Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v

elitemadzone.org :: AutoZone :: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 35234 | Odgovora: 55 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v03.11.2009. u 12:01 - pre 176 meseci
goat, ovo o cemu ti pricas su termoparovi koji su u stvari termoelektricno kolo od 2 provodnika od razlicitih materijala... bazirani su na termoelektricnom potencijalu a postoji niz nedostataka zbog kojih se ne mogu koristiti u autoindustriji vec se koriste u drugim granama (nama je poznata primjena na ploci compa i sl)... nizak nivo izlaznog signala, mala osjetljivost i nelinearnost, osjetljivost na hemjsko djelovanje sredine, mora biti poznata fiksna temperatura hladnijeg kraja itd
Zato se koriste poluprovodnicki otpornicki senzori temperature ili strucno nazvani termistori... ima vise grupa u zavisnosti od vrste zice koja je koriscena za njihovu izradu a po karakteristikama se dijele na NTC kojima otpor opada i PTC kojima otpor raste sa promjenom temperature...
U ovom nasem slucaju radi se o NTC senzoru temperature koji cemo mi zvati radi pomirenja davac temperature

Davac temperature rashladne tecnosti je znaci prakticno otpornik koji u funkciji temperature menja otpornost u nasem slucaju ima negativni temperaturni koeficijent i upravljackoj centrali pruza podatke o temperaturi motora. pa ce za npr. 0° imati vrijednost 5000Ω, za 50° ce imati 700Ω, za 100° ce imati 150Ω ali ilnearno sve stepen po stepen sto se moze i fizicki izmjeriti na konektoru senzora... Tako ocitanoj velicini se u konvertoru dodeljuje binarna brojcana vrijednost koja je opisana sa osam bita (vrijednost od 0 do 255) i nakon konverzije slijedi uporedjivanje dobijene velicine u digitalnom obliku sa unaprijed zapisanim vrijednostima koje odgovaraju tom davacu... Ove vrijednosti su upisane u takozvane mape odnosno matrice na osnovu kojih se dobijaju izlazni koeficijenti. Ti podaci su upisani u flesh ecu-a i tako ecu "vidi" temperaturu...

Zamisli kada bi o svakom dijelu auta razglabali na ovaj nacin bilo bi tesko za citanje... tako da ubuduce ne treba ni ulaziti u ovakve polemike koje su za nasu temu prilicno nevazne...
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.static.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 08:31 - pre 176 meseci
Citat:
Nocni: goat, ovo o cemu ti pricas su termoparovi koji su u stvari termoelektricno kolo od 2 provodnika od razlicitih materijala... bazirani su na termoelektricnom potencijalu a postoji niz nedostataka zbog kojih se ne mogu koristiti u autoindustriji vec se koriste u drugim granama (nama je poznata primjena na ploci compa i sl)... nizak nivo izlaznog signala, mala osjetljivost i nelinearnost, osjetljivost na hemjsko djelovanje sredine, mora biti poznata fiksna temperatura hladnijeg kraja itd
Zato se koriste poluprovodnicki otpornicki senzori temperature ili strucno nazvani termistori... ima vise grupa u zavisnosti od vrste zice koja je koriscena za njihovu izradu a po karakteristikama se dijele na NTC kojima otpor opada i PTC kojima otpor raste sa promjenom temperature...
U ovom nasem slucaju radi se o NTC senzoru temperature koji cemo mi zvati radi pomirenja davac temperature

Davac temperature rashladne tecnosti je znaci prakticno otpornik koji u funkciji temperature menja otpornost u nasem slucaju ima negativni temperaturni koeficijent i upravljackoj centrali pruza podatke o temperaturi motora. pa ce za npr. 0° imati vrijednost 5000Ω, za 50° ce imati 700Ω, za 100° ce imati 150Ω ali ilnearno sve stepen po stepen sto se moze i fizicki izmjeriti na konektoru senzora... Tako ocitanoj velicini se u konvertoru dodeljuje binarna brojcana vrijednost koja je opisana sa osam bita (vrijednost od 0 do 255) i nakon konverzije slijedi uporedjivanje dobijene velicine u digitalnom obliku sa unaprijed zapisanim vrijednostima koje odgovaraju tom davacu... Ove vrijednosti su upisane u takozvane mape odnosno matrice na osnovu kojih se dobijaju izlazni koeficijenti. Ti podaci su upisani u flesh ecu-a i tako ecu "vidi" temperaturu...

Zamisli kada bi o svakom dijelu auta razglabali na ovaj nacin bilo bi tesko za citanje... tako da ubuduce ne treba ni ulaziti u ovakve polemike koje su za nasu temu prilicno nevazne...


potpuno se slažem, ali ja nisam ulazio u suštinu rada termodavača, sondi ili senzora..... jednostavno sam hteo da ispravim terminologiju prilikom upotrebe reči senzor .... po mom saznaju (koje je možda pogrešno, netačno) sonda menja parametar ulazne veličine (napon ili struja) pod uticajem promena fizičkih veličina sredine u kojoj se sonda nalazi.... najčešće se menja otpor.... zavisnost promena parametara sonde i parametara okruženja sonde ne mora biti linearan, a može (to je druga priča).... što znači njoj se dovodi neki napon ili struja i ona tu ulaznu veličinu menja u zavisnosti od spoljašnjeg uticaja....
...senzor je "gluplji" .... on prati određenu oblast okruženja i može samo da parametar ulazne veličine promeni na dve vrdednosti (ima/nema, 0/1...) , dok sonda može teoriski da parametar ulazne veličine promeni na beskonačni broj vrednosti....

 
Odgovor na temu

ako_znam

Član broj: 236638
Poruke: 18
95.155.30.*



Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 11:56 - pre 176 meseci
sve je to u redu al meni i dalje trosi :P
Nocni... eo cekam da istrosim ovaj rezervoar da vidim koliko mi tacno trosi pa te po dogovoru zovem
 
Odgovor na temu

novaksin
Novak Soric
profesor, srednja skola Toza Dragovic
Kragujevac

Član broj: 238353
Poruke: 3
79.101.191.*



Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 12:39 - pre 176 meseci
Pozdrav,

Da se i ja požalim, ali u isto vreme i zahvalim ljudima na novom znanju koje sam pokupio na ovom forumu. Tu pre svega mislim na detalje o lambda sondi, konkretno o lambda sondi sa 5 žica. Elem, kao što rekoh da se požalim. Imam automobil Golf IV 16.16V IZ 2001 godine, prešao oko 70000 km. Relativno često, ponekad na 2000km a ponekad i na 10000km, mi se desi da se javi greška vezana za rad lambda sonde koja se nalazi ispred katalizatora. Ona ima 5 žica i ima kataloski broj 036906262J.Dosta je skupa, pa mi majstor preporučuje da je ne menjam jer mi i inače ne pravi nikakve probleme u vožnj i nema simptoma vezanih za ovu vrstu kvara. Znam da se greska vezana za kvar lambda sonde može javiti a da ona upošte nije u pitanju. Neznam da li ona može da otkazuje polako ili crkava odjedanput. Ukoliko nekao ima znanje koje hoće da podelimo, možda i o najpovoljnijoj ceni imestu kupovine npomenute lambda sonde bio bih mu veoma zahvalan.

Unapred hvala.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
77.222.28.*



+1232 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 14:50 - pre 176 meseci
Citat:
goat: potpuno se slažem, ali ja nisam ulazio u suštinu rada termodavača, sondi ili senzora..... jednostavno sam hteo da ispravim terminologiju prilikom upotrebe reči senzor .... po mom saznaju (koje je možda pogrešno, netačno) sonda menja parametar ulazne veličine (napon ili struja) pod uticajem promena fizičkih veličina sredine u kojoj se sonda nalazi.... najčešće se menja otpor.... zavisnost promena parametara sonde i parametara okruženja sonde ne mora biti linearan, a može (to je druga priča).... što znači njoj se dovodi neki napon ili struja i ona tu ulaznu veličinu menja u zavisnosti od spoljašnjeg uticaja....
...senzor je "gluplji" :) .... on prati određenu oblast okruženja i može samo da parametar ulazne veličine promeni na dve vrdednosti (ima/nema, 0/1...) , dok sonda može teoriski da parametar ulazne veličine promeni na beskonačni broj vrednosti....


Ovo je toliko konfuzno napisano... samo cu ti reci 2 stvari...
- u ovom slucaju ne dovodi se nikakav ulazni "napon ili struja" o kojoj ti pricas...
- procitaj jos jednom sta sam napisao a onda i ovaj tvoj tekst u kojem si sve pobrkao...


profesore Novak, za pocetak bi trebalo promijeniti benzinsku pumpu... mislim na onu na kojoj sipate benzin a ne pumpu na autu... ne znamo koju gresku sonde upisuje s vremena na vrijeme... ali razlog bi mogao biti voda u gorivu...
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.static.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 15:57 - pre 176 meseci
Citat:
Nocni: Ovo je toliko konfuzno napisano... samo cu ti reci 2 stvari...
- u ovom slucaju ne dovodi se nikakav ulazni "napon ili struja" o kojoj ti pricas...
- procitaj jos jednom sta sam napisao a onda i ovaj tvoj tekst u kojem si sve pobrkao...


profesore Novak, za pocetak bi trebalo promijeniti benzinsku pumpu... mislim na onu na kojoj sipate benzin a ne pumpu na autu... ne znamo koju gresku sonde upisuje s vremena na vrijeme... ali razlog bi mogao biti voda u gorivu...


nocni

ne znam šta sam ja to pobrkao?..... ako je davač temperature praktično otpornik kako si ti naveo... šta treba tom otporniku da bi vršio svoju funkciju?.... treba li na taj otpornik dovesti neki napon?.... može li on da funkcioniše van strujnog kola?....


"potpuno se slažem, ali ja nisam ulazio u suštinu rada termodavača, sondi ili senzora..... jednostavno sam hteo da ispravim terminologiju prilikom upotrebe reči senzor .... po mom saznaju (koje je možda pogrešno, netačno) sonda menja parametar ulazne veličine (napon ili struja)

sonda je praktično promenljivi otpornik-reostat koji je pod nekim naponom !? zar ne?

pod uticajem promena fizičkih veličina sredine u kojoj se sonda nalazi

na primer fizička veličina - temperatura rashladne tečnosti

.... najčešće se menja otpor....

otpor "sonde" 700Ω ili 1700Ω ili 11700Ω ili 999700Ω

zavisnost promena parametara sonde i parametara okruženja sonde ne mora biti linearan, a može (to je druga priča)...

odnos priraštaja otopra i priraštaja temperature vode


. što znači njoj se dovodi neki napon ili struja i ona tu ulaznu veličinu menja u zavisnosti od spoljašnjeg uticaja....

promena otpora prouzrokuje promenu čega!?

...senzor je "gluplji" :) .... on prati određenu oblast okruženja i može samo da parametar ulazne veličine promeni na dve vrdednosti (ima/nema, 0/1...) , dok sonda može teoriski da parametar ulazne veličine promeni na beskonačni broj vrednosti....
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
79.101.243.*



+5251 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 16:22 - pre 176 meseci
Ne treba da ulazite u terminolosku diskusiju, pa jos na ovakav nacin.

@goat
Nocni je samo pojasnio rad DAVACA koji se koristi u kolima. Poslednjih godina je to ili NTC ili PTC otpornika kao najjeftinija solucija i najlinearnija u tom opsegu.

Nekada se koristila kapsula sa voskom, koja je krivila budonovu cev u pokazivacu("termometru"), ili bimetali, oblika tablete(danas najcesce korisceni u termostatima za bojler, za incidentno iskljucenje)

Da li je termo-par, NTC ili PTC, ili poluprovodnicki senzor, svejedno, naravno da ce biti uklopljen u neko elektricno kolo. Nesto mora da ocita tu vrednost.

Kuciste ne utice na linearnost, moze da utice na "pogresno" merenje, ali je to zanemarljivo, posto se temperature ujednace, pa je greska ispod pola stepena.

Prirastaj otpora(ili opadanje) je zasigurno brzi proces nego zagrevanje vode, tako da je ukalkulisan "overshoot", u slucaju intenzivnijeg zagrevanja "fizicke velicine", alarmne temperature su , 82, 87, 93, i tu negde u tom rasponu, zavisno od lokacije davaca.

Tako da ne vidim zasto isterivati parcijalno netacnu terminologiju...i praviti animozitete..

Poz
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 16:38 - pre 176 meseci
Razlika izmedju sonde i senzora je u tome sto je sonda oblozena najcesce metalom zbog mesta postavljanja, i stavlja se u nesto.
Naziv "sonda" je dobila zbog fizicko, mehanicke, termicke ili hemijske zastite senzora koje ona sadrzi.
Ona moze da sadrzi jedan, ili vise senzora.
Ako sonda sadrzi 1 senzor, onda je njena funkcija identicna senzoru.
Ako ima vise senzora, onda je rec o multifunkcionalnosti sonde.

Postoje i multifunkcionalni senzori koji nemaju formu sonde. Ne postavljaju se na "agresivna mesta" pa nije potrebno da su "sonde".

"0/1" senzor je senzor prekidac.

Vecina senzora nisu "0/1". Kao sto su na primer senzori temperature, senzori svetlosti, senzori vlaznosti, gasni senzori i drugi.

 
Odgovor na temu

novaksin
Novak Soric
profesor, srednja skola Toza Dragovic
Kragujevac

Član broj: 238353
Poruke: 3
*.com
Via: [es] mailing liste



Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 17:02 - pre 176 meseci
>

--0016e6d566ad8e85f104778e95f3
Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Hej! Hvala na brzom odgovoru. Ne�u valjda bidi dosadan ako postavim jos neko pitanje.<br><br>Jo� jednom hvala.<br><br><div class="gmail_quote">2009/11/4 Nocni <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:[email protected]">[email protected]</a>&gt;</span><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;">&gt; (goat: /p2430043 ):�potpuno se sla�em, ali ja nisam ulazio u su�tinu rada termodava�a, sondi ili senzora..... jednostavno sam hteo da ispravim terminologiju prilikom upotrebe re�i senzor .... po mom saznaju (koje je mo�da pogre�no, neta�no) sonda menja parametar ulazne veli�ine (napon ili struja) pod uticajem promena fizi�kih veli�ina sredine u kojoj se sonda nalazi.... naj�e��e se menja otpor.... zavisnost promena parametara sonde i parametara okru�enja sonde ne mora biti linearan, a mo�e (to je druga pri�a).... �to zna�i njoj se dovodi neki napon ili struja i ona tu ulaznu veli�inu menja u zavisnosti od spolja�njeg uticaja....<br>

&gt; ...senzor je &quot;gluplji&quot; :) .... on prati odre�enu oblast okru�enja i mo�e samo da parametar ulazne veli�ine promeni na dve vrdednosti (ima/nema, 0/1...) , dok sonda mo�e teoriski da parametar ulazne veli�ine promeni na beskona�ni broj vrednosti....<br>

<br>
Ovo je toliko konfuzno napisano... samo cu ti reci 2 stvari...<br>
- u ovom slucaju ne dovodi se nikakav ulazni &quot;napon ili struja&quot; o kojoj ti pricas...<br>
- procitaj jos jednom sta sam napisao a onda i ovaj tvoj tekst u kojem si sve pobrkao...<br>
<br>
<br>
profesore Novak, za pocetak bi trebalo promijeniti benzinsku pumpu... mislim na onu na kojoj sipate benzin a ne pumpu na autu... ne znamo *koju* gresku sonde upisuje s vremena na vrijeme... ali razlog bi mogao biti voda u gorivu...<br>

<font color="#888888"><br>
--<br>
<a href="http://www.elitesecurity.org/p2430342" target="_blank">http://www.elitesecurity.org/p2430342</a><br>
</font><div><div></div><div class="h5"><br>
Prijave/odjave: <a href="http://www.elitesecurity.org/pracenje#379117" target="_blank">http://www.elitesecurity.org/pracenje#379117</a><br>
<br>
Ne menjajte sledece dve linije ukoliko odgovarate putem emaila!<br>
esauth:379117:66ea09c56f00aa51d9fc8dc528bd2de8<br>
 
Odgovor na temu

novaksin
Novak Soric
profesor, srednja skola Toza Dragovic
Kragujevac

Član broj: 238353
Poruke: 3
79.101.191.*



Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 17:05 - pre 176 meseci
dobio sam odgovor. hvala
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.ptt.rs.



+53 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 21:53 - pre 176 meseci
Citat:
vladd: Ne treba da ulazite u terminolosku diskusiju, pa jos na ovakav nacin.

@goat
Nocni je samo pojasnio rad DAVACA koji se koristi u kolima. Poslednjih godina je to ili NTC ili PTC otpornika kao najjeftinija solucija i najlinearnija u tom opsegu.

Nekada se koristila kapsula sa voskom, koja je krivila budonovu cev u pokazivacu("termometru"), ili bimetali, oblika tablete(danas najcesce korisceni u termostatima za bojler, za incidentno iskljucenje)

Da li je termo-par, NTC ili PTC, ili poluprovodnicki senzor, svejedno, naravno da ce biti uklopljen u neko elektricno kolo. Nesto mora da ocita tu vrednost.

Kuciste ne utice na linearnost, moze da utice na "pogresno" merenje, ali je to zanemarljivo, posto se temperature ujednace, pa je greska ispod pola stepena.

Prirastaj otpora(ili opadanje) je zasigurno brzi proces nego zagrevanje vode, tako da je ukalkulisan "overshoot", u slucaju intenzivnijeg zagrevanja "fizicke velicine", alarmne temperature su , 82, 87, 93, i tu negde u tom rasponu, zavisno od lokacije davaca.

Tako da ne vidim zasto isterivati parcijalno netacnu terminologiju...i praviti animozitete..

Poz


....izvinjavam se nocnom ali nisam imao nikakvu zlu nameru...
....svestan sam ja toga da je on što se tiče automobilizma i elektornike, daleko, daleko ispred mene......
.... ja sam takođe u industrijskoj branši gde se veoma često srećem sa sondama, senzorima, PLC-om, aktuatorima....

... ali... intresuje me.... zašto se lambda sonda naziva sondom a ne senzorom?.....
..... da li senzor za kišu koji uključuje brisače kod savremenih automobila može da prepozna intezitet pljuska i da utiče na brzinu brisača, ili samo javlja da ima ili da nema kiše?

PS. ne provociram!....pitam iz najolje namere, jer želim još nešto da saznam

pozdrav
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
77.222.28.*



+1232 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 22:58 - pre 176 meseci
Senzor za kisu prepoznaje intezitet padavina i u zavisnosti od signala sa njega centralna jedinica ubrzava rad brisaca... vrlo precizno radi i po danu i u mrklom mraku... Jednostavno objasnjenje njegovog djelovanja bi bilo da brisac ocisti ispred senzora i onda on mjeri kolicinu kapljica u intervalu dok brisac ponovo ne ocisti...

Lambda sonda mjeri kolicinu kiseonika u izduvnoj cijevi i podatak koji ecu dobija od nje je jedan od parametara za korekciju smjese.
Rad sonde, odnosno sam signal posmatra se osciloskopom da bi se utvrdila ispravnost same sonde. Zarko je vec objasnio zasto se zove sonda... zbog sredine u kojoj radi a koja je vrlo nepovoljna... velike temperature, prisustvo raznih drugih produkata sagorijevanja bilo gasovitih ili garezi i sl. zahtijevali su posebnu skupu izradu kucista u kojem je smjesten cak i grijac... i pod svim tim teskim uslovima ona mora biti vrlo precizna za razliku od onog gore pomenutog ntc senzora koji ce mijenjati otpor i ako ga ubacis u serpu sa vrucom vodom kuci na sporetu.

Nebi bilo pogresno nazvati je ni senzor kiseonika... ali ako budes trazio ovako nesto da kupis u prodavnici nece znati sta trazis...





 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 23:00 - pre 176 meseci
Pa napisao sam sta je sonda i zasto se tako zove.
Isto tako, ukratko sam napisao nesto o senzorima.


Senzor za kisu moze dati samo obavestenje o tome da li pada kisa, a moze dati i informaciju o intezitetu padavina. U zavisnosti od toga sta se zeli postici, postavljaju se adekvatni senzori. U automobilskoj industriji uglavnom se primenjuju oni prvi. Medjutim nije senzor za brisace jedini senzor u vozilu. U savremenim automobilima, vec u srednjoj klasi postoji citav niz senzora ciji broj dostize i nekoliko desetina, namenjenih raznim podacima. Na primer jedan Audi A3 TDI ume da bude opremljen sa preko 40 razlicitih senzora. U Golfu iz sredine devedesetih je postojalo samo par senzora dok se kod nove sestice nailazi na 40 pa i vise (samo 2 senzora dnevne svelosti. Jedan koji regulise osvetljenje a drugi koji koriguje rad klimatronika, itd).

Edit:
Nocni se ubacio dok sam tipkao :)

Inace da dodam, da motorni komputer (danas vec sa q-jezgrom u procesoru) nije jedini procesor u kolima. Ozbiljan procesorski sistem nalazi se i kod brisaca, centralne brave, air modula, sistema upravljanja, abs-a i na jos niz mesta koji medjusobno komuniciraju, takodje preko nezavisne procesorske jedinice.







[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 05.11.2009. u 00:13 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
77.222.28.*



+1232 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 23:29 - pre 176 meseci
Kod jednog mog druga u tuaregu postoji senzor kvaliteta vazduha u kabini...

Njegov komentar je bio: "a vala doslo je vrijeme da ne smije covjek ni prdnuti a da se ne upali lampica da ga opomene"
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
79.101.243.*



+5251 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v04.11.2009. u 23:53 - pre 176 meseci
Kakvi ste vi filozofi, prosto majstori

Poz
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v05.11.2009. u 00:01 - pre 176 meseci
Citat:
Nocni: Kod jednog mog druga u tuaregu postoji senzor kvaliteta vazduha u kabini...

Njegov komentar je bio: "a vala doslo je vrijeme da ne smije covjek ni prdnuti a da se ne upali lampica da ga opomene" :D


Ocigledno da taj Tuoareg nije predvidjen za serdar Jovu

Salu na stranu, naravno da postoje senzori za merenje kvaliteta vazduha. U, ja mislim svim VW vozilima novije generacije sa multizonskom klimom postavljen je ovaj senzor ciji je zadatak da pored temperature, kontrolise i nivo vlaznosti kao i stepen jonizacije unutar kabine i po potrebi izdaje naredbu, preko procesorske jedinice, radi korekcije.

Znaci slobodno i za serdar Jovu.

 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.static.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v05.11.2009. u 06:17 - pre 176 meseci
hvala

http://en.wikipedia.org/wiki/Oxygen_sensor
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
79.101.243.*



+5251 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v05.11.2009. u 09:13 - pre 176 meseci
Znaci da zakljucimo, Lambda sonda je senzor kiseonika

Poz
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.static.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v05.11.2009. u 12:20 - pre 176 meseci
Citat:
vladd: Znaci da zakljucimo, Lambda sonda je senzor kiseonika

Poz


baš tako ......

... u dosadašnjoj praksi sam se sretao sa sondama za temperaturu, vlagu, pritisak, nivo pesaka u spremištu (veoma zanimljiva naprava koja koristi merne trake i arhimedov zakon), merne vage (za koje sam smatrao da su senzori težine, ali nisam bio siguran za "senzor")..... a za bezkontaktne prekidače (indukcione ili kapacitivne) sam znao da su senzori položaja.... za sigurnosne zavese (isključuju mašinu kada se čovek ili njegov deo tela nađu u zabranjenoj zoni mašine-postrojenja) sam zano da ima senzore.... nekako sam odatle zaključio da je podela na osnovu signala koji šalju (analogni ili digitalni) u ulazne module PLC-a.... ispostavi se da nisam dobro zaključio..... ali .... tu je forum....


.... najviše mi zbog serdar Jove..... ti mu senzori pokvariše računicu - isteraše mnogo para iz džepa.... al' šta da se radi.... vole brkovi da se voze iza volana nekog A8 ili.....

pozdrav
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.rcub.bg.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v05.11.2009. u 12:40 - pre 176 meseci
Nekada je sonda imala znacenje za merni element oblika stapica, ili koji se "gura u nesto".

Medjutim, razvojem tehnologije, i metoda merenja, napravljen je veoma kompleksan spektar sprava.

A nas jezik nije kao engleski, pa da se viseznacna rec definise prema smislu recenice..

Sto se signala tice, podela je na aktivne i pasivne merne sprave, znaci na one koje daju sirov signal, i na one druge, koje imaju nekakvu obradu signala.

Da li ce obradjeni signal biti analogni ili digitalni, stvar je ostatka aplikacije i nacina daljnje obrade signala

Poz
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Povecana potrosnja - Golf IV 1.4 16v

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 35234 | Odgovora: 55 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.