Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Remont nasih aviona MIG29

elitemadzone.org :: TechZone :: Remont nasih aviona MIG29

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 38554 | Odgovora: 113 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

markom
Marko Milivojević
Network Engineer
Google
Mountain View

markom
Član broj: 18427
Poruke: 4227
213.176.148.*

Sajt: https://markom.rs


+16 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2923.06.2007. u 17:12 - pre 204 meseci
Citat:
E ali bre Danska je dosta manja od Srbije, Belgija je dosta manja od Srbije itd... a imaju 70-ak savremenih aviona... Grcka nije mnogo veca od Srbije a ima 130 samo f 16 i porucili su jos 32...

tako da vam taj argument kako zbog velicine teritorije ne treba vise aviona ne stoji...

a sta ce njima?


Za podršku akcijama njihove obalske straže koja je zadužena za veliki deo Severnog Atlantika (GIUK), npr? :-)
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2007. u 10:41 - pre 204 meseci
Pozdrav,

vidi Mark, ne zelim se vise osvrtati na ono sto jednom napisem, citaj to tada kad je napisano a ne opet u iste gajde ispocetka.

Ne znam koji tacno deo ne razumes od svega, nije niti prostor u kvadratnim kilometrima, niti broj stanovnika nikada i nikakav odlucujuci pokazatelj koliko aviona ili bilo kog drugog naoruzanja jedna drzava treba da ima. Zasto se onda ne uhvatis argumentacije kod Svajcarske recimo ili Nigerije?

Jasno je da o broju i strukturi borbenih aviona odlucuju neki drugi faktori, velicina drzave/teritorije utice najpre na izbor letelice a ne i na njihov broj u jednom RV. Pojasnicu ovo a Ti citaj da ne ponavljamo opet kasnije:

Prilikom izbora tada novog osnovnog borbenog lovca (ispalo je da nikada nije postao osnovni, pa ni danas) koji je trebalo da zameni tadasnji MiG21, otprilike su postojale tri opcije - domaci nadzvucni lovac, Mirage2000 i MiG29. Prvi projekat je vise propagandna varijanta obzirom da je vec tada bilo poznato da velike sile nikada nece dozvoliti autonomnu proizvodnju drzavi kao nekadasnja SFRJ i da ce uvek ta proizvodnja zavisiti od nekog od njih (time je izblokiran nadzvucni projekat Orla recimo). Ipak, nerealno vodjenje drzave u svemu, projektovalo se kod pojedinih i na ovakve sfere pa otud i razvijanje takvog projekta.

Druga dva projekta su u medjusobnoj utakmici iznedrila MiG29 kao pobednika iako su zahtevi bili posve isti - relativno mali avion sa efikasnim dejstvom na malim do srednjim daljinama, relativno pogodan za brzu pripremu za dejstvo te solidnim manevarskim sposobnostima. Zasto, primera radi, nije nikako uzimano u razmatranje uvodjenje MiG23/27 ili cak MiG31 tim prilikama? Nije uzimano u razmatranje jer su to avioni koncipirani i razvijeni za zastitu borbenog podrucja vecih prostranstava, MiG23/27 je tehnoloski mozda bio blizi domacim potrebama ali MiG31 nikako. Velik avion za velika prostranstva, svoje najbolje osobine ovi aparati pokazuju tek prilikom kontrolisanja velikog prostora. MiG31 je stariji avion od MiG29, to je evolucija kontroverznog MiG25 sa dovoljno velikim brojem poboljsanja da je dobio novi Migov broj ali je predvidjen za izvidjanje velikih prostranstava, predvidjen je da u verziji frontovskog lovca presrece u vecim grupama bombardere za duboki prodor na teritoriji, predvidjen je da radarima na principu fazne resetke na pozadini zemlje prilicno precizno pretrazuje i do 800 km siroko podrucje kada se "ucetvori" (cetiri aviona sa pretragom u paralelnim kursevima).

Mi toliko podrucje nismo imali i tu se ocituje velicina/prostranost kao faktor uticaja na izbor aparata. Na boj aparata samo posredno utice velicina ali prostranost teritorije i nekadasnje drzave nije imala nekog iole znacajnijeg uticaja na broj letelica, a kamoli sadasnje. Ova se stavka uglavnom kompenzovala disperzijokm poletno-sletnih staza po teritoriji.


O broju letelica utice pre svega doktrinarno opredeljenje odbrane zemlje. Domace RV ustvari nikada zaozbiljno nije tretiralo svoj broj i strukturu na bazi ocekivanog napada od NATO-a, naprotiv, sve iole realnije teze polazile su upravo od druge strane - VU. Ova se strana istorijski pokazala kao objektivni agresor oruzjem. Ipak, savremene doktrine ratovanja nemaju jednake poglede na novije uslove ratovanja te se cak ni stari pogledi ne mogu reflektovati na danasnja planiranja.

Problem borbenog lovca je sto se ne moze staviti na klocne i cekati da mu opet dodje vreme pa tek tad obrnuti pescanik i pustiti da mu curi pesak vremena. On traje od prvog do zadnjeg dana sa relativnim uticajem usled intenziteta eksploatacije ali se ne moze ignorisati neeksploatisanjem. Ovo je susta ekonomska stavka koja je danas vise nego odlucujuca.

Drugi je problem sa kime se uopste moze boriti 70-ak savremenih lovaca? Sa tudjim lovcima?

Sukob sa NATO-om pokazao je strahovitu inferiornost domacih pratecih sistema, od logistike, preko standardne infrastrukture i veza, pa sve do sistema komandovanja i naoruzanja za dejstvo. Savremeni aparati nemaju smisla uopste pri takvim uslovima. Bombardovanje pista je osnovni cilj preventivnog udara, najsmesnije je sto su piste bile apsolutno nebranjene usled blizine naseljenih mesta (odmah na pocetku je usled dejstva odbrane stradalo dete od 3 godine u Batajnici, zalostan primer realne nemoci domace PVO u ovom smislu), ali su piste na Batajnici gadjane tek drugom polovinom rata. Zasto?

Usled napadaceve potrebe da avione porazi u vazduhu i da ih pusti da polete obzirom na izuzetan osecaj superiornosti kakav su imali napadacki piloti baziran na nepremostivoj razlici u kolicini i kvalitetu borbene tehnike. Sta bi bilo da ovoga nije bilo?

Gadjane bi bile permanentno piste, ne bi se mogle popravljati efikasno usred borbenih dejstava, domaci sistem obavestavanja i pracenja bio bi blokiran AR raketama i ometanjem, malobrojne brese koje bi se stvorile bile bi samo zamka domacim avionima da uzlete i da budu oboreni odmah potom iz vec spremnih zaseda. Tako je trebalo da bude da nije bilo poigravanja usled vlastite napadaceve potrebe za afirmacijom svoje borbene spoosbnosti da na "viteski" nacin dokaze da je bolji.

Tesko da ovde 70-ak aviona moze da uradi ista drugo sem da utrostruci vlastite gubitke.

Citanje cifara, kako vec rekoh, ne otkriva stanje aviona ali i daje potpuno kontradiktorne podatke ukoliko se ne citaju ostali faktori, Izrael recimo non-staop ratuje avionima. Njima avioni odsluze daleko vise nego u iti jednoj drzavi na svetu. Njihova brojcanost je garant arapskog neujedinjavanja vidjenog u cetiri rata vodjena na tim prostorima. Oni IMAJU ogromnu potrebu za velikim brojem aviona. Otud diletalizam u pitanju.

Grcka ima svoje internacionalne zadatke u sklopu NATO-a ali i medjusobne permanentne tenzije sa Turskom. Velik broj aviona ima svoje postojanje da potazi u tim faktorima, ne u velicini drzave i stanovnistvu.

Iz prvog posta, samo je Izrael zvucao kao potpuno nepoznavanje materije, ovaj ispred post je otkrio da je neznanje daleko sire.

Gripen je prakticno prvi avion cetvrte generacije koji je zaziveo u RV ali se njegova kategorizacija nije bazirala na avionici ili manevrisanju, pa ni naoruzanjima koje je sposoban da nosi obzirom da po tome SU27 (sa svojim klonovima), MiG31 i MiG29 moraju pripadati narednoj tehnoloskoj generaciji, vec ponajpre po svojim soposobnostima da uzlecu/slecu na/sa poluuredjenih staza (uglavnom su to standardni putevi u Svedskoj spocetka), da se tamo opremaju, prenaoruzavaju i pripremaju za novo dejstvo. Ovakva disperizija eliminise mogucnost uspesnog preventivnog udara i nimalo ne izbacuje borbenu sposobnost protivnika iz ravnoteze kao kod standardnog pristupa aerodromskom komforu. Ipak, to vuce za sobom i mnostvo problema vezanih za komandovanje i koordinaciju, cak i sam sistem veze, osmatanja i detekcije. Ovde je druga, n ajznacajnija prednost ovog aviona. Savremena elektronika ugradjena u avione omogucava da se cak i tokom borbenih dejstava svaki aparat pretvori u letece komandno mesto sa dostupnim svim podacima, u pojedinim slucajevima i sistemima informacija pa cak i modelarnom organizacijom sistema podrske u odlucivanju. Cak stavise, sistem veza i prenosa podataka (linkom naravno), podrzava mogucnost da vodja drugog talasa u realnom vremenu dobije podatke o uspesnosti udara prvog talasa kako bi doneo nestuktuiranu odluku o eksploataciji uspeha prvog talasa.

I Ti bi uveo taj Gripen ovde kod nas gde se ne moze saznati ni sta se juce desilo a kamoli sta se malopre desilo? Podigao bi i spustio ove avione na autoputeve prepune rupa a bez mesta za kamuflazu?

Super sto Tebi nije povereno da pravis regionalnu vazdusnu silu, da si malo procitao nesto od gradiva pre nego sto si poceo da pises, pojasnio bih jos neke zablude ali si potpuno nespreman dosao na "cas" pa nemam nameru da dalje mlatim praznu slamu.
 
Odgovor na temu

MarkBg

Član broj: 141323
Poruke: 165
194.106.184.*



+5 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2925.06.2007. u 02:42 - pre 204 meseci
Hehe, ja u klin ti u plocu.

Kao sto rekoh nisam poredio Srbiju sa Izraelom, samo sam prekopirao podatke iz enciklopedije...

Niti sam tvrdio da sam neki poznavalac, ali je ipak nekorektno da se "zakacis" za taj Izrael, iako sam vec rekao da nisam poredio nego prekopirao i da me onda nazoves diletantom.

Isto tako vec 3. put ponavljam da ne treba da nabavljamo avione da bismo ratovali sa natoom niti da to trreba da bude vojna doktrina, ali ti to ignorises i nastavljas da mi objasnjavas zasto je pogresno nesto sto ja uopste nisam rekao.

Veci deo tvog posta je bio posvecen tome zasto ne treba da nam bude deo doktrine bitka sa natoom, ne vidim ko ej to uopste tvrdio i zasto analiziras i osporavas nepostojecu tvrdnju.

Sto se mene tice ja 99. ne bih podizao ama bas nijedan avion jer je to totalna ludost... a navodno su 4 miga 29 poletela prvog dana i sva 4 oborena, a 1 ili 2 pilota su i poginula nazalost plus je naneta i velika materijalna steta jer su avioni vrlo skupi.

dakle jedan totalni promasaj i neodgovorna odluka... valjda su smatrali da ce tako odbraniti cast ili ne znam ni ja sta, da ne bi bilo da niko nije poleteo i pokusao da se suprotstavi itd. sto je po meni totalno besmisleno i prevazidjeno razmisljanje u takvim okolnostima... a cak ni ti migovi nisu bili ispravni potpuno nego su im otkazivali neki sistemi sami od sebe.

u suprotnom danas bismo imali 2 hrabra pilota vise i 4 miga 29 vise...

a sto se tice toga koliko i kojih aviona bi trebalo da Srbija nabavi u skladu sa okolnostima i sadasnjim i buducim (verovatan ulazak u nato) potrebama, posto vecina ovde ukljucujuci i mene nisu neki narociti poznavaoci, umesto da kad neko nesto kaze samo bacas drvlje i kamenej po tome, daj ti odgovor na to pitanje posto se razumes i posto si nam vec profesor...

 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2925.06.2007. u 08:57 - pre 204 meseci
Pozdrav,

ne, nisam profesor niposto, barem ne u konkretnoj materiji, jednostavno je skopcana sa mojom uzom specijalnoscu gde bi se vec moglo na te teme pricati ali definitivno to necemo ovom prilikom.

Nije rec o NATO-u, naprotiv, rec je o savremenim vazdusnim ratovima u kojima se vodi suroviji rat sa protivnickim sistemom PVO koga je deo lovacki potencijal drzave i kapaciteti za njegovo opsluzivanje. Ja opet moram da zamolim da bolje citas te moje postove jer sam vec napisao da NATO nije ispocetka ni gadjao PSS (poletno sletne staze) upravo zeleci ta poletanja inferiornog protivnika dok bi u realnom ratu te piste bile odmah izlozene udarima, to ce reci da savremeni rat protiv bilo koga niposto ne podrazumeva da ce dva meseca moci neometano prakticno da se polece i slece sa maticnih aerodroma kao u slucaju sa NATO-om. Shvatas li sada da samo analiziram iskustva a niposto ne potenciram opremanje RV kapacitetima za borbu protiv NATO-a?

Uzgred, svi MiG-ovi su pogodjeni, ovo sto se remontuje to je jedino sto je i prezivelo udovoljnoj meri da se moze popravljati, prva cetiri dana oboreno je osam aparata i jedan je stradao prilikom sletanja u neborbenim okolnostima. Dva su stradala na zemlji a jedan pod okolnostima koje ne bih komentarisao ovde. Ipak, iskustva iz tog sukoba su itekako vredna analize, rat je takva stvar u kojoj ljudi ginu, poleteli ili ne. Sanse su vece ili manje zavisno od poletanja ali ni vatrogascu niko nista ne garantuje kad podje da spasava nekoga iz pozara. Svi imamo svoje duznosti i to je netehnicki aspekt rasprave o kome ne bih ovom prilikom.

Tehnicki aspekti se ipak drze iskustava koje je ovaj sukob doneo, projektujuci ga u realne okvire savremenog ratovanja. Dakle, eliminisemo imaginaciju u kojoj se ne sprecava poletanje/sletanje aviona vec upravo naprotiv, te dolazimo do zakljucka da je u slucaju bilo kakvog sukoba neophodna infrastruktura koja moze da izdrzi takve napade. Podzemna sklonista, kaponiri u disperziji, mogucnost dotura i snabdevanja u ratnim uslovima itd. Ovo podrazumeva vise aerodroma i daleko, daleko snazniju infrastrukturu. Naravno, meta eventualnog protivnickog dejstva bice odmah alternativne piste i gadjanje cvorista na autoputevima te pogodnih zaklona za sakrivanje (sumice, pumpe, moteli itd. uz autoput). Ponovo moramo imati alternativu da bismo sve te silne avione uspeli podici u vazduh. To znaci mnostvo puteva I kategorije gde je vec disperzija moguca. Na koliko takvih puteva mozes uopste voziti kola kod nas makar upola brzinama od neophodnih za uzletanje/sletanje?

To je prvi i nepremostivi problem za sada. Naredni je sistem veza, relejnih predaja i sifrovanja signala sa sve rezervnim slobodnim kanalima a za dejstva u realnom vremenu. Naredni problem je doprema i smestaj goriva i ubojnih sredstava. Pa naredni sistem jedinstvenog komandovanja. Opet naredni osmatranje i detekcija u realnom vremenu...

A da skratimo pricu pa da pitamo sta ce nama toliki lovci?
Oni prevashodbno sluze za sprecavanje prodora protivnickih aviona za podrsku kopnenih snaga (jurisnici, laki i srednji bombarderi), te dubokih prodora nosaca oruzja za masovna unistenja ili razaranja fortifikacijskih objekata. Sta tacno od toga moze da prodre na teritoriju ove velicine i sta bi se i gde tacno moglo presretati?

Nadji odgovore na ova pitanja i bices Sam-svoj-majstor u ovoj problematici ;)

Uzgred, moja ideja domaceg RV trenutno je zazivela u jednoj svojoj fazi, videcemo da li ce se i ukoliko poklapati moje vizije sa onim sto ce se nadalje desavati po pitanjima RV kod nas. Naredni moj pik je prekvalifikacija MiG21 u avion za podrsku u Rumuniji ili Rusiji iako bi mozda Izrael i najbolje odgovorio na taj zadatak a ostalo vec vremenom....
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
*.dip.t-dialin.net.



+7169 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2925.06.2007. u 09:40 - pre 204 meseci
Citat:
lancia88
Tehnicki aspekti se ipak drze iskustava koje je ovaj sukob doneo, projektujuci ga u realne okvire savremenog ratovanja. Dakle, eliminisemo imaginaciju u kojoj se ne sprecava poletanje/sletanje aviona vec upravo naprotiv, te dolazimo do zakljucka da je u slucaju bilo kakvog sukoba neophodna infrastruktura koja moze da izdrzi takve napade. Podzemna sklonista, kaponiri u disperziji, mogucnost dotura i snabdevanja u ratnim uslovima itd. Ovo podrazumeva vise aerodroma i daleko, daleko snazniju infrastrukturu. Naravno, meta eventualnog protivnickog dejstva bice odmah alternativne piste i gadjanje cvorista na autoputevima te pogodnih zaklona za sakrivanje (sumice, pumpe, moteli itd. uz autoput). Ponovo moramo imati alternativu da bismo sve te silne avione uspeli podici u vazduh. To znaci mnostvo puteva I kategorije gde je vec disperzija moguca. Na koliko takvih puteva mozes uopste voziti kola kod nas makar upola brzinama od neophodnih za uzletanje/sletanje?


@MarkBg, mislim da je ovo gore citirano bottom-line. Sama kupovina aviona je jedna od, da kazem, jeftinijih stavki u celom "totalnom trosku vlasnistva" - Bez ovoga sto je lancia88 naveo nema nikakvog smisla kupovati avione i zaduzivati ovu i ovako i onako ekonomski slabu zemlju, jer ce oni biti samo igracke a u nekom konkretnom sukobu kao sto je bio onaj iz 1999 i glineni golubovi.

Osim toga, kao sto je lancia88 konstatovao - nema ni puno svrhe u ovom momentu za mnogobrojnim lovcima jer ne bi ni imali sta da presrecu?

Mislim da nema smisla porediti Srbiju sa NATO zemljama, gde postoji raspodela duznosti - tj. to sto Ceska kupuje je njihova obaveza najverovatnije.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

MarkBg

Član broj: 141323
Poruke: 165
194.106.184.*



+5 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2925.06.2007. u 14:50 - pre 204 meseci
pa i mi cemo u narednih 5 godina biti u natou, a u partnerstvu za mir vec jesmo...

nisam rekao da nam trebaju mnogobrojni lovci, rekao sam 15 komada, jedna eskarilica samo... plus ovih 5 starih migova da se modernizuje...


 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2925.06.2007. u 17:19 - pre 204 meseci
Pozdrav,

heterogenost aparata vuce nove troskove odrzavanja, logisticke probleme itd. Dalji problem je koenzistentnost u smislu obuke, sadejstva te ostalih neophodnih operacija na povezivanju raznorodnih aparata. Svako trljanje sada je van svake sumnje suvisno, nismo u poziciji da se trosimo bespotrebno obzirom da ne znamo sta nas ceka u buducnosti, posebno sa aspekta moguceg ulaska u NATO. Tom prilikom je uvek moguce pribaviti sasvim nov tip aparata (razgovori teku ka F16 vec neko vreme) po povlastenim cenama u samoj nabavi, sto prevedeno na prost jezik ekonomije znaci samo da je to ucesce, rate ce biti odrzavanje tokom upotrebnog veka ali tako to ide, sta da se radi.
 
Odgovor na temu

MarkBg

Član broj: 141323
Poruke: 165
194.106.184.*



+5 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2925.06.2007. u 17:36 - pre 204 meseci
Lancia imas talenta za politicara

a inace danas sam procitao da je ovaj Ponos rekao da do 2010. necemo kupovati nove avione, samo remontovati postojece
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2925.06.2007. u 22:12 - pre 204 meseci
Pozdrav,

nisam procitao sta je rekao ali to je otprilike to. Do tada ce se videti sta valja ciniti, sve pre toga je iskakanje pred rudu koje obavezno kosta.

Talenat? Relativna stvar u sustini.
 
Odgovor na temu

MarkBg

Član broj: 141323
Poruke: 165
194.106.184.*



+5 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2902.07.2007. u 12:00 - pre 203 meseci
Kad bolje razmislim bez obzira na to što si ti razvio celu teoriju o tome, mislim da postoje neke činjenice koje se ne mogu osporiti.

- Članica smo partnerstva za mir
- Cilj nam je ulazak u Nato
- Zemlje koje su već u Nato-u a po površini i broju stanovnika su ili dosta manje ili podjednake sa Srbijom poput Danske i Belgije imaju oko 70 savremenih aviona, dok Grčka, koja je veća ali ne mnogo ima 160
- Teza o tome da nema smisla kupovati avione jer u sukobu sa Nato-om ni tad nemamo šanse ti apsolutno ne stoji jer niko nije ni tvrdio da nam trebaju avioni za sukob sa nato niti bi to imalo ikakvog smisla
- Prema nedavnoj izjavi načelnika uprave za ljudske resurse generalštaba vojska Srbije je drastično smanjena na samo 21 000
stalnih pripadnika + 8000 regrutni kontigent, gde treba imati u vidu da su to regruti koji se tek obučavaju. Tako mali broj pripadnika mogao bi se kompenzovati samo savremenom ratnom tehnikom.
- Pri tome vojska Kosova tj. kosovski zaštitni korpus u čijoj je osnovi UCK, broji 55000 ljudi
- teza da onim zemljama desetine savremenih aviona treba kao podrška obalskoj straži... možda grešim ali mislim da je prilično smešna... šta će im na desetine F 16-ica za podršku obalskoj straži. Voleo bih da obrazložiš tu tvrdnju.
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2902.07.2007. u 19:36 - pre 203 meseci
Pozdrav,

dobro, hajde sad ovako:

ukoliko imas 40-ak borbenih aviona predvidjeno za vlastite i medjunarodne potrebe, odlucis se da iste zanovis jer im vec isticu resursi i prelazis na koncepciju savremenije letne/borbene/komunikacione tehnike u vidu novih verzija, sta radis dok uvodis u operativnu upotrebu 30-ak novih i savremenih, ali poprilicno nepoznatih lovaca?

Valjda zadrzavas jedno vreme oba tipa i avione izvodis sukcesivno iz borbene upotrebe, pa cak i onda ih ostavljas u neborbene, recimo skolske ili izvidjacke svrhe. Naravno, uvek je i podrska obalnoj strazi moguca u sklopu upravo trenaznih zadataka ili cak kondicionih letova. Ja ne znam da li je ovo apriori tako ali na ovaj nacin funkcionisu sistemi u normalnim zemljama. Takodje, osvajanjem tehnologija na podrucjima elektronske ili komunikacijske opreme, dolazi do potrebe za razvijanjem, pracenjem i analiziranjem teoretskih zamisli u realnim letackim uslovima, ovde je ponovo neophodno barem dve eskadrile za prilicno uverljiv test sa ubedljivim uzorkom (jedna protiv druge eskadrile, dejstva u parovima), te je onda prevodjenje na visi standard moguce i u vlastitoj (recimo autonomnoj a na bazi otkupljene parcijalne licence) reziji. Naravno, za svo to vreme borbene mirnodopske zadatke izvrsava ostatak letacke flote ali je ukupan broj uvecan privremeno. Problemi tumacenja samo iz cifara potpadaju pod osnove operativne analitike i obradjeni su podrobno u podrucjima kvantitativne i kvalitativne analize ponudjenih podataka, obim i sadrzaj koji se po svojoj definiciji umeju toliko razlikovati da broj letelica ume biti nistavan posle kvalitativne analize. Jednostavno, za date uslove bez obzira na svoj broj aparati su neupotrebljivi.

Jedan banalan primer kaze da je strateski bombarder USAF B1B posle svog kontroverznog politickog razvoja uspeo da dosegne brojke impozantne obzirom na tehnicku nosivost te borbenu vrednost - 60. Ipak, kvalitativna analiza pokazuje da je paralelno sa tim brojem samih aparata obezbedjen samo jedan punjac borbenog kompleta za ovaj tip aviona kome je neophodno celih 24 casa za punjenje jednog aparata. Ogromna nosivost uslovljava da se veliki rizici izbegavaju utoliko da se u neborbenim uslovima u pripravnosti drzi iti jedan potpuno opremljen aparat, sto ce reci da je u tom momentu po objavi Code red bilo neophodno cak dva meseca da bi se citava flota ovih mocnih aparata napunila. Poredjenja radi, samo jedan nosi vise naoruzanja od naseg RV ali je problem sto je sve u jednoj meti dok kod domaceg RV postoji disperzija po broju aparata bez obzira na nosivost.

Naravno, ovo je bila samo mala digresija i svojevremeni slagvort razvoju ideje ogromnog strateskog bombardera ali pokazuje koliko je tumacenje samo brojki jedna relativna stvar.



Da li ponovo da pojasnjavam da je specificnost grckog RV lokalna vojno-politicka situacija i permanentne tenzije sa Turskom koje svako malo dolaze na ivicu konflikta i vojnog sukoba, kao i cinjenica da uz upravo tursko RV cine krajnju juznu uporisnu tacku kao protivtezu ruskim vojnim potencijalima u jugoistocnoj Evropi?
Pokusaj da iz toga shvatis zasto Grcka ima toliko aviona a nema auto-industriju recimo.....;)

Nedostatak zive sile i ljudskih resursa ne mozes uspesno kompenzovati tehnikom jer ne postoji dobra ni materijalna ni kadrovska osnova za visokosofticirane vojne operacije bazirane na dosad potpuno nepoznatoj tehnologiji o kojoj pises. Za to je neophodno veoma dugacko vreme za utiranje osnovama savremenom skolstvu i strucnom osposobljavanju ali paralelno sa time i opstoj materijalnoj osnovi za jedan relativno visok zivotni standard onih koji bi se obucavali iz najprostijeg razloga na svetu - kad se obuce da ne promene "dresove" i odu u druge vojske gde bi im egzistencija na bazi naucenog bila bolja.

Inace, Kosovo je prica za sebe, svaka takva prica vodi u politiku te ecmo je svakako zaobici a ako mislis da trea da se bijes sa nekim tamo, dozivi to kao licni cin cega god zelis, generalna politika vecine iskazana na izborima nije ratnicka vec naprotiv.
 
Odgovor na temu

killer_xxx

Član broj: 133317
Poruke: 4
*.ikomline.net.



Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2901.12.2007. u 15:35 - pre 198 meseci
Pozdrav svima!
Slazem se da moramo imati dobar PVO sistem ali je neophodno imati i avijaciju. Ovaj remont aviona ce omoguciti da imamo barem nekoliko ispravnih aparata koji su sposobni da polete i izvrse zadatak. ono sto je tuzno u ovoj prici je to da firma preko koje vojska vrsi remont aviona uzima ogroman novac. Radi se o firmi SDPR koja je registrovana za uvoz i izvoz naoruzanja i vojne opreme. Oni nisu jedina firma u Srbiji ovog tipa ima ih oko 70-tak ali je ona dominantna i ima monopol. Imaju mnogo veza u samoj Ministarstvu odbrane i samoj vojsci, a do nih dolaze tako sto vrbuju ljude na polozajima i posle penzionisanja ih zaposljavaju u SDPR-u a potom koristeci njihova poznanstva otimaju proizvode vojske i prodaju je uz ogromne naknade. Pomenimo samo NORU gde su preuzeli kompletnu dokumentaciju od VTI-a i sada je sklapaju u LOLI gde imaju svoj pogon. Nore prodaju BURMI, vojska nevidi ni dinar od tog posla.
Slicna stvar je i sa MIG-ovima, od 5 komada koliko je trebalo da se remontuje, remontuju se samo 4 komada jer je SDPR uzeo toliku proviziju da se za nju moze remontovati jedan mig.

Ovo su samo neki od primera u kojima se vidi kako se SDPR ugradjuju i uzima novac koji bi trebalo da se slije u budzet Vojske ili Ministarstva odbrane.


 
Odgovor na temu

Nepozvan

Član broj: 209054
Poruke: 9
213.133.19.*



Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2919.01.2009. u 18:32 - pre 184 meseci
Izvinjavam se sto upadam na temu posle cijelih godinu dana,ali me zanima dokle se stiglo sa ovim,da li je bilo nekih novih desavanja,najava,bilo sta....od remonta 5 29-ki?
 
Odgovor na temu

Galenika
Student

Član broj: 211438
Poruke: 94
*.opera-mini.net.



Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2915.03.2009. u 23:24 - pre 183 meseci
Četri aviona tipa MiG-29 su remontovana i njihovo predstavljanje bilo je septembra i oktobra prošle godine iznad Ušća i na promociji pitomaca Vojne Akademije u čin potporučnika. Recimo da je brigadni general Nebojša Djukanović izveo odlične manevre na oduševljenje velikog broja ljudi. Peti aparat čeka remont . . .
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: TechZone :: Remont nasih aviona MIG29

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 38554 | Odgovora: 113 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.