Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Rotacioni, tj. vankel automobilski motor

elitemadzone.org :: AutoZone :: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 76163 | Odgovora: 175 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

plutonijum
nezaposlen

Član broj: 225332
Poruke: 4
77.239.87.*



Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor07.09.2010. u 17:54 - pre 165 meseci
Moguce da nisam dobro formulisao pitanje.Ja sam mislio na rotacioni(reaktivni)motor,nesto slicno Vankelovom motoru a samo da ima principski drugacije rijesene reaktivne komore.Mozda sam sad malo jasniji.....
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor08.09.2010. u 10:42 - pre 165 meseci
Nazalost, nisi jasniji...
Ovo sto kazes "pretvoreno u kruzno kretanje" to ti je @101010 i pokusao objasniti... ta gasna turbina je u stvari turbo mlazni motor... pojednostavljeno, imas kompresor koji vazduh nabija u komore izgaranja u kojima se pali smjesa goriva i vazduha i stvori se veliki pritisak, on pokrece turbinu koja je iza a ona preko osovine koja se proteze kroz cio motor pokrece kompresor koji je na pocetku odmah kod usisnika... ako se radi o avionu iza turbine ide jos i mlaznica i ako je brzina izduvnih gasova koju ona poveca brza od brzine kretanja aviona onda se stvara taj potreban pozitivan potisak...

Ta turbina moze da pokrece bilo sta jer ima kruzno kretanje pa i taj tenk koji je spomenut... medjutim, nikakve veze sve ovo nema sa vankelovim motorom, niti je princip rada ni blizu isti...
 
Odgovor na temu

plutonijum
nezaposlen

Član broj: 225332
Poruke: 4
77.239.87.*



Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor08.09.2010. u 15:19 - pre 165 meseci
izgleda da cu morati malo detaljnije da pojasnim ono sto me zanima...nocni,spomenuo si mlazne motore....e sad,zamisli kada bi mogao da napravis motor gdje se u rotoru napravi reaktivna komora u koju ces tokom rotacije sabiti smjesu i na kraju rotacije upaliti svjecicom i stvoriti eksploziju,da li ce se rotor posto stoji na osovini okrenuti na osnovu principa akcije i reakcije?
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
dynamic-78-30-176-86.adsl.eunet.rs.



+165 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor08.09.2010. u 22:09 - pre 165 meseci
imam pitanje u vezi ovih obrtnih/kruznih motora
na koji nacin se vrsi podmazivanje klipa (rotora)?
ni na jednom snimku,ni na jednoj animaciji nisam video ubrizgavanje ulja, kao ni u opisu na hsw da se pominje ulje
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor10.09.2010. u 02:59 - pre 165 meseci
Dio ulja kruzi kroz rotor koji je supalj i ima zadatak i da ga hladi a dio se ubrizgava u komoru u kojoj se vrsi ekspanzija... vrlo lose rjesenje... Potrosnja ulja kod najnovijeg mazdinog motora iz RX8 je od litar do litar ipo na 1.000 km, zavisno od voznje sto je po meni katastrofalno mnogo za nov auto... Tu postoji jos jedan skoro nerjesiv problem a to je da su komore u kojima se vrsi paljenje i izduv mnogo toplije od komore u kojoj se ubrizgava i tako za cijelo vrijeme rada motora stvori se velika razlika u temperaturi... naravno uvijek ce se vise habati ona hladnija strana... taj su problem pokusali da rijese kruzenjem vode okolo koja bi trebala da ublazi tu razliku u temperaturi ali nisu uspjeli... sada su na zadnjoj verziji stavili manje kvalitetne zaptivace da bi se trosili oni a ne kuciste, pa da ih cesce mijenjaju ali problem je u tome sto ce oni da propustaju cestice izmedju komora, pa se nece moci zavrsiti ciklus sto ce dovesti i vec dovodi do mnogo vece potrosnje...
Kad su inzenjeri mercedesa i bmw-a sezdesetih godina dosli do zakljucka da se ne isplati praviti vankel motor, uz obrazlozenje da bi materijali za njegovu izradu morali da budu nekoliko puta skuplji od proporcionalnog klipnog motora, ako ce da ga naprave da traje... mislim da je tada jos trebalo dici ruke od njega...
Namece se vrlo jednostavno pitanje... zasto mazda u sve svoje modele ne ugradjuje vankel ako je tako dobar i isplativ vec samo u RX8?
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor10.09.2010. u 08:27 - pre 165 meseci
Mislim da problem zaptivaca datira jos iz sezdesetih (RO 80) i da nije povezan sa kontrolisanim (losim) kvalitetom vec upravo sa nemogucnoscu tadasnje tehnologije da proizvede zaptivac koji traje (bez obzira na cenu). Ingenjeri u Mazdi su bili svesni ovog problema, nema sumnje, ali su racunali na to da ce ga resiti.
Ocigledno nisu.

Prodaja Vankela Jpancima pokazala se kao dobar (nemacki) strateski potez kao sto sam naveo u svom prethodnom postu, ali ponovicu:

Jednim udarcem oborene su tri muve. Oslobodili su se balasta zvanog Vankel, konkurenciju naterali da se time zamajava (gubi dragoceno vreme) i jos pored svega zaradili od prodaje patenta.

Potez audievog marketinga se pokazao kao odlican.

(Kao i obicno . Nesto slicno su nedavno uradili sa onim nesrecnim Peterom koga su uvalili Hyundaiu. Toboze pobegao.)




P.S. Pragmaticari iz BMWa i Mercedesa su u startu digli ruke. Nisu se mnogo zamajavali. Pokusaji Italijana i Engleza su dosegli samo nivo srednje skole i nisu vredni pomena.







[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 10.09.2010. u 09:53 GMT+1]
 
Odgovor na temu

zoka666
Zoran Mijatovic
Banja Luka

Član broj: 156150
Poruke: 20
*.teol.net.



Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor10.09.2010. u 11:53 - pre 165 meseci
a kakvi su wankel motori u ladi samari? 140 KS u samari ide ko zmaj

http://mqsto.com/video/952
Zoka
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor10.09.2010. u 12:14 - pre 165 meseci
Englezi su je ispitali i traje najvise 20.000 km dok ne crkne ... realno, posle 10.000 ce enormno da trosi ulje... znaci smece zbog kvaliteta materijala... vidi se i na ovom tvom snimku kako zadimi kad krece... kad pomenes te dvije rijeci lada & wankel zajedno, nekome ko se razumije u motore, odma ce da se namrsti i da dobije nagon za povracanjem

Citat:
citat: But the life of the Lada-Wankel engines is terribly short: 20.000 km!! This because the russian alloy is of poor quality: a Wankel engine needs high-quality materials for the various elements. Making an engine of this type with the russian steels. Still today, these engines are produced in limited series and used, for example, on the new Lada "110 Super Tourism" equipped with a two-rotor engine, for the National championships.

 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor10.09.2010. u 12:50 - pre 165 meseci
Nije vankel los motor, ili djubre uvaljano Japancima, jednostavno se ne uklapa u filozofiju auto industrije.

Lici na gasnu turbinu, odnosno nema problem iscasene osovine i pretvaranja pravolonijskog kretanja u rotaciju. Trebalo je da bude neki prelazni oblik izmedju klasicnog motora i turbine.

Moguce je napraviti i zaptivanje i korektan rad, ali pitanje je cene. I kada bi klasican motor bio radjen od vrhunskih materijala, trajao bi bar dva ljudska veka, a to ne odgovara auto industriji..

Auto industrija je najveca svetska industrija, i najisplatljiviji segment saobracaja, naravno za sve u sistemu, osim za krajnjeg korisnika..

Daleko je da su u Japanu bili tupavi i naivni. Jednostavno su hteli da prednosti vankela sprovedu u zivot. To sto tehnologija nije nasla isplatljivo i ekonomski opravdano resenje, je mozda vise stvar trzisnih zbivanja, i da ne kazem navika, nego sposobnosti..

Poz
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7176 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor10.09.2010. u 16:37 - pre 165 meseci
@vladd,

Citat:

Moguce je napraviti i zaptivanje i korektan rad, ali pitanje je cene. I kada bi klasican motor bio radjen od vrhunskih materijala, trajao bi bar dva ljudska veka, a to ne odgovara auto industriji..


Ne, to ne odgovara ni jednoj industriji koja ima posla sa fizickim licima, jer bi bilo daleko iznad cene koju bi kupci automobila hteli da plate.

Posto je cena jedna od bitnih stavki u svakoj industriji koja posluje sa krajnjim kupcima a ne sa vojskom ili svemirskim agencijama, Vankel motori su jednostavno daleko losiji izbor.

To sto Mazda ima danas je verovatno maksimum koji se moze danas dobiti od tog motora - i kao takav je i dalje drasticno manje efikasan od modernih Oto motora. Mozda da stave neke NASA kompozitne komponente, retke metale, itd... bi se ta razlika smanjila - ali to nema nikakve trzisne logike.

Citat:

Daleko je da su u Japanu bili tupavi i naivni. Jednostavno su hteli da prednosti vankela sprovedu u zivot. To sto tehnologija nije nasla isplatljivo i ekonomski opravdano resenje, je mozda vise stvar trzisnih zbivanja, i da ne kazem navika, nego sposobnosti..


Pravi izraz je trzisna realnost.

Bas zbog te realnosti i Japanci koriste Vankel motore u jako malom broju aplikacija. RX8 ima vankel zbog "posebnosti" u tom sportskom automobilu tj. zato sto postoji racun za isplativost istog.

A i ne znam zasto se Mazdi pripisuje neka mitska sposobnost i mogucnost tacnog proricanja buducnosti, nisu Japanci imuni na odluke koje se kasnije ispostave kao pogresne, i na projekte koji se kasnije ispostave kao slepe ulice. Sasvim je moguce da su pri kupovini Vankel motora imali neke procene koje se nisu ispunile.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
dynamic-78-30-176-86.adsl.eunet.rs.



+165 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor10.09.2010. u 16:37 - pre 165 meseci
@Nocni,hvala
mozes mi vise reci o delu koji se ubrizgava? na koji nacin se ubrizgava? (na sematskim prikazima motora nisam primetio dovod/odvod ulja)

(off:da li mozda znas kako je ista ova problematika resena kod zvezdastih motora?)
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor10.09.2010. u 17:52 - pre 165 meseci
Zvezdasti ima klasicne klipove i podmazuje se kao klasicni klipni... zvezdasti motori imaju skroz druge mane koje su vezane za sami takt... Ako ima vise zvijezda u nizu moze da prevari spoljnim izgledom ali je to klasicni klipni motor isto kao i boxer...

Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor10.09.2010. u 18:32 - pre 165 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic
Pravi izraz je trzisna realnost.

Bas zbog te realnosti i Japanci koriste Vankel motore u jako malom broju aplikacija. RX8 ima vankel zbog "posebnosti" u tom sportskom automobilu tj. zato sto postoji racun za isplativost istog.





Trzisna realnost je isto kao i svemirska realnost, nikada se ne zna kada ce neki meteor ili bolid..

Konstrukcija nije presudna, zarad trzista, problem su segmenti u lancu. Ne valja motor koji se precesto odrzava, kao sto "ne valja" ni motor kome treba minimalno odrzavanje u predugom intervalu..sta da rade servisi, prodavci delova, oni koji sve to transportuju i fakturisu...

Na ponekom modelu, posebno ekskluzivnom se moze praviti sistemski "incident", ponuditi specificnost, za auto industriju bezbolno. Cak mozda uz nedostatke, koji su bolni, naravno, samo za korisnika.

Koriscenje specificnih materijala je vec uobicajena pojava, i za jeftinije proizvode nego sto je automobil. Ali politika kartela je takva, da nije vazna cena vec profit. Cena se postizala pola veka, a zarada se, poslednjih godina, pravi na smanjenju troskova, na solidno skupim vozilima...

Prosto, vankel motor ima buducnost kao pamet u Srbiji. Moze da egzistira, ali bez profita

Poz
 
Odgovor na temu

Horvat

Član broj: 17332
Poruke: 3042
dynamic-78-30-176-86.adsl.eunet.rs.



+165 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor10.09.2010. u 20:19 - pre 165 meseci
@nocni oprosti, ali meni i dalje nije jasno kako ulje dolazi do cilindara,tj klipova

evo sema obicnog (oto) motora

je l imas ovako neku semu i za zvezdasti (znam ja da je on u principu oto motor, samo sa drugacije rasporedjenim klipovima, bas to me buni, ne mogu u glavi da sklopim sliku/semu kako se vrsi podmazivanje)



@ostali,izvinjavam se na off
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor10.09.2010. u 21:41 - pre 165 meseci
Zvjezdasti motori imaju podmazivanje pomocu suvog kartera, jedna pumpa niskog pritiska vuce ulje iz kartera i ubacuje ga u rezervoar ulja, dok ga druga pumpa visokog pritiska nabija prema radilici, klipnjacama i klipovima... ako se motor koristi u avionu i promjena nagiba tokom leta se rjesava pomocu sistema kanala kroz radilicu i klipnjace, skroz do klipova... u principu, ako razmislis, kad imas uljnu pumpu mozes da guras ulje gdje god treba makar i cijevima sa spoljne strane bloka ili kroz magistrale na glavama motora...
Vjerovatno ovo pitas jer donji cilindri stoje kontra... ima usisnik ulja koji je blizu donje mrtve tacke donjeg klipa, cilindar je naopacke pa je donja mrtva tacka pozicija kad u donjem cilindru ima najmanje ulja iznad klipa... moze zbog ovog kontra polozaja da zadimi prilikom paljenja...
To su obicno ogromne motorcine po po 10 ili 20.000 kubika i uljni rezervoar ima po 20 ili 30 litara... Slike nemam, to bi mogao da ima @cozmo_im ili neko ko se zanima za avione i njihovu istoriju...

evo kako covjek objasnjava to sto se toliki motor mogao zavrtjeti rukom na avionu:

Citat:
citat:Kubikaza od 28700 ccm nije ništa čudno za jedan avionski klipni motor koji je jos i zvjezdasti na kerozin.
Lagani start je omogućen dekompresorima, isto kao i na nekim jednocilindričnim enduro motorima:
u glavi svakog cilindra je poseban mali ventil, koji se može ručno otvoriti.
Mašina tada nema kompresiju i radilica se lako može vrtjeti rukom.
Dalje je jednostavno; zavrtiš radilicu na neki broj okretaja, naglo zatvoriš dekompresor i BUM!
Pali ko pomoću elektropokretača.
Avioni inače imaju pokretanje i na struju i rezervno na komprimirani zrak.
Na 8km visine nemaš vremena prčkat po akumulatoru, hehe

 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor10.09.2010. u 22:48 - pre 165 meseci
Citat:
Nocni: Avioni inače imaju pokretanje i na struju i rezervno na komprimirani zrak.
Na 8km visine nemaš vremena prčkat po akumulatoru, hehe


A da li mozda neko zna kako je nastao Piaggio?
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor11.09.2010. u 08:41 - pre 165 meseci
@nocni
prijatno si me iznenadio svojim postovima na ovu temu

rani vazduhoplovnii rotacioni motori su imali veoma zanimljivo rešenje startovanja pomoću asistenta i "magneta".. asisten par puta povuče elisu da najpre izbaci ulje iz najnižih cilindara, pa onda da malo goriva ubaci u cilindre (dok asistent izbacuje ulje pilot rukom pumpa gorivo ), a zatim pilot uključi "kontakt" i zavrti ručno mehanizam koji šalje "kružno" struju na svećiće... kasnije kod većih motora komprimovan vazduh je zamenio asistenta, električnne pumpe pilota...


http://en.wikipedia.org/wiki/Pratt_%26_Whitney_R-2800



"horvat"
zvezdasti motor nema karter.. on ima zaseban rezervoar za ulje sa pumpom jer se "aeroplanski" motor "tumba" u letu ... http://en.wikipedia.org/wiki/Dry_sump

jedan zanimljivi "okrenuti" V12
http://en.wikipedia.org/wiki/DB_603

evo jedan zanimljivi iz 1914
http://en.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_8

i ovaj biser
http://en.wikipedia.org/wiki/Bentley_BR1
možeš videti na slici da mu je izlazno vratilo u stvari deo bloka jer su se cilindri okretali u krug a radilica je stajala u mestu!!!.... zato je jak žiroskopski moment motrora na početku ubijao više pilota nego što su ginuli u borbama...


http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aircraft_engines

inače što se tiče vankela u RX8.. nije to loše za vozilo ko hoće njime da se šepuri na vašaru jedan put godišnje

[Ovu poruku je menjao goat dana 11.09.2010. u 10:02 GMT+1]
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1222
*.dclient.hispeed.ch.



+84 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor11.09.2010. u 09:37 - pre 165 meseci
imaju rx-8 sa po 150oookm predjenih, tako da ako vozis jedanput godisnje na vasar treba da zivis 300ooo godina.
razmisaljam da kupim jednu rx-8.
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor11.09.2010. u 09:41 - pre 165 meseci
Citat:
inobradovic: imaju rx-8 sa po 150oookm predjenih,

razmisaljam da kupim jednu rx-8.


samo napred.... ...
ovo mi se sviđa... http://www.spritmonitor.de/en/detail/110991.html?page=2

[Ovu poruku je menjao goat dana 11.09.2010. u 10:55 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor11.09.2010. u 10:15 - pre 165 meseci
RX8 je zabava, zabava i zabava.

Nikakvo "prelazenje" kilometraze, transport kupusa i familije i "malotrosenje"..

Zabava, uzivanje, moze i puvkanje, ko voli, a ne "veliki gepek", prelazi puno, koliko kosta plin, koliko trosi, posto delovi...

Poz
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Rotacioni, tj. vankel automobilski motor

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 76163 | Odgovora: 175 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.