Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Remont nasih aviona MIG29

elitemadzone.org :: TechZone :: Remont nasih aviona MIG29

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 38859 | Odgovora: 113 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

EagleOne
Beograd

Član broj: 4897
Poruke: 239
*.beobug.com.



+2 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2923.06.2006. u 12:50 - pre 217 meseci
Citat:
Cicika:
'89te zapravo. 20 i nešto komada.
Mislim da ste digli frku bezveze, Vazduhoplovni zavod Moma Stanojlović ima sve sertifkate i svo neophodno osoblje, orudje, prostor, za remont MiG-ova ali i heliša Mi8, francuskih Gazela itd.
Elem, to se neće desiti a dotični zavod će verovatno biti pretvoren u nešto drugo jer to trenutno nije u interesu... ovde prelazimo u politiku, a to nećemo.
Zasto mislis da Moma Stanojlović moze uraditi remont ? Ono sto ja znam je da nikada nisu radili remont svih sistema koji bi morali da se rade na MiG-u, pored toga tu je pitanje rezervnih delova, kao i cela poenta remonta, tj. modernizacija. Zamena radara, avionike, modifikacija nosaca, ispitivanje strukture materijala, koji je prosao kroz svasta, motori... Cini mi se cak da mi je u jednom razgovoru neko iz Mome pomenuda su oni dali mnogo skuplju ponudu nego Rusi. Da se razumemo za onaj novac koji je pominjan pre odredjenog vremena, tesko da moze da se uradi ozbiljna modernizacija u Rusiji (cini im se da su Cesi su platili skoro 2x vise po avionu, nisu dobili ozbiljnu modernizaciju(SMT)). I ja bih voleo da se to odradi u Momi, po nasem projektu, za manje para, da dobijemo vise. Nazalost ne znam zasto u Momi odavno nije zamenjena najkriticnija, a jeftina elektronika, kao sto su transformatori, baterije, komunikacioni uredjaj itd...

Ali na kraju da se vratim na lancia-inu poentu, a to je 5 aparata, za koje nema poente raditi remont, premali broj, kupovina drugog tipa bi podrazumevala promenu celokupne infrastrukture, placanje obuke, sto je n puta skuplje od samih aviona. Sansa bi bila kada bi kupili jos 29tki remontovali i eventualno ponudili usluge zastite neba susedima (nazalost s obzirom na blisku proslost mislim da bi susedi platili duplo vise nekom drugom, nego da im srpski avioni cuvaju nebo:(). Kod 29tke postoji i problem skupog odrzavanja i kratkog resursa, u odnosu na vecinu ruskih aviona (pogledajte 21 jos uvek lete), a pogotovo u odnosu na Zapadne.

p.s. inace ogroman broj novih NATO zemalja koristi rusku tehniku pogotovo avio, i tu nema nikakvih problema (istina staru iz vreman var. pakta)...
 
Odgovor na temu

bigvlada
bgd

Član broj: 41095
Poruke: 325
*.beogrid.net.



+94 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2923.06.2006. u 12:54 - pre 217 meseci
mislim da se pravilan razvoj sastoji u kupovini dve eskadrile gripena, dve eskadrile Su-25 za podrsku trupama i razvoju domaceg skolsko borbenog aviona - ciljam na nesto kao Mig-AT ili Jak 130. Kicma izraelske privrede je njihova avio industrija. Ako je zemlja sa 4,4 miliona stanovnika mogla da izmedju ostalog napravi Kfir i Lavi ne vidim zasto to ne bismo mogli i mi, samim tim sto imamo tradiciju u gradjenju domacih aviona. Ja bih ulagao i u razvoj malih turistickih, poljoprivrednih i jeftinih business jet aviona (ovi se sada napolju mogu naci i za 1,5-2 miliona dolara).

Zanimljiv projekat perdstavlja i klasa ekranoplana - Rusi imaju citavu lepezu takvih letelica. Stos je u tome sto su to mlazni hidroavioni koji lete obicno na 5-10 metara od tla (iako im je plafon slican kao za helikoptere, oko 3-4 kilometra ali onda mnogo trose) ali mogu da ponesu do 1500 tona i lete 800 km/h - bukvalno leteci brod - i to je sjajna prilika za industriju transportnih aviona.

Neznam da li ste gledali, tim koji je pobedio na takmicenju za slanje prvog privatnog broda u svemir (na 100km visine) je isti (kao i avion nosac) napravio u necemu sto se moze nazvati malo veca garaza i to bukvalno stap-kanap metodom - sve je radjeno rucno, nema kompjutera u avionu i u stvari je mnogo podsecalo na princip sklapanja aviona iz Prvog Svetskog rata. By the way, u toj trci je ucestvovao cak i jedan tim iz Rumunije. E ako mogu oni i to u garazi, mozemo i mi, sve je stvar volje.

Razvoj domace industrije ne mora da znaci ulaganja od par milijardi dolara koje nemamo, vazna je dobra ideja, finansijeri ce se vec naci. :)))
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2923.06.2006. u 13:17 - pre 217 meseci
@bigvlada

Gresis tu, jer ce u buducnosti lovacki avioni biti jos skuplji i sofisticiraniji, Kina npr. ne moze da napravi 4.5G avion (Chengdu njihov je u klasi sa MIG29), i prema nekim Americkim procenama, moderan avion ce moci da prave samo USA, Evropsi konzorcijum od vise drzava, i Rusija, koja BTW radi na sopstvenoj stealth tehnologiji na potpuno drugacijem principu (potrazi malo za plasma stealth). A Kina je strahovito ulagala u Chengdu, kada su Rusi osamdesetih dobili MIG29 i SU27, poceo je projekt Chengdu, da bi kina parirala bivsem SSSR, i napravili su ga za 20 godina. U medjuvremenu su i Rusi i Ameri, a i Evropa, odmakli toliko da kinezi kupuju rusko oruzje. Jos Chengdu ne bi ni leteo da nema ruski tumanovsky motor ;-) Toliko o kineskom avionu koji nema kineski mlazni motor ;-)

Jedini razlog zasto bi pravio sopstveni avion je da, u slucaju rata, ne zavisis od stranih dobavljaca. A ni Kineski ni Izraelski, koji, cini mi se, francuske motore imaju, to ne omogucavaju. Ako, samim tim, nema znatnijeg trzista za izvoz, nije to toliko isplatljivo uopste, sem ako bas ceo avion ne mozes da napravis, ukljucujuci i sopstveno naoruzanje ;-) NATO i Typhoon su malo drugacija prica, jer je EU skoro drzava.

Ako mislis da je lako prodati avion, e pa Juzna Koreja je odustala od Rafala i najverovatnije ce da uzme Typhoon. Kad Francuska rafale ne moze da proda, sta mi da ocekujemo? Jeste, bas ce svi na d.. da padnu kad vide srpski avion ;-)

Jedino mozemo zastarelo nesto da prodajemo Kongu, to je ono sto kinezi rade, ali tu nema velikih para ;-)

[Ovu poruku je menjao bojan_bozovic dana 23.06.2006. u 14:32 GMT+1]
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
..shall-bg.customer.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2923.06.2006. u 14:24 - pre 217 meseci
Pozdrav,

pa tek je domaca avio-industrija, odnosno njeni rudimenti u gasenju tako da nema ni slova o razvoju domace proizvodnje icega sem neceg novog. Jedini zamah koji bi se mogao dati toj prici, bila bi konacna odluka za novi skolski avion eventualno jer to je vrlo realno da ce se raditi u Pancevu. Da ne bude brkanja, nije rec o skolsko-borbenom avionu tipa Galeb vec samo o trenaznom, iskljucivo skolskom avionu, barem u aktuelnim analizama i proracunima.

Moma Stanojlovic nije u stanju vise da remontuje mnogo toga za sta je svojevremeno bio osposobljen ali MiG29 nije bio u remontnom asortimanu nase najznacajnije avio ustanove. Nedavno su u Aziji zapoceli remont Galebova i to je verovatno maksimalni domet na koji se moze racunati kako trenutno stvari stoje.

Sto se tice nekakve potrebe za dve eskadrile Gripena i dve SU25, ove dve stvari nemaju apsolutno veze sa ovdasnjim eventualnim potrebama. Glavne odlike Gripena su pored cene mogucnost koristenja alternativnih pravaca kao PSS i gotovo neogranicene komunikacijske mogucnosti. Na domacim prostorima imamo toliko dobrih, odrzavanih i izgradjenih puteva da bismo mozda nekako i skrpili jednu PSS ali u tu svrhu imamo cak po dbve na svakom aerodromu te bi se ta prednost odmah izgubila. Dakle, zamisao da ce taj avion sleteti na neki od drumskih putnih pravaca i za kratko vreme nestati u maskirnom improvizovanom sklonistu, kod nas ne moze doci do izrazaja. Posebno nece nikada verovatno ni postojati uslovi za ovako nesto ako uzmemo u obzir koliko je u takvim momentima neophodna citava prateca struktura, pocev od komandovanja i veze pa do puke logistike bazirane na aviomehanicarima, oruzarima itd. Slicno tome, tesko je za ocekivati da je u realnom vremenu moguce postaviti aparat na improvizovanu stajanku gde bi on nakrcan gorivom i naoruzan cekao signal za poletanje gde bi se u niskom letu sastao sa ostatkom grupe sa kojom vrsi borbeni zadatak. Dakle, prostonarodski receno, nedostaje nam put dovoljno dobar za ovako nesto pa sad, kakogod ko zamisljao taj Gripen. Druga ogromna prednost ovog aviona lezi u skoro nepreglednim komunikacijskim mogucnostima koje su cak dotle dosle da svakog trenutka mogu pretvoriti bilo koji avion u letece komandno mesto sa realnim vremenom prenosa podataka do mere da cak stigne drugi talas aviona biti obavesten o rezultatima udara prvog talasa sto je objektivnije ocekivati u filmovima nego u praksi.

Ja ovde nigde ne vidim domaci prostor i uslove.

SU25 je uveliko prevazidjen avion a u sustini aviona za podrsku za sada ima i ne treba o njima ni razmisljati, problem je transportna avijacija i odluka o lovackoj.
 
Odgovor na temu

bigvlada
bgd

Član broj: 41095
Poruke: 325
*.beogrid.net.



+94 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2923.06.2006. u 15:08 - pre 217 meseci
Gripen mi deluje kao najjeftiniji kvalitetan moderan lovac koga sebi mozemo da priustimo. Su 25 jeste zastareo ali opet mi deluje kao najjeftiniji kvalitetan avion u toj kategoriji koji je imao prilike da ucestvuje u borbama.

90% onoga sto sam predlagao se odnosi na civilnu avijaciju. Da li se slazete da o tome pokrenemo novu temu? npr. Razvoj domace avioindustrije
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2923.06.2006. u 15:38 - pre 217 meseci
Verovatno si mislio na SU27 Flanker i derivate, SU25 frogfoot je low level attack avion (kao i A10 Thunderbolt) vrlo dobro oklopljen, za dejstvo protiv oklopa.

EDIT: su25 frogfoot

Mali offtopic - jedini avion koji ce mozda preziveti direktni pogodak archer aa-11 ili sidewindera AIM9 ;-) Bas kao i A10 koji ima trup od celicne cevi.

Inace, jos da dodam, oba su pravljena po uzoru na IL2 sturmovik iz WWII.

Inace, sada sam pogledao na globalsecurity.org, npr. A10 su testirali granatama od 23mm i 37mm a su25 je potpuno uporediv, bas kao i stari IL2 to su avioni oklopljeni vise u smislu oklopnog vozila nego aviona.

[Ovu poruku je menjao bojan_bozovic dana 23.06.2006. u 17:06 GMT+1]
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
..shall-bg.customer.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2923.06.2006. u 23:50 - pre 217 meseci
Pozdrav,

unistenje borbenog sredstva odavno nije primarna stvar vec njegovo izbacivanje iz borbe sto ce uciniti skoro svaki pogodak, o tome se radi. Primera radi, smanjenje kalibra streljackog naoruzanja je sracunato na izbacivanje neprijatelja iz borbe cime se vezuje mnogo vise njegovih snaga za zbrinjavanje ranjenog (iznosenje iz zone borbenih dejstava, prva pomoc te zbrinjavanje u ozbiljnijem medicinskom smislu, za svo to vreme je borbena jedinica bez onih koji tako evakuisu ranjenog, dakle, mnogo efikasnije nego ga samo ubiti) pa shodno tome treba posmatrati i sve ostale savremene takticke borbene postupke kroz prizmu izbacivanja iz stroja bez finalnog unistenja. Tako posmatrano, nista ne pomaze za A10/SU25 sto oni nece ili ce tesko biti unisteni kada oni moraju napustiti borbeni poredak i prekinuti zadatak posle bilo kog ozbiljnijeg pogotka.

Ipak, avijacija za podrsku nije tema u ovom topicu pa ne bih vise o tome.
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2006. u 05:37 - pre 217 meseci
Jos nesto za bigvladu, sto se Gripena tice, naime kad kupujes kola gledas da kupis najbolje sto mozes a ne neki Yugo (ako mozes bolje)... To isto i za vojsku vazi a posebno za avijaciju jer je to elitna snaga... Inace bi svi imali Gripene. Dalje, nije ni toliko bitno je li nesto jeftino, vec koliko ce ukupno da kosta jedan avion u narednih 10 godina npr. koliko ce biti u upotrebi, uz moguce potpuno drugacije uslove (siguran sam da npr. Izrael bira avione koji su superiorniji u odnosu na Siriju).

Nije problem imati vojsku, nije problem imati ni svoju proizvodnju aviona, bitne su pare... Rusija npr. jedva odrzava razvoj novih aviona, a program koji je doneo SU47 i MIG 1.44 ce najverovatnije biti promenjen... Ne zato sto su ti avioni losi, vec zato sto bi kostali $70 miliona svaki. A Typhoon je $60 miliona, pa ti vidi.

F-22 Raptor je naj avion danas, ali to nije najbolje sto moze da se napravi, vec je samo pravljeno po USAF specifikacijama. Moze i mnogo bolje, ali bi onda bilo i mnogo skuplje od $300 miliona komad.

Primer: uz sve sto ima Raptor, jos da bude brz ko YF12/SR71... Menjanje elektronike svakih 10 godina WTF? More menjanje na godinu dana. Cena? Sitnica, oko $1 milijardu komad. ;-)

Da se ne iscudjujete, mi mozemo da menjamo kompove svakih godinu/dve, a avioni da lete sa pet godina starim radarima? ;-) Kad bi se teralo iskljucivo najbolje, vec bi dometi radara na lovcima prelazili mozda i 1000 km za veliki cilj ;-)

[Ovu poruku je menjao bojan_bozovic dana 24.06.2006. u 07:01 GMT+1]
 
Odgovor na temu

bigvlada
bgd

Član broj: 41095
Poruke: 325
*.beogrid.net.



+94 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2006. u 07:17 - pre 217 meseci
Slazem se sa vama, ja pretpostavljam da cemo uci u EU i NATO za par godina a u tom kontekstu (koji je razlicit od npr. Izraela koji jednostavno mora da ima najbolje avione ili nece postojati) Gripen mi deluje kako najbolje resenje u EU prostorima (u odnosu na Rafal ili Eurofajter). Nama svakako trebaju novi avioni a ne verujem da imamo para za nesto drugo.

Ne, stvarno sam mislio na Su 25 i da bas zbog njegove zilavosti (desavalo se da slece sa povecim rupama na krilu, repu ili sa jednim unistenim motorom a filozofija je bila da mozes da ga popravljas i na aerodromu u nekoj zabiti na tri dana jahanja do prve civilizacije )
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2006. u 07:29 - pre 217 meseci
Bas kao i A10? Well d00de, to cudo je od celika tj ima roll rate i turn rate jednog boeinga, a ne sumnjam da mu je i brzina penjanja slicna ;-) A10 i dogfight lol

Sta bij ja uradio? E pa lovacka avijacija bolje da bude mala ali da ima najbolje (F22 Ameri ne prodaju, ali typhoon i rafale su izbor) a MIGovi da se modifikuju bar da sluze za low-level attack laserski vodjenim raketama (AGM65 Maverick ili AS10 Karen), i da nose BVR rakete (AA12 ili AMRAAM) uz modernije dogfight oruzje (AA11/AIM9X/ASRAAM). To zato sto su itekako upotrebljivi i u funkciji presretaca, kad ne moraju da se bore sa 4.5G avionom (a to i nece biti slucaj). To Englezi rade, samo promene elektroniku. Elektronika i oruzje su ono sto dobija borbu u vazduhu, a ne agilnost aviona, 4.G avion mora imati vrlo mali radarski odraz da bi uopste mogao da pridje dovoljno da njegove superiorne performanse dodju do izrazaja, a to se negira boljom (i opet boljom) elektronikom.

Pazite, prema mojoj proceni ultramanevrabilni lovci (SU30, Typhoon, F22 i sl.) ce vrlo brzo potpuno da zastare, upravo zbog poboljsanih radara koji ce negirati stealth i medium-range rajketa (naslednici AA12 i AMRAAM). Nece biti razlike jesi li u F4 Phantomu ili MIG-21 ili u F22.

Jedino sto ce moci da bude stvarno dobro su remote pilotirani dronovi koji ce moci da manevrisu pod znatno vecim G opterecenjima, ili da se ev. pilot stavi u lezeci polozaj sto mi omogucilo max. 13G, a dronovi bi mogli da idu i vise. Opet, mnogo je lakse napraviti dobru raketu koja ce ultramanevrabilnost da negira. Cak ni pd 13G, sa avionom koji ima airframe za 13G i gde je pilot u lezecem polozaju, ne moze se izmanevrisati ruska AA11 raketa koja je vise od 20 godina u upotrebi.

Primer, je npr. F22 da bi iskoristio svoj stealth mora iskljuciti aktivne senzore (radar) i prici na domet sopstvenog IR trackera da koristi rakete kratkog dometa. WTF? Inace cim imas ukljucene aktivne senzore (radar) od stealtha nema nista, to je vrlo lako pratiti.

[Ovu poruku je menjao bojan_bozovic dana 24.06.2006. u 09:01 GMT+1]
 
Odgovor na temu

StORM48

Član broj: 22809
Poruke: 7536



+401 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2006. u 10:57 - pre 217 meseci
Postizanje većeg gravitacionog opterećenja u manevru, nije produkt koji isključivo zavisi od para i želja. Da si leteo i sa lakšom kategorijom koja dostiže 6-7G, ne bih se kladio da bi o 13G pričao kao o nečemu što isključivo zavisi od nečije dobre volje.

9G je sila kojom se manevriše u strogo određenim situacijama. Ono što se da pročitati ili videti na filmu, blage veze nema sa real svetom. Sve preko toga... još ređe se može iskoristiti.

Zato nekad teorije treba ostaviti po strani, jer tih 13G neko treba i da preživi. A pored svega, overstressing je i dalje tačka spoticanja konstruktorskih rešenja i biće sve dok je gravitacije i vazduha u atmosferi. Drugo, brzina reakcije elerona je već prevelika i često dovodi do grešaka, što je pri tolikim brzinama priličan problem. Treba li reći da za takve probleme ne postoje automatizovani damperi? A šta bi se tek dogodilo kada bi potisak bio dodatno povećan? Blackout/redout se javlja i pri mnogo manjim silama, te izdržljivost aviona ne treba mešati sa izdržljivošću pilota.

Radari za 1000km? Možda, ali juče. U teoriji, nije problem da se izvede, s tim što bi pilot, nakon leta, momentalno mogao da krene da se sprema za sahranu, zbog raka koji je zaradio na taj način ;) Zračenje koje proizvodi radar nije nešto što se da kontrolisati, niti je naivno. Iako zvuči ironično, današnji radari produkuju više nepoželjnog zračenja nego oni predratni ;) I tada, a i sada, važi pravilo da se na stanici sedi max. 2 sata (često i manje). To sam radio (S600) i shvatio sam zašto je tako.

Ne želim da ulazim u srž teme, jer ne želim flame. Ovime sam hteo da pružim nekakav uvid u odnos aerodinamike i čovečje fiziologije, čisto da se zna da nije sve u novcu i dostignućima postignutih njime. Takođe, ovo sam pisao kao neko kome je letenje ozbiljan hobi.

Pozdrav
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2006. u 10:59 - pre 217 meseci
O tome se i radi, za raketu 13G nije nista.

Ovo je mali off-topic, ali se ipak nadovezuje na to sto rece STORM48, MIG25 je prema recima onih koji su ga koristili, radarom ubijao zeceve oko aerodroma, ali pilote niko nije pitao. Kada su rusi i ameri bacali atomske bombe, opet pilote niko nije pitao (a da su u potpunosti izasli iz opasne zone, to zavisi od toga kako se ista definise), dakle, storm, kada si u vojsci ti si cannon fodder. Ni jedan pancir nece da ti daju.

Inace, bas sto se pancira tice, ponegde vojnici koriste npr. svoj sopstveni pistolj, i siguran sam da nema nijednog koji isti ne bi kupio od svojih para.
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
..shall-bg.customer.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2006. u 11:16 - pre 217 meseci
Pozdrav,

pa sustina svega sto se pise i jeste da nije niti sme da bude primar prilikom donosenja krucijalne odluke o nabavci novog lovackog aviona sposobnost da se nosi sa 7-13G uslovima manevrisanja upravo zato jer su ti uslovi itekako nepouzdani u smislu naknadnog prezivljavanja u borbi a kamoli nastavljanja izvrsavanja zadatka. Prema tome, mislim da je na ovoj temi izlisno pricati o tim momentima, konacno, ipak je u pitanju objektivnost ili neobjektivnost ideje remonta MiG29.

Sto se tice aviona za podrsku, postoji jedan veliki problem sa prevodjenjem MiG21 na standarde aviona za neposrednu vatrenu podrsku (ukoliko uopste dodje do takve odluke) a to je sama obuka. Strana iskustva pokazuju da je prekvalifikacija pilotskog kadra sa aviona za izolaciju bojista (nekadasnja hladnoratovska kategorija) na nivo obucenosti za zadatke neposredne vazduhoplovne podrske neretko neocekivano kompleksan zadatak. Naime, upravljanje letelicama u pilotskom smislu i nije tako problematicno koliko sama upotreba oruznih sistema na visinama i brzinama aviona sa, recimo, tipicnim jurisnim zadacima. Tehnoloski razvoj "pametnih" oruzja je jedan od otezavajucih faktora u smislu obuke kvalitetnog letackog osoblja i zahteva daleko drasticniji i ozbiljniji pristup prekvalifikaciji od onog koji danas domace RV sebi moze da dozvoli. Naravno, nije rec o jednoj ili dve generacije pilota vec o kontinuuitetu koji mora podrzavati ovako nesto. Realnost je daleko tuznija od svih procena: danas sa Akademije izlaze svrseni piloti sa uglavnom letenjem na simulatoru, slicno je i sa pilotima u operativi, a to su osnovni preduslovi da se neiskustvo dopuni i elementarnim neznanjem prakticnog letenja sto je sjajan recept za propast. Dakle, to je nova ali zasad nepremostiva kocnica citavoj prici o buducnosti RV-a.
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2006. u 11:30 - pre 217 meseci
@lancia88

To sto si rekao za obuku je istina, za letenje na avionu, a posebno tako sposobnom kakav je prosecan lovacki aparat, treba mnogo prakticnog iskustva. To je glavni razlog zasto se ruski avioni tako lose pokazuju, uglavnom po trecesvetskim zemljama u lokalnim sukobima, zapadne zemlje, a i rusija imaju mnogo bolje obucene pilote. Testovi u bivsem SSSR su pokazali da MIG23 sa iskusnim pilotom tuce MIG29 sa neiskusnim pilotom, bez obzira na to koliko je 29 bolji avion. A da bi bilo dobre obuke pilota sa puno prakticnog letenja, treba para. Ameri su se 1991 u zalivu krstili kako Iracani nista ne mogu da naprave, iako su imali ne i odlicne, ali dobre avione.
 
Odgovor na temu

VRider
Marković Damir
(BGD/SD Karaburma)/Pirot

VRider
Član broj: 1510
Poruke: 4132
*.maksnet.net.

Jabber: damirm | gmail | com
ICQ: 134002435


+13 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2006. u 11:41 - pre 217 meseci
Citat:
Američka Vazduhoplovna komanda u Evropi sponzorisaće obuku i školovanje srpskih pilota u Vazduhoplovnoj akademiji u SAD, najavio je juče ambasador SAD u Beogradu Majkl Polt, nakon posete 172. vazduhoplovnoj bazi Vojske Srbije u Batajnici a povodom sletanja dva američka vojna aviona F-16 iz baze u Avijanu. Polt očekuje da će prvi srpski vazduhoplovci već od 2007. godine početi obuku u američkoj vojnoj školi.

www.blic.co.yu

Pogadjajte dva puta sta ce biti nasa sledeca nabavka aviona. Cak ne morate ni dva puta.
JaFreelancer.com
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2006. u 11:48 - pre 217 meseci
Odlicno, zapadni avioni, iako su skuplji od ruskih, mnogo su laksi za odrzavanje, pa je i njihova cena u toku upotrebe, u stvari, niza. A Ameri imaju sjajnu vojsku, a tu je i USAF.

Lepo je sto cemo skolovanje pilota dobiti besplatno, ajd sada od nacionalista da cujem rec, dve? ;-)
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
..shall-bg.customer.sbb.co.yu.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2006. u 11:54 - pre 217 meseci
Pozdrav,

Damire, kada je razmatrana ponuda za MiG29, sletelo je ovde i par Mirage-a na testiranje, slicne ponude su stizale iz Francuske vezane za obuku pa ipak ne bese nista na kraju. Idem sutra na aerodrom da vidim te avione koji su sleteli, naravno, plan mi je takav pa cemo videti hocu li moci bas do njih.

Citat:
bojan_bozovic:Ameri su se 1991 u zalivu krstili kako Iracani nista ne mogu da naprave, iako su imali ne i odlicne, ali dobre avione.


Ovde imas svojevrsnu digresiju usled ogromnog tehnoloskog nesklada izmedju zaracenih strana baziranu na satelitima i avionima za rano radarsko otkrivanje na strani koalicije, te kasnijoj Sadamovoj naredbi o pokusaju sacuvanja RV-a itd. Dakle, niz specificnosti koje su uslovile takvo stanje stvari koje tesko da moze biti u uzem analitickom smislu meritorno zbog, pre svega, specificnih uslova u kojima se odigravao sukob u sva tri slucaja.
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2006. u 11:57 - pre 217 meseci
Citat:
Damire, kada je razmatrana ponuda za MiG29, sletelo je ovde i par Mirage-a na testiranje, slicne ponude su stizale iz Francuske vezane za obuku pa ipak ne bese nista na kraju.


A cutis, je li?
 
Odgovor na temu

VRider
Marković Damir
(BGD/SD Karaburma)/Pirot

VRider
Član broj: 1510
Poruke: 4132
*.maksnet.net.

Jabber: damirm | gmail | com
ICQ: 134002435


+13 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2006. u 12:08 - pre 217 meseci
Ponude nismo prihvatili (koliko je nasih pilota proslo obuku za Mirage?). Ovu jesmo. Dakle, imaces pilote obucene za americke avione. Cak to ce biti jedini piloti koji ce imati neko letacko iskustvo. Ovi nasi su vec godinama na simulatorima. A kako ce Ameri sada da uvode F-22, nekome treba prodati stare F-16. Sve je cist biznis...

[Ovu poruku je menjao VRider dana 24.06.2006. u 13:18 GMT+1]
JaFreelancer.com
 
Odgovor na temu

bojan_bozovic

Član broj: 29028
Poruke: 3292
*.pat-pool.le.sbb.co.yu.

Sajt: angelstudio.org


+392 Profil

icon Re: Remont nasih aviona MIG2924.06.2006. u 12:14 - pre 217 meseci
Pa to nije bilo upuceno tebi, vec lancia-i?? A, da, Rusi ili Kinezi bi takodje besplatno skolovali pilote?! Ako je vec pala odluka da se kupuju novi avioni, kao sto jeste, izgleda, F16 ili Mirage su dobar izbor, tim pre sto nemamo para da kupimo skuplje. I Grci koriste Mirage, a Holandjani F-16 pa im nista ne fali. Dalje, novi F22 Ameri nikome prodati nece, a mi mozemo kasnije, ako bude para, kupiti F35 ili Typhoon, ne vidim zasto ne? Da ja odlucujem sta i da li ce se kupovati, pa da mi prebacujes.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: TechZone :: Remont nasih aviona MIG29

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 38859 | Odgovora: 113 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.