Citat:
vladd: Zare, samo napisi "foldback current limiting", i izguglace pisac vec sta je to i kako radi:)
Poz
Nisam to pisao zbog Pisca vec zbog drugih koji citaju.
Pisac svoje misljenje bazira na neispravnom i ruiniranom svom automobilu.

pa su mu zakljuci isto takvi. Za raliku od njega na ovom forumu, a i sire, ima ljudi koji svoj automobil propisno odrzavaju.
Da li se jedan akumulator u sistemu puni ili prazni moze se SAMO i ISKLJUCIVO ampermetrom ustanoviti. Merenjem napona na polovima akumulatora moze odvesti na krivi trag. Da ne objasnjavam sada zasto. (Ionako vec ima previse besplatnih informacija

)
Kod svih savremenih automobila, pogotovo onih sa dizel agregatom i naravno, pod uslovom da su ispravni, kapacitet alternatora podmiruje sve porebe svih potrosaca u vozilu vac na leru. Cak su u pojedinim slucajevima alternatori znacajno predimenzionirani. Povecanjem broja obrtaja motora na 1500 ili 2000, alternator tj. struja dostize svoju nazivnu vrednost sto je sasvim dovoljno da i nakon svega 5 minuta voznje nadoknadi u akumulatoru energiju koja je potrosena prilikom startovanja.
P.S. U kabini ne postoji "prava" zica, osim ako za odredjeni tip vozila nije fabricki ugradjena radi postavljanja voltmetra. Ma koliko pojedina zica delovala kao prava, ona to nije niti moze biti. Ni teoretski, a ni prakticno. Pa makar bila debela kao prst.
(A posebno na Fordu ne postoji takav vod).
Poneki terenci poseduju vod za prikljucenje voltmetra.