Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema

elitemadzone.org :: AutoZone :: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 1437967 | Odgovora: 5068 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema19.01.2011. u 22:27 - pre 160 meseci
Zamena ulja se vrsi prema preporuci proizvodjaca motora, s tim sto sinteticka ulja mogu da "isprate" maksimalne preporuke, za razliku od mineralnih koje se, na ovakvim motorima, mogu "razbiti" znatno pre preporucenog roka.

Zavisno od stanja motora, nacina voznje, eventualnog pregrevanj motora, gradske voznje, zamena se mora vrsiti ranije.

Najbolje kontrola ulja je kontinualna kontrola, od trenutka sipanja, do trenutka zamene, posto nemamo lako dostupnu laboratoriju za "brzu" procenu, ili parametara ulja ili stepena podmazljivosti, TBN broja...

Pratiti trenutak kda ulje pocinje intenzivno da menja boju u crno, za toyotin motor je to neprihvatljivo stanje. Nisu u pitanju "ispiranja" naslaga, vec lokalno izgaranje mineralnog ulja(lokalnim pregrevanjem, hladnim startom). Kada dotigne odredjenu neprijatnu nijansu tamnog ulja, zameniti ulje, ma sta bilo na kilometar satu.

Sintetika nema probleme sa gubitkom viskoznosti, ali nije svemoguca, smanjice ostecenja pri hladnom startu, ali nece biti apsolutno otporna na tinjanje, sagorevanje(mada je margina podignuta za desetak-dvadeset stepeni, u odnosu na mineralna ulja), tako da se moze isterati period 5000km do preporucene zamene, ali ce ulje biti tamno...za nesto vecu cenu "mirnog sna"

Poz
P.S.
To je maksimum koji se moze postici "vizuelnim" posmatranjem, medju prstima moze delovati "masno", ali to nije nikakav kriterijum, crne cestice ne podmazuju motor...
Posmatranje ulja na maramici je identicno lizanju baterije od 9V da bi se konstatovalo da li je puna
Teska ostecenja ulja, ako su dramaticno primetna, ne treba ni da se posmatraju, vlasnik vec zna da nije menjao ulje godinama
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema21.01.2011. u 07:37 - pre 160 meseci
Boja ulja... meni u zivotu ulje nije bilo crno, cak ni nakon zamena od preko 7000km... jeste bilo tamnije braon boje ali nikad crno.

Matori Milenko (car nad carevima od mehanicara, legenda) dok je odrzavao auto uvek je govorio "Ovo ulje moze jos da gura, motor je odlican".

Doduse, ja sam uvek sipao ulje poslednjih specifikacija kao sto svi znate i uvek najskuplji filter.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema21.01.2011. u 10:35 - pre 160 meseci
Too

Doticni termin "matori Milenko", tzv car nad carevima, je jedan od vecih krivaca sto vozimo krseve i sto imamo tehnicku kulturu na novou hrcka..

To sto je tvoja, sada vec i u Japanu cuvena "cosmova Corolla", sa uljem kakvo treba da izgleda, ti si jedan od bar 10000 korisnika vozila iz "proslog veka"...koji tako brine o vozilu, redovno menja ulje i ne maltretira mezimca..

Ostali voze katran..

Istina je, odnosno, velika majstorska tajna je, da je svaki od tih "legendi", imao za pajtosa nekog bar dipl mas ing, a mozda i sa visim "cinom", sa kom je mogao malo da poprica o tehnici da bi razresio neke dileme.

A posao mehanicara je pre svega da naplati, i da lepo zivi decenijama od musterija.

Tada su retke bile knjige, Krauta su samo retki imali, tribologija je bila smor i za masince, a i tih godina se baratalo sa prostim uljima(ona "komplikovana" su bila namenska i skupa) prve generacije.

Sada je dostupnost informacija nemerljivo veca, jedin je pitanje necije dobre namere da plasira kvalitetnu informaciju..sto se ovog naseg, pomalo "stegnutog" foruma tice.
Stegnutog, posto imamo poznavaoce materije, ali nisu bas nestoprevise "otvoreni"
Nekada vise vole da spamuju..

A da su ulja bolja, pa naravno, sada zivimo u vremenu tzv "trece generacije" motornih ulja, i, valjda zahvaljujuci krizi i problemima auto industrije, skoro da se vodi rat, ili nazovimo bar trka medju proizvodjacima ulja.

Sto je najlepse, za korisnike, "ratuje" se i boljim kvalitetom proizvoda


Poz
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema21.01.2011. u 10:48 - pre 160 meseci
Citat:
vladd: Too:)

Doticni termin "matori Milenko", tzv car nad carevima, je jedan od vecih krivaca sto vozimo krseve i sto imamo tehnicku kulturu na novou hrcka..:)

Poz


Matori Milenko je takva "picajzla" da nema teorije da pusti auto sa mrvicom neispravnosti u saobracaj. Jedan od najpedantnijih i najobrazovanijih mehanicara koje sam ja upoznao (stara garda Beograda). Poznavao je apsolutno sve oko automobila i u zivotu nije imao reklamaciju niti je bilo kome sta "pogresno" uradio. Za neke stvari koje se ticu bezbednosti saobracaja nije cak zeleo ni da naplacuje - "Ja ti cuvam glavu" kako je pricao.

On me i naucio da pazarim i menjam samo originalne delove, kvalitetna ulja, naucio me da razlikujem razne vrste filtera za gorivo, vazduh...

Nikad mu nije smetalo da visis kod njega dok radi, naprotiv, voleo je da svi vide sta i kako je uradjeno na vozilu.

Uvek ti vrati sve delove koje je izmenjao, makar bili raspadnuti, uredno zapakovane.

Uglavnom, kad smo izasli iz ovlascenog servisa i kad sam ja preuzeo auto u svoje ruke krajem devedesetih, on je zasluzan zasto je moj auto mehanicki tip-top.

I, da, Milenko je imao racunar kad 90% servisa nisu ga imali, imao je tehnicke knjige za tipove automobila koje je odrzavao (Fiat, VW, Toyota, Zastava...), imao je kataloge svih delova za sve tipove vozila...

To sto ti mislis da nema obrazovanih mehanicara, tvoj problem... ja sam slucajno naleteo na njega (prijatelj prijatelja) i to je to.

Slazem se da 90% njih samo uzima lovu, nije im nista bitno. E pa ima i drugacijih...
 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
*.static.isp.telekom.rs.



+76 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema21.01.2011. u 11:09 - pre 160 meseci
Opet smo otisli u stranputicu. U pitanju je kako proveriti viskozitet ulja a ne boju ulja. Boju ulja moze da proveri svako ko nije daltonista
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema21.01.2011. u 11:19 - pre 160 meseci
Naprotiv, sve te "mehanicarske legende" su bile doobrazovane, i to vrlo kalitetno, sto bi primetio u tekstu, i to ponekada sa vrlo eskluzivnim informacijama, koje drugi nisu imali... znali...

To sto su gradili legendu od sebe, nije lose, za njih, naprotiv, i sto su bili "picajzle", detaljisti, i sto nisu naplacivali, ponekada, siroko, domacinski, napravilo je jedan specifican neprofesionalni ambijent...
A imali su i podrske ozbiljnih servisa(tipa Lastin servisni park), kakvi su danas retki, odnosno na prste se mogu nabrojati(npr Zeravica)...

Informacije su bile "vojna tajna", legendi je bilo da mogu da se na prste nabroje, inforrmacije su bile zakljucane duboko u budzaku, a ta sacica legendi, nije mogla da pokrije kolicinu vozila...pa su se pojavljivali zlokotlokrpi.

Uoznao sam nekoliko doticnih "legendi", a jednu i kod kuce imao...jedinu zamerku koju sam imao za SVE njih, je da nisu imali kalfu, ili nekoliko praktikanata, kojima bi, otvoreno, preneli doticna ekskluzivna saznanja...


Sada su valjda druga vremena, drugacija su vozila, informacija ima vise od blata, ali i nekvalitetnih, polutacnih, i naravno korisnih..

A legendi je sve manje, zivi se brze, svake godine iskoci nekoliko potpuno novih motora, motorne opreme, softvera.. modelima vozila se vise ni broja ne zna, tesko je mehanicarima da "pokriju" raznolika vozila u okolini u kojoj zive.


Poz

 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
*.static.isp.telekom.rs.



+76 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema21.01.2011. u 13:11 - pre 160 meseci
Pojasnjenje br 2:

Ako se ne gleda kilometraza, kako proveriti/znati kada je vreme promene ulja. Ako kazes da crnilo nije merilo kada treba da se menja, sta je?
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema21.01.2011. u 14:00 - pre 160 meseci
Crnilo ponekad jeste znak - katran crna boja je znak da je bolje promeniti ulje nego ga ostaviti tako, iako recimo kod dizela ulje brzo pocrni ali kod benzinca ne.

U sustini ulje posle odredjenog broja kilometara je bolje da je tamno braon ili crno, to je uglavnom znak da ulje radi posao.


Ili test u laboratoriji, spektograf.

Test koji sam ja naveo je samo odokativna metoda:

To know the engine condition, evidently could be detected through the color of the engine oil. The change in the color of engine oil could determine whether the component inside was still healthy or already have much damage. Engine oil color observation could give us a preliminary diagnostic of the engine condition.


Yellow (clear and transparent)
This is a new oil color, or new oil pouring to the engine. The engine has not start yet or just start for short time.


Brownish Yellow
The engine had been used to go. The condition was still being considered to be normal, probably the car have been used for 1.000-2.000 km. Did not need the change.


Black
Engine oil was black as a result of the car has gone around 3.000-4.000 km. Better be replaced with that was new when the interval have been reach, maximal the use normally around 5.000 km up to 10,000 km (depend on engine oil specification) . More than that, interval the engine temperature could be raised due to poor oil quality and as a result could damage the engine component. If the engine oil became black only after few weeks or short distance, it could be a problem inside the engine. The problems might be caused by amount of sludge especially for vehicles that use for more than 5 years. Engine flushing is recommended for this type of problems.

Dirty Black
This color indicated that the engine oil was mixed with oil sludge and metal component as result of engine component friction. It is a danger warning sign, the engine component and lining probably have been worn. Try to change the oil immediately, if the results still the same, inspect the engine interior component, probably needs an overhaul.

Milky Brown
This is resulting from oil mixed with water. It can be happen for several causes i.e:

Leaking top head gasket
Leaking/damage oil cooler
Or improper oil filter installation

This milky brown color is a serious warning indication. Do not start the car (can cause a water hammer), drain all fluid (oil and coolant) from the engine immediately. Late action can cause rust developed inside the engine. See my previous posting about water inside the engine.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema21.01.2011. u 16:34 - pre 160 meseci
Taj mili braun kolor je u stvari pojava majoneza. Svetlo braon ulje je nakon kraceg perioda(oko 2000km) sakupilo produkte sagorevanja u manjoj meri.
I to sve vazi uglavnom za novije motore, i poneki stari, ukljucujuci i Cosmovu Korolu.

Problem je posmatrati ulje prosecnog vozila, koje vec ima taloga i katrana. Znatno ranije se dogadjaju zaprljanost i crnilo, koje svakako nije dobro, smanjujuci TBN broj ulja.

Citat:
codeNO: Pojasnjenje br 2:

Ako se ne gleda kilometraza, kako proveriti/znati kada je vreme promene ulja. Ako kazes da crnilo nije merilo kada treba da se menja, sta je?
.

Vrlo posredno. Direktno je samo moguce nakon laboratorijske analize, kao za coveka, kada je kilav, prava dijagnoza nakon detaljnog pregleda.


Posredno se moze odrediti trenutak zamene ako se posmatrao izgled ulja na recimo svakih 200 ili 500km, od zamene, zavisno od samog motora.
Zatim tom posmatranju dodati podatke, koliko se vozilo optereceno vozilo, da li je bilo turiranja, jurcanja, nekog pregrevanja motora, ili nekih neispravnosti(ali hajde da ih zanemarimo, svaki motor ima neku svoju specificnu kombinaciju problema), tipa voznja sa bogatom smesom..

I tada se moze posmatrati intenzivnost(gradijent) kako ulje na kracim relacijama postaje nesrazmerno crnje i tamnije.

Kada pocne da pravi separaciju crnih tackica na nekakvoj maramici, papirnatoj ili parcetu krpe, a pride je crno, mislim da je nesumnjiv trrenutak za zamenu ulja. A to se moze desiti i znatno pre deklarisanih 5kkm(3kmilja), ali zavisno od stepena ispravnosti motora i korektnosti voznje, i znatno nakon 5kkm. MAda, za cisto mineralna ulja, nije preporucljivo prebacivati fabricki deklarisan period zamene, mogu naglo da izgube svojstva..

To je jedan od razloga zasto je sintetika bolja(nije obaveza da je i koristite, da me majstori ne proganjaju), sinteticko ulje ne gubi viskozitet i podmazljivost, ali se prlja, sagoreva i isparava, kada se previse zaprlja, gubi sposobnost spiranja necistoca i produkata sagorevanja, i krece talozenje katrana iz prezasicenog rastvora..

Ali, bar sto se podmazljivosti i viskoziteta, ne boli glava..a u periodu, za Korolu, nakon 5000km, nikakav problem da neizmenjenih karakteristika progura ceo period.

poz
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema22.01.2011. u 00:57 - pre 160 meseci
Da pojasnim nesto.
NIJE obaveza menjati crno ulje. Kao sto se neki(na planeti) hvataju za taj "myth", pa razvijaju nepotrebnu diskusiju.

Problem je sto najcesce(bez analize) ne znamo poreklo zatamnjenja, da li ulje spira neku postojecu necistocu, ili samo sagoreva, u kontaktu sa nekim vrucim tackama motora(preko 250C).
Mi samo vidimo boju, bez "porekla".

Sa druge strane razbijeno ulje jeste crno, ono koje je dozivelo "brakedown". Ali crno ulje ne znaci uvek i "razbijeno".

I kako da izbegnemo gresku u proceni, a nemamo, bas, dostupnu laboratoriju.

Ako ulje, koje normalno crni neki period(kod ok motora postaje braon) posmatramo cesce, nakon dela(recimo pola) perioda eksploatacije mozemo da konstatujemo da uje ne moze da ima ista detergentska svojstva nakon 1000-2000km, kao kada je bilo novo, i "ispiralo" neku stroku, vec da intenzivnije, ili pojacano zatamnjivanje, jedino moze da bude od strane vrucih tacaka, odnosno izgaranja ulja.
Na taj pojacan intenzitet zatamnjenja(gradijent), sam mislio.

Tada je ulje vec jako blizu neophodne zamene, ako vec i nije pravi trenutak za zamenu.

Ali i trenutak, da se konstatuje, gde je "pozar" u motoru, odnosno na "uljnom putu"..

Poz

P.S.

Predpostavka je da motor ne radi sa prebogatom smesom, koja zacadji sve zivo, od cilindra, glave, pa do auspuha. Voznja motora sa siromasnom smesom, ili na plin, proizvodi vecu lokalnu temperaturu motora, odnosno klipova, a neprimetna je preko sistema hladjenja(vidljiv je samo termometar, koji ce pokazati brze dostizanje "radne" temperature, koja se regulise...), koji je predimenzioniran, pravljen da ohladi celokunu energiju motora(za svih 30...50 ili 200KW)

P.P.S
Jedan koristan tekst
http://www.off-road-outdoors.com/Oil-breakdown.html

[Ovu poruku je menjao vladd dana 22.01.2011. u 02:24 GMT+1]
 
Odgovor na temu

masterbre

Član broj: 101027
Poruke: 239
*.adsl.eunet.rs.



+4 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema26.01.2011. u 09:46 - pre 160 meseci
Pusta tema...verovatno niko nema problem :)

Evo fotki svecica posle nekih 800Km od servisa karburatora.Ovo su druga i cetvrta..cini mi se,nebitno..sve su iste,sem sto je prva imala za par nijansi vise naslaga.
Ali najbitnije da nisu vise crne posle minut rada u leru,a ni zamascene...(malo mi je izvileneo "white balance" na mobu,pa se razlikuju tonovi na fotkama,ali boje na prvoj su realnije)



Inace..karburator radi kao i kad sam izasao iz servisa,sauh funkionise super,potrosnja max. 9l po gradu.Bude nekad i malo manje od 9,ali nema veze..neka bude 9L/100Km,ja sam zadovoljan. :)
Gledao sam malopre i ulje..potrosio je nekih ) 0,5L za 500 Km,sto znaci 1L/1000 Km,sto naravno nije dobro,ali je svakako bolje od 1l/500Km kako ume ponekad da bude.

E da..opet mi propredeo auspuh,ali napred (ni priblizno se ne cuje kao kad je otisao zadnji lonac,onako..malo prducka,ali dovoljno da iritira :) )..treba to da pogledam,ako je lonac..pricekace prolece za zamenu,otici cu kod nekog da ga malo pecne :)
Mada..pre toga cu da probam i "traku" :)
Znam da deluje kao "teleshop mambo jumbo" :) i da u najboljem slucaju moze da bude ultra privremeno resenje,ali..hvale je kolege od drugara iz veleprodaje..pa cu probati,nista me ne kosta. :)





Budzenje!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema26.01.2011. u 10:30 - pre 160 meseci
Budzenje je privremeno resenje, valjda je to jasno.

Regulisi taj balans belog, inace dzabe slikas svecice.

Upravo zbog realnog "balansa belog" na svecicama.

Ova sa desne slike je idealna, uzevsi sve u obzir, starost motora, i limitirani toplotni opsezi svecica, bas tako bi trebalo da bude, bledo braon. Bela(svetla, bledo siva) znaci siromasniju smesu.

Uzgred odredjene razlike svecica u okviru motora su ocekivane, posto je jedan karburator, a usisna grana deli na cetiri cilindra, nisu fluidi identicno zastupljeni, a i sami cilindri imaju pomalo razlicite uslove rada, spoljni prema unutrasnjima, zona ulaska vode za hladjenje i zona izlaska...
Sve je to u poprilicnoj meri zanemarljivo i normalno, i svecice treba da su u odredjenoj nijansi svetlo braon boje.

Poz
 
Odgovor na temu

masterbre

Član broj: 101027
Poruke: 239
*.adsl.eunet.rs.



+4 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema26.01.2011. u 10:35 - pre 160 meseci
Citat:
vladd: Budzenje je privremeno resenje, valjda je to jasno:).

Savrseno jasno,ali kad se mora....mora se. :)

Citat:
vladd:Regulisi taj balans belog, inace dzabe slikas svecice.


Ma sledeci put ih fotkam aparatom...ovaj put mi nije bio pri ruci. :)
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema26.01.2011. u 11:11 - pre 160 meseci
Samo proveri to oko gumica, tebi nisu karike otisle inace bi imao bas lep izgled svecica, onako... mastan;)))

Sitne naslage su zbog gumica inace.
 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+76 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema26.01.2011. u 17:45 - pre 160 meseci
Čoveče, neverovatno......sipaš i voziš!!
 
Odgovor na temu

zarkoj
Zarko Jovanovic
Masinski inzenjer / QMS
La Co Me Tecno doo
Kraljevo

Član broj: 193344
Poruke: 1426
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+11 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema30.01.2011. u 15:32 - pre 160 meseci
E zdravo ljudi nije me odavno bilo :)))).......
Interesuje mi jedna stvar.........

Koje felne odgovaraju na toyotu ovu nasu sto mi vozimo..........

Raspon rupa (4 rupe to znam)
koliko jota?
I Koliko jota je sirina gume........
tipa znam da je 5.5j Moze guma 175........
Interesuje me i taj opseg..........
I naravno kolika je dimenzija srednje rupe.........
POZDRAV OD ŽARKA
 
Odgovor na temu

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+76 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema30.01.2011. u 18:55 - pre 160 meseci
4 x 100 je raspon rupa koje trazis. Jota mozes da stavis i 6.1/2 ali sve preko toga nema poentu. Na nekim modelima standardno je 13" 5J i 5.1/2J stim da za prvu je guma je 155-165 dok za drugu je 175-ako imas 5.1/2 nemoj nikako ispod 175 (cak ni zimsku za tu felnu). Max velicina je 15" ali samo kao niskoprofilne 50/55. Ako hoces da menjas na vecu dimenziju dovoljno je 14" sa kojom imas vise kombinacija dubine gume od nisko-profilnih do cak 80. Ako opet hoces samo da imas jos jedan isti set guma (leto/zima) sa najjeftinijom prodjom ostani sa 13" i pravilom koji sam vec rekao za sirinu te felne. Sirina rupe je 57. Mada mozes i sam to da izmeris
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema30.01.2011. u 19:48 - pre 160 meseci
Preporuka je i da se izbegava veci "aspect ratio" od 70, zbog bocnih deformacija gume.
Posebno sto za gume u dimenziji felne 13" nije neka paleta kvaliteta, da ne kazem grubo, da su na repu interesovanja svih proizvodjaca.

Iz doticnih razloga(plus "podizanje" vozila) sam presao na 14", i aspect ratio 65, uz santimetar siru gumu.

Poz

http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator

[Ovu poruku je menjao vladd dana 30.01.2011. u 20:59 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Shomi-1
gsm serviser
PG-MNE

Član broj: 108016
Poruke: 208
62.4.36.*



+2 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema30.01.2011. u 20:05 - pre 160 meseci
Da pitam nesto u vezi ulja

Jeli ista gustina/tecljivost kod mineralnog 15W-40 i polusintetickog 10W-40, pri radnoj temperatuti motora?
poz
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema30.01.2011. u 20:14 - pre 160 meseci
Kriva viskoziteta u odnosu na temperaturu moze biti u odredjenoj tacki posmatranja identicna kod raznih multigradnih ulja, ali i ne mora.
Isto tako vazi i za ulja iz istog tabora (na primer sintetska) da se ove tacke ne moraju uvek sloziti.

To prakticno znaci da sva multigradna ulja nemaju istu (identicnu) viskoznost na svim temperaturama, mada su na primer po API kvalitetu oznacena sa istim vrednostima.

Zbog toga je, izmedju ostalog, potrebno poslusati proizvodjca vozila i njegovu preporuku.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Toyota Corolla 1.3 XL - nova tema

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 1437967 | Odgovora: 5068 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.