Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Peglica (FIAT 126p)

elitemadzone.org :: AutoZone :: Peglica (FIAT 126p)

Strane: << < .. 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 615087 | Odgovora: 1694 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)20.04.2010. u 13:08 - pre 170 meseci
ne mogu ni ja sa slike da razaznam koji je zimski a koji je letnji položaj...

možda će ti ova slika pomoći

za gumene šeširiće kablova bi mogao iskoristiti neke od kočionih cilindara doboš kočnica nekih privrednih vozila... nije na tom mestu previsoka temperatura - ipak kraj njih prolazi rashladni fluid-vazduh



Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vlastann
mašinski inženjer
Novi Beograd

Član broj: 257866
Poruke: 58
*.dynamic.sbb.rs.



+2 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)21.04.2010. u 09:08 - pre 170 meseci
Konačno sam uspeo da razumem. Leti treba da bude klapna zatvorena, vazduh se usisava iz turbine.
Zimi se usisava iz toplog motornog prostora, klapna je otvorena.
Google translate je super stvar. Goat, još jednom hvala za slike.
 
Odgovor na temu

vlaovicgoran
Subotica

Član broj: 177171
Poruke: 138
*.mbb.telenor.rs.



+7 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)22.04.2010. u 11:31 - pre 170 meseci
Jel neko od vas skidao dinamo? Kako bi to mogao uraditi?
Kad skinem remenicu, i odvrnem 2 srafa sto drze dinamo nemogu ga izvuci!

yhythtj
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)22.04.2010. u 17:19 - pre 170 meseci
skini radno kolo ventilatora- turbinu (mLogo zznt posao ).. oslobodi dinamo od lima za usmerenje vazduha... ostalo (najlakše) si već uradio
 
Odgovor na temu

vlaovicgoran
Subotica

Član broj: 177171
Poruke: 138
*.mbb.telenor.rs.



+7 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)01.05.2010. u 09:35 - pre 170 meseci
Da li postoji nacin da peglica koristi bezolovni benzin?
Najavili su da ce od juna prestati proizvodnja olovnog benzina!
yhythtj
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)01.05.2010. u 09:37 - pre 170 meseci
sipaš šta ima... samo da ne bude ispod 88 oktana
 
Odgovor na temu

vlaovicgoran
Subotica

Član broj: 177171
Poruke: 138
*.mbb.telenor.rs.



+7 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)01.05.2010. u 09:43 - pre 170 meseci
A da li to ima neke posledice po motor (brze habanje sedista ventila i brze trosenje klipova i karika)?
Da li postoje neki aditivi koji se dodaju bezolovnom benzinu?
Ja cuo da neki sipaju dvotaktol samo ne znam u kojoj razmeri.
yhythtj
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)01.05.2010. u 10:05 - pre 170 meseci
Dvotaktol se doliva samo uz CD na retrovizoru. Bez toga ne pomaze

Sipajte bezolovni u peglu odmah, posto postojeci olovni ima previse stroke.

Teorije da su fosforni, sumporni dodaci ili olovni tetraetil sa misticnim "podmazivajucim" svojstvima, i da "cuvaju" vodjice ventila su malo ..da ne kazem kakava "urbana legenda"...nastala uz osamnaesto pivo(pri kraju gajbe) dokonih segrta...

Dolivanje dvotaktola moze biti smrtonosno za vodjice ventila(talozenjem garezi i lokalnim pregrevanjem), mnogo vise nego sto iz moguceg azot monoksida mogu nastati razorne kolicine kiseline.

Dvotaktni motor je jednostavna masina, varijanta motora, predvidjena da bude kratkog daha...srazmerno ceni...

Poz
 
Odgovor na temu

vlastann
mašinski inženjer
Novi Beograd

Član broj: 257866
Poruke: 58
*.dynamic.sbb.rs.



+2 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)10.05.2010. u 07:36 - pre 170 meseci
Ima li neko iskustva sa momentom pritezanja glave motora? U knjizi piše 40 Nm i kada sam tako radio dihtung je stradao. Majstor mi tvrdi da on steže na 60 do 65 Nm (6-6,5 kila). Kada sam dotezao glavu nisam smeo da idem preko 58 Nm.
Koja veličina klinastog kaiša odgovara peglici "90 (alternator)?
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)10.05.2010. u 10:59 - pre 170 meseci
Zato bi stradao dihtung od 40Nm? Mislim, dihtunge glave sam menjao cesce nego ulje, ali nikada nije bilo zbog slabo pritegnutih srafova.
Uzgred, koji su brezoni, 8 ili 10. Majstori se ne bakcu sa srafovima(ciscenje navoja i sica) pa imaju opravdanje za jace dotezanje.
E sad se ne secam preporucene procedure, da li sledi prvo predstezanje, pa 40 NM, pa jos 1/4 kruga(sto odgovara 50-60Nm), ili predstezanje, pa dotezanje na 40Nm. Bitno je dotezati prvo sredisnje srafove, pa unakrst prema spolja, cini mi se da je bilo nekih nedoslednosti u uputstvu(bar onom koje sam ja gledao).

Poz
 
Odgovor na temu

vlastann
mašinski inženjer
Novi Beograd

Član broj: 257866
Poruke: 58
*.dynamic.sbb.rs.



+2 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)11.05.2010. u 06:28 - pre 170 meseci
Brezoni su M10 (ključ 17), polovina ih je ispod poklopca ventila, dakle čisti i podmazani. Dva ispod karburatora, zaštićeni od pljavštine a samo dva krajnja su slobodne navrtke koje se mogu isprljati i korodirati. Pri dotezanju glave, samo jedan (centralni ispod klackalica) bio je toliko pritegnut da ga nisam pomerio ni momentom 58 Nm. Ostali su bili pritegnuti različito. Pritezao sam u više faza, postepeno povećavajući momenat. Moment ključ je proveren.
U knjizi FIAT 126 P, izdanje TEHNIČKE KNJIGE navode momenat 40 Nm, ne pominjuči nikakvo dotezanje. Ovo nije prvi put da mi se krivi glava i otpuštaju navrtke. Čuo sam razna tumačenja, od sabijanja aluminijuma ispod podloške navrtke (savet je bio staviti podlošku većeg prečnika), do razvlačenja aluminijumskog navoja u bloku - što me najviše plaši.

Možda će biti interesantno moje iskustvo: Neobjašnjivo, pokidao mi se navoj u glavi koji drži klackalice. Bio sam na placu, daleko od mogućnosti da skidam glavu i ubacujem helikoil. Rizikovao sam, urezao navoj M10, zavario stablo M10 na M8 i tako dobio dvostepeni brezon. Interesantno, i danas radi.

pozdrav
 
Odgovor na temu

TheBoogie

Član broj: 209027
Poruke: 72
*.w802.net.



+1 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)11.05.2010. u 08:15 - pre 170 meseci
ja sam imao problem sa dihtungom izmedju glave i stublina ...konstantno je pucao ili pregorevao na istom mestu,mnogi su me ubedjivali da glava nije ravna itd i onda sam naisao na savet da razdvojim dihtung,znaci da ga presecem da bude zaseban za svaku stublinu i od tada mi se to ne desava,a isto imam 10M brezone nekoliko komada i ne zatezem preko 50Nm .
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)11.05.2010. u 11:33 - pre 170 meseci
Takvi problemi nastaju kada postoji denivelacija cilindara, zbog pohabanosti ili lose montaze.

Treba premeriti visine cilindara, i pregledati mesto naleganja cilindara na blok, da nema ostecenja ili udubljenja.

Ili prosto napraviti 8 caura, cija je duzina priblizna visini glave, pa zasrafiti brezone(bez glave motora) na otvorenim cilindrima i videti(izmeriti) da li ima razlika u visinama na mestu naleganja glave.
U tom slucaju, dodaje se dihtung ispod cilindra, da bi se napravila nivelacija, dovoljno je smanjiti raziku ispod 0,1mm.

Ako postoje razlike, doci ce do pucanja i nosaca bregaste, progorevanja dihtunga, ostecenja navoja u bloku..nevezano za silu stezanja, osim ako nije par tona

Moguce je postaviti kartonski dihtung, ne mora klingerit, moze da se malo namaze hermetikom. Preporucujem da se na oba cilinra posravi dihtung a na jednom malo vise radi nivelacije, bolje nego samo na jednom mestu.
Takodje su za preporuku dihtunzi od tankih metalnih folija, ako se mogu nabaviti.

Poz





P.S.
Nadjoh sliku. Dihtung br 2 treba korigovati, izabrati da visine cilindara budu identicne(u jako maloj toleranciji).

Posto je takva koncepcija, moraju se prvo zatezati dva "unutrasnja"(blize drugom cilindru) stafa jednog, pa drugog cilindra, pa onda spoljasnji. Preporucljivo je predstrzanje, zbog dva dihtunga i odvojenih cilindara, a zatim dotezanje na meru.

[Ovu poruku je menjao vladd dana 11.05.2010. u 20:36 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vlastann
mašinski inženjer
Novi Beograd

Član broj: 257866
Poruke: 58
*.dynamic.sbb.rs.



+2 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)13.05.2010. u 07:06 - pre 169 meseci
Hvala obojici na odgovorima. Jedino mi nije jasno šta se dobija presecanjem dihtunga kad je glava izjedna. Na Trabantu su i cilindri i glave posebne (dvotaktni motor nema ventile - u glavi je samo svećica) pa nema takvih problema.
Ideja sa nivelacijom cilindara je odlična, naročito sa čaurama. Neverovatno je da se to dešava kod auta koji je prešao samo 25 000 km od kako je proizveden. Kakva je bila fabrička kontrola?

Da li je neko radio zvučnu izolaciju na peglici? Mislim i na motor i na menjač.
pozdrav
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)13.05.2010. u 10:58 - pre 169 meseci
Razlika u cilindrima najcesce nastaje kod jako starih i grubo servisiranih motora, da ne spominjem ekstrem, kada se motor sastavlja od polovnih delova(tako je valjda jeftinije).

Rasecanjem dihtunga mogu da se pokriju mali zazori, do recimo 0,1mm, dihtunzi se razlicito spljeskaju, a glava nakrivi.

To resi problem probijanja dihtunga, ali ostaje uvecana potrosnja ulja, operecenje bregaste, motor postaje bucniji(mada je vec velika buka, pa je slabo primetno).

Zvucna izolacija moze da se radi, samo treba naci adekvatne materijale, izolacione(aftermarket su skupi, i jos ih treba ukrajati), aluminijumsku plocu, izvaditi motor i obloziti motorski zid.

Peglica ima dobru izolaciju sa unutrasnje strane, iza zadnjeg naslona, pa tu ne treba dodavati nista.

Poz
 
Odgovor na temu

vlaovicgoran
Subotica

Član broj: 177171
Poruke: 138
*.mbb.telenor.rs.



+7 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)29.05.2010. u 11:17 - pre 169 meseci
Zasto pegla jako tesko pali po vlaznom vremenu posle kise?
yhythtj
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)29.05.2010. u 14:14 - pre 169 meseci
Zato sto verovatno nemas pvc "navlaku", zastitu razvodne kape, uzgred, kablovi su relativno direktno izlozeni kisi...

Situaciju prilicno popravljaju zastitnici rebara poklopca motora, i kvalitetni kablovi..

Poz
 
Odgovor na temu

vlaovicgoran
Subotica

Član broj: 177171
Poruke: 138
*.mbb.telenor.rs.



+7 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)30.05.2010. u 17:34 - pre 169 meseci
Da li je neko pokusavao da preradi peglicu na elektro pogon http://www.e-vozila.com/forum/...&postorder=asc&start=0
Isplati li se to raditi? Koliko je komplikovano sa nabavkom delova? Koliko kostaju delovi? (Elektromotor, regulator obrtaja)
yhythtj
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)30.05.2010. u 17:54 - pre 169 meseci
Bljak, kome to treba, uopste

BTW ne svidja mi se koncept (verovatno marketinska ludorija) da se u gotove modele, predvidjene za sus motor, karabudzi nekakva elektrika i onda imamo npr "golf na struju".

Elektricni automobili su daleko uznapredovali, ali su jos uvek daleko od optimalnog vozila, na nekom razvojnom raskrscu, morace da se odustane od postojecih koncepata, i izgleda vozila i velike kolicine baterija..nesto kao sto se dogodilo sa zeleznicom, ili sa dilizansom

Poz
 
Odgovor na temu

vlaovicgoran
Subotica

Član broj: 177171
Poruke: 138
*.mbb.telenor.rs.



+7 Profil

icon Re: Peglica (FIAT 126p)30.05.2010. u 18:03 - pre 169 meseci
Mislio sam posto peglica trosi po gradu 8L ako bi se prebacila na elektro eto besplatne voznje.
yhythtj
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Peglica (FIAT 126p)

Strane: << < .. 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 615087 | Odgovora: 1694 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.