Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA

elitemadzone.org :: AutoZone :: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 80046 | Odgovora: 216 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 10:10 - pre 147 meseci
Citat:
Zarko Silic: Ja mislim da ti ne razumes ovu problematiku jer u protivnom, ovo nikada ne bi napisao:

Molim??? BRZINA punjenja akumulatora ne zavisi od JACINE struje? Za tebe je isto ako se aku. puni strujom od 2A ili 10A?

 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 10:16 - pre 147 meseci
Ne, vec postoji uzrocno posledicna veza izmedju jacine struje i napona.

Regler oranicava naponsku vrednost, a snaga, odnosno struja je povezana sa snagom alternatora. Ako alternator isporucuje 100 A onda je to maximalna struja kojom moze da se puni akumulator. Ukoliko je ukljucen potrosac (grejac zadnjeg stakla, ventilatot, i sl.) onda se struja isporucena akumulatoru smanjuje srazmerno tome.

Tacno je da je isporucena struja od alternatora povezana sa brojem obrtaja samog alterrnatora, odnosno motora, ali ta zavisnost nije linearna kao sto je to nekada bila dok se koristio dinamo. Na 1500 o/min motora, deklarisana struja alternatora vec postize svoj maksimum.

I nije reda velicine 2, odnosno 10A vec nekoliko puta vise. Ako je akumulator skoro prazan, ova struja ume da dostize i 100 A.
 
Odgovor na temu

kristina990
Srbija

Član broj: 274896
Poruke: 406
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+13 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 10:24 - pre 147 meseci
vilil1 au,jak izvor da citiraš si naveo,u black horsu su stručnjaci da neispravan akumulator proglase ispravnim,od naponskog praga,pa ako je manji još sto tolerancija...
ja sam kupio bh pre 2 i po godine u maju već u jesen je počeo da pravi probleme,sve start stop vožnja...kako sad sa boschom nemam problema,još manje se i kraće vozim?
pustite black horse i somborsku fabriku,ja to smeće više ne bi stavio u kola da mi džabe daju
dobar akumulator se jako brzo dopuni,a za informaciju alternator ni nakon hiljadu km neće 100%moći da napuni akumulator jer je tako podešen,tako da bi bilo dobro za produženje veka akumulatora dvaput godišnje napuniti akumulator profesionalnim punjačem,ali ekonomski je neisplativa nabavka takvog punjača....
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9448
89.216.32.*



+10246 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 10:26 - pre 147 meseci
Citat:
vilil1: Mislim da gresis, jer nije bitan napon vec jacina struje. A jacina punjenja zavisi od broja obrtaja alternatora. Sto su veci obrtaji, alternator daje jacu struju.
Ovako to radi: regler stalno kontroliše napon na izlazu alternatora. Ako je napon manji - on pušta jaču struju u rotor, čime se napon povećava, i obratno, kad je napon na krajevima alternatora veći, regler umanjuje pobdnu struju rotora.
Dakle:
- Raste broj obrtaja, (uz uslov da nema novih potrošača) - regler umanjuje pobudnu struju rotora alternatora
- Smanjuje se broj obrtaja - regler uvećava pobudnu struju rotora alternatora
- Uključen novi potrošač - regler uvećava pobudnu struju rotora alternatora
- Isključen potrošač - regler umanjuje pobudnu struju rotora alternatora

I sve moguće i nemoguće kombinacije. Naravno to se sve radi elektronski, kontinualno.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 10:27 - pre 147 meseci
Citat:
Zarko Silic:  Ukoliko je ukljucen potrosac (grejac zadnjeg stakla, ventilatot, i sl.) onda se struja isporucena akumulatoru smanjuje srazmerno tome.

E, tako je. Sada mozemo da se vratimo na pocetak price. Kada ti je auto jedva upalio, onda poukljucujes sve normalne potrosace za ovo vreme, plus svetla, i krenes u voznju, da li se akumulator moze napuniti u gradskoj voznji, za "nekoliko minuta" do sat vremena?

 
Odgovor na temu

kristina990
Srbija

Član broj: 274896
Poruke: 406
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+13 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 10:44 - pre 147 meseci
hoće,ako je dobar akumulator,odlika dobrih akumulatora je da lako "primaju" struju,alternatori su u stanju da isporuče mnogo više struje kad je veća potrošnja sve do svog maksimalnog ograničenja,odnosno jačine od 50,70,90 a u novijih preko 120 Ah
da pojasnim,ako potrošači povuku nekih desetak ampera,akumulator povlači srazmerno koliko je ispražnjen,alternator isporučuje više struje i akumulator se dopunjava maksimalno moguće,odnosno istom brzinom samo je alternator više opterećen...
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 10:45 - pre 147 meseci
Citat:
vilil1: E, tako je. Sada mozemo da se vratimo na pocetak price. Kada ti je auto jedva upalio, onda poukljucujes sve normalne potrosace za ovo vreme, plus svetla, i krenes u voznju, da li se akumulator moze napuniti u gradskoj voznji, za "nekoliko minuta" do sat vremena?


Pa to sad zavisi koji automobil vozis. Prica se vezuje za "kompromisna i bezkompromisna" resenja u automobilskoj industriji.

Ukljuceni svi potrosaci, na primer kod VAGa mogu najvise 60% opteretiti alternator pa za za punjenje akumulatora ostaje 40% kapaciteta ili od oko 30 do 50 (A) sto nije malo.

Vreme potrebno za punjenje nije tesko izracunati.


Citat:
kristina990
dobar akumulator se jako brzo dopuni,


Ne, vec upravo obrnuto. Los i star akumulator se brzo dopuni, odnosno dostigne maksimalnu vrednost napona od 14,3 V na svojim polovima, ali je to dopunjavanje samo prividno jer je vrednost kapaciteta problematicna.

Nov i ispravan akumulator se puni onoliko koliko je to potrebno. I to ako je izgubio 20% svog kapaciteta, da bi to povratio, potrebno mu je isporuciti isto toliko plus 10% vise. (Da ne ulazimo sada u nepotrebne formule i izracunavanja).

Aproksimativno bi to ovako izgledalo:

Ako je akumulator trosen sa permanentnih 10A u vremenu od 1 sata, onda bi za povratak na prethodno napunjeno stanje bilo potrevno da se 1 sat puni sa strujom od 11 A ili da se strujom od 10 A puni 1,1 sat.

Sve sto je akumulator stariji (losiji) ovaj "nadprocenat" se povecava do jednog momenta kada povecavanje postaje bez efekta.
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 10:46 - pre 147 meseci
@kristina990

Pa, evo samo za tebe malo "bolji" izvor -

"As long as the engine is running, all of the power for the accessories is delivered by the alternator. The battery is actually a load on the charging system. The only time that the battery would supply power with the engine running is when the current capacity of the alternator is exceeded or when engine is at a very low idle."

http://www.bcae1.com/charging.htm
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16346



+2921 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 10:50 - pre 147 meseci
Citat:
vilil1: E, tako je. Sada mozemo da se vratimo na pocetak price. Kada ti je auto jedva upalio, onda poukljucujes sve normalne potrosace za ovo vreme, plus svetla, i krenes u voznju, da li se akumulator moze napuniti u gradskoj voznji, za "nekoliko minuta" do sat vremena?

Kada upalis auto ti mozes i da izvadis akumulator i da ostavis ukljucene sve potrosace i oni ce da rade, sto dovoljno govori kako sve to radi.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 10:58 - pre 147 meseci
Citat:
bakara: Kada upalis auto ti mozes i da izvadis akumulator i da ostavis ukljucene sve potrosace i oni ce da rade, sto dovoljno govori kako sve to radi.


Moze, ali ce takav eksperiment biti jako bolan.

Akumulator, osim svoje osnovne funkcije za izvorom energije, ima jos jednu sto je kod savremenih automobila veoma znacajna. Njegov zadatak je da odigra ulogu kondenzatora koji ce pokupiti sve parazitne vrednosti na instalaciji i na taj nacin spreciti njihovo negativno dejstvo na elektronicke sklopove u vozilu.
Jedan od uzrocnika teskih i misterioznih kvarova na vozilu jeste upravo akumulator, pa je to jos jedan razlog da se stari i los akumulator ne dopunjava ako se uoci nekakav nedostatak, vec da se zameni novim.
 
Odgovor na temu

kristina990
Srbija

Član broj: 274896
Poruke: 406
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+13 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 11:06 - pre 147 meseci
da vam kažem ja iz iskustva,ne napamet
moja relacija je svakodnevna 2,5 km u jednom pravcu,auto dizel,konstrukcijski napravljen tako da kad se pali hladan pale se grejači preheating faza,a posle kad se motor upali rade grejači još tri minuta dok motor radi(postheating)svaki grejač je jačine nešto preko 15Ax4=60A,alternator 90Ah,po toj logici što kaže vili moj akumulator bi se ispraznio dosad više puta...a nije...ovaj sad bosch...sa black horsom sam imao problema,jer ne prima struju i ne drži struju...
 
Odgovor na temu

Predrag Supurovic
Pedja YT9TP
Užice

Član broj: 157129
Poruke: 6275

Sajt: pedja.supurovic.net


+1570 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 11:07 - pre 147 meseci
Može alternator da da i 300A to nema nikakve veze. Bitno je koliko će akumulator da povuče prilikom punjenja, a to zavisi samo od napona koji daje alternator i unutrašnjeg otpora akumulatora.

Alternator ima veliku snagu zato što je potrebno da puni akumulator i ujedno da obezbedi struju za sve ostle potrošaće u automobilu.

Punjenje olovnog akumulatora za jedan sat je vrlo nepovoljno za njega i ne radi se osim ako to zaista nije neophodno.
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 11:08 - pre 147 meseci
Citat:
bakara: Kada upalis auto ti mozes i da izvadis akumulator i da ostavis ukljucene sve potrosace i oni ce da rade, sto dovoljno govori kako sve to radi.

U redu je to. Ali pitanje je u vezi brzine punjenja akumulatora. Kada si u gradskoj voznji, sa ukljucenim potrosacima, guzve, semafori, kreni-stani, dosta vremena se provodi u leru i u niskom broju obrtaja, a to je vreme kada alternator isporucuje jako slabu struju. On verovatno dopunjava akumulator, ali nedovoljno da bi ga napunio za neko kratko vreme.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 11:27 - pre 147 meseci
To je relativno. Sta znaci kratko vreme? Sta znace gradski uslovi? Koliko je to vremena na leru? Koji automobil posedujes? Itd.

Za preciznu informaciju potrebni su i precizni podaci. Ako se vergla 15 minuta, a auto vozi 10 minuta, onda svakako da se akumulator ne moze dopuniti. Starteri kod vozila u C segmentu povuku i po 300 A sto nije zanemarivo ako takvo verglanje potraje.

Generalno, vazi ono sto sam napisao u prethodnim postovima i ponavljam: podrazumeva se da su i automobil i akumulator potpuno ispravni.

U svakom slucaju na 750 obrtaja motora alternator ne moze da radi punim kapacitetom.
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 13:36 - pre 147 meseci
Pa, jedno pitanje...Ako (u voznji) alternator daje jacinu struje 120A, trenutni potrosaci su 40A, kojom jacinom puni poluprazan akumulator?
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 3860
adsl-113-52.teol.net.



+333 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 14:52 - pre 147 meseci
Sa'ce Zare ili Java da zakantace ( ako Boga znaju).

Katancite vise, dalja diskusija vrijedja intiligenciju.

Vili pobogu, sta zelis?
Da ti neko kaze koliko tacno vremena ( po mogucstvu u milisekundu) treba da se napuni poluprazan akk.
Receno vise puta od par ( recimo 5) do 50 minuta.
Nemojte sada izmisljati nemoguce uslove.
Vrati se u realnost.

E sad zadnje Tvoje pitanje pokazuje da u stvari nisi u glavi poslozio struje i napone.
Zamisli vodovodnu mrezu.
Tvoje cijevi mogu da isporuce recimo 2 l/s vode ako zatreba, ali ti mozes da samo malo otvoris slavinu i da trosis 0.5 l/s.
Sta se desava sa onih 1.5l/s.

Kod automobila stvar je u naponu. Java objasni da regler pokusava da odrzi 14.5V ( ili neku blisku velicinu). Akk ima neki svoj napon.
Ako je napon u instalaciji manji od napona na akk struja tece od akk prema potrosacima - akk se prazni.
Ako je napon u instalaciji veci od napona na akk, struja tece obrnuto i akk se puni.
Mksimalna struja koju alternator moze da da tu nema veze ( sve dok se ne prekoraci), akk ce povuci koliko mu treba i sto se napon na njemu blizi 14.5V to se struja punjenja smanjuje ( uticaj unutrasnjeg otpora akk).
I nema dalje.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9448
89.216.32.*



+10246 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 15:02 - pre 147 meseci
Ma OK je Vili, ali po svemu sudeći nije načisto sa pojmovima "struja" i "napon" i njihovoj uzročnoj vezi.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 15:31 - pre 147 meseci
Citat:
veselinovic:
Ako je napon u instalaciji manji od napona na akk struja tece od akk prema potrosacima - akk se prazni.
Ako je napon u instalaciji veci od napona na akk, struja tece obrnuto i akk se puni.
Mksimalna struja koju alternator moze da da tu nema veze ( sve dok se ne prekoraci), akk ce povuci koliko mu treba i sto se napon na njemu blizi 14.5V to se struja punjenja smanjuje ( uticaj unutrasnjeg otpora akk).
I nema dalje.

Kada se prazni akumulator, ne gubi se napon, vec struja. Ako postoje neke vece razlike u naponima akumulatora, el. instalacije, nesto nije kako treba. Regler je taj koji kontrolise da napon bude ujednacen. Da bi se izgubljena struja u akumulatoru nadoknadila na scenu stupa alternator. Alternator ne puni akumulator naponom, vec strujom. Je l' tako?
Ako jeste, koliku jacinu struje za punjenje prima akumulator bez da se osteti? Ne pitam za tacan podatak, nego, da li je to struja reda velicine 5A, 10A, ili moze i 50A, 80A?
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 16:16 - pre 147 meseci
Pa nije tako, i stoga poslednje pitanje nema smisla.

Mora se prosto upoznati accu i procesi u njemu, da bi postalo jasnije. On "lepi" odredjena jedinjenja po svojim plocama pri punjenju, koja se razgradjuju pri praznjenju. Kako opada broj molekula ili povrsina na koju se kace, tako mu opada kapacitet.

Alternator moze da isporuci deklarisanju struju i ni amper vise. Pri tome, ima (od strane reglera koji kontrolise pobudu) naponsko ogranicenje na 14, 5-15V.

Znaci da on "svoje ampere" odnosno svu struju moze da isporuci samo potrosacima koji mogu da je "prime", ali accu mora da ima nizi napon od doticnog, posto za veliku struju treba potrosac niske impedanse..

Elem, neispravan accu se ponasa (kako je Zarko opisao) kao kondenzator, ima veliku unutrasnju otpronost i jedninjenja mu se formiraju plitko na povrsini ploca i vrlo brzo dostize granicni napon 14,5V i NE moze da "prima" struju iz alternatora..

Kada je nov(ili prosto dobar) accu, proces traje dok se jedinjenja nagomilavaju "po dubini", accu ima jako malu unutrasnju otpornost(vazna je i zbog mogucnosti accu da isporuci veliku struju), i u stanju je da prima veliku struju, pa mu za dopunjavanje treba manje vremena.

Posto ni alternatori ni akumulatori, u 99% slucajeva nisu u vrhunskom stanju(mozda u jako dobrom), potrebno vreme za dopunjavanje bukvalno zavisi od slucaja do slucaja, konkretnog vozila i stanja pod haubom..toliko o univerzalnosti neke eventualne formule ili neke tvrdnje..

Sa druge strane, energetski bilans, odnos kaisnika, visina lera i dijagram alternatora, dodatno prave razliku u sposobnostima punjenja akumulatora u voznji..ali recimo da to zanemarimo...

Ne znam kako solidno kompleksan proces(i varijante) krace da objasnim

Poz
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 16:44 - pre 147 meseci
Citat:
vladd
Kada je nov(ili prosto dobar) accu, proces traje dok se jedinjenja nagomilavaju "po dubini", accu ima jako malu unutrasnju otpornost(vazna je i zbog mogucnosti accu da isporuci veliku struju), i u stanju je da prima veliku struju, pa mu za dopunjavanje treba manje vremena.

Posto ni alternatori ni akumulatori, u 99% slucajeva nisu u vrhunskom stanju(mozda u jako dobrom), potrebno vreme za dopunjavanje bukvalno zavisi od slucaja do slucaja, konkretnog vozila i stanja pod haubom..toliko o univerzalnosti neke eventualne formule ili neke tvrdnje..

Pa, pretpostavljam da se prica o dobrom akumulatoru, u autu gde je sve ispravno. Zasto ne bi moglo tacno da se kaze? Pa jednostavno se izmeri jacina struje prilikom punjenja.

@dlalic je pre par strana predlozio -

"Jel ima neko DC strujna kljesta da napravi experiment? Ja uvek imam preca "posla", nikako da ih kupim...

Nakaci kljesta, struja 0.0, startuje auto, struja punjenja +XX, ostavi u leru, popali sve sto inace popali zimi. Znaci svetla, grejace zadnjeg stakla, muziku, ventilator kabine na najjace, brisace. I javi razliku

Naravno sa nekim prosecnim, ispravnim autom. Npr Puntom/Z10 sa fabrickim akumulatorom, ili slicnim."

Ja nemam klesta, i ne znam nikoga ko ih koristi. Ako neko ima i ne mrzi ga, neka izmeri struju kako je @dlalic opisao, a ja bih dodao, ako vec meri, neka digne obrtaje motora na 1500, kako je Zarko napisao, i tako ce se utvrditi tacno vreme punjenja.

edit

Da dodam. Kazu da se akumulator ne bi trebao puniti strujom jacom od 10% kapaciteta. Znaci aku. od 60Ah, struja 6A. Pretpostavljam da proizvodjaci vozila ne idu na to da uniste akumulator jacom strujom, i da se otprilike pridrzavaju ovoga od 10%. Onda ispada da, ako je aku. od 60Ah ispraznjen do, recimo 20Ah, za punjenje tih 40Ah bi trebalo oko 6-7 sati.

Da li je ova racunica priblizna tacnoj?



[Ovu poruku je menjao vilil1 dana 01.03.2012. u 18:10 GMT+1]
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 80046 | Odgovora: 216 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.