Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA

elitemadzone.org :: AutoZone :: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA

Strane: << < .. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

[ Pregleda: 80021 | Odgovora: 216 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 17:43 - pre 146 meseci
Citat:
vilil1: Pa, jedno pitanje...Ako (u voznji) alternator daje jacinu struje 120A, trenutni potrosaci su 40A, kojom jacinom puni poluprazan akumulator?


Do 13.8 V alternator ce raditi punim kapacitetom. Znaci, 40 A ce isporucivati potrosacima, a 80 A akumulatoru. Nakon 13,8 V a sve do 14,3 V isporucena struja od strane alternatoda (reglera) nece prelaziti 20 A.

Ovako bi trebalo da se ponasaju svi alternatori novijeg datuma.

S tim sto se mora napomenuti da je struja koju akumulator "prima" srazmerna njegovoj napunjenosti i kako raste napon na njegovim polovima tako struja opada. Najveca je onda kada je napon najmanji (negde kod 10 V), a najmanja je kada je napon najveci (oko 14 V). Kada napon na polovima akumulatora postane 14,3 V punjenje, uslovno receno, prestaje.

Jel jasno?


Na ovom dijagramu se vidi veza izmedju broja okretaja rotoda alternatora i struje koju moze da isporuci





Treba napomenuti de je nekakav ustaljeni prenosni odnos remenika 2,5:1 sto znaci da se za 1 okretaj motora, rotor alternatora obrne dva ipo puta.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 18:58 - pre 146 meseci
Citat:
Zarko Silic
Jel jasno?



Trebalo bi. Kada su obrtaji motora nekih 2000-2200, alternator daje 80A akumulatoru (potpuno praznom?) koji kako se dopunjava, zahvata sve manje ampera. Znaci da bi se napunio prazan aku. od 60Ah, u tom rezimu voznje bi trebalo vise od sat vremena.

Onda u gradskoj voznji, kada ima mnogo stajanja, kretanja pod malim gasom...mali broj obrtaja, bi trebalo dosta duze da bi se napunio taj akumulator?

I, ako akumulator prima tako jaku struju - 80A, to mu, verovatno, dosta skracuje vek?
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 19:15 - pre 146 meseci
A zasto bi akumulator u automobilu trebao da bude potpuno prazan?

I zasto bi u Puntu (Z10) trebao imati akku od 60Ah?

Za ovakav kapacitet akumulatora predvidjen je alternator veceg kapaciteta od ovoj 80 amperskog koji spominjes?
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 19:23 - pre 146 meseci
Neodgovorni vlasnici. :)

Ne, nego si napisao da se u zavisnosti od dopunjenosti akumulatora smanjuje jacina struje koju prima. Pa ako prima maksimalnu struju, valjda je ispraznjen. A cifre sam napisao onako, cisto da vidim kolio struje ostaje za akumulator.

Nego, kolika je jacina tvog alternatora i da li znas koliku struju vuce tvoj auto u zimsko doba kada se tek startuje? Recimo, ukljuceni klima, grejac zadnjeg stakla, oborena svetla, kompjuter i ostalo...ono osnovno za voznju. Onda bi moglo da se izracuna vreme potrebno da se akumulator napuni u zavisnosti od rezima voznje.
 
Odgovor na temu

kristina990
Srbija

Član broj: 274896
Poruke: 406
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+13 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 19:40 - pre 146 meseci
vili,nemoj se zamarati ciframa,to su konstruktori sve proračunali,svaki auto je napravljen da služi čak i u samoj gradskoj vožnji i režimu koji opisuješ...ako ima problema nešto je neispravno,ili loš akumulator ili loš alternator,a tad je vreme da odeš kod električara da ispita punjenje,zapravo nije loše svaki put ujesen pre zime proveriti punjenje,besplatno je kod svih električara...
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 20:32 - pre 146 meseci
Citat:
vilil1: Neodgovorni vlasnici. :)
Nego, kolika je jacina tvog alternatora i da li znas koliku struju vuce tvoj auto u zimsko doba kada se tek startuje? Recimo, ukljuceni klima, grejac zadnjeg stakla, oborena svetla, kompjuter i ostalo...ono osnovno za voznju. Onda bi moglo da se izracuna vreme potrebno da se akumulator napuni u zavisnosti od rezima voznje.


Jacina mog alternatora je 180 A
Akumulator iz prve ugradnje: 60 Ah

Najveci potrosac je starter. On povuce struju od 300 A (na srecu, moj automobil upali za pola sekunde i na minus 20 C)

Veliki potrosaci su: Ventilatori (kabinski i rashladni) koji vuku po 25 A,

grejaci stakala oko 15 A,

sva svetla ukupno oko 25 A,

grejaci na dizelu povuku oko 60 A, ali kod mene se ukljucuju samo onda kada je temperatura ispod minus 5 C
i rade relativno kratko vreme. Punom snagom oko 10 sec, a smanjenom u zavisnosti od spoljne temperature, najduze 10 min.


ostali potrosaci imaju zanemarivo malu potrosnju.
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 21:53 - pre 146 meseci
Izvinjavam se. Ja ne mogu da tacno izracunam. Mozda neko moze. ;) Mogu samo da pretpostavim napon punjenja i otpor u akumulatoru, ali to nije to. Ipak je najsigurnije da se meri jacina struje onako kako je @dlalic predlozio.
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA01.03.2012. u 22:02 - pre 146 meseci
Citat:
kristina990: vili,nemoj se zamarati ciframa,to su konstruktori sve proračunali,svaki auto je napravljen da služi čak i u samoj gradskoj vožnji i režimu koji opisuješ...ako ima problema nešto je neispravno,ili loš akumulator ili loš alternator,a tad je vreme da odeš kod električara da ispita punjenje,zapravo nije loše svaki put ujesen pre zime proveriti punjenje,besplatno je kod svih električara...

Ma, ja sam sve proverio, sve je ispravno. I akumulator nema ni godinu dana. Tudor. A opisao sam moju voznju i akumulator nikako ne moze da se napuni. Zato su me iznenadile tvrdnje da se napuni za veoma kratko vreme, pa bila to i voznja u gradu.
 
Odgovor na temu

Predrag Supurovic
Pedja YT9TP
Užice

Član broj: 157129
Poruke: 6275

Sajt: pedja.supurovic.net


+1570 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA02.03.2012. u 06:44 - pre 146 meseci
Citat:
Zarko Silic: Do 13.8 V alternator ce raditi punim kapacitetom. Znaci, 40 A ce isporucivati potrosacima, a 80 A akumulatoru.


Da malo iskarikiramo, akumualtor koji bi punio sa 80A bi eksplodirao. A da bi ga punio tolikom strujom, treba ti mnogo veci napn od 14.3V koliko bi nominalno trebalo da daje alternator.

Na naponu od 14.3V, akumulator ne bi trebalo da vuce vise struje koja je ekvivalentna 10% njegovog nazivnog kapaciteta, i to ako je praznjikav. U takvom rezimu potpuno prazan akumulator ne moze da se napuni za sat vremena.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA02.03.2012. u 07:07 - pre 146 meseci
@Predrag Supurovic,

Da li si merio srtuju punjenje praznog akumulatora u kolima, ili ovo pricas napamet?

Odakle ti ideja da ce akumulator eksplodirati ako se puni sa pocetnom strujom od 80A? (Kada bi eksplodirao pri ovoj vrednosti struje, onda bi daleko pre explodirao prilikom startovanja automobila jer su tada struje kroz akumulator nekoliko puta vece. Neretko i preko 400 A)


P.S. Po kojoj teoriji sa 14,3V ne moze da se isporuci struja veca od 40A? Kako znas koliki je unutrasnji otpor akumulatora?

Ja, recimo tvrdim da je kod vecine savremenih i ispravnih akumulatora preko 60 Ah ona manja od 0.03 ohma kod napona od 10V.

Na primer, kod ovog akumulatora unutrasnji otpor dostize vrednosti i od 0.013 ohma





Na osnovu Omovog zakona i prostog racuna nije tesko izracunati struju punjenja.





[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 02.03.2012. u 08:27 GMT+1]
 
Odgovor na temu

kristina990
Srbija

Član broj: 274896
Poruke: 406
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+13 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA02.03.2012. u 07:25 - pre 146 meseci
Citat:
vilil1: Ma, ja sam sve proverio, sve je ispravno. I akumulator nema ni godinu dana. Tudor. A opisao sam moju voznju i akumulator nikako ne moze da se napuni. Zato su me iznenadile tvrdnje da se napuni za veoma kratko vreme, pa bila to i voznja u gradu.


trudor je pretpostavljam Ca-Ca tehnologija koja očito ima problem sa hroničnom nedopunjenošću jer akumulatori traže visok napon punjenja,o tome je pisao i baner na svom sajtu sitnim slovima http://www.bannerbatterien.com...les/Newsletter_Technik_GB4.pdf i oni preporučuju povremena servisna dopunjavanja da se spreči desulfatizacija(i izbegnu reklamacije u garantnom roku)
dopunjavanje akumulatora Ca Ca tehnologije zahteva 4 stepeni punjac, (4 razlicita algoritma za napon i struju da bi se udovoljilo razlicitim fazama punjenja)

resenje je po meni izbegavati kupovinu Ca Ca akumulatora i gledati nešto tipa boschS3,Varta black,znači onu najeftiniju liniju Pb/ Ca nekog poznatog proizvođača
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA02.03.2012. u 08:17 - pre 146 meseci
@Zarko

Ovde pise da je ta "pocetna" struja koju vuce prazan akumulator 20A-40A. To sam nasao samo na jednom mestu, pa nisam ni pominjao, ali evo sta kazu -

Citat:
A discharged battery draws a high charge current of typically 20 to 40 A (Ampere). As the battery gets charged the charge current typically decreases to 2—5 A. A high load results when multiple high-power systems such as ignition, radiator fan, heater blowers, lights and entertainment system are running. In this case, the battery voltage will begin to decrease unless the engine is running at a higher rpm and the alternator/generator is delivering at least enough current to power the load.

http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_battery

Sad, koliko dugo traje punjenje jakom strujom, i da li ta jaka struja za to vreme ostecuje celije...
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA02.03.2012. u 09:13 - pre 146 meseci
Pocetna struja punjenja akumulatora u vozilu zavisi od tipa akumulatora (njegove ispraznjenosti) i snage alternatora, i prakticno ni od ceg vise.

Ni ja nikada nisam uspeo da izmerim vece vrednosti pocetne struje punjenja od 45 A, sto ne znaci da one ne mogu biti vece. Jednostavno nisam nikada imao prilike da tu struju merim kod novog, a pri tome potpuno ispraznjenog akumulatora. Osim toga, postoji mogucnost da sama instalacija (i njen otpor) na vozilu ne dozvoljavaju vece, odnosno znacajno vece struje punjenja. Inace, nekakav drugi limitirajuci faktor ne postoji.

Sasvim je sigurno da prevelike struje punjenja uticu na vek trajanja akuua. Kolio, to ce tesko neko uspeti izracunati i pouzdano reci, ali moramo biti svesni cinjenice da svi savremeni automobili trose prilicno mnogo struje te da su na njima alternatori visoko dimenzionirani. S druge strane, akumulatori su sve manjih dimenzija i sve veceg kapaciteta sto svakako za posledicu ima vek trajanja.

Vreme trajanja tako jakog punjenja sa relativno velikim strujama, nije dugo. U zavisnosti o istrosenosti, kapacitu i tipu akua, ove ekstremne vrednosti mogu da potraju od nekoliko sekundi do nekoliko minuta nakon cega struja postaje "normalnija" i krece se od nekih 20 do 25 A pa sve do 3, ili 4 A kada je akku vec skoro pun.

20 A struja punjenja kod novih i relativno praznih akuua moze da potraje i par sati. Rekao sam to u prethodnom postu, ali ponovicu.

Regler ce isporuciti maximalnu mogucu struju do vrednosti napona od 13,8 V. Nakon toga isporucena struja bice ogranicena na 20 A. Bar bi tako trebao funkcionisati svaki savremeni regler prizveden u poslednjih, recimo, dvadesetak godina.

 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA02.03.2012. u 11:31 - pre 146 meseci
Posle ovoliko predavanja, sledi pismena vezba, i ocena za tromesecje

Elem, iz celokupne diskusije(bez da se upustam sta kome u kojoj meri nije jasno) sticem utisak da neki od postavljaca pitanja jednostavno nisu punili accu u licnoj reziji sa voltmetrom, i kontrolisali napone i struje punjenja. Osim mozda struje na pojedinim fabrickim punjacima.

Dok se ne odradi pokazna vezba punjenja accu, sa medjupregledima i proverama napona, daljna predavanja su izlisna.

Pogotovo mi se cini izliso, da i pored dijagrama koji je Zarko prikazao, vili krene da teoretise

Citat:
Kada su obrtaji motora nekih 2000-2200, alternator daje 80A
..iako se na 2200 obrtaja susrecu sve krive na 60A

To deluje kao "svejedno", dajemo primere, da li je 40, 60 ili 80, realno nije ni previse vaazno, ali sa druge strane pokazuje da celokupno pisanije i trud i pojasnjenja su gubljenje vremena ako neko nece da se skoncentrise i obrati paznju na detalje.

KAo prvo, neke tvrdnje se mogu aproksimirati, nije bitno 0,x volti gore dole, nije bitno 10-ak ampera gore dole, ali se ne moze izjaviti da alternator moze da isporuci 300 ampera.

Niti ce accu crci ako isporuci-primi nekih drugih 300A..

Sa takvim tvrdnjama ne vredi raspravljati, jer su prosto porazavajuce.

Moramo da krenemo od osnova, sta je alternator, iz kojih se delova sastoji, ima neke namotaje, pobudu i set dioda za ispravljanje i signalizaciju...i hardver.. Regler ima i naponska i strujna ogranicenja u odredjenim rezimima, a diode su najcesce za 50 ili 100 ili 120 ampera..tako da ne isporucuju previse struje

I da je accu HEMIJSKI izvor struje, a ne neka magicna tvorevina, koji je konstruisan, i dizajniran za odredjen posao i ODREDJEN nacin odrzavanja cak i kada je "bez" odrzavanja..

Hemijski izvor struje moze da primi jako veliku struju, ali proces moze da krene u smeru elektrolize i da krene da se proizvodi HHO(koji neki posebno vole, ali kontrolisan) tada moze ali i ne mora da se desi bum. Inicirano zagrejanim celijama. Ali moze da napravi lepu koncentraciju i u prostoriji u kojoj se accu puni.

Sposobnost primanja i davanja struje, zavisi od oblika i kvaliteta elektroda i od cistoce i kvaliteta elektrolita.

To sto proizvodjaci ne dozvoljavaju neukim("obicnim") korisnicima punjenje strujom vecom od 10% kapaciteta, je iz ekonomskog razloga, trajnosti accu, ne celija vec kolicine vode..elektroliza umanjuje kolicinu vode i to dramaticno, smanjuje efektivnu povrsinu(pokrivenu elektrolitom) i kapacitet samog accu...

I to su misticni uzroci kojekakvih uputstava..kako spreciti skracenje veka (i pljuvanje po "losem" accu), posto su punjaci u 90% slucajeva isti kao i pre 50 godina...kada se komotno dolivala destilovana voda nakon punjenja accu...


Poz


 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9441
89.216.32.*



+10242 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA02.03.2012. u 12:10 - pre 146 meseci
Citat:
jednostavno nisu punili accu u licnoj reziji sa voltmetrom, i kontrolisali napone i struje punjenja
A neki su uz voltmetar i ampermetar u toku punjenja redovno koristili i bometar, kao glavni instrument - pokazatelj stanja kiseline, a time i napunjenosti akumulatora.

Ali, to je bilo nekad. Bometar nisam uzeo u ruke duuuugi niz godina, nemam ni "destilovanu vodu za dolivanje u ćelije" , a i inače je najpametnije ne otvarati akumulator koji je hermetički zatvoren. Vozim i ne mislim. Posle nekoliko godina kupim nov 'kumulator i onda opet vozim i ne mislim.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA02.03.2012. u 13:04 - pre 146 meseci
Citat:
vladd
Citat:
Kada su obrtaji motora...


..iako se na 2200 obrtaja susrecu sve krive na 60A

To deluje kao "svejedno", dajemo primere, da li je 40, 60 ili 80, realno nije ni previse vaazno, ali sa druge strane pokazuje da celokupno pisanije i trud i pojasnjenja su gubljenje vremena ako neko nece da se skoncentrise i obrati paznju na detalje.

He, nisi ni ti od raskida. ;)
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 3860
adsl-114-128.teol.net.



+333 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA02.03.2012. u 13:38 - pre 146 meseci
Napravismo teoriju, a Java fino rece, vozim i ne mislim, kad crkne kupim novi.
Mozda bismo analogno ovoj prici mogli otvoriti pricu o nakucavanju poklopca krajnice i ugradjivanju mazalice u istu a sve u cilju produzenja roka upotrebe.
Zatim se moze napraviti teorija pranja toalet papira, jer otprilike isto para dam za toalet papir i za akk.
Da, i za hemijski tretman iskoristene tecnosti za pranje brisaca-opet isto za 4-5 god koliko traje akku jos jedan potrosim na pranje soferke.

Poz.
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA02.03.2012. u 14:09 - pre 146 meseci
Citat:
veselinovic: Napravismo teoriju, a Java fino rece, vozim i ne mislim, kad crkne kupim novi.

Bez ljutnje, ali ja se ne bih slozio. Teoretisanja na temi je bilo, ali se nesto i saznalo. Naime, svedoci smo da pojedinim vozacima akumulatori traju 2-3 godine, a drugima 5-6, pa i vise. O cemu se radi, zasto je tako?

Pa evo, ja cu izneti svoj primer. Akumulator je relativno nov. Kada je bio onaj kijamet, nisam vozio auto. Tek kada je malo skocila temperatura, ocistio sam auto od snega i upalio. Verglao je nekih par sekundi. Od tada par puta nedeljno vozim po gradu. Znaci bas centar, od Dorcola, preko Vuka, ili Slavije...I svako sledece paljenje malo slabije vergla, sto znaci da se nije dopunio, vec se mozda jos malo ispraznio. Onda sam ga napunio punjacem, i sada pali na pola kljuca. Znaci da nije dovoljna gradska voznja da bi se napunio akumulator.

Uglavnom, da ne teoretisem dalje :D moja preporuka vozacima koji su kao ja, retko voze, vecinom gradska voznja, odrzavajte ga, nema veze sto pise da je BO. Dopunite nekim dobrim punjacem akumulator bar na 3-4 meseca. Sigurno ce duze trajati i necete ga menjati odmah posle isteka garancije.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA02.03.2012. u 16:24 - pre 146 meseci
Naravno, to je jedan od saveta koji pisu i u uputstvima za nova vozila. Recimo kod VAG-a napominju, da ako stoji par nedelja auto, potrebno je skinuti i dopuniti accu, intenzivno se prazni.
A nekada je mogao da stoji mesecima na kolima i da upali auto uz krace-ili duze verglanje.

Uzgred, sada su cepovi nepostojeci ili nepristupacni, bockanje bometra je nemoguce, kao i vadjenje elektrolita.

Da bi produzili vek bez odrzavanja, smanjena je kolicina vode, odnosno elektrolita. Iako na prvi pogled deluje da ce manje vode brze ispariti

To sto nekima accu traju duze ili krace, mislim da je najmanji problem do kvaliteta odredjenog brenda accu-a, a da je veci uzrok kratkog veka u samom vozilu, putevima(losim) kojima se doticno vozilo krece, i na kraju, trgovina, oslobadjanje od odlezalih ili prestarelih accu..a nas covek voli danas jeftinije makar na sutrasnju stetu.

Poz

P.S.

Citat:
He, nisi ni ti od raskida.


Potpuno si u pravu..na slici se potkrala greska, koju nisam primetio, fakat. Tamo gde je "alternator RPM" trebalo bi da bude "engine RPM", posto doticno asimptotsko priblizavanje maksimalnoj struju sledi na oko 12000 obrtaja alternatora. Prakticno se od 8000 poravneva(par ampera ispod maksimuma), a 12000 obrtaja je neka gornja granica za pouzdan rad alternatora...

Kao drugo, prenosni odnosi se krecu od 1.25(za one "mucenike" kojima se motori u autu vrte na 8000) do 3, pa nekada i 3,5(za neke dizele u stabilnom i uskom opsegu broja obrtaja, tipa motori za manje brodove). Srazmerno motoru i (predvidjenom)rezimu rada. Licno vozim benzince, kod kojih su prenosi 2 ili manje, pa mi je racun malo drugaciji, za razliku od dizela, kojih ima i sporohodnih i brzohodnih i zbog jaceg obrtnog momenta lepse podnose vece prenose...


[Ovu poruku je menjao vladd dana 02.03.2012. u 17:45 GMT+1]
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA06.03.2012. u 23:34 - pre 146 meseci
Citat:
Java Beograd: Savremeni alternatori imaju sasvim dovoljno snage da napajaju sve potrošače (izuzetak je pisac i njegov Ford) i da još i pune akumulator i pri najmanjem broju obrtaja.

Regler je krucijalni deo. On je taj koji drži konstantan napon na izlazu alternatora od oko 14.3 do oko 14.7 V, bez obzira na broj obrtaja i uključene potrošače. Upalio - ne upalio svetla, nema nikakve razlike. Opet je 14.3 - 14.7 V. Jurcao 200 na sat ili mileo u koloni - nema nikakve razlike. Opet je 14.3 - 14.7 V.


Heh, napraviste nauku od proste stvari. Hajde svi radoznali neka probaju to praksi. Spojite voltmetar na instalaciju u kabini, upalite hladan dizel i stanite u leru (850o/min, pred semaforom) sa upaljenim svetlima, stop svetlom, i grejačem zadnjeg stakla.

Koliki je napon na akumulatoru?

Sve preko 13.6v je punjenje. Sve ispod 12.7v je pražnjenje.

Saberite vremena vožnje, oduzmite vremena stajanja na semaforu, i eto približnog odgovora na pitanje da li se akumulator prazni ili puni u gradskoj vožnji (zimi).

 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Energizer akumulatori. Garancija, ili PREVARA

Strane: << < .. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

[ Pregleda: 80021 | Odgovora: 216 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.