klipnom da preuzme primat...

 
Odgovor na temu

popovicvl
Popovic Vladimir
Sr.Mitrovica

Član broj: 123486
Poruke: 393
*.adsl.eunet.rs.



+4 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor02.09.2010. u 09:52 - pre 138 meseci
Novi rotacioni motor...

http://www.mazda.com/mazdaspirit/rotary/16x/

Mislim da treba dodati da sredstva koja su ulozena u razvijanje rotacionog motora ne premasuju vise od 1 % sredstava ulozenih u razvoj klasicnih klipnih motora.
Slazem se sa konstatacijom da su klipni motori efikasniji, ali treba sacekati i videti sta donosi buducnost. Ako potrosnja bude u okviru 10 l/prosek, onda ce se i omasoviti prizvodnja. Licno sam uvek zeleo da zavrtim mazdicu na 10.000 obrtaja,ali potrosnja goriva i ulja nije na nivou ocekivanog.

Trajnost starog (trenutnog) 13B motora ne bih dovodio u pitanje, moze on 150.000 sigurno, toliko treba bilo kom dizelasu do prvog remonta pumpe/turbine/zamajca. Problem je u servisu u kom bi se pocesali po glavi kad bi ih pitali da vam promene ulje, a kamoli da zamene neki deo.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3706
*.crnagora.net.



+1222 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor02.09.2010. u 13:42 - pre 138 meseci
Citat:
popovicvl:

Mislim da treba dodati da sredstva koja su ulozena u razvijanje rotacionog motora ne premasuju vise od 1 % sredstava ulozenih u razvoj klasicnih klipnih motora.


Kako si dosao do ovog zakljucka? Otkud bas 1%?

Citat:
popovicvl
Trajnost starog (trenutnog) 13B motora ne bih dovodio u pitanje, moze on 150.000 sigurno, toliko treba bilo kom dizelasu do prvog remonta pumpe/turbine/zamajca. Problem je u servisu u kom bi se pocesali po glavi kad bi ih pitali da vam promene ulje, a kamoli da zamene neki deo.


Trajnost itekako treba dovoditi u pitanje i u tome je glavni problem... nikako taj 13B nece moci da predje 150.000 bez vecih zahvata...
Glavni problem kod ovih motora je, pored svega onog sto je navedeno, samo habanje materijala... u svim ovim animacijama i objasnjenjima nigdje se ne pominje kako je rijeseno podmazivanje samog rotora... ono se ne moze kvalitetno rijesiti jer se habanje vrsi uslovno receno sa obje strane... znaci sa 6 strana posto imamo 3 dodirne tacke izmedju kucista i samog klipa, odnosno rotora...
Jedino na animaciji ili kod potpuno novog motora moze da bude svaki ciklus idealno zavrsen... glavni razvoj kod ecu-a mazde RX8 je da sprijeci eventualno crkavanje motora samim ogranicavanjem broja obrataja odnosno snage... u kriticnim momentima ce da se ide i na pumpanje odnosno potrosnju ulja samo da motor ostane citav... u sustini to i nije napredak i rasprava o ovome previse je komplikovana za jednu ovakvu uopstenu temu sa niskim nivoom strucnosti...
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.92.*

Sajt: www.terrarenting.com


+490 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor02.09.2010. u 13:48 - pre 138 meseci
Citat:
Nocni:  u sustini to i nije napredak i rasprava o ovome previse je komplikovana za jednu ovakvu uopstenu temu sa niskim nivoom strucnosti...


A-ha! Počeli smo i da se vređamo

Šalim se naravno. Apsolutno se slažem da je ovo preuopštena tema.
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor03.09.2010. u 00:19 - pre 138 meseci
Citat:
inobradovic:
rx-8 auto sa oko 200 konja trosi oko 10l mesane voznje ako je to mnogo e onda se treba voziti busom.
mazda neda nikom da pravi te motore zato ih nema u drugim autima.

Porsche Cayenne Turbo sa 500 konja i 4800ccm, koji je skoro trostruko teži od te mazde troši 11,5 litara 'mešane' vožnje...

Kad to uporediš sa vankelom u RX-8, performanse i potrošnja izgledaju bedno. Dakle, ništa spektakularno, nije čak ni vredno pomena.
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor03.09.2010. u 21:07 - pre 138 meseci
Video sam danas jedan RX-8 metalik crveni u gradu, brrrr kako izgleda...
 
Odgovor na temu

plutonijum
nezaposlen

Član broj: 225332
Poruke: 4
77.239.87.*



Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor04.09.2010. u 19:26 - pre 138 meseci
ne znam da li postavljam pitanje na pravoj temi,ali posto se o motorima radi valjda necu promasiti. zanima me da li neko zna da li postoji motor koji radi na principu akcije i reakcije a da je rotacioni.mlazni motori su na tom principu,ali mene zanima da li ima neki motor gdje je taj princip pretvoren u kruzno kretanje?
 
Odgovor na temu

101010

Član broj: 166349
Poruke: 112
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+18 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor05.09.2010. u 22:00 - pre 138 meseci
NIsam razumeo na sta tacno ciljas, posto si neobicno formulisao pitanje. Pokretanje objekta akcijom-reakcijom u smsilu 3. Njutnovog zakona, mlazni motor i raketni motor npr.
Ako si mislio da li takvi motori mogu da se iskoriste da se njihovo kretanje ili energija prenese na tockove i sl., imas primere gasnih turbina u raznim kopnenim ili pomorskim vozilima. Npr. tenku m1 abrams koga pokrece gasna turbina...
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 68593 | Odgovora: 175 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.