Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Peglica (FIAT 126p)

elitemadzone.org :: AutoZone :: Peglica (FIAT 126p)

Strane: << < .. 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 609914 | Odgovora: 1694 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vlastann
mašinski inženjer
Novi Beograd

Član broj: 257866
Poruke: 58
*.dynamic.sbb.rs.



+2 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)01.09.2010. u 06:50 - pre 165 meseci
Najverovatnije je dotrajalo crevo koje uvodi benzin u rezervoar. Kada je poluprazan, benzin ga iznutra samo zapljuskuje i kapljice koje i prođu odmah ispare a od vožnje se i izluftira tako da se miris ne oseća.
To sa kompjuterom mi se dopada, to je najbolja prednost nad današnjim automobilima.
Da li verujete:Trabant ( ista tura, opterećenje, brzina, vozač i putnici ) troši 5, a razrađeni Logan 6 l/100km. Džabe mu kompjuter, aerodinamika ...
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)01.09.2010. u 09:35 - pre 165 meseci
Citat:
vlastann
Da li verujete:Trabant ( ista tura, opterećenje, brzina, vozač i putnici ) troši 5, a razrađeni Logan 6 l/100km. Džabe mu kompjuter, aerodinamika ...


zaboravio si da logan ima bezmalo dvostruko veću površinu čeonog preseka karoserje u odnosu na trala, teži je od trala jedno 20-25%, a i nije potrošio ulja koliko i trabant ... o komforu neću pričati
 
Odgovor na temu

vlastann
mašinski inženjer
Novi Beograd

Član broj: 257866
Poruke: 58
*.dynamic.sbb.rs.



+2 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)02.09.2010. u 06:29 - pre 165 meseci
Goat, ti si zaboravio da je trabant sa ovakvom karoserijom, tj koeficijentom otpora vazduha uveden u proizvodnju još 1963, da ima vazdušno hlađeni motor bez ikakvog termostata, da svi dvotaktni motori troše više od četvorotaktnih i da se stavlja samo 2% ulja u gorivo (povećanje potrošnje ako rašunamo i ulje je beznačajno). Tačno je da je poprečni presek Logana mnogo veći kao i težina (975:610 kg). Udobnost i zagađenje ne upoređujem, ono ne utiče na potrošnju. Trabant ima bar 4 puta manje sastavnih delova motora, u današnjoj masovnoj proizvodnji bi bio bar 3 puta jeftiniji od Logana. Kažem samo da sam očekivao veći napredak za sve ove godine.
Peglice su mi ranije, kada sam ih više vozio trošile 4,5 l/100 km na ovakvim turama.
Kako da proverim da li mi je kapacitet pumpe za gorivo dobar? Posle 5 dana stajanja, moram dugo da verglam, a u vožnji je sve normalno. Da li je u redu kada tako brzo ispari gorivo iz karburatora? Kolika treba da bude visina mlaza dok verglam ako skinem crevo iza filtera goriva?
pozdrav
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)02.09.2010. u 09:24 - pre 165 meseci
I mene muči strat posle 5-10 dana.. pa čak i posle 3 dana.... pumpa dobro radi... proveravao sam je.. čak samo jedan dihtung ostavio ispod tela pumpe ne držeći s epravila o štelovanju iste ali posle par dana neće da "složi" iz prve.. ...
čak sam i otvarao karburator posle stajanja od 15 dana i u čaši je bilo benzina... zato sam tu pojavu uzeo kao "njenu narav"

te ture koje si vozio su sigurno po Vojvodini ili nekom ravničarskom terenu... ja sam sa svojim VW 1.4 benzincom od 1180kg uspeo na takvom terenu da ostvarim 5l/100km! ali sa max.80km/h na turi od 430km


i trabant je kao peglica... "luda mašina"...

što se tiče motora i njegovog napretka.. klip, klipnjača, kolenasto vratilo i razvodni mehanišam još vode "glavnu reč" kod sus motora... elektornika je samo za finese...

pozz
 
Odgovor na temu

vlastann
mašinski inženjer
Novi Beograd

Član broj: 257866
Poruke: 58
*.dynamic.sbb.rs.



+2 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)03.09.2010. u 08:19 - pre 165 meseci
Kada sam bio mlađi smatrao sam da je bitno da auto bude što napredniji. Sa godinama prepoznaš prave vrednosti. Jedno vreme radio sam mnogo pa nije bilo vremena za održavanje auta iako sam to oduvek voleo. Koristio sam službena kola tako da za Trabantom nije bilo ni neke potrebe. U januaru, posle 40 dana mirovanja bez vađenja akumulatora, upalio je iz prve, odvezao nas do Zlatibora (tog dana je prešao 600 km) i nazad. Tada sam shvatio da svo to tandrkanje i smrzavanje ima opravdanja - bilo koji drugi drugi auto ne bi trpeo toliko zanemarivanje. Dakle, jednostavnost je velika prednost.

Peglica je malo komplikovanija, samim tim i nepouzdanija. Pumpa za gorivo, pumpa za ulje, termostat, sistem razvoda kod Trabanta se ne mogu pokvariti jer ne postoje.

Potrošnja od 4,5 l/100 km je merena više puta, relacija Beograd - Jadransko more i nazad, 2 osobe, brzina 70-90 km/čas.

Sada palim Peglicu tako što skinem cev iza filtera goriva i sipam malo benzina u karburator. Posle drugog sipanja obično upali. Nisam još skontao kako da izbušim plastičnu krivinu ispred karburatora da bih špricem sipao benzin a da posle paljenja mogu pouzdano da zatvorim rupu. Imaš li neko ideju?

pozdrav
 
Odgovor na temu

TheBoogie

Član broj: 209027
Poruke: 72
*.w802.net.



+1 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)03.09.2010. u 09:30 - pre 165 meseci
video sam jednostavnije resenje za tu vrstu paljenja posle duzeg mirovanja.primetio sam na jednoj peglici da je namontirana izmedju pumpe i karburatora na cevcici pumpica .to mu dodje kao saug pretpostavljam...
ja kada je nepalim duze vreme.celu zimu recimo,pa skinem plasticni poklopac sa cevcicom za vazduh iznad filtera i blokiram vazduh rukom .tako povuce brze gorivo.mada to teze paljenje posle stajanja se desava zbog istrajalosti klipa za saug u karburatoru,nenastelovanog karburatora,membrana u pumpi..pa se spusti gorivo posle nekog vremena.meni samo posle duzeg mirovanja teze upali i mislim da je dobro nastelovana peglica itekako sigurna.video sam pre oko mesec dana peglicu nepoznatih tablica..naravno, primetio sam da peglica na izgled nije nije zastavine proizvodnje ili FSM .kada sam dosao blize ,video sam belorusku zastavu ta tablama .vozac je bio oko 70god deda sa svojom zenom hehe...
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)03.09.2010. u 17:01 - pre 165 meseci
Citat:
vlastann:  Nisam još skontao kako da izbušim plastičnu krivinu ispred karburatora da bih špricem sipao benzin a da posle paljenja mogu pouzdano da zatvorim rupu. Imaš li neko ideju?

pozdrav



meni je na poklopcu karburatora rupa ispod brezona koji steže ono plastično koleno ka karburatoru... kada mi nestane goriva ja ga samo odvijem i kroz onaj otvor pipetom doturim malo benzina...

problem dugotrajnog nekorišćenja peglice rešavam nizbrdicom ispred kuće....
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)04.09.2010. u 10:57 - pre 165 meseci
Ako ne pali posle duzeg stajanja, nesto nije u redu sa nepovratnim ventilima pump, osim ako nije bas nekoliko meseci pauze, tada je potrebno da se motor lagano zavergla da krene ulje.

Moze da se resi i filterom goriva izmedju pumpe i karburatora(pumpa treba da je u solidnom stanju), paralelno sa vazduhovodom, i prostim iskratanjem filtera, dolije se malo goriva u lonce karburatora.

Ili, ponajbolje, elektricna pumpa za gorivo, uz regulator pritiska, ili prigusni ventil, uz odvodjenje viska goriva(rasterecenje pumpe) u povratni vod goriva ka rezervoaru.

Poz
 
Odgovor na temu

vlaovicgoran
Subotica

Član broj: 177171
Poruke: 138
*.mbb.telenor.rs.



+7 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)05.09.2010. u 11:41 - pre 165 meseci
Na koji nacin se moze skinuti rezervoar sa peglice?
Jel moze nekako bez kanala (stavim na klocne)?
A da li ima na rezervoaru neki cep za ispustanje goriva? Da ne moram skidati ceo rezervoar radi istakanja benzina.

yhythtj
 
Odgovor na temu

vlastann
mašinski inženjer
Novi Beograd

Član broj: 257866
Poruke: 58
*.dynamic.sbb.rs.



+2 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)06.09.2010. u 09:53 - pre 165 meseci
Vladd, ideja sa električnom pumpom je komplikovana, za auto koji se retko vozi i kome se poklanja malo pažnje je nerentabilna. Međutim, filter za gorivo u horizontalnom položaju je bolja (prostija, pouzdanija) varijanta ako je crevo dovoljno meko. Postoji mala opasnost od požara ako dođe do nezaptivenosti jer je benzin iznad motora.
Neko je pomenuo ručnu gumenu pumpicu redno postavljenu ispred ili iza orginalne. Teško je to pronaći a da budeš siguran u kvalitet zbog temperature i benzina. Inače ideja je dobra.
Kako provertiti stanje originalne pumpe? Nova košta oko 1.500,00 ali ne verujem u kvalitet, može da se desi da je stara bolja.
Da li sam u pravu? Ako pali iz prve posle 3-4 dana, a kad prođe 5 i više terba dugo verglati, onda nije problem u elektrici ni u sistemu sauha, već u količini goriva u karburatoru. Buba je imala šraf na dnu karburatora pa se mogla izmeriti zapremina benzina. U nekom radioničkom uputstvu sam video da postavljaju providno crevo kao spojeni sud spolja (samo za kontrolu nivoa u radionici). Za to treba imati opet tu navojnu rupu na dnu lončeta.
Sa ventilima, membranom i uopšte pumpom ovaj problem nema direktne veze. Motor treba da upali odmah na osnovu goriva u lončetu, pumpa doprema gorivo tek prilikom verglanja, bar dve - tri sekunde kasnije.
pozdrav

 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)06.09.2010. u 10:49 - pre 165 meseci
Naveo sam dva primera koji tehnicki piju vodu, odnosno, mogu se ugraditi, (neravno bez fuseraja i losih spojeva), i da su dovoljno bezbedni za koriscenje u vozilu.

Ali to resava problem sa gorivom, odnosno zbog karburatora sa povecanim zazorima, ili ostarele pumpe. Problem struje i kompresije ostaje.

Meri se pritisak goriva koji pumpa moze da postigne.
Osim membrane, bitan je i hod poluge.

Desava se da pri montazi nove membrane, majstori zaborave da napregnu polugu, tada pumpa radi u inverznom rezimu membrane, daje manji protok, manji pritisak(u opustenom polozaju poluge, membrana je opustena, nije prednapregnuta), i pumpa je (pre)osetljiva i na minimalno istezanje membrane...

Poz
 
Odgovor na temu

vlastann
mašinski inženjer
Novi Beograd

Član broj: 257866
Poruke: 58
*.dynamic.sbb.rs.



+2 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)08.09.2010. u 07:39 - pre 165 meseci
Kod benzinskih motora slaba kompresija skoro da ne utiče na startovanje. Taj posao obavi svećica, razvodnik i bobina. Merenje pritiska pumpe za gorivo je komplikovano za "uradi sam za sebe" varijantu. Treba imati manometar, priključak i podatak o dovoljnom pritisku. Više bih voleo da se izmeri visina mlaza pri verglanju hladnog motora sa skinutim plastičnim filterom i očišćenim sitom u pumpi i naravno punim akumulatorom.

Ima li neko rešenje za povećanje prostora kod pedala? Zimi, u cipelama sa širim đonom kvačilo i kočnica su mi preblizu.
pozdrav
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)09.09.2010. u 09:32 - pre 164 meseci
Peglica ima 2 cilindra, i slaba kompresija je problem, znacajno je osetljivija.
I ne treba posmatrati samo takt sabijanja, bitan je i vakuum koji se postize, i koji "pokrece" karburator.

Prikljucak za manometar, osim parceta creva za gorivo, verovatno adapter na manometru, mislim da nije problem.

Koliko je problem odrzavati specifican motor star 20 i kusur godina u perfektnom stanju, a to bez dodatnog pribora nije moguce.

Poz
 
Odgovor na temu

vlada-126
Vladimir Pesic
manager
Beograd, Srbija

Član broj: 245169
Poruke: 76
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)17.09.2010. u 19:38 - pre 164 meseci
Malo se radilo,kocnice komplet sredjene,novi dobosi,paknovi ,cilindri,sajla rucne..............
Struja komplet sredjena preletovano gde je sta trebalo,uradjen altenator.........................nadjoh Savu m+s, cim se malo oporavim od ovog ataka na finansije-uzimam cetiri..........moram i felne da menjam, trule su totalno :-(

Limariju spremio, krecem u rad u Martu....uzeo sam prednja krila sajtne i zadnje rubove,kupio boju..............
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)17.09.2010. u 20:20 - pre 164 meseci
@vlada-126

jesi li se prošetao sa svojom peglom do njene prapostojbine?.. ....

koje su ti felne?... od starog ili novijeg tipa?
 
Odgovor na temu

vlada-126
Vladimir Pesic
manager
Beograd, Srbija

Član broj: 245169
Poruke: 76
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)18.09.2010. u 18:02 - pre 164 meseci
Jos uvek nisam,morace da saceka jos malo.............verovatno naprolece,kad je komplet "pretresem"

Od novog tipa
 
Odgovor na temu

vlaovicgoran
Subotica

Član broj: 177171
Poruke: 138
*.mbb.telenor.rs.



+7 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)27.09.2010. u 15:09 - pre 164 meseci
Jel pokusao neko od vas da zakrpi rezervoar voskom od svece kao sto to radi nas Rile majstor http://zafc.bigforumpro.com/li...5/revija-sat-uradi-sam-t57.htm ? Niko nece da vari rezervoar, nov se ne moze nabaviti, samo neki polovan zardjan koji svakog casa moze da procuri. Imam 5 rupica na njemu.
yhythtj
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)27.09.2010. u 20:30 - pre 164 meseci
Cudi me da im zvaka nije pala na pamet.
Davno nisam sreo ovakav tip zlokotlokrpa

Nov rezervoar je prava stvar, nekada nije bio skup, sada bi verovatno transport bio obeshrabrujuci.
Postoji par nacina za remont rezervoara kod oldtajmera, otvori se rezervoar, po spoju, ili odsece gornji deo, ocisti i zastiti, moze i farbom, i u takvu kosuljicu, originalnog izgleda i oblika, ubaci aluminijumski rezervoar manjih gabarita. Donji lim(dno starog rezervoara) stiti aluminijum od udara, benzin je cist, aluminijum povoljno oksidira, kao zastitni sloj...

Ali to je komplikacija posebne vrste...

Poz
 
Odgovor na temu

vlastann
mašinski inženjer
Novi Beograd

Član broj: 257866
Poruke: 58
*.dynamic.sbb.rs.



+2 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)29.09.2010. u 13:06 - pre 164 meseci
Prvi način popravke rezervoara (prisustvovao sam):
najčešće je truo samo donji deo - iseći ga sa radijusom prema bočnim stranama rezervoara (dakle bokove smanjiti za 10-20 mm). Iskrojiti lim sa preklopom desetak mm, saviti kleštima i čekićem da bude približan isećenom dnu, priheftati na par mesta po obodu (autogeno), krenuti u krug sa grejanjem, pritiskanjem i zavarivanjem. Raditi dva kruga zbog eventualnih preskoka. Proveriti hermetičnost vodom.
Ovaj način je privremeni s obzirom da je nemoguće očistiti varove i zaštititi iznutra. Pomaže da se drži uvek dosta benzina u rezervoaru.
Drugi način nisam probao a verujem da je bolji. Šupljikavo dno ( i ostale korodirane delove) očistiti šmirglom do čistog metala, odmastiti, na rupe zalepiti limene zakrpe tečnim metalom, pa sve premazati istim. Možda sve ovo može i stakloplastikom, davno sam je držao u benzinu i sećam se da nije bilo promena, ali nikada nisam primenio u praksi.
Na ovaj način mi je majstor popravio bubanj na veš mašini (voda se greje na 90 stepeni) staroj 23 godine i besprekorno je držao vodu još 16 godina.

pozdrav pegličarima
 
Odgovor na temu

vlaovicgoran
Subotica

Član broj: 177171
Poruke: 138
*.mbb.telenor.rs.



+7 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)29.09.2010. u 19:06 - pre 164 meseci
Zakrpio sam ga tecnim metalom. To je kao neki plastelin koji ima dve komponente i mulja se u rukama dok ne postaje jednobojan. Kupio sam ga za 180din. Prodavac mi je pokazivao kako je spojio dva srafa sa tim. Nisam ih mogao razdvojiti. Sta mislite, sad izvinite ako lupam jel se mogu sa tim "krpiti" delovi limarije na kolima? Taj "plastelin" bas daje cvrst spoj. Kolika je njegova nosivost oprilike? Da li bi mogao u nedostatku var aparata koristiti tecni metal odnosno taj "plastelin"?
yhythtj
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Peglica (FIAT 126p)

Strane: << < .. 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 609914 | Odgovora: 1694 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.