AcaDorcol dipl.ecc.
Član broj: 162574 Poruke: 880 *.exe042.net.
|
Pozdrav Zuta munjo, - nadimak, predpostavljam dovoljno govori o tvojoj Peglici.
Pozdrav i za Zikal-a, koji se vidim brzo navikava na novog ljubimca, nakon legendarne i naravno ne prevazidjene – Bube (ipak je to Nemacki auto).
Kad smo vec kod legendi u ovoj narodnoj klasi, ja tu ubrajam (neka se niko ne ljuti i ne nadje uvredjen) sledece:
1. WW Buba
2. Citroen CV (Spacek i Diana)
3. Reno-4
4. Reno-5
5. Fiat 500 – do 850 i 850 Special
6. Fiat 126 (Peglica)
7. Fiat Panda Classic
8. Fiat Uno
9. Piaggio – Vespa-trotockas
10. Austin – Sumbeam
11. NSU – Prince
12. WW Golf I, II
13. Opel Cadet, Corsa…kockice
14. Ford Escort…kockica
Redosled na ovoj provizornoj listi, nije bitan, nego posmatram samo iz mog ugla, revolucionarnost, originalan dizajn, pristupacnost narodnim masama, popularnost medju mladima, masovnost u proizvodnji, duzinu trajanja u proizvodnji itd. Svaki od navedenih modela, zasluzuje svoje mesto u muzeju najboljih vozila- ikada. Naravno kada bi danas organizovali glasanje za naj, naj NARODNI auto-SVIH VREMENA, mnogi se ne bi ni setili ovih vozila sa moje liste, ali kada se ista pojave na putu, cak i u ovoj danasnjoj EU, ljudi ih odmah I NA PRVI POGLED-prepoznaju, i dozivljavaju ih kao prave legende, odajuci im svaku pocast.
Priznacete da je u danasnjoj proizvodnji ovih savremenih vozila, koja su svakako mnogo naprednija – tehnoloski itd, malo onih koja ce dostici slavu modela sa moje liste. Nema vise takvih automobila, koje daju pecat citavim generacijama vozaca, nema vise takvih genijalnih inzinjerskih i dizajnerskih resenja, koja ce u potpunosti-iznenaditi konkurenciju, i naravno - nema za te pare!. Sve je to slicno ko jaje jajetu, spisak opreme se prepisuje od modela do modela, sve je zaobljeno, a cene se zidaju samo u zavisnosti od paketa opreme. Na kraju krajeva, vek trajanja novih modela je 2-3 godine i odma se pojavi nesto novo, dok se prethodni model sve brze zaboravi, a o ostavljanju nekog pecata u istoriji automobilizma da i ne govorim. Naravno, nemam ja dilemu da je to novo i bolje i sigurnije i efikasnije i tako to, nego samo konstatujem da dizajneri i inzenjeri u danasnje doba malo vise prepisuju jedni od drugih, ko da niko nema petlje da smisli nesto sasvim vanserijsko, na opste iznenadjenje konkurencije, a da to sebi mogu priustiti siroke i uboge narodne mase.
Jedan savet za Zikal-a, nakon njegovog opisa i utisaka iz voznje Pande (naravno bez ljutnje i pretenzije da drzim pridike bilo kome) - ali vise kao upozorenje svima, - tacno je da je Panda ziva cigra i da se moze proturiti kroz neverovatne situacije, narocito u gradskoj voznji, ali treba voditi racuna, obzirom da su zadnje kocnice veoma ublazena varijanta kocnica, te da Pandu od cca 750 kila, gura za nju veoma cigrasta makina FIRE od 1.1 litar, koja je i smisljena kao cigra i koja je ugradjivana i u mnogo teze modele od 1200 kila. Koliko god bilo zgodno posedovati visak snage i okretnosti, toliko to moze i biti opasno, ako se cesto i stalno koristi, pogotovu sto je sigurnost vozaca i putnika u ovom vozilu, prepustena cistoj sreci. Meni je u Pandi izuzetno prijatan osecaj sto znam da ona u gradskim uslovima poseduje izuzetan potencijal, prava zmija – recimo kobra, ili ljuti - poskok. Gotovo redovno razrogacim oci nekim japijima u najnovijim modelima zvocnih imena i listom performansi koje su navedene u knjizi od 100 stranica, koje sada furaju po gradu, a koji iz neznanja - pozele da se potrkaju ili nadmecu u nekoj situaciji po gradu sa mnom u Pandi ( oni koji su fer priznaju da su ostali zabezeknutti i odaju pocast, klimnu glavom i kazu svaka-cast!, a neki se bogami i ljute, prete, psuju, masu rukama, shize…jednostavno, nisu u stanju da podnesu da Panda moze sve to da izvede), ali treba imati kocnicu u glavi, i skinuti nogu sa gasa – taman kad treba – prikurviti se i cekati svoju priliku. Tako ce i glava i Panda duze potrajati, siguran sam da razumete na sta mislim i to cu uvek savetovati svima, narocito novim vlasnicima. Naravno kad je prilika, pokazite sta ova kobra zna, povremeno ih oderite i na semaforu, i provucite se izmedju 2 centimetra prostora, prestrojavajte se po guzvi, parkirajte izmedu zardinjera, nervirajte ove u Dzipovima itd, ali samo pametno (i uvek -pred zenskama).
S druge strane, kad se zazelis ekonomicnost, na auto-putu, ubacis u 5-tu, s pola gasa 110, i giljaj sa 5 litara na 100 km……nema tresenja, vibracija, buke motora, samo prede i stedi…..
Mislim da sad imamo vise od 10 Grunf davac-kupaca, pa moglo bi da se nesto organizuje po tom pitanju.
Neko je pomenuo ove naucnike iz Vince i elektronicare – Radio-klub i sl., sa idejom o davacu sa NTC otpornikom, sto je sasvim O.K., i primenljivo je i na Peglici koja ima bobinu-klasicnu, s tim da ovaj grunfov davac (koji takodje ima ntc otpornik-sondu, ima i obrtomer, pokazivac spolnje temperature vazduha, i voltmetar za napon akumulatora, tako da je to u stvari multifunkcionalni uredjaj sto je super i pasuje na sve tipove paljenja, hladjenja i sl.
Zuta munjo, nisam siguran da bi na Peglicu od 652 ccm, pasovala ova Pandina glava sa motora FIRE 1.1 litar. Mozda sa onih starijih Pandi ili Seata Marbella starijih godista - i manje kubikaze. Moze se to proveriti na Britanskom forumu pa u odeljku sa E-per, programom ako imas dobru konekciju na internet.
Jos nesto drustvanjce, ja sam nesto u guzvi do kraja maja meseca, pa ajd nemojte da samo ja zakazujem taj skup….., Roberto, Inspektore, Kuntalo – Guru, ajd vi smislite neki datum (samo ne oko 23-ceg, kad sam na putesestviju) pa ce mo se valjda uklopiti. Ja cu pomoci oko plana okupljanja, koji bi mogao izgledati ovako (samo predlog):
Okupljanje u 11 h na parkingu ispred sportskog centra u Dob-u, upoznavanje, formiranje parking poretka radi slikanja, evidentiranje ucesnika, kacenje na unutrasnja staklo selotejpom - Fiat Panda Classic Serbian Meeting 2008, oznaka koje cu ja izraditi i odstampati (ko kod ovih iz Portugala na prethodnim slikama). Do 12.30, grupno slikanje, slikanje parkirane grupe vozila razgledanje vozila, slikanje pojedinacnih vozila i sl.-povremena - konzumacija u basti sportskog centra, po zelji ucesnika.
13.00 casova formiranje kolone i voznja u formaciji do doctora *******, radi upoznavanja, i sl - naravno uz prethodnu najavu i njegovu saglasnost.
14 casova, dogovor oko dalnjih aktivnosti, slobodne aktivnosti, odlazak na grupnu voznju ili po zelji…..razlaz po dogovoru, kacenje slika na forum, obavestavanje i slanje slika na ostale Panda foruma po svetu, i slanje izvestaja podpredsedniku Fiata.
Vi slobodno dodajte svoje ideje i tajming za skup, pa da fiksiramo program i fiksiramo termin za okupljanje, te da uputimo poziv preko foruma svima koji su zainteresovani….
Pozz svima
|