@Darko Nedeljković,
Ma super - ti eto garantujes za tvog prijatelja "profesionalnog vozaca", a da li bi mogao da garantujes za bilo koga drugog ko je uhvacen sa povecanim nivoom alkohola u krvi u autu da to ne bi uradio i u busu?
Ozbiljno, da li bi?
A onda razmisli sta je cilj zakonske regulative - za bilo koji zakon ces naci neki mali broj ljudi koji su "izuzetak". Na zalost, ne postoji resenje da se zakonom obuhvati svaki pojedinac, vec zakon regulise tako sto bez nepotrebnih problema povecava bezbednost. To znaci da se koriste neki proseci u regulativi - jer bi sve ostalo bilo apsolutno nemoguce.
Mislim, mozda ti ili ja mozemo da vozimo sasvim OK sa 0.5 promila alkohola u krvi (primera radi samo - sa 0.5 bi nase psihomotorne sposobnosti sigurno bile manje) - medjutim, zakon mora da uzme neki prosek, i tu postoji vrlo jasna statistika sta se desava sa 0.0, 0.1, 0.3, 0.5 itd... Neko drugi moze da bude nesposoban sa 0.3... A negde se mora podvuci crta, a to se obicno radi tako da se maksimizuje pozitivan efekat a minimizuju negativni.
Citat:
Ipak, ne bih se slozio da mu zbog toga treba zabraniti voznju autobusa jer bi time on, zena i dete ostali bez hleba na stolu, narocito kada se uzme u obzir cinjenica da u firmi imaju coveka zaduzenog da proverava nivo alkohola vozaca pre nego sto im preda autobus.
Vidi, nema svaka firma "coveka koji proverava" niti moze postojati garancija da se svi toga pridrzavaju. Zakon sasvim validno i opravdano pretpostavlja da osoba koja vozi auto u intoksikovanom stanju moze biti ista takva opasnost ako vozi autobus,
i da cinjenjem nekog opasnog prekrsaja u autu njegov profil rizika skace, bez obzira na to sta on vozi.
U predhodnom pasusu sam objasnio zasto je tako - zakon gleda interes ukupne zajednice, ne moze da se "tweakuje" da bude prilagodjen svakom pojedincu.
Na kraju krajeva, ako tvoj prijatelj ZNA da bi mu bila oduzeta vozacka i za bus tj. sredstvo za rad - sta mislis, kako bi to uticalo na njegovu odluku da li da vozi sa alkoholom u krvi? Sigurno bi postojala manja sansa da vozi auto pijan - sto je pozitivno i dobro za opstu bezbednost saobracaja.
Citat:
Sto se mene licno tice, kad pijem ne vozim, kad vozim ne pijem, to je pravilo koje primenjujem bez izuzetka. Ipak, jednom u zivotu sam se toliko napio da se niceg ne secam, ali su mi pricali da sam uyeo bicikl od nekog i pravio razne akrobacije
Da bi dobio poene zbog voznje bicikla ti bi morao da napravis neko podebelo s***** ovde... Sto znaci da su akrobacije van nekog veceg puta sasvim cista stvar :)
Citat:
Pa i ako kao pesak iskocis pred auto u punoj brzini nisi nista manje opasan niti nepromisljen. Pretpostavljam da sve sto vazi za bicikl, vazi i za rolere?
Vazi za bilo koju OSOBU koja ugrozava bezbednost saobracaj - nebitno sta vozis.
Citat:
Inace, ti pricas o kontroli alkohola kada se napravi neki prekrsaj, dok je ovde kontrola obicno rutinska, patrola stane pored puta i zaustavlja svakog. Znaci, ovde da postoji takav propis, svaki biciklista bi bio zaustavljen i proveren.
Ne, ne pricam o kontroli alkohola (osim toga, ovde ne postoji "rutinska kontrola" - policajac moze da te zaustavi ako i samo ako krsis neki saobracajni propis ili si na poteri)
Ocigledno je da ce ti kontrolisati alkohol kao biciklisti jedino ako si napravio neko tesko s*****, ili vozis po nekom vecem putu kao mentol a pored saobracajne policije.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos:
http://www.digicortex.net/node/17 Gallery:
http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! -
https://github.com/psyq321/PowerMonkey