Bradzorf012 Mile i ortaci LLC
Član broj: 334105 Poruke: 466
|
Uh greška, ovo mi je iz foldera planovi.
Šalim se malo, nadam se da se ne ljutite.
Dakle, da krenemo redom. Uzeo sam punto sporting 1.2 16v, 6 brzina, 2002 godište, na placu. Bio je na oglasima nekoliko dana, imao sam ga u vidu i hteo da odem da ga pogledam, ali neposredno pre mog prethodnog javljanja je skinut sa oglasa. Bio sam malko razočaran, mislio sam da je prodat. Desetak dana posle tog vikenda, ponovo se pojavio na oglasima kod istog prodavca sa neznatno spuštenom cenom. Dogovorio sam sa prodavcem dolazak, napomenuo mu da sam zainteresovan i za jedan punto hlx koji je takođe imao u ponudi, 2001 godište. Pre dve nedelje sam otišao, pogledao auto, provozao ga i video da je to to. Posle kratkog pogađanja mi je malo spustio cenu i pala je pogodba. Gledao sam i ovog hlx-a ali ga nisam vozio, cena mu je bila ista, možda je i za nijansu(ali baš baš nijansu) bio bolji. Odustao sam zbog nekih ružnih alu felni, ali i opreme i enterijera koji je za klasu ispod sportinga. Auto je odmah išao na prikolicu i te subote sam ga parkirao ispred zgrade, bolje reći parkirao ga je prodavac, sa kojim sam ga i dovezao do mog mesta stanovanja. Bilo je kasno popodne, subota, pa verovatno nisam mogao ni da izvadim probne tablice, ali mislim da je za istu cenu svakako bolje doterati auto na prikolici. Papiri su mi stigli u utorak uveče(tri dana kasnije), pa nedelju dana nisam mogao da ga izvezem sa parkinga. Pregledao sam papire, punto je iz Njemačke, kao što mi je i rečeno, kupljen u maju 2002, a krajem aprila ove godine je prodat i početkom maja stigao u Srbiju.
Sve u svemu, na satu mu je 170 hiljada kilometara. Po stanju limarije, a naročito enterijera i toga kako se ponaša u vožnji i kako mu se čuje motor, rekao bih(ubeđen sam) da je kilometraža prava. Na haubi ima dva tri sitna oštećenja od kamenčića, a na desnom krilu jedva vidljivo malo ulubljenje. Zazori na haubi nisu baš u milimetar. Enterijer je skoro savršen, nigde pocepan, prljav, izgreban, volan(kožni) jedva da ima tragove korišćenja. Motor i motorski prostor su čisti ko suza, nigde ni kapi ulja. Čim sam ga registrovao, što je takođe potrajalo odmah sam otišao do mog majstora. Doslovno sam otišao u sup, uzeo tablice, postavio ih i pravac kod mog majstora. Vozio ga je po kraju, ubrzavao, kočio, vadio mu dušu, a onda je otišao na kanal. Zaključak mog majstora, pod mu nije baš najbolji, ali šta da se radi. Moj kolega bi rekao "nemci sole puteve za sve pare", pa je verovatno to uzrok. Tu se odmah u meni pojavio crv sumnje i onaj miš koji se plaši sopstvene senke, pa odmah misli kako ga je neko prevario, kako ovo kako ono. Hladne glave sam razvejao sve te sumnje, jer je prosto rečeno, auto u savršenom stanju imajući u vidu da je star petnaest godina. Takođe, moj majstor je picajzla, siguran sam da je najskuplji u gradu i okolini, svaku sitnicu primeti i odmah bi da je rešava. Bio sam i kod limara, koji ga je malo gledao i kaže da bi mogao da radi pod, svakako pre zime. Što bi rekao prodavac, kada sam mu napomenuo neke sitne nedostatke(baš sitne) na limariji: "ja ti prodajem auto star petnaest godina, a ne nov". Dakle, tačka, ako govorimo o sumnjama.
Što se tiče troškova, oni obuhvataju sledeće: auto na placu, prevoz, tehnički, registraciju, nove tablice i saobraćajnu(koju još nisam uzeo, mislim da će biti sutra, dobio sam onaj papir), mali i veliki servis, servis klime i zadnje kočnice. Suma sumarum, troškovi za sada ne prelaze 2500 evra, ali su vrlo blizu te sume. Ostaje mi još da ga lepo obujem, a za to će mi trebati nekih dvesta trista evra i da kod limara zaštitim pod. Gume koje su trenutno na njemu nisu sjajne, ali će izdržati do jeseni. Sve u svemu, ono što mi je majstor predložio sam već uradio, pa je auto mehanički u savršenom stanju i potpuno spreman za vožnju i uživanje u istoj. Osim novih guma i zaštite poda, ostaje još par sitnica koje ću svakako rešiti: brava na gepeku ne radi, pa ga otključavam samo iz kabine, a ne radi mu ni centralna i daljinsko zaključavanje, verovatno je crkao motor(čić). Radio cd nije fabrički već naknadno ugrađen JVC umesto fabričkog. Može da pušta mjuzu sa cd-a, mp3 ili audio, a može i sa fleša. To je verovatno i razlog što mu ne radi cd šaržer(da li se tako kaže?), pa mi je u onoj igri ispitivanja šta sve i kako funkcioniše na novom autu progutao jedan cd Reja Čarlsa i sad ne znam kako da ga izvadim. E da, ima i jedan "cvrčak" koji se javi jednom na sto kilometara, ništa strašno.
E sad, u vezi guma. Na njemu su 195/45/15. Na slikama pre kupovine nisam uočio da je nizak, tek kada sam otišao na plac, video sam da je spušten. Iznenađenje je nastupilo i kada sam ga parkirao ispred zgrade u poznati ambijent, jer sam tek tu video da je auto baš nizak. Ne znam da li je to fabrički ili ne, znam da su kod kolege, koji takođe vozi sportinga gume 185/60/15. U uputstvu koje sam dobio uz auto piše da na njega idu gume 185/45/15. Vulkanizer mi kaže da ne bi valjalo 185, jer 195 štite felne od ivičnjaka. Koliko sam video na sajtovima za prodaju guma, ova dimenzija je baš egzotična i pitanje je da li uopšte može da se nađe. Kod jednog prodavca sam pitao, on me gleda belo, kaže mi da to ne postoji, a onda me pita za koji auto. Kada sam mu rekao, kaže ok, stavićemo 195/50, malo će i da ga podigne, a ne bi trebalo nigde da češe i struže. Da napomenem i da se pohvalim, felne su original fijatove, prelepe i super mu stoje. Ovo mi je već malo problem, jer sam sa starom šklopocijom mogao da vozim gde hoću i kako hoću, a da ne razmišljam o navedenim stvarima. Sada, malo viši ivičnjaci nikako ne dolaze u obzir, a ulice sa previše rupa zahtevaju poseban oprez.
Utisci iz vožnje. Šta da kažem, osmeh mi je od uva do uva. Motor se na leru jedva čuje, dok ne pogledaš u obrtomer, ne znaš da li radi. U vožnji ništa ne škripi, ne lupka, ne trese. Dok dlanom o dlan, već sam u šestoj, a na brzinomeru 150. Pre desetak dana kada sam ga registrovao, bio sam do grada i ostao do kasno uveče/rano ujutru. Izađem iz grada na magistralu. Auto je upravljiv, što pomislim to uradi, vuče kao lud i dok trepneš, već je na 150. Vidim vozače iz suprotnog smera kako mi blicaju. Svakako, moraću malo da se obuzdam, što zbog milicijajaca, što zbog tuđe i sopstvene bezbednosti, ali da ponovim, autić me prosto tera da ga ganjam. Na auto putu sam ga kratko terao 180, 160 ide ne oseća. Da napomenem, vozio sam se i u standardnom puntiši kod drugog kolege, dosta mlađi auto. Ne znam šta je u pitanju, ali auto zveči kao kanta i prosto se oseti da je celokupan utisak u vožnji neuporedivo lošiji. Do sada sam za ovih desetak dana prešao oko 500 600 kilometara, što auto putem, što magistralom, nešto manje po gradu i da ponovim, prosto me tera da kršim ograničenje brzine. Da, tvrđe vešanje znači i da svaku neravninu na putu oseti i da nije baš udoban.
Dakle, to bi bilo to u vezi kupovine, tj. onoga što sam uradio. Za sada su mi utisci više nego pozitivni, mislim da sam prošao odlično i da se strpljenje na kraju isplatilo. S druge strane, oči me bole od gledanja oglasa, glava me boli od gledanja oglasa i mislim da sajtove sa oglasima neću gledati dugo dugo.
Dalje, verovatno znate šta sam pisao prethodnih meseci na ovoj temi, naročito po pitanju izbora marke tj. modela, neki su čak rekli da sam isključiv. E pa ovako. Moj fokus je bio na 206-ici, auto mi se dopada, tj. dopadao, naročito dizajn, kako spolja, tako i unutra. Možda ima malo i do očuvanosti primeraka koje sam vozio/gledao, ali je problem što ni u onim najjačim i najopremljenijim verzijama(1.6 xs) nisam imao takav osećaj ušuškanosti i dobre ergonomije kao u sportingu. S druge strane, puntiće koje sam gledao su uglavnom bili sa onim osnovnim paketima opreme, pa ni oni nisu ostavili neki utisak. Klio mi se baš i nije nešto dojmio. U svakom slučaju, moj savet, ako nekoga zanima, gledajte bolje opremljene i malo jače verzije. Klima, podizači, cd radio, obrtomer, kvalitetnija tkanina, profilisana sedišta, kožni volan i ručica menjača,... Ništa od toga posebno neće napraviti bolji auto, u odnosu na onaj koji sve to nema, ali u krajnjem zbiru vam može dati neuporedivo bolji auto, za klasu bolji osećaj u vožnji, a u startu ne pravi nikakvu razliku u ceni. Hm da, korse nisam gledao i zaobišao sam ih u širokom luku, poneka fiesta bi mi zapala za oko na oglasima, ali na to nisam obraćao pažnju. Polo sam nedavno zapazio jedan na ulici u prolazu, baš u trenutku kada se i vlasnik pojavio. Kratko sam ga pogledao, ali je to bilo sve. Neke japance sam zapazio na oglasima, ali im nisam pridavao posebnu pažnju. Jednu mikru sam gledao na placu(mislim 2004-o godište), ali uopšte nije ostavila neki utisak na mene. Na kraju jaris. Nekoliko primeraka sam zapazio na oglasima, a sećam se i jednog primerka sa placa. Na stranu cena koja je malo jača od francuza i italijana, ali onaj dizajn zaista nije lako svariti. U unutrašnjosti je još gore, kao da su se deca igrala i dizajnirala unutrašnjost. Međutim, to je ni po jada, da kažeš ukusi su različiti, ali dobar položaj za volanom nikako nisam mogao da pronađem.
Na kraju, ako auto kupujete od rođaka ili prijatelja, onda u redu, ali je po meni mnogo bolji izbor plac, nego vlasnik. Čega sam se sve nagledao, bolje da ne pišem, mada sam ponešto već rekao u prethodnim javljanjima. Ne kažem da na placu ne možete naići na minu, ali moje iskustvo mi kaže da je plac bolje rešenje. Imajte strpljenja, otvorite četvoro očiju, ali se opustite, ne idite nigde pod psihološkim pritiskom da obavite posao. Ne gledajte samo auto, osmotrite malo i prodavca, kako nastupa prema vama, kako vam se obraća, šta govori. Mislim, ima tu finesa i detalja, posle minut dva, prokljuvićete da li samo gleda kako da vas odere ili da vam bude na usluzi. Ako auto kupujete od vlasnika, vrlo često, kao što sam već rekao možete da očekujete da značajno spusti cenu. Na placevima toga nema, cena se spušta minimalno, tek toliko da se potvrdi stavka iz oglasa da nije fiksna. Na jednom placu pitam za cenu jednog megana, kao iz topa dobijam odgovor 2800 evra, poslednja cena 2500. Hm, mislim se, pa to ne ide tako. Dalje, zaobilazio sam oglase na kojima bi stajalo "hitno hitno". Meni kao kupcu to ništa nije značilo, a naivnima i neupućenima bi možda trebalo da pošalje poruku o dobroj kupovini. Takođe, ni oglasi u kojima se ističe, "hitno zbog odlaska u inostranstvo". Mislim se, šta ja imam sa tvojim odlaskom u inostranstvo. Dalje, nisam gledao oglase u kojima stoji ono čuveno "čitaj opis". Šta sam ja, nepismen, pa ti moraš da mi posebno naglašavaš da čitam opis? Placevi, zaobilazio sam neke direktno na oglasima. Pogledam ponudu, vidim autić, sve fino i super, ali izvađen radio cd, kao i oni zvučnici u vratima kod komandi za retrovizore. To što ružno izgleda, što stvara dodatne troškove i cimanje sa vremenom nekako i da progutam, ali takav odnos prema kupcu je krajnje nekorektan. Zbog stotinak evra takav seljakluk i divljaštvo nisam želeo da trpim, obilazio sam ih u širokom luku. Ne samo radio, dešava se slično i sa alu felnama. Vidite auto, sve super, očuvan, ful oprema, a na njemu umesto original alu felni neke leve čelične, ponekad sa nekim seljačkim ratkapnama. Neka je ta kupovina super, ali nisam želeo da glumim ovcu za šišanje.
Sve u svemu, ako ste imali dovoljno strpljenja, pratili tržište nekih godinu dana, upoznali se sa svim forama i fazonima, od trenutka kada stavite novac na gomilu do trenutka kada kupite auto može proći i dva tri meseca.
Izvinjavam se ako sam smorio ovako dugim i detaljnim postom. Imao sam potrebu da se pohvalim, ali, da budem malo neskroman, možda i da pomognem nekome ko ovo čita.
[Ovu poruku je menjao Bradzorf012 dana 12.06.2017. u 01:52 GMT+1]
|