Citat:
su27killeryu: ako stavis zimske gume bez problema ces ici i na Kopaonik sa zadnjom vucom...a 4 vuce ti tokom cijele godine dodaju tezinu na autu i time povecavaju potrosnju (a usput smanjuju snagu) pa razmisli o tome
Ma zadnji pogon nije problem dok god auto
ide, makar se i zanosio zadnji kraj. Problem je veliki kad auto
stane, jer na prednjem pogonu imaš mogućnost da okrećeš točkove levo-desno i time (dok cimaš auto napred nazad) uhvatiš u nekom trenutku dovoljno dobar "grip" i izvučeš se tamo gde će pogonski točkovi bolje da uhvate.
Citat:
endre85:Ti vestacki uslovi proklizavanja uopste ne iskljucuju mogucnost da ce 4motion ili 4matic ili neki drugi sistem u RL davati bolje rezultate, ili jos bolje, bolji kompromis performansi.
Za vožnju po suvom asfaltu sa AWD ne mogu ništa da kažem, verovatno i nema nikakve prednosti, ali onaj primer sa 2 ili 3 valjka može da bude itekako realan na blatu ili snegu/ledu. Pre valjda pola godine sam se zaglavio (morao je traktor da me izvlači) u takvom blatu u kome je samo jedan točak imao šanse da bilo šta pomogne jer je stao na nešto suvljem delu, ali je nažalost to bio zadnji točak a meni je pogon napred. To je upravo situacija sa onog zadnjeg testa gde su 3 točka na valjcima.
Citat:
endre85: Kakav je odnos prenosa snaga na osovine kod BMW? 70-30?
60:40 u korist zadnje, dok su uslovi regularni. Kada ima potrebe, xDrive može da prebaci i do 100% napred, i to u nekim milisekundama (tj. u ulozi ESP-a odnosno DSC-a). Tako bar piše.