Naravno da je i ovo "demantovanje" smešno, i to iz tri razloga:
1) Ni taj 1,8TSI se više ne proizvodi jer ga je zamenila nova vezija sa 180 KS i samo 130g/km!
2) Emisiju od 160 g/km Subaru ima samo sa automatskim menjačem sa kojim ide još slabije nego sa manuelnim (zato i ima manju emisiju), a sa manuelnim ima preko 180 g/km.
Nebojsa, Subaru/Toyota 2.0 boxer sa automatskim ima 162, a sa manuelnim 160. Obrati paznju na specifikacije.
A sad, specijalitet:
Pocecu ovako.
Kia i Hyndai - morate jos mnooooooogo da ucite. Ova recenica govori sve.
Test voznja je trajala vise od pola sata i ukljucivala je gradsku voznju, voznju autoputem i malo otvorenog puta koji nije autoput. Isao sam preko najgorih neravnina koje poznajem, birao sam kolotrage i sve deonice za koje znam da mogu da pokazu nedostatak automobila. Auto je prosao sve apsolutno savrseno. Nijedan jedini zvuk na rupama (osim klasicnog zvuka prelaska guma ali jako jako priguseno), pripijen je za asfalt kao pijavica, savrsen cornering, ja sam stvarno iznenadjen kako se ovaj auto vozi. Nisam iskreno ocekivao toliki napredak u odnosu na stari Auris.
Poceo bih prvo od mana:
1. Preglednost unazad je boljka, kao i kod svih novih automobila. Za nijansu bolje nego kod Civica ali ne preterano, a coskovi pozadi slicno kao kod novog Ceeda.
2. Ruzan zadnji kraj. Da je ruzan - ruzan je, kako god ga gledali.
3. Isto tako malo fali bocne preglednosti unazad ali tu su odlicni spoljni retrovizori to nadoknadjuju - odlicni su i neverovatno pregledni.
4. Motor kao i svaki atmosferac u VI stepenu prenosa je odlican za drzanje vecih putnih brzina ali ubrzanje je ipak slabije. Ovo vazi samo za VI stepen prenosa. Kasnije cu se osvrnuti na ovaj sjajan motor.
5. Zadnja klupa u naslonu tvrdja, sedalni deo dobar i za moj ukus malo se vertikalnije sedi.
A sad pozitivne stvari:
1. Vozacka pozicija je FENOMENALNA. Savrseno. Nijedan auto koji sam vozio dosad nema takvu poziciju sedenja. Sedite ususkano, nisko, kao u bolidu sa odlicnom preglednoscu ispred. Retrovizori su spoljni kao kod bolida ta pozicija. Instrument tabla je vertikalna i brzinomer je u visini ociju a ne smeta nikako napred. Kao recimo u GT86. I sve je tu, na dohvat ruke.
2. Prednja sedista su odlicna. Ovaj model sedista je u paketu Style i Sport. Profilisana, veci sedalni deo nego ranije, ususkan osecaj, ni meka ni tvrda, i za krupnije osobe su odlicna. Savrseno drze vozaca, a ruka odlicno lezi na sredisnjoj konzoli/naslonu. Menjanje brzina i sama voznja iz ove pozicije donosi novu dimenziju voznje automobila. Imao sam osecaj kao da sam u nekom sportskom bolidu, izvan ovog sveta.
3. Apsolutno odsustvo buke. Nema nikakve buke. Motor se tek cuje na 6000 obrtaja i to reski, dampirani zvuk sportske note. Na ostalim obrtajima motor ne postoji. Oko 30% tisi od Honde Civic u svim uslovima voznje, otprilike. Spoljnih zvukova nema, nema suma tockova, rupe se cuju samo one najgore i to kao da su na 10m od vas, jako dampiran zvuk. Nema vibracija, pegla sve kao sportski kupe. Preko spojnica na autoputu samo grize (Ogi, citas li ovo) kao i preko sina, poprecnih rupa.
Ko zna onaj deo iza Airport Cityja kod skladista sa onim rupetinama - e pa nijedne vibracije niti zvuka preko tih rupa.
4. Rodjen za autoput. Tacka.
5. Motor je posebna prica. U svim stepenima prenosa prima gas trenutno. Osim u VI stepenu koji je podesen drugacije.
Dakle, mozete trecom da vozite 30 i da stisnete gas i auto polece odmah. Nema zadrske. Prva druga treca bez ikakve buke i zacas ste na 80kmh u gradu. 50kmh se vozi opusteno V stepenom prenosa. Kako sam vozio Merivu 1.4 Turbo, ovaj motor u Aurisu je bolji u svim parametrima, mnogo bolje ubrzanje uz duplo manje buke. Kada se vozite gradom nemate uopste osecaj rada motora. Samo obrtaljka skace bez zvuka ikakvog.
Motor je odlican. Izvukao je opusteno uzbrdicu veliku na B. Kosi zi prve do IV stepena gore na 100kmh. Fenomenalno.
Menjac savrsen. Brzine do 140 (nisam brze) ne oseca. Kao da ste u nekom ususkanom svemirskom brodu koji bessumno klizi. Ja sam stvarno zabezeknut, i veoma iznenadjen kako su trimovali auto.
Na 110kmh u VI je 2500 obrtaja na 90 nesto 2000 i sitno. Prosecna gradska potrosnja nakon novinarskih testova:
8.7lit!!!!!
Lezece policajce ne oseca. Samo tup tup malo. Nikakav osecaj u sedistu ne izaziva prelazak preko istih.
Zadnja klupa je u skladu sa klasom, ja ne volim te malo vertikalne pozicije ali prednje sediste je bilo za vozaca 190cm a ja sam seo sa svojih 180cm pozadi i imao mesta ispred kolena i dosta iznad glave. Auto je prostran.
Kvalitet upotrebljenih materijala je ODLICAN. Nebo i zemlja u odnosu na stari. Sve je mekano i gumirano, odlicno uklopjeno, ni traga one lose plastike na nekim mestima. Na vratima je tkanina, mekana, mekana (gumirana) plastika. Tvrdja plastika je samo centralni deo konzole i hromirani detalji table. Volan je fenomenalan! Koza - ni traga one bzvz koze sa prethodnika.
Odlican automobil, ovo nema veze s vezom sa prethodnom generacijom koja u odnosu na novi Auris deluje kao... ne znam Clio II u odnosu na Golfa VI recimo. Zadivljujuce.
Zbog poboljsanja materijala auto je i skuplji malo u startu. Morao je kompromis.
Slike:





(Sasa ima 190cm i pogledajte kako mesta ima napred)







