Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

O motornim uljima i mazivima

elitemadzone.org :: AutoZone :: O motornim uljima i mazivima

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 142256 | Odgovora: 358 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima12.06.2011. u 12:53 - pre 121 meseci
Svodi se otprilike na to, ali i dalje ostaje mistika i gruvenje cena, uz proglasavanje nebitnih detalja za "kvalitet".

Od marketinga je teska odbrana.

Sa druge strane, vec krece "svetska" diskusija o mokrom kvacilu kod motorcikala, i da je tzv proklizavanje u stvari obican mit ili placebo osecaj, ili se vec postojeci kvar na kvacilu samo jasnije pokazao.
Naime, sva ulja su dovoljno (i previse) klizava, da bi neka vise a druga manje ometala rad kvacila, i da bi razlika bila primetna.
Pri velikom pritisku, dve povrsine, izbacice bilo koje ulje. Problem je verovatno u pogresnoj navici. Sinteticko ulje je samo otpornije na razbijanje i bolje se zadrzava na povrsini, pa je prelazni rezim nesto drugaciji.

Ali pogresni osecaji ionako vladaju svetom.

Pogresan je i osecaj da je mineralno gradacije 50(pa i 60) bolje i gusce na temperaturama u motoru od sintetike gradacije 40, iako je sintetika otpornija na zagrevanje, duze odrzava debljinu sloja i bolje se zadrzava na povrsini.
Tako da na 130, 150 i vise stepeni, imamo deblji i otporniji sloj ulja sa sintetikom, nego sa gustim mineralnim, i to duzi period eksploatacije.
Da ne spominjemo prednost hladnog starta, gde je razlika kvaliteta dramaticno izrazena...

Poz
 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
*.static.isp.telekom.rs.



+76 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima15.06.2011. u 09:43 - pre 121 meseci
U cemu je razlika izmedju SAE30 i 10w30?

I gde naci 10w30. Ti si vlado nasao na sajtu mobile da preporucuju za corollu ovo ulje ali koliko znam 10w30 nije za ovo podneblje + sto sam imao velike poteskoce da ga nadjem (tek u 8 prodavnici sam nasao 750 din litar). Nisam ga trazio da bi presao na ovo ulje vec za motor).
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.ipb.ac.rs.



+5241 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima15.06.2011. u 13:27 - pre 121 meseci
A koje smo mi to podneblje? Podneblje gde su retke temperature preko 35C(par dana), mnogo cesce -5 ili -10, par nedelja, sa temperaturom od 12, 15C ujutru, do 30-ak tokom dana.

Kanve veze ima ovo podneblje sa gradacijom 15W ili 20W?, sta onda koristiti za Tursku, Bliski(ili daleki) istok, Afriku, gde su temperature najcesce preko 25-30C, a preko dana 45 i 50C? Mozda 75W-90?
I zbog doticnih "par dana", mesecima koristiti visu gradaciju???? Pa svih ostalih dana veca gradacija smeta, a tih par dana, manja gradacija ne primecuje???
Gde je tu logika??

Razlika(monogradno vs multigradno) je opisana u tekstu o uljima, ukratko, tecljivost na temperaturama nizim od radne temperature motora. Posto automobili koje koristimo imaju, u najvecoj meri, poprilicno prost sistem uljne cirkulacije, npr bez predpodmazivanja, bez predgrevanja, prosto se startuje od "hladnog"(koji nije na radnoj temp.) motora, postize pritisak u motoru tek rotacijom motora(i pumpe), neophodan je brz pristup ulja(pogotovo za motore kojima ulje sluzi i za hladjenje) u sve zone, i brza izmena ulja na kriticnim mestima.

Zato se pravi kompromis sa tecljivim uljem, koje lakse i brze cirkulise pri nezagrejanom motoru...sa jedne strene, a insistira na sintetici, koja lakse izdrzava uvecane temperature, bolje odrzava debljinu mazajuceg sloja, i kao veoma bitno, zadrzava se bolje(trajnije) na povrsinama, teze se spira i odliva.

Mehanizam funkcionisanja je solidno prost, potrebe konkretnog motora treba znati i omoguciti ulju da to i postigne.

Konkretan primer, motor AQY, koji koristim, ima prskalice za hladjenje klipova, kakav kvar bi prouzrokovalo ulje koje ne moze da "dobaci" do klipa u periodu zagrevanja motora ne zelim da zamisljam. Predpostavljam da bi se uvecale naslage, da bi koriscenje mineralnog prouzrokovalo brzo razbijanje ulja, i vec nakon nekih par hiljada km, ne bih imao adekvatno podmazivanje ili hladjenje...

Okanimo se, na ovim terenima, tabela "za podneblje", to su orijentacione tabele za neke pausalne potrebe(i sa greskom, odnosno neslaganjem raspona temperatura sa postojecim), mnogo je vaznije prilagoditi ulje motoru, potrebama motora i nacina voznje.


Poz
 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
*.opera-mini.net.



+76 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima15.06.2011. u 20:26 - pre 121 meseci
Mozda sam trebao ipak pitanje po pitanje.

1.10W30 nisam mogao nigde da nadjem. Mislio sam na w30 da je za ovo podneblje tesko naci sto je i dokazano jer ga nisam ni nasao lako

2. da li je ulje sa oznakom Sae30 moze da zameni 10w30 ili su ovo dve razlicite stvari tipa polusintetika/mineralno
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima15.06.2011. u 20:44 - pre 121 meseci
1. Kuipi 10w40.

2. Ne, SAE 30 je namenjeno za poljoprivredne masine starije generacije.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.ipb.ac.rs.



+5241 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima16.06.2011. u 08:36 - pre 121 meseci
Uzmi Mobil super 2000 X1 10W-40 za Corolu i uzivaj. Ja koristim seriju 3000 za Lancera, 5w-40, kosta 730 din za litar i menjam na 10000. Takodje sam bez problema koristio Motul i 6100 i kasnije 8100, s tim sto je 8100 nesto skuplji od mobila 3000.

SAE 30 se moze naci samo u poljoprivrednom okruzenju, a trgovci se jos nisu privikli na multigradna 5w-30 ili 10 W, posto nadri majstori i dalje propagiraju "teska" ulja, cak 50 pa i 60...valjda im opao promet

Polusintetiku koristi gradacije 40, da bi na toplom motoru imao dobar sloj ulja, sintetiku mozes i "tanju".

Za Corolin motor je besmisleno koristiti teze ulje od 40...na okolnim temperaturama manjim od 40C.

Ako te bas mrzi da citas tutorijal

Citat:
Mineralno ulje:

Gradacija...Tezina… na 25C... 100 C... 150 C

Monogradno 30............250.......10..........3
10W-30........................100.......10........ ..3
0W-30..........Ne postoji u ovom opsegu......

Sinteticko ulje:

Gradacija...Tezina… na 25 C... 100 C...150 C

Monogradno 30...........100.........10...........3
10W-30.........................75.........10...........3
0W-30...........................40.........10...........3


Pa je ocigledan apel za tecljivost ulja pri hladnom motoru. Na zagrejanom je ista tezina, ali pocinju da dominiraju druge osobine, odrzanje ulja na zidovima koji se podmazuju, otpornost na lokalno zagrevanje ...mislim, dzabe sto su iste "tezine", kada se mineralno u vecoj meri spere, a pri hladnom motoru teze dopre do zone mazanja...

Poz
 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+76 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima16.06.2011. u 18:21 - pre 121 meseci
Ma jok to... napisao sam ti za sta hocu, nije za toju neg za motor. Treba mi 10w30 i opet...jedva sam nasao i zamalo da uzmem SAE 30 umesto 10w30, pa me zanimalo da je ovo ulje isto ili je dobro sto nisam sipao SAE30

A sto se tice kola, sipam 15w40 a zimi ako me zatekne 10w40. jeste da se sintetika menja na duze ali sad mi postala stvar navike, jer majstor ima to ulje i kad odem kod njega sve sa filterom ispadne 2000 din. I on sam kaze da na svakoj coroli koju je radio generalnu je sipao ovo ulje i da daje garanciju na rad stim uljem, mada sve je stvar novcanika...mineralno se brze menja pa ces cesce i dolaziti kod majstora. Samo me je prosle zime zateklo da tada treba da menjam ulje i stavio sam tada 10w40, sipao ono za ispiranje motora i stavio ulje i vozio se snjim skoro 8000km do kraja leta
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.opera-mini.net.



+5241 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima16.06.2011. u 19:37 - pre 121 meseci
Ma vazno je da je jeftino, a iz bureta najbolje...

Sto se motora tice, mozda pomognemo, kada saznamo model... ako majstor ne otvori novo bure

Poz
 
Odgovor na temu

Milojkovic

Član broj: 210126
Poruke: 1029
91.150.71.*



+105 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima16.06.2011. u 22:07 - pre 121 meseci
Bure je dobar dodatni izvor zarade za majstora,jer kad majstoru zaskripi za finansije samo malko "pokrsti" ulje u buretu i eto mu dodatnog profita.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+895 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima17.06.2011. u 06:46 - pre 121 meseci
@codeno:

Za Corollu 10W40, Eneos imas za 550 din litar, imas Elf Competition STI (ja sam to sipao) ako nadjes za slicnu cenu...
 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+76 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima17.06.2011. u 13:02 - pre 121 meseci
Ok 550 litar

verovatno se kupije na 4 l =2200
filter sam najjeftiniji nasao za =300
ruke ne znam koliko drugi uzimaju majstori al nek bude =1000, znaci 3500

Ok nek ostane ta racunica jer imam jos 200-2500 da predjem do zamene, pa to ce sigurno pred kraj leta biti za zamenu pa cu da sipam ovo redje za zimu 10w40, mada sam sipao pre mobil10w40.

Jos samo ovo, za zimu je bolje da bude redje ulje za prvo jutarnje paljenje??
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+895 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima17.06.2011. u 13:21 - pre 121 meseci
Neki servisi menjaju ulje besplatno ako kod njih kupis ulje i filter.

Za zimu je najbolja sintetika, ali je 10W40 apsolutno odgovarajuce za nase "zimsko" podneblje i motor koji mi imamo (prosek je bio iznad nule ove godine).
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.opera-mini.net.



+5241 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima17.06.2011. u 16:01 - pre 121 meseci
Nase "zime" su vise vlazne nego hladne, tako da je to jos jedan poen za sintetiku.
Prvo jutarnje paljenje, kao i svako paljenje ohladjenog motora(i drugo i trece) je bolje i lakse sa uljem koje se nije steglo na hladnoci.

Da zaboravimo (malo) termine "redje" i "gusce", to su poprilicno netacni opisi onoga sto predstavljaju brojke. Kakvo je ulje na 25C, to, zaista, nikome nije bitno...bitnije je da drzi sloj na 100C, i vise, i da se sto manje stisnjava na hladnoci,

Retki su proizvodjaci koji daju tabele sa karakteristikama ulja na zanimljivim temperaturama, npr -10, -7, ili na drugoj strani skale, na 130, 150C.


Poz
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+895 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima17.06.2011. u 20:22 - pre 121 meseci
Ovo je za Eneos. Sasvim dovoljno za nasu drzavu i Corollin motor:)

PERFORMANCE LEVEL
API SL/CF, ACEA: A3/B3/B4
VW 500.00/505.00, MB 229.1, Porsche, BMW Special Oil
APPLICATION
Motor oil for gasoline and diesel engines
CONTAINERS
1L, 4L, 18L, 200L
Typical Properties
SAE viscosity grade 10W-40
Density (20°C), g/cm3 0.869
Flash point (COC), °C 210
Kinematic viscosity (40°C), mm2/s 99.6
(100°C), mm2/s 14.7
Viscosity index 154
Pour point, °C –33.0
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.opera-mini.net.



+5241 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima18.06.2011. u 09:20 - pre 121 meseci
Ulje je nesporno dobro(i dobar proizvodjac i dobre karakteristike), medjutim, stupa na scenu druga racunica, koja pokazuje koliko su polusintetike deplasirane.
Mislim u godinama kada je sintetickom ulju pala cena u velikoj meri.

Doticni Nipon, za 550 din po litri, treba menjati na 5000km(eventualno moguc prebacaj koju hiljadicu zbog ozbiljnog kvaliteta), dok sintetika od 730 dindzi(Mobil 3000) moze da gura i 10K, i vise, pri istom tipu voznje.

Znaci da "dobijam" dodatnih,recimo, 3-5kkm za 180 din, i ustedu od 370 din, po litri potrebnog ulja, i (eventualno)jednog filtera u intervalu zamene.
Znaci, za 4 litre ulja(za zamenu), imam ustedu 15-ak evra u intervalu zamene, i mogu se castiti sa zamenom filtera u medjuvremenu, znaci direktno sledecu situaciju: dobro ulje, dobro filtriranje i 10€ vise u dzepu

Pri tom sam oslobodjen "nadgledanja" polusintetike, da ne kazem "sipas i ne mislis" ... a silovati polusintetiku na 7-8000km nije bas za preporuku, sigurno ne bez anlize ulja.

Da sintetika kosta 1200, ili 1500 i vise din, postavilo bi se pitanje ekonomske opravdanosti koriscenja u doticnom tipu motora, vremesnog japanca...

Poz
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+895 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima18.06.2011. u 10:34 - pre 121 meseci
Izvini, zaboravio sam da kazem da je Eneos sinteticko:)
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima18.06.2011. u 11:06 - pre 121 meseci
10W-40 sintetiku je tesko pronaci na trzistu i veoma su skupa.


Jel moze precizna oznaka za ovo ulje?

(Dozvoljeno je i fotka pakovanja kao i orjentaciona cena.)
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+895 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima18.06.2011. u 11:29 - pre 121 meseci
ENEOS Premium 10W40 is synthetic engine oil recommended for gasoline and diesel engines. Because of the high viscosity index and the synthetic base stocks, the oil assures an excellent cold start with outstanding lubricating film at high temperatures. ENEOS Premium 10W40 takes care of trouble free functioning of the engine, because of the chosen additive package. In addition, together with the excellent detergent/dispersant properties, this oil ensures a clean and reliable engine.



Polusintetika je 550 din, ovaj je nesto malo skuplji, pitacu.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima18.06.2011. u 11:55 - pre 121 meseci
To je semi-synthetic a ne ful syntetic.

http://www.noeu.jx-group.eu/product/index.html


Fulsynetic 10w40 ulja su na ovim nasim prostorima skoro nevidljiva.. Skupa su i ne verijem da ih neko uvozi.

Na primer ovakvo ulje je tesko pronaci:

 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.opera-mini.net.



+5241 Profil

icon Re: O motornim uljima i mazivima18.06.2011. u 13:05 - pre 121 meseci
Da da, ili Amsoil..kada postanem bogat(a izgledi su nikakvi, otprilike 40% da hocu a 100% da necu), postacu distributer Amsoil ulja...

Nasim trzistem caruju neinformisanost, preveliki zeljeni profit(trgovaca), i nazalost opste siromastvo gradjana, koji bi da uz malu prosecnu platu voze i cedo bahate auto industrije.

Uz veliki pritisak uljnih giganata, i njihovom zeljom za profitom, tesko je naci na trzistu takva ulja, specificna a da nisu bas preskupa.

Poz

P.S. Nazalost, borimo se oko 200 din po litri, sa jedne strane, sa druge, i sa navikom da je "gusto ulje" bolje, lepse i masnije.
Ne vidim sto je 10W jedanaesta zapovest, pa je velika nelagodnost sta ce biti sa "vodicom" koja nosi oznaku 5W, ili ne daj boze 0W

To je samo otpornost ulja na zgusnjavanje pri niskim temperaturama, a zgusnjavanje se zapocinje pravljenje manjih "grudvica" pa sve vecih i vecih dok ne dodje do stinjavanja.

A nismo ni u Indoneziji, ni u Africi, ili Kaliforniji, da bi nam ovih prijatnih 30C dovoljno razredjivalo ulje, a motor se mucio sa hladjenjem.

Za motorcikle OK, narocito vazdusnjake, pa i one sa vodenim hladjenjem sa relativno velikom snagom i relativno malom kolicinom vode, pa da postoje temperaturni izleti, ali kod "ledenih" masina, lagano vozenih, sa radnom temperaturom tecnosti 85-90C....
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: O motornim uljima i mazivima

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 142256 | Odgovora: 358 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.