Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 838408 | Odgovora: 3410 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 14:18 - pre 111 meseci
Citat:
cozmo_im: Ovo ti nije bas tacno, jer znam dosta ljudi kojima je isplativije da idu kolima na posao. Verovao ti ili ne.

Nemam ja sta da verujem ili ne - to jednostavno nije tacno. Uporno oduzimas cenu samog vozila, a i cak bez toga, opet nije isplativije.

Vec ti je receno nekoliko puta ali ti i dalje pravis se lud i pricas o nekim primerima. Covek koji ima sve te uslove, takvo vozilo, i 3km do posla sigurno nije merodavan primer. Sa 3km do posla treba da ide biciklom ili peska, niti autom niti autobusom - jos ce vise da mu bude isplativije, a i brze ce da stigne.

Citat:
Upravo to je greska tarifnog sistema GSP-a. Omoguciti svima prevoz za toliko koliko plate.

Upravo je to ono sto ti uporno ne zelis da shvatis. Ne moze GSP da se prilagodi SVIMA, to je prosto nemoguce. Ako neko ima 20 minuta peske do posla, GSP ne treba da razmislja da izadje u susret toj grupi ljudi, jer i nisu deo trzista. To o cemu ti pricas je utopija.
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 14:22 - pre 111 meseci
Citat:
vladd: Cena karte NIJE jeftinija od koriscenja sopstvenog prevoza.

Vise puta je receno, ali jos nije dokazano na primeru prosecnog korisnika prevoza. Odakle tolike guzve u autobusima, da li su ljudi svesni da mogu kolima jeftinije na posao.

Evo ja sam iskreno zainteresovan da mi se to objasni, evo vladd cini mi se da si ti spreman da izneses dokaze.

Dok se to ne dogodi, ostaje na nivou kafanske price.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 14:27 - pre 111 meseci
Gsp bi pomalo trebao da se prilagodi SVIMA..posto on postoji zbog GRADJANA, a ne postoje gradjani da bi bili MUSTERIJE GSP-a..

Tu lezi veci deo "invertovanja" problema.

GSP nije NIKAKVA "profitabilna" firma, vec firma koja je DEO funkcionisanja GRADA kao celine.

I kao sto doticni gradjani rade u tom gradu, proizvode neku "vrednost" i omogucavaju opstanak Grada(i podizanja entropije sistema) kao celine, tako i GSP treba da bude POMOCNO sredstvo, podignut KONFOR zivota u gradu..

A ne da se LUPETA o nekakvim "profitima" i kojecemu..
Gradska vlast je ta koji FORMIRA plan razvoja, i grada i njegovih potreba, i recimo, NABAVKA vozila za gradski prevoz je GRADSKI problem(problem, plan i potreba gradske Uprave), a ne problem "transportnog preduzeca"..

I celokupna logika GSP-a treba da bude na tim OSNOVAMA...
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
...kabel-badenwuerttemberg.de.



+7169 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 14:29 - pre 111 meseci
Citat:
vladd
vladd: Cena karte NIJE jeftinija od koriscenja sopstvenog prevoza.


Ako je tako, da li mozes da objasnis kako to da prevoz autobusom nije, naprosto, propao.

Mislim, voznja automobilom je veci komfor + imas punu fleksibilnost kada i gde hoces da ides.

Ako bi se na to dodalo da je to jeftinije od voznje busom... wtf bi neko uopste koristio autobus onda?
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Ned123
Nenad Bošnjak
Senior System Administrator
PIXOMONDO Images
Stuttgart, Germany

Član broj: 64971
Poruke: 835
82.149.161.*

Sajt: www.linkedin.com/in/nenad..


+28 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 14:51 - pre 111 meseci
Citat:
cozmo_im:
Izracunaj amortizaciju za recimo Fabiu dizel 1.9 TDI (kakvu i sam vozim povremeno) koja na tim relacijama trosi 6 lit u proseku, znaci gorivo za 15e i nek je amortizacija i 20e mesecno pa eto ti isplativosti. Takva fabija stara mozda 13 god se nabavlja za manje od 3000e.


Ja sve racunam ali nikako da dodjem do istog zakljucka kao i ti:
20x12x8 godina = 1920€
Dakle ti tu istu Fabiu koju si kupio za 3000€ staru 13 godina moras da prodas za cca 1080€ kada bude stara 21 godinu sto je (nadam se da se slazes) ne mali poduhvat?
Toliko o samoj amortizaciji.

Sad jos samo da se ta Fabia za tih 8 godina nikad ne pokvari i nikad ne treba zamjenu ulja, filtera, remenja, antifriza, da registraciju nikada nije potrebno obnavljati i da je parking na obje tacke puta besplatan...

Ovdje gdje zivim postoji autobuski prevoz i jednosmjerna karta je sada 2.90€ (poskupila nedavno sa 2.40). Mjesecna je cca 50€ a kazna za sverc je zadnji put kada sam bio u busu (poodavno) bila 40€. Sansa da budes uhvacen je cca 2 x mjesecno. Kaznu je skoro nemoguce izbjeci, a bilo kakvo suprostavljanje (ne daj boze fizicko) je krivicno djelo!

Ne znam zasto toliko raspredate o jednoj obicnoj stvari:
Ljudi su logicna bica (uglavnom) i izmedju nekoliko mogucnosti koje im "rade posao" izabrace onu najjeftiniju. U vasem slucaju je to sverc u vozilima GSP-a.
Problem nastaje kada se ta logika pokusava prenijeti na ostale djelatnosti.
Koliko vas bi pristalo da radi besplatno ili da vas plate onako selektivno po sistemu "danas mislim da nisi zaradio svoju platu" ili "znas tvoja plata je tolika i tolika ali ja mislim da je to puno"?
Koliko vas bi sutra potrazilo novi posao nakon takve epizode?

Ukoliko je usluga skupa ti je jednostavno ne koristis, tacka! To je vrlo jednostavan nacin na koji je ova dilema rjesiva u bilo kom uredjenom drustvu.
Sve drugo je teska demagogija, mlacenje prazne slame i gubljenje vremena.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 16:36 - pre 111 meseci
Citat:
DaliborP:
Citat:
pisac: To je za netačno, i tu je kraj priče. Mene auto košta 17din po kilometru sa celokupnom amortizacijom.

Ti si pretpostavljam kao i cozmo auto dobio besplatno, hoce to, kad te krenu pokloni.


U pravu si, to sam računao davno ali pao je kurs u međuvremenu, sada je negde oko 20-25din za moj auto koji nije baš vrh jefinoće. Međutim ako uzmeš pravi gradski auto, recimo jednog punta sa manjim gumama i jeftinijim delovima biće verovatno i manje od 17din. Evo raspoložen sam da vidim tvoju računicu po kojoj će vožnja gradskim autom biti skuplja od navedenih cena. Znam šta ćeš uračunati u cenu amortizacije da bi cenu po kilometru podigao gore, pa se unapred smejem nedostatku logike, ali eto daj da se zabavljamo.

Mada je već počelo malo da me smara da raspravljam ovde sa likovima koji ladno ignorišu svu državnu pljačku koja je evidentna na svakom koraku, a onda tupe o moralu i obavezi plaćanja nekakve BusPlus karte koja je opet sama po sebi deo te pljačke.

Sem toga, ceo ovaj svetski poredak je zasnovan na pljački i prevari, cela zapadna ekonomija čiji se mi trpamo da budemo deo je u stvari obična pohlepna agresorska piramidalna kreditna prevara kojoj je neophodno stalno širenje "tržišta" da bi se kreditna piramida održala, a na vrhu piramide sede bankari u USA&Co. koji isisavaju naivčine na dnu piramide. Ceo sistem je prevara zasnovana na međunarodnom nasilju i masovnoj obmani, moja busplus karta je potpuno nebitna u celoj toj priči, kao i cela ova tema
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 17:00 - pre 111 meseci
Citat:
pisac: U pravu si, to sam računao davno ali pao je kurs u međuvremenu, sada je negde oko 20-25din za moj auto koji nije baš vrh jefinoće. Međutim ako uzmeš pravi gradski auto, recimo jednog punta sa manjim gumama i jeftinijim delovima biće verovatno i manje od 17din. Evo raspoložen sam da vidim tvoju računicu po kojoj će vožnja gradskim autom biti skuplja od navedenih cena. Znam šta ćeš uračunati u cenu amortizacije da bi cenu po kilometru podigao gore, pa se unapred smejem nedostatku logike, ali eto daj da se zabavljamo.

30 evra - toliko kosta mesecna karta. To je cela racunica. Evo imas u postu iznad, covek isto pita:
Citat:

Ja sve racunam ali nikako da dodjem do istog zakljucka kao i ti:
20x12x8 godina = 1920€
Dakle ti tu istu Fabiu koju si kupio za 3000€ staru 13 godina moras da prodas za cca 1080€ kada bude stara 21 godinu sto je (nadam se da se slazes) ne mali poduhvat?
Toliko o samoj amortizaciji.

Sad jos samo da se ta Fabia za tih 8 godina nikad ne pokvari i nikad ne treba zamjenu ulja, filtera, remenja, antifriza, da registraciju nikada nije potrebno obnavljati i da je parking na obje tacke puta besplatan...


Mozda da razjasnis?

A mozes da se smejes i stotinama hiljada ljudi koji se guraju u autobusima svaki dan, oni izgleda nisu jos dosli do carobne formule koju imaju pisac, vladd i cozmo.

Ovo je nevidjeno otkrice, jesi razmisljao da objavis negde to kao naucni rad? Siguran sam da cete iz korena okrenuti koncepte gradskog prevoza.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
...kabel-badenwuerttemberg.de.



+7169 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 17:19 - pre 111 meseci
Citat:
pisac
Mada je već počelo malo da me smara da raspravljam ovde sa likovima koji ladno ignorišu svu državnu pljačku koja je evidentna na svakom koraku,


Razumem, nije lepo kada se covek smara.

Jos je gore kada misli da se smara zato sto misli da njegovi sagovornici "ladno ignorisu" druge probleme konstatacijom da je to sto covek radi stetno ponasanje.

Tako da ispada da coveka pocinje malo da smara to sto ocigledno ne razume ili namerno nece da razume stavove sagovornika.

To onda nije problem sagovornika, vec nerazumnog coveka.

Ili mislis da bi na temi X svako trebao da napise deklaraciju od 100 strana da ne ignorisu bilo koju od nepovezanih tema koje nas vrli pisac smatra da su nekako povezane i da moraju biti pomenute, verovatno stizuci do neizbeznog pitanja globalnih ekonomskih sistema, globalnih nepravdi i, naravno, zala za zivotom u stara dobra vremena.

I to ne samo pomenute, bato, vec uopste ne bi trebalo da se prica o TEMI vec da se stane kada je pisac pomenuo "drzavnu pljacku" i valjda da svi popisu listu za pljuvanje i krenu hrabro pljuc po pljuc po svim tim stvarima koje pisac vidi kao problem.

Citat:

a onda tupe o moralu i obavezi plaćanja nekakve BusPlus karte koja je opet sama po sebi deo te pljačke.


Da, bas cudno, ljudi "tupe" o BusPlus-u na temi o... BusPlus-u, umesto da na temi o BusPlus-u pricaju o temama koje... nisu BusPlus. Tako sutra ako neko pokrene pricu o neizdavanju fiskalnih racuna, verovatno ima smisla prekinuti tu diskusiju i preci na pitanje globalne svetske politike.

Da, ima smisla skroz.

Da ne pricamo o tome da niko ne "tupi" o moralu, drpanluk gde svako izlakta i otme ono sto misli da mu "pripada" nije nikakvo moralno pitanje, vec je pitanje kojim bi trebalo da se bave pravosudni organi drzave, tj. bave se u svakoj civilizovanoj drzavi.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1738
*.dynamic.sbb.rs.



+2282 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 17:21 - pre 111 meseci
Aha, sad vidim pisac, kad pomenu giljotinu - ti si ustvari anarhista? Time ti dodeljujem jedno od najvisih mesta na mojoj listi likova na forumu koji su interesantni za istrazivanje. Generalno, ja nisam bas sasvim protiv, naprotiv mislim da bih se prilicno dobro snasao u anarhiji... Kad zavlada anarhija mozemo da radimo kao tandem, ja cu da stojim na krovu sa snajperom, a ti samo kad smaknem nekog pridjes i pokupis mu sta ima u dzepovima i onim kesama sto je nosio, posle delimo dobit.

Citat:
Upravo to je greska tarifnog sistema GSP-a.

Mislim da nijedno gradsko saobracajno preduzece na svetu ne formira cenu tako da bude povoljnija od potrosnje benzina za 2-3 km voznje. Po tebi, ceo svet radi pogresno, ne postoji niko ko radi ispravno? Nije cilj javnog gradskog preduzeca nastoji da ostvari sto veci promet usluga, vec da nastoji da omoguci koriscenje onolikog nivoa usluga koji je neizbezan. Sta je sledece - da preduzece gradske kanalizacije razmislja kako da ljudi sto vise seru, da gradska cistoca planira kako da natera ljude da generisu sto vise smeca, ili da vodovod moli ljude da povecaju potrosnju vode?! Imamo i u Srbiji primere gradskih saobracajnih preduzeca sa 200x manje korisnika nego sto ima gsp, pa opet ta preduzeca super posluju, jer ljudi placaju svoj prevoz. Znam jednog preduzetnika koji ima samo jedan kombi sa 16 sedista i super funkcionise. Ne postoji problem da ljudi nedovoljno putuju, ovde postoji problem da putuju a ne placaju.

Citat:
I kao sto doticni gradjani rade u tom gradu, proizvode neku "vrednost" i omogucavaju opstanak Grada(i podizanja entropije sistema) kao celine, tako i GSP treba da bude POMOCNO sredstvo, podignut KONFOR zivota u gradu..

da, mi smo more krvi prolili za bratstvo i jedinstvo naših naroda i nećemo nikome dozvoliti da nas dira ili da nam ruje iznutra, da se ruši to bratstvo i jedinstvo.

Citat:
ako uzmeš pravi gradski auto, recimo jednog punta sa manjim gumama i jeftinijim delovima biće verovatno i manje od 17din.
Mozes da imas takve troskove po kilometru ako prelazis oko 30 km dnevno. Medjutim, ne znaci da ce to biti tako ako prelazis 5 km dnevno, tada ces imati troskove reda velicine 40 din/km. Na stranu to sto u tom slucaju vozilo non stop vozis van optimalnog opsega radne temperature, sto znaci vise kvarova i prepolovljen zivotni vek motora, pa onda ne bude ni 40 vec 50... Dalje, postavlja se pitanje parkiga - u starom delu beograda u principu nemas legalan parking a besplatan. Mozes da ga zabodes negde gde ga pauk nece dirati dosta dugo, ali pre ili kasnije nabasace i na tvoj auto i odneti ga. Trosak = tromesecna karta za gradski prevoz... Ali, opet kazem, o tome bezveze pricamo, taman da su troskovi i 0 din/km ja tome mogu samo da se radujem jer ce onda tvoji prijatelji slediti tvoj primer, pa ja, kad mi bude zatrebalo da idem negde gsp-om necu morati da visim na vratima stojeci na jednoj nozi. Svima kazem - sta ste koji moj navalili svi u autobus, idite kolima jeftinije je, hajde, razlaz sa stanice, svi u svoje automobile!


 
Odgovor na temu

Ned123
Nenad Bošnjak
Senior System Administrator
PIXOMONDO Images
Stuttgart, Germany

Član broj: 64971
Poruke: 835
..ynamic.kabel-deutschland.de.

Sajt: www.linkedin.com/in/nenad..


+28 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 17:38 - pre 111 meseci
@pisac

Ja sam postavio svoju racunicu za koju mislim da je realna. Ukoliko ti poznajes neke druge varijable ja bih ih rado vidio tim prije što nisam u toku sa lokalnim cijenama svega (zaboravio sam i one iz BL :) )?
Primjetićeš da sam ja potpuno zaboravio pomenuti gorivo (silly me)?

Par puta su neki sagovornici pomenuli i to da popravke mogu koštati 0€ (din) kada ih radite sami. Bez ulaženja u cijene dijelova, povodom ovoga mogu samo reći da se omalovažavate, a kada se sami omalovažavate onda će to sasvim sigurno raditi i drugi. Svako od nas ima svoju cijenu rada i različito vrednuje svoj sat vremena života. Budi siguran da ću ja prvi zamijeniti svoj filter vazduha ili svjećice sam zato što mi je to apsolutno jeftinije tako. Ali isto tako možeš biti siguran da neću provesti cijeli dan radeći nešto oko kola ako to automehaničar može odraditi za cca 50€. Jednostavno to za mene nije isplativo.
Zašto bi kada popravljate svoj auto vaš radni sat bio 0€ a kada nešto slično radite za poslodavca on >0€?

Ne znam zašto pominješ moral, ja nigdje nisam pomenuo da je moralno ili nije plaćati uslugu koju korsitiš. Vjeruj mi da za mene nije moralno da ja plaćam nešto što ti npr. ne plaćaš (a trebalo bi) i prvi ću to javno priznati ako treba!
Zašto govoriš o državi kao da je ona nešto potpuno odvojeno od vas, nezavisni entitet koji postoji i pljačka Vas male?
Država to ste vi svi koji živite u njoj i biće onakva kakvom je sami napravite i da, to mora početi od nečega inače jednostavno neće nikada ni početi.
Ja sam se lično davno pomalo umorio od objašnjavanja ovih elementarnih stvari svojim sugrađanima (BL, RS, BiH) pa sam riješio da odem tamo gdje su ljudi davno riješili sve ove elementarne dileme.
Sebično, znam, ali šta ćeš, život je prekratak...

Zadnji pasus neću komentarisati (vidi prethodnu rečenicu).

[Ovu poruku je menjao Ned123 dana 03.02.2015. u 18:57 GMT+1]
 
Odgovor na temu

anon115774

Član broj: 115774
Poruke: 1656



+920 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 22:09 - pre 111 meseci
Citat:
Darko Nedeljković:A, da, interesantno je da i medju poreskim prekrsiocima postoji svojevrsni vladd, tj. osoba koja ima teoriju da se budzetski prihodi mogu povecati jedino tako sto se porezi smanje, pa ce onda ljudi manje da kradu:
http://www.blic.rs/Zabava/Vest...oreze-pa-ce-ljudi-manje-krasti


Ovo je isto Stiv Dzobs rekao Soniju pre desetak godina. Da smanje cene muzike na, za ljude prihvatljivu cifru, i bice manje piraterije.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 22:18 - pre 111 meseci
Citat:
DaliborP: 30 evra - toliko kosta mesecna karta. To je cela racunica. Evo imas u postu iznad, covek isto pita:


Šta 30€? Kolika je cena po kilometru, kakvi bre meseci godine sati dani pretplate registracije porezi? Auto se kvari po kilometru, ne kvari se na tačno vreme ili godinu. I kakva bre cena osiguranja/registracije/poreza/trtmrt, to nema veze niti sa cenom po kilometru niti sa amortizacijom. Ko ima auto on ga ima da bi mu bio uvek dostupan radi stvari koje ne može da obavi autobusom. Znači, za tu udobnost posedovanja automobila on plaća registraciju i harač (tj.porez), a auto može i da stoji u garaži (kao što meni stoji) i da ne troši ništa nikada sve dok mu ne zatreba da prenese 500kg cementa od tačke a do tačke b, ili da ode sa društvom do mora ili planine.

E, kada poseduješ takav auto radi cementa i planina, troškovi goriva i amortizacije po kilometru su manji od troškova prevoza gradskim saobraćajem. Mada je to sada eliminisano za duže gradske vožnje jer je ova vremenska karta izuzetno dobra stvar, ali za kraće relacije je i dalje jeftinije koristiti auto.

A za česta paljenja i vožnje na kraćim relacijama treba kupiti malolitražni benzinac.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1738
*.dynamic.vipmobile.rs.



+2282 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 22:54 - pre 111 meseci
Citat:
pisac: Šta 30€? Kolika je cena po kilometru...I kakva bre cena osiguranja/registracije/poreza/trtmrt, to nema veze niti sa cenom po kilometru niti sa amortizacijom. Ko ima auto on ga ima da bi mu bio uvek dostupan radi stvari koje ne može da obavi autobusom. Znači, za tu udobnost posedovanja automobila on plaća registraciju i harač (tj.porez), a auto može i da stoji u garaži (kao što meni stoji) i da ne troši ništa nikada

Pa jasno, cena po kilometru je 0 dinara. Platis taj harac (tj. godisnju kartu) 270 evra godisnje i posle kretanje placas 0 dinara po kilometru. Zar to nije divno? Jos te sofer vozi, ne moras sam da se cimas, mozes i da popijes preko 0,3 promila, ne razmisljas da li si upalio svetla i vezao pojas, ne zanima te da li posedujes zimsku opremu i kolika je sara na gumama, o svemu tome misli drugi...

I to ti sve nije povoljno, vec si sklon ideji da ne platis "registraciju i harac", vec se vozis okolo ilegalno?![/quote]
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 23:22 - pre 111 meseci
Citat:
pisac:
Citat:
DaliborP: 30 evra - toliko kosta mesecna karta. To je cela racunica. Evo imas u postu iznad, covek isto pita:


Šta 30€? Kolika je cena po kilometru, kakvi bre meseci godine sati dani pretplate registracije porezi? Auto se kvari po kilometru, ne kvari se na tačno vreme ili godinu. I kakva bre cena osiguranja/registracije/poreza/trtmrt, to nema veze niti sa cenom po kilometru niti sa amortizacijom. Ko ima auto on ga ima da bi mu bio uvek dostupan radi stvari koje ne može da obavi autobusom. Znači, za tu udobnost posedovanja automobila on plaća registraciju i harač (tj.porez), a auto može i da stoji u garaži (kao što meni stoji) i da ne troši ništa nikada sve dok mu ne zatreba da prenese 500kg cementa od tačke a do tačke b, ili da ode sa društvom do mora ili planine.

E, kada poseduješ takav auto radi cementa i planina, troškovi goriva i amortizacije po kilometru su manji od troškova prevoza gradskim saobraćajem. Mada je to sada eliminisano za duže gradske vožnje jer je ova vremenska karta izuzetno dobra stvar, ali za kraće relacije je i dalje jeftinije koristiti auto.

A za česta paljenja i vožnje na kraćim relacijama treba kupiti malolitražni benzinac.

Haha pisac pa ti si nacisto prolupao :-) Sta lupas covece?

Doslo se do cementa i planina i more..wtf? Ajde ne blamiraj se. Kristalno je jasno sta se uporedjuje ovde, kakav cement i more i gluposti.

Naravno kad bi imao odgovor jasno bi ti ovde dokazao sta je jeftinije - ali nemas, pa si sad poceo da pricas neke gluposti.

Dakle pitanje za preostale koji tvrde isto, cozmo i vladd - mozemo li da vidimo tu racunicu kako je sopstveni prevoz jeftiniji od GSP-?
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u03.02.2015. u 23:34 - pre 111 meseci
Citat:
DaliborP:Naravno kad bi imao odgovor jasno bi ti ovde dokazao sta je jeftinije - ali nemas, pa si sad poceo da pricas neke gluposti

Pa nemože se dokazati nekome ko dokaze ignoriše. Troškovi amortizacije za moj auto su oko 20-25 dinara po kilometru, a za malolitražni benzinac su duplo manji uz trostruko manje troškove registracije. Pomnoži te dinare sa predviđenom ukupnom kilometražom za vreme života automobila, pa izračunaj sam koje su to pare i koliko automobila možeš da kupiš od tih para.
 
Odgovor na temu

BluesRocker

Član broj: 20536
Poruke: 1130



+394 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u04.02.2015. u 01:12 - pre 111 meseci
Citat:
DaliborP:Upravo je to ono sto ti uporno ne zelis da shvatis. Ne moze GSP da se prilagodi SVIMA, to je prosto nemoguce. Ako neko ima 20 minuta peske do posla, GSP ne treba da razmislja da izadje u susret toj grupi ljudi, jer i nisu deo trzista. To o cemu ti pricas je utopija.

GSP može da radi šta mu se hoće jer je državni monopolista koji 2 sise sisa (gradsku i republičku). Svaki privatnik sa 2 grama mozga bi gledao da zaradi i na dužim relacijama i na kraćim, odnosno da motiviše i one koji se kraće voze da koriste prevoz (i plate to zadovoljstvo). Jedno od rešenja bi bila karta od 30 minuta koja košta kao pola karte od 90 minuta.

BTW, kad bi se liberalizovao sav prevoz, cene prevoza bi pale, a GSP bi komotno mogao da se pridruži grupi od 188 firmi. U mom rodnom mestu za relaciju od 20 minuta peške taksi košta 200 din. Ako vas ima 2-3 to je povoljnije od GSP. Taksi ti dođe pred kuću, odveze tačno tamo gde hoćeš, voziš se kao gospodin, al hebe nedostatak regulacije, što onda ne može niko više da se ugradi i sisa nepresušnu sisu.
Romanes Eunt Domus
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u04.02.2015. u 01:48 - pre 111 meseci
Citat:
BluesRocker: Jedno od rešenja bi bila karta od 30 minuta koja košta kao pola karte od 90 minuta.

Da, a jos bolje karta od 10 minuta koja bi kostala cetvrtinu cene karte od 90 minuta, a perfekcija je karta od 3-4 minuta za osminu cene karte od devedeset minuta, ionako je potrebna samo dok kontrolor ne izadje iz autobusa

Citat:
BTW, kad bi se liberalizovao sav prevoz, cene prevoza bi pale, a GSP bi komotno mogao da se pridruži grupi od 188 firmi.

I sta je problem? Evo, samo ove 2014 godine iz budzeta drzave gsp-u je poklonjeno 2.000.000.000 dinara. Toliko je dovoljno da se otvori novih 5.000 radnih mesta u devastiranim podrucjima, a u beogradu moze i 15.000 novih radnih mesta. A kakva je statistika za 2014 - ulozeno je tacno 0 dinara za otvaranje novih radnih mesta u devastiranim podrucjima. Jbg, nema se para za sve, ako hoces da finansiras beogradske svercere onda nemas za nova radna mesta i obrnuto.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

BluesRocker

Član broj: 20536
Poruke: 1130



+394 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u04.02.2015. u 02:07 - pre 111 meseci
Citat:
pctel: Da, a jos bolje karta od 10 minuta koja bi kostala cetvrtinu cene karte od 90 minuta, a perfekcija je karta od 3-4 minuta za osminu cene karte od devedeset minuta, ionako je potrebna samo dok kontrolor ne izadje iz autobusa

Postoje različiti načini kontrole karata, ne mora da se koristi najdebilniji.

Citat:
pctel: I sta je problem? Evo, samo ove 2014 godine iz budzeta drzave gsp-u je poklonjeno 2.000.000.000 dinara. Toliko je dovoljno da se otvori novih 5.000 radnih mesta u devastiranim podrucjima, a u beogradu moze i 15.000 novih radnih mesta. A kakva je statistika za 2014 - ulozeno je tacno 0 dinara za otvaranje novih radnih mesta u devastiranim podrucjima. Jbg, nema se para za sve, ako hoces da finansiras beogradske svercere onda nemas za nova radna mesta i obrnuto.

Ne treba država da finansira ni švercere ni radna mesta ni gsp, već da ostavi pare poreskim obveznicima i ne pravi budžetski deficit.

Omašio si login :)
Romanes Eunt Domus
 
Odgovor na temu

Ned123
Nenad Bošnjak
Senior System Administrator
PIXOMONDO Images
Stuttgart, Germany

Član broj: 64971
Poruke: 835
..ynamic.kabel-deutschland.de.

Sajt: www.linkedin.com/in/nenad..


+28 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u04.02.2015. u 06:08 - pre 111 meseci
Citat:
pisac:
Auto se kvari po kilometru, ne kvari se na tačno vreme ili godinu. I kakva bre cena osiguranja/registracije/poreza/trtmrt, to nema veze niti sa cenom po kilometru niti sa amortizacijom.


Dakle ti motorno ulje mijenjaš samo ovisno o kilometraži? Nećeš ga promijeniti ni za 3 godine ako nisi prešao bar 5000/10000/20000 km?

Elem, ja i dalje čekam da mi neko objasni šta je amortizacija ako nije:

Citat:
Ned123:
Citat:
cozmo_im:
Izracunaj amortizaciju za recimo Fabiu dizel 1.9 TDI (kakvu i sam vozim povremeno) koja na tim relacijama trosi 6 lit u proseku, znaci gorivo za 15e i nek je amortizacija i 20e mesecno pa eto ti isplativosti. Takva fabija stara mozda 13 god se nabavlja za manje od 3000e.


Ja sve racunam ali nikako da dodjem do istog zakljucka kao i ti:
20x12x8 godina = 1920€
Dakle ti tu istu Fabiu koju si kupio za 3000€ staru 13 godina moras da prodas za cca 1080€ kada bude stara 21 godinu sto je (nadam se da se slazes) ne mali poduhvat?
Toliko o samoj amortizaciji.


Osjećam se malo ignorisano ovdje, ali razumijem vas. Ja sam u Beogradu u životu proveo 5 dana tako da priznajem, nisam neko ko ima pravo da "popuje".

Vidiš za razliku od tebe, ja nemam iluzije da je bus skuplji od prevoza sopstvenim kolima. Razlog zašto se ne vozim busom od 3. sedmice mog boravka ovdje u DE je jednostavan:
Da ne bih išao previše u detalje, bus je otrpilike polovina-trećina cijene vožnje sopstvenim kolima po mojoj računici i košta (sa ovim zadnjim poskupljnjima) vjerovatno 80-ak € (bio je 70€) mjesečno - prigradska zona. Gradska karta je 50€.
Mjesečna karta omogućava "porodičnu" vožnju busom vikendom (važi za suprugu i djecu)
Kolima potrošim sigurno bar 2 puta više (ako ne i blizu tri).
Put busom traje cca 60 minuta top point-to-point
Put kolima traje 25-30 minuta point-to-point
Tih cca 230 radnih dana x 1 sat je 230 sati godišnje koje mogu-želim drugačije da iskoristim i ne žalim razliku u novcu da to i ostvarim.

Kakva je vaša računica?
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
82.117.196.*



+896 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u04.02.2015. u 11:17 - pre 111 meseci
Svako moze za sebe da izracuna koliko ga kosta voznja kolima a koliko autobusom pa ce svako za svoj licni primer doneti odluku.

Nekome se vise isplati a nekome ne.

Generalno, javni prevoz u Beogradu je preskup u odnosu na duzine relacija.

Isto tako - NIKO nije objasnio niti dao odgovor na pitanje kako se privatnicima isplati i nisu u gubitku? Dakle, imaju cak i manje subvencije, naplata karata je takva kakva je a oni nemaju gubitak i posluju uredno.

Hit:

"Moze li neko da mi objasni ovo .Htedoh danas da budem posteni gradjanin kako oni kazu i da validiram kartu.Usla sam u 84 na Galenici u 9 51 na validatoru mi izadje da mi voznja vazi do 11 21 u povratku iz Zemuna udjem u 84 i posto je receno da mora da se validira karta svaki put ja je prinesem aparatu i gle cuda pojavi se 11 02 i da mi karta vazi do 12 32 normalno i skine mi novac sa racuna.Znam recicete mi tako ti i treba al bih volela da mi neko objasni koliko traje 90 minuta u bus plusu."

[Ovu poruku je menjao cozmo_im dana 04.02.2015. u 12:58 GMT+1]
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 838408 | Odgovora: 3410 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.