Citat:
Urkelele:
Nasao sam nesto slicno, ali nije mi bas najjasnije. Da li moze neko ukratko (ako je moguce) da mi objasni koje su razlike u turbinama?
I sledece: Koje su bolje, tj. izdrzljivije? Kakva je razlika u odrzavanju? Koje su jeftinije za odrzavanje? Da li je tacno da su motori koji imaju turbinu mnogo manjeg veka? Da li i kod benzinskih motora vazi da auto ne sme mnogo da se "tera" sa ukljucenom turbinom?
Ovo je otprilike pitanje, sta je "bolje", slanina ili bajat hleb, u smislu sta je "jeftinije"
Turbine se razlikuju, taman koliko se razlikuje menadzment vzduha kod dizela i benzinca.
Turbo za benzinca radi na visim obrtajima(i do tri puta u odnou na dizele), u toplijoj atmosferi, ali trajnost turbine je definisana izradom, vise nego uslovima rada.
Turbina moze da izdrzi "dva" projektovana radna veka, koji je 150kkm za savremena vozila.
Doticni projektovani radni vek treba da je smernica za sva druga "razmisljanja" obeskonacnoj trajnosti vozila.
Podrazumeva se ozbiljan redovni servis, gde nema inovacija sa terminom zamene ili kvalitetom ulja, pa su s te strane, turbo motori vrlo nepovoljni za ekonomiku balkanskog mentaliteta.
Savremeni automobili ionako nisu predvidjeni za intenzivno forsiranje, vec za prosecno umerenu, efikasnu i ekolosku, svakodnevnu voznju.
Osim ako nije posebno naznaceno nekim sportskim dizajnom. Tipa R, RS, GTI ili slicno...sto donosi neke prednosti ali i trosak..pa sad treba odluciti sta je "bolje"