Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 34257 | Odgovora: 175 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1672
*.dynamic.sbb.rs.



+767 Profil

icon Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?06.03.2011. u 21:01 - pre 128 meseci
Kada pretrazite kompletnu bazu oglasa na polovniautomobili recimo, za vozila mladja od 2000 dobijete da su dizeli zastupljeni sa 60% ucesca. Kada to isto uradite na mobile.de dobije se 45% zastupljenosti dizela. Za konkretnog proizvodjaca na primer VW(golf) na polovniautomobili dobije se zastupljenost dizela od neverovatnih 70% dok na mobile.de je manje od 40%. Zasto je to tako?

Ovde na ES-u malo malo pa neko trazi savet sta da kupi za xx hiljada eura. U vecini slucajeva se ljudima savetuje dizel. Ako je vw onda TDI, ako fiat onda mj, jtd, ako peugeot onda HDI... Glvani argument je mnogo manja potrosnja, obrtni moment itd. Jednom recju, dizel se vise isplati. E sad, zasto se onda nemcima ne isplati vise da voze dizela nego benzinca? Da li to oni ne znaju da ukalkulisu sta im se vise isplati, sta ce vise da ih kosta? Ili mozda ne prelaze toliku kilometrazu kao srbi da bi im se isplatio dizel? Ili mozda ne znaju da osete toliko veci uzitak u voznji dizelom nego benzincem kao sto to znaju srbi?


“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a
successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful
systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful
systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

Igor Gajic

Član broj: 93194
Poruke: 747
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+987 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?06.03.2011. u 21:04 - pre 128 meseci
Ja bih rekao stara navika. Iz vremena kada je dizel bio dosta jeftiniji od benzina. Tada je bilo sasvim isplativo voziti dizelasa.

Sada... Ispada da je benzin jeftiniji od dizela, tako da je ta prednost minimalna. A o troskovima odrzavanja ne treba trositi reci. Danasnji dizelasi su ko spejs satl, a njihovo odrzavanje koooooosta Boga oca.
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.sbb.rs.



+6455 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?06.03.2011. u 21:12 - pre 128 meseci
Navike iz prošlih vremena..
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.88.*

Sajt: www.terrarenting.com


+490 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?06.03.2011. u 21:42 - pre 128 meseci
delom navika a delom i to što možeš uzeti relativno visokolitražan auto a da ipak troši malo.

U stvari, činjenica je da na manjim kubikažama ta ušteda u gorivu i nije nešto, ali kod većih automobila (samim tim i težih) ako želiš iste performanse kao što pružaju dizeli treba ipak debelo da se izuješ za gorivo.


E sad, održavanje jeste dosta skuplje, ali s'druge strane gomila naših ljudi nema nikakvu kulturu održavanja i uopšte im ne smeta ništa na kolima dok god ide.


Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 849



+152 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?06.03.2011. u 22:03 - pre 128 meseci

Lep je osecaj kad (sa pojedinima) natankas do vrha i vozis se 1000km...

 
Odgovor na temu

makis
Chemist

Član broj: 262807
Poruke: 17
*.dynamic.sbb.rs.



+1 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?06.03.2011. u 23:02 - pre 128 meseci
Bio sam mlađi tj. nisam bio vozač, ali od malena sam obožavao automobile. Imam prijatelja koji živi u Nemačkoj i povremeno navraća u Srbiju. Tada, jednom kad je dolazio, došao je sa VW Sharan-om. Sećam se da sam ga pitao koji motor poseduje, dizel? Čudno me je pogledao i rekao: "Ma ne, 2.0 benzinac!" Inače, čovek ima baš veliku šestočlanu porodicu.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 8595
89.216.32.*



+9845 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 07:46 - pre 128 meseci
- Nov dizel je svakako skuplji od novog benzinca, ali kod polovnih automobila ta razlika nije toliko izražena.
- Redovno održavanje automobila u eksploataciji je isto i za dizel i za benzinca.

Savremeni dizel motori (common rail, turbo) imaju puno prednosti ispred benzinaca.
Ljudi koji su skloni teorijama zavere osećaju se posebno, jer sebe vide kao nekoga ko je bolje informisan od drugih o važnim društvenim i političkim događajima. Zbog ovih razloga teoretičari zavere su često i narcisoidni.
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 08:16 - pre 128 meseci
Veoma osetljiva tema za forum.

Osim toga što pređeš mnogo više po rezervoaru čak i da zanemariš celokupnu ekonomsku isplativost(koja je upitna zbog razlike pri kupovini novog), dizel ima još prednosti nad benzincem kao što je jako povlačenje iz nižih obrtaja što je dosta bitno za svakodnevnu gradsku i magistralnu vožnju. Na primer vozim na ibarskoj 80 u četvrtoj pri 2,000 obrtaja i hoću nekog da prestignem i samo dam gas i prođem dok sa benzincem vozim 80 u 6oj brzini na 2000 obrtaja i moram menjati u treću da bih to dobro odradio.

Benzinac je osim u ceni, u prednosti kod zvuka i sportskog osećaja pri višim obrtajima što mnogima i nije toliko bitno pa ako mogu za iste pare da uzmu dizela onda ga rado izaberu.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 09:02 - pre 128 meseci
Citat:
jnk:  što je dosta bitno za svakodnevnu gradsku i magistralnu vožnju. Na primer vozim na ibarskoj 80 u četvrtoj pri 2,000 obrtaja i hoću nekog da prestignem i samo dam gas i prođem dok sa benzincem vozim 80 u 6oj brzini na 2000 obrtaja i moram menjati u treću da bih to dobro odradio.


Zaboravio si da je sad sve vise turbobenzinaca na trzistu a za koju godinu ces retko sresti atmosferskog benzinca (novog). Turbobenzince mozes da vozis kao i tog dizela i isto tako da pretices.

Ja sigurno necu uzeti atmosferskog benzinca kad budem uzimao novi auto (ako odluka padne na benzin).
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 09:08 - pre 128 meseci
Pa upravo vozim turbo benzinca od 200 ks i ono sam naveo iz ličnog primera. na 2000 rpm mi bolje povuče dizel od 130 ks nego benzinac. Naravno samo taj period koji je potreban za preticanje automobila, posle je benzinac mnogo brži.
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1672
82.117.198.*



+767 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 09:11 - pre 128 meseci
Mislim da ima nesto u tome sto je kod nas udeo gradske voznje u odnosu na otvoren put puno veci nego recimo u DE zbog lose organizovanog gradskog prevoza, lose putne infrastrukture zbog cega su dnevne migracije puno manje kod nas pa samim tim ljudi prelaze manje po otvorenom putu gde je razlika izmedju dizela i benzina manja. Imajuci to u vidu kao i los kvalitet benzina sto dovodi do vece potrosnje dolazi se do toga da se ljudi pre odlucuju za dizela iako ta razlika ponekad nije toliko velika. Na primer, ako se raspitate kod nas po forumima i medju narodom koliko prosecno trosi 1.6 atmo benzinac u golfu doci cete do brojke od oko 10 litara, a njegova stvarna prosecna potrosnja je ispod 8 litara.




“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a
successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful
systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful
systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 09:29 - pre 128 meseci
Citat:
jnk: Pa upravo vozim turbo benzinca od 200 ks i ono sam naveo iz ličnog primera. na 2000 rpm mi bolje povuče dizel od 130 ks nego benzinac. Naravno samo taj period koji je potreban za preticanje automobila, posle je benzinac mnogo brži.


Tu nesto ne stima

Oba sam vozio i ja jedno odredjeno vreme.

Ako se ne varam rec je o TFSIu od 200 ks i TDIu od 130 ks

Ne stima to sto i sa 2000 obrtaja taj benzinac krece kao pomahnitao i ako TDI nije tunovan, tesko ce da mu parira.

Mozda se najveca razlika izmedju dizelasa i , recimo ovako mocnog benzinca poput TSIa krije u potrosnji goriva i to SAMO u gradskim uslovima. Na otvorenom dizelasi gube tu prednost, a narocito pri vecim prosecnim brzinama na autoputevima.

Dizel agregati u odnosu na nove turbo benzince nemaju ama bas nikakvu prednost po pitanju performansi vozila. Pre bi se reklo obrnuto: dok su pri nizim obrtajima podjednaki, pri visim benzinci beze,
i to ladno.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 09:31 - pre 128 meseci
Citat:
jnk: Pa upravo vozim turbo benzinca od 200 ks i ono sam naveo iz ličnog primera. na 2000 rpm mi bolje povuče dizel od 130 ks nego benzinac. Naravno samo taj period koji je potreban za preticanje automobila, posle je benzinac mnogo brži.


Sta znam, vidis, ja sam cesto imao priliku da vozikam Clio III 1.2 TCE od 100ks i on bogami u petoj odlicno povuce bas u tom primeru koji si naveo. Nisam nesto primetio da je bio puno tromiji od recimo neke JTD masine (doduse Clio je laksi al svejedno). Cak i po gradu mozes da ga vozis petom 50, da stisnes gas i on ubrza bez gusenja.

Verovatno ima nesto i u prenosnim odnosima kod tvog automobila i svaki auto je razlicito podesen.

Siguran sam da turbobenzinac prenosnim odnosima moze da isparira dizelu, ali verovatno drugacije podesavaju zbog potrosnje i iskoriscenja.
 
Odgovor na temu

Igor Gajic

Član broj: 93194
Poruke: 747
*.static.sbb.rs.



+987 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 09:37 - pre 128 meseci
@tdusko

Kod mene 1.9 TDI trosi 6.7l/100km racunajuci ukupno predjeno / ukupno potroseno(grad+otvoreno). Imam detaljnu statistiku koliko goriva sam sipao i koliko sam presao, tako da stojim iza ove cifre.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3700
*.crnagora.net.



+1221 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 09:41 - pre 128 meseci
Citat:
jnk: Pa upravo vozim turbo benzinca od 200 ks i ono sam naveo iz ličnog primera. na 2000 rpm mi bolje povuče dizel od 130 ks nego benzinac


Ili ti je nesto na vozilu pokvareno ili je razlog sto ga vozis 80 u sestoj brzini sto je smijesno...
Dizel od 130 ks je smijesan motor za taj tfsi koji ti imas... uopste ih ne treba porediti cak i da je tdi chipovan...

Ovdje je mnogo netacnih stvari izneseno jer se nova vozila posmatraju kao ona prije 10-tak godina... kao npr. ovo sto je java rekao da je novi dizel skuplji od novog benzinca i da savremeni dizeli imaju mnogo prednosti u odnosu na benzince i slicno...

Nebi se slozio ni sa naslovom teme da su dizeli popularni... trend smanjivanja kubikaze i sve veca prodaja turbo i biturbo benzinaca to opovrgava i tu je ventura u pravu kupovina dizela je navika iz proslih vremena od sankcija i kupovine goriva po ulicama...

Kada se porede motori mora se znati konkretno koji benzinac i koji dizel se poredi...
Moze se porediti recimo ono sto je u istom cjenovnom rangu, recimo vw tsi i njemu po cijeni odgovarajuci tdi...
Kada se kaze da se uporedi dizel i benzinac a ne kaze se konkretno koji, to je neozbiljna i previse uopstena rasprava...
Od takvih uopstenih stvari benzinac je vecinom u prednosti zbog tisine i ugladjene voznje i zbog boljeg ponasanja u radu posle vise sati provedenih na autoputu...

 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
zarsilic[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 09:48 - pre 128 meseci
@Nocni,

tema i nije poredjenje vec ralika u popularnosti.

To nema dodirnih elemenata sa poredjenjem kakvo ti zamisljas.


@Igor Gajic

cena odrzavanja "danasnjih" dizelasa nije veca od cene odrzavanja "danasnjih" benzinaca, bar kada su cenovni razredi pojedinih modela uskladjeni.


Sto se cene samog automobila tice, ni one se ne razlikuju previse: TSI kosta koliko i TDI. Slicne su i kod drugih proizvodjaca.

Sto se pak tice polovnjaka, za uslovno receno podjednako stanje i jednog i drugog i uz odabir istog modela istog proizvodjaca, benzinac (obican) je znatno jeftiniji (moze da bude i upola jeftiniji). Naravno mislim prvenstveno kod nas jer je tema tako i postavljena.

.

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 07.03.2011. u 11:01 GMT+1]
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1672
82.117.198.*



+767 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 09:57 - pre 128 meseci
Citat:
zarsilic: @Nocni,

tema i nije poredjenje vec ralika u popularnosti.

To nema dodirnih elemenata sa poredjenjem kakvo ti zamisljas.


Upravo tako. Nije mi ideja bila da se prepiremo kao na pijaci dizel Vs benzin vec da razmenimo misljenja o tome zasto su dezelasi defacto vise zastupljeni kod nas nego benzinci za razliku od razvijenog sveta.
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a
successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful
systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful
systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3700
*.crnagora.net.



+1221 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 09:57 - pre 128 meseci
Pa ja sam i napisao da se ne slazem sa naslovom teme... Ko je utvrdio sta je popularno?
Ono sto se vise kupuje kod nas ne mora da znaci da je popularno... Cijena voznje (tu mislim na sve pa i na odrzavanje) nebi trebalo da bude glavni parametar prilikom kupovine vozila... to je tako jedino kod onih pretjerano racionalnih koji nemaju bas dovoljno novca za ono sto bi htjeli da voze... Najvaznije je da je kupac zadovoljan sa onim sto je kupio i sto vozi...

 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1672
82.117.198.*



+767 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 10:13 - pre 128 meseci
A sta je po tebi kriterijum popularnosti ako nije ono sto se najvise prodaje? Pa pogledaj samo teme u autozone o cemu se tu prica. Da li se vise prica o benzincima ili o dizelima. Malo malo pa osvane neka tema gde ljudi pitaju za savet tdi ili hdi, tdi ili jtd, tdi ili dci..., a ako i neko pomisli u pocetku da kupi recimo 1.6 benzinca vecina u glas vice pa sta ce ti to trosi 10+ litara, kupi turbo dizela i vozi se ko' covek. Ide ko' metak, a trosi 5 litara nafte.

Tacno je da cena voznje ne bi trebalo da bude jedini parametar pri kupovini ali u realnosti je to najcesce tako. Ja kad prodjem autoputem sa 140 od Plane do Bg-a ne pretekne me vise od 3-4 automobila, a ja preteknem 100. Kazi ti meni zasto onda 95% ljudi vozi do 120Km/h na autoputu iako vecina tih koje preteknem ladno ide 140? Ja mislim da je to zato sto je tako jeftinije.
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a
successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful
systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful
systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?07.03.2011. u 10:18 - pre 128 meseci
@nocni: auto sam vozi u šestoj jer je automatik a i ne vidim šta je loše u vožnji benzinca na 2000 rpm na ravnom po magistrali? Što se tiče poređenja cena uporedi kia ceed 1.6i i 1.6 crdi ili još bolje fiat zunto 1.2 i 1.3 jtd. Znam da nije baš direktno poređenje ali to su vrlo prodavani modeli i krajnji kupac ima izbor između tih motora a njemu je cena bitna. U krajnjem slučaju vidi bmw 330i i 330d i videćeš da je dizel skuplji za koju hiljadu evra. Kod audi-a je i par hiljada u pitanju.

@zarsilic: To šta nekom znači "kreće ko pomahnitao" je relativna stvar. tdi pri 2000 rpm ima veći obrtni moment nego tfsi i kao što rekoh samo taj kratak period koji je potreban za preticanje od 80 do 90-100. U drugoj brzini pri 2000 rpm već je tfsi bolji u svakom slučaju. Znači samo taj konkretan slučaj kad je jedan auto u šestoj(tfsi) a drugi u četvrtoj(tdi) pri 80 km na sat. Oba automobila u 4toj pri 80 nemaju šta da traže.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?

Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 34257 | Odgovora: 175 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.