Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije... revisited :)

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije... revisited :)
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: << < .. 65 66 67 68 69 70

[ Pregleda: 346719 | Odgovora: 1385 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7224
87.116.181.*



+1120 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)28.02.2019. u 01:46 - pre 4 meseca
Za one koji misle da autoindustrija ima velike margine i da puno zarađuje, evo još jednog istraživanja

Opel slavi “istorijski” profit nakon decenija gubitaka pod GM-om

VW za koga smatraju da "dere kožu" svojim kupcima, ima zaradu od jedva 4%, ali bez troškova i rashoda zbog dizelgejta. Kada poplaćaju sve što im je dizelgejtom odrezano, pitanje da li im uopšte išta ostaje.

Ostali su vrlo često u minusu, ili na granici bankrota.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7619
*.static.avana.rs.



+9227 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)28.02.2019. u 07:10 - pre 4 meseca
Pročitao sam samo uvodni podbnaslov i tu stao. Kapiram da je sve foliranje, ili iskrivljena realnost

"Opel je nazvao profit iz 2018. „istorijskim“, nakon 20 godina gubitaka ostvarivanih pod General Motorsom."

Ne mogu da zamislim firmu, od najmanje agencije do najveće multinacionalne korporacije koja može da preživi posle 20 godina gubitaka. To jednostavno nije moguće. Ni jedan kapitalista, industrijalac, pri zdravoj pameti neće 20 godina da gaji firmu koja iz godine u godnu ima gubitak. Jer, taj gubitak se mora odnekud nadoknaditi. Odakle? Od zdravih i uspešnih kompanija koje donose profit. I onda gubitaš i njih povuče u propast. To se ne radi. Jedna godina gubitaka, dve - gotovo. Gasi se frima, rasprodaje imovina, u halama umesto automobila poizvodi se čips i, idemo dalje, počinjemo da zarađujemo. Ili se cela proizvodnja proda nekom drugom. Kao što je Krajsler prodat Fiatu.
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7224
87.116.183.*



+1120 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)12.03.2019. u 20:00 - pre 4 meseca
Takata je upropastila japansku autoindustriju

Honda recalls 1.2M more vehicles with dangerous air bags

 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7224
87.116.183.*



+1120 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)06.05.2019. u 21:03 - pre 2 meseca
U vezi sa profitabilnošću proizvođača automobila često se mogu čuti razne besmislene priče u stilu da "auto u proizvodnji ne košta više od par hiljada evra a prodaje se za nekoliko puta veće sume", i slično.

Već sam postavljao analize koje pokazuju da je stvarnost suprotna i da je profitabilnost autoindustrije vrlo mala (kod Škode recimo samo oko 2.5%, a dosta brendova je i bankrotiralo), a evo najnovijih podataka o još nekim proizvođačima.

Verujem da ćete se začuditi kada vidite ko je prvom mestu, ali kada se malo bolje razmisli, to i ne čudi.


Analiza: Rang lista najprofitabilnijih proizvođača za 2018
 
Odgovor na temu

SunnyBoy
Confoederatio Helvetica

Član broj: 298150
Poruke: 403
31.10.147.*



+142 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)07.05.2019. u 16:50 - pre 2 meseca
U autoindustriji se obrce veliki novac.
Zarada po auto, ako se racuna samo cena proizvodnjem prilicno je velika.
Ako se dodaju drugi troskovi, pre svega razvoj, onda to zaista jako pada.
Tesla je sinonim za napredak autoindustrije, ali i za gubitke.
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 1249



+375 Profil

icon Re: Propast auto industrije... revisited :)08.05.2019. u 00:37 - pre 2 meseca
Nije to samo zarada kompanije koja projektuje i sklapa auto. Gde su dobavljači delova?
Evo da navedemo samo najveće nemačke kompanije i prihodima u 2016. godini (izvor strana 13: https://www.berylls.com/wp-con...704_Studie_Top_100_2018_EN.pdf), u milijardama evra:
Bosch: 47.3
Continental: 44
ZF Friedrichshafen: 33.5


Iz drugih zemalja najbliži su japanski Denso (36.4), Aisin (28.4) i Bridgestone - Firestone (22.5), američki Lear (17.1), francuski Michelin (22), Faurecia (20.2) i Valeo (18.6), južnokorejski Hyundai Mobis (27.4), dok je iz Kine "najbliži" Weichai Power (12).


Kad se saberu prihodi kompanija sa liste 100 dobavljača auto industrije po zemljama, dobiju se interesantni podaci:
Nemačka: 204,117 (18 kompanija na listi)
Japan: 219,521 (27 kompanija na listi)
SAD: 124,685 (19 kompanija na listi)
Francuska: 73,353 (6 kompanija na listi)
Južna Koreja: 49,265 (6 kompanija na listi)
Kina: 25,921 (4 kompanije na listi).

Nisam uzimao u obzir britanske, italijanske, španske i kompanije drugih zemalja, ali na osnovu ovoga se može videti kako auto industrija utiče na ekonomiju jedne države.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije... revisited :)
(TOP topic, by Nebojsa Milanovic)
Strane: << < .. 65 66 67 68 69 70

[ Pregleda: 346719 | Odgovora: 1385 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.