Zato se koriste poluprovodnicki otpornicki senzori temperature ili strucno nazvani termistori... ima vise grupa u zavisnosti od vrste zice koja je koriscena za njihovu izradu a po karakteristikama se dijele na NTC kojima otpor opada i PTC kojima otpor raste sa promjenom temperature...
U ovom nasem slucaju radi se o NTC senzoru temperature koji cemo mi zvati radi pomirenja davac temperature

Davac temperature rashladne tecnosti je znaci prakticno otpornik koji u funkciji temperature menja otpornost u nasem slucaju ima negativni temperaturni koeficijent i upravljackoj centrali pruza podatke o temperaturi motora. pa ce za npr. 0° imati vrijednost 5000Ω, za 50° ce imati 700Ω, za 100° ce imati 150Ω ali ilnearno sve stepen po stepen sto se moze i fizicki izmjeriti na konektoru senzora... Tako ocitanoj velicini se u konvertoru dodeljuje binarna brojcana vrijednost koja je opisana sa osam bita (vrijednost od 0 do 255) i nakon konverzije slijedi uporedjivanje dobijene velicine u digitalnom obliku sa unaprijed zapisanim vrijednostima koje odgovaraju tom davacu... Ove vrijednosti su upisane u takozvane mape odnosno matrice na osnovu kojih se dobijaju izlazni koeficijenti. Ti podaci su upisani u flesh ecu-a i tako ecu "vidi" temperaturu...
Zamisli kada bi o svakom dijelu auta razglabali na ovaj nacin bilo bi tesko za citanje... tako da ubuduce ne treba ni ulaziti u ovakve polemike koje su za nasu temu prilicno nevazne...