Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

AUTO GAS - iskustva sa CNG

elitemadzone.org :: AutoZone :: AUTO GAS - iskustva sa CNG

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 161717 | Odgovora: 269 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

delonen

Član broj: 293611
Poruke: 44
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG12.01.2012. u 10:52 - pre 119 meseci
@faki76 - sjajno što si se javio, upravo sam gledao neke automobile sa serijskim metanom ma mobile.de, i baš mi je zapao za oko jedan golf karavan. vidim da o svom golfu pišeš u prošlom vremenu. jesi ga prodao, i zašto? jesi li imao neke kvarove na gasnoj aparaturi, ako da - koje, i kako i gde si ih rešavao? koliko ti je to rošenje boce leti pravilo probleme? jel' bilo malo ili obimno, jel' kvasilo tapacirung u gepeku? šta sad voziš, jel' i dalje metan? pozdrav!
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4504



+3234 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG12.01.2012. u 13:06 - pre 119 meseci
Citat:
faki76: Inace sam gas je na niskoj temperaturi (oko -50 stepeni) tako da je boca vlazila prilikom upotrebe vozila leti, a sama boca je inace hladna kada se dodirne.


Samo da stavim primedbu na ovaj detalj iz fizike. Gas ne može da bude u dužem mirovanju na -50oC, već samo na temperaturi jednakoj temperaturi okoline. Ukoliko je gas hladan, onda je to verovatno samo tokom vožnje dok se gas troši, a ako je tako onda to znači da se isparivač kod vozila sa metanom ne nalazi u motoru (kao kod vozila s propanom/butanom) nego u samoj boci.
Tylko jedno w głowie mam
Koksu pięć gram
Odlecieć sam
W krainę zapomnienia
 
Odgovor na temu

edi maj
ing
sarajevo,bih

Član broj: 252809
Poruke: 285
109.175.63.*



+14 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG12.01.2012. u 16:54 - pre 119 meseci
Vozila na metan (CNG - komprimirani prirodni gas) nemaju isparivač jer gas nije u tečnom stanju već u gasovitom, samo što je komprimiran, već imaju regulator koji pritisak od 200-250 bar koliko vlada u boci snižava na pritisak koji je potreban za rad motora.
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG12.01.2012. u 18:52 - pre 119 meseci
Cena metana će pojesti isplativost vožnje.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4504



+3234 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG13.01.2012. u 04:20 - pre 119 meseci
Citat:
edi maj: Vozila na metan (CNG - komprimirani prirodni gas) nemaju isparivač jer gas nije u tečnom stanju već u gasovitom, samo što je komprimiran, već imaju regulator koji pritisak od 200-250 bar koliko vlada u boci snižava na pritisak koji je potreban za rad motora.


Ok. Pošto se boca hladi tokom rada, znači da je taj regulator u samoj boci.
Tylko jedno w głowie mam
Koksu pięć gram
Odlecieć sam
W krainę zapomnienia
 
Odgovor na temu

edi maj
ing
sarajevo,bih

Član broj: 252809
Poruke: 285
109.175.61.*



+14 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG13.01.2012. u 14:44 - pre 119 meseci
Citat:
Ok. Pošto se boca hladi tokom rada, znači da je taj regulator u samoj boci.


Nije. Regulator je motornom prostoru.
 
Odgovor na temu

delonen

Član broj: 293611
Poruke: 44
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG15.01.2012. u 18:20 - pre 118 meseci
@hsteppa: zašto misliš da će cena metana da pojede isplativost vožnje? pa to je ubedljivo najjeftinije dostupno gorivo (bar na regularnim pumpama). možda misliš na cenu ugradnje metan uređaja?

@edimaj, pisac: šta vi vozite (na metan/tng/ostalo)?

 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4504



+3234 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG16.01.2012. u 13:56 - pre 118 meseci
Citat:
edi maj: Nije. Regulator je motornom prostoru.


Možda neki regulator i postoji u motornom prostoru, međutim, ukoliko se boca hladi tokom rada to znači da je pritisak u cevima (koje iz boce izlaze) manji nego pritisak u samoj boci. To je stvar fizike i drugačije ne može biti. Prema tome, u boci je sigurno nešto što smanjuje pritisak u cevima (inače se boca ne bi hladila tokom rada).


Citat:
delonen:@edimaj, pisac: šta vi vozite (na metan/tng/ostalo)?


Ja rehoh u prvom svom postu u ovoj temi šta je najbezbednije za vožnju
Tylko jedno w głowie mam
Koksu pięć gram
Odlecieć sam
W krainę zapomnienia
 
Odgovor na temu

faki76
Beograd

Član broj: 297109
Poruke: 9
95.180.63.*



Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG16.01.2012. u 20:15 - pre 118 meseci
Eh, izvinite sto se ranije nisam javio, imam slike, sad cu postaviti. I jos malo o uredjaju. Sto se tice samog uredjaja, sastoji se od boce, ventila koji redukuje pritisak u tri faze, gasnog razvodnika sa koracnim motorom, cevi i filtera. Cevi su celicne hromirane do redukcionog ventila, a odatle gumene jer je tu pritisak 0,97 bara (po dokumentaciji). I jos jedna stvar koju sam primetio je da iako za benzin ima samo jednu brizgaljku (ajnspric), sam gasni sistem je u vise tacaka (multipoint).

@delonen - Nisam jos prodao Golf, ali ga prodajem jer mi se porodica povecala na 5 clanova pa mi treba veci auto ili miniven. Mada ubedjen sam da bolje vozilo necu naci (sto se tice cene odrzavanja-servisa i delova, a posebno potrosnje koja je zahvalna jer od septembra prosle godine svaki radni dan putujem po 200km i trosim mi oko 800 dinara na taj put). Sam auto ima standardne otkaze jer su nam putevi takvi. Menjao sam silent blokove 2 puta (oni su bili oko 350-400 dinara komad tada), sva cetiri amortizera (zadnji su kao kod Pasata, ali sam stavio Sachs od 10000 dinara komad), solje amortizera (900 dinara komad), pumpu za benzin (oko 5000 dinaraa), lamelu (2000 dinara) sam menjao pre neki dan (korpa je bila kao nova pa nije trebala), svecice na svakih 25000 km, visokonaponske kablove (jer se stvara zelena patina kad se vozi na gas - ovo sam primetio na oko 50000 km voznje) i to je to za ovih 70000 km koliko je auto kod mene. Mana su mu i bravice na vratima (standardna boljka VW koncerna koliko sam citao). Lopovi su mi unistili deo bravice na vozacevim vratima i plastiku oko volana, srecom nisu uspeli da ga ukradu, ali i po tome je VW poznat - u vrhu kad se radi o kradji. Zamenio sam par sijalica i ostalo je otislo na ulje, filtere i gorivo. Takodje na 195000 km sam zamenio spaner, PK kais, remen ventilatora i zupcasti te je motor miran do nekih 250000km. Sto se tice ovog motora, jedan je od najboljih benzinaca 90-tih, bez problema je prelazio 400000km, ali to zavisi koliko ga vlasnik pazi. Obrtni moment motora od 145 Nm postize na 2500 o/min a u 5.brzini je to oko 90 km/h. Ja ga vozim tako jer onda malo trosi a ne cuje se. Ako vec budes kupovao Golfa 3 benzinca uzmi 1.8. Motor 1.6 je isto dobar (mada tromiji u karavanu koji je tezi), dok je 1.4 slab, a 2.0 trosi vise, a karakteristike su mu kao kod 1.8. O registraciji da ti ne pricam.

Od otkaza na gasnoj instalaciji imao sam samo zapusenje filtera jer nije menjan od 2002.godine kad je uvezen u Srbiju. To sam resio zamenom za 25 eura. Toliko me kostao servis ovog uredjaja za ove 4 godine koliko ga ja imam. Inace saznao sam i cene ostalih delova - razvodnik gasa sa koracnim motorom je 135 eura, a redukcioni ventil 630 eura!. To ti je ujedno najskuplji deo pored boce, zato je ugradnja toliko skupa, ali taj ventil nikada i ne otkazuje. Moze se cak i reparirati pa kosta manje, mada moj Golf se vozi vec 15 godina bez problema sa instalacijom. U sustini nema neke filozofije jer gas ide iz rezervoara do ventila gde se spusta na manji pritisak i ulazi u motor. Vozilo se samo startuje na benzin i prebacuje na gas posle 3 sekunde ako je prekidac u G polozaju i vozi se, ne moras cekati da se zagreje, cak i ako je temperatura ispod nule. Nikakav isparivac nema u sistemu kao kod LPG pa da cekas da se motor zagreje, pa moras podesavati isparivac da bi motor pravilno radio, paziti da ga vozis malo na benzin pa na gas,.... Jedina prednost LPG koliko vidim je dostupnost, ima ga skoro svaka pumpa. Sem toga atest uredjaja na CNG vazi samo 3 godine, a za LPG valjda jos 10, ako nisu smanjili na 5.

Inace koliko sam gledao Astra G i Zafira na CNG imaju 4 boce (19 kg gasa) ispod vozila sto je bolje resenje jer ima gepek za stvari, ali joj je rezervoar za gorivo 14 litara zbog toga (dovoljno za 150 km do neke pumpe za CNG). To je za Evropu prihvatljivo, kod nas jos ne, ali stvari idu nabolje. Za Multiplu nisam siguran, mada mi se ne svidja sto ima manji prtljaznik nego moj sa bocom. Inace sam cuo da je veoma pregledan i upravljiv auto.
Kod mene je boca zauzela pola gepeka, ali je rezervoar za benzin standardan od 60 litara. Sa gasom i benzinom lako sam prelazio i preko 1000km bez zaustavljanja. A sto se prtljaga tice stavio sam torbu sa stvarima na slici da mozes proceniti koliki je gepek. Dok nas je bilo cetvoro sasvim dosta. Posto zivim u Beogradu lako mi je bilo da napunim rezervoar i odem bilo gde u Srbiju vozeci ga samo na gas. Od pumpi sam bio u Cacku (tamo je gas malo skuplji nego u BG, ali je pritisak veci pa prelazis vise kilometara), u Krusevcu i Pancevu (slicno kao u BG). Neki govore da ima i u Nisu, ali nisam bio tamo. Znam samo da je u Novom Sadu otvorena, ali zasad samo za autobuse, ceka se da grad da saglasnost i za putnicka vozila. I za tu na Orlovaci cujem da treba da otvore krajem februara. U planu su jos Kraljevo i Zrenjanin, mada zasad samo na papiru.

Ako te zanima mozemo se cuti pa da se provozas sa mnom, cisto da steknes uvid u ponasanje vozila pre nego sto kupis neki auto na metan :). Usput dacu ti i neke smernice na sta da obratis paznju prilikom kupovine. Evo i slike slede.


[Ovu poruku je menjao faki76 dana 16.01.2012. u 21:37 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao faki76 dana 16.01.2012. u 22:54 GMT+1]















Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

faki76
Beograd

Član broj: 297109
Poruke: 9
95.180.63.*



Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG16.01.2012. u 20:40 - pre 118 meseci
Ne hladi se boca nego je sam gas na nizoj temperaturi da bi se povecala kolicina koja staje u rezervoar.
 
Odgovor na temu

faki76
Beograd

Član broj: 297109
Poruke: 9
95.180.63.*



Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG16.01.2012. u 21:29 - pre 118 meseci
Sto se rosenja boce tice, nije toliko da kvasi tapacirung ili curi, nego se samo primeti, a uglavnom se desava prilikom malo duze voznje vozila i ne tokom stajanja vozila na suncu.
Sto se tice pitanja da li bih opet uzeo vozilo na metan, s obzirom na moje iskustvo sa ovim vozilom, odgovor je potvrdan. Bezbedniji je od LPG i jeftiniji za voznju. Nema trenutno mnogo pumpi, ali ih ima toliko da nikada nisam morao voziti na benzin po Srbiji. Problem sam imao kad sam isao za Crnu Goru letos, jer je Cacak zadnja stanica za punjenje metana, a u Crnoj Gori ga nije bilo. No bez obzira s punim rezervoarom (manje od 1100 dinara) i s porodicom i prtljagom u vozilu sam od Cacka dosao skoro do Budve, a dalje na benzin sve do povratka. U Grckoj nije bilo stanica takodje, kao i bivsih suseda (ima interna u Sarajevu i Zagrebu, ali samo za autobuse). U Bugarskoj i Rumuniji ih ima u vecem broju (verovatno jer ih gasom snabdeva Rusija), u Madjarskoj par komada. Ja sam sipao u Segedinu, a u Budimpesti je otvorena jedna krajem novembra prosle godine u okviru MOL pumpe. Spisak stanica ima na http://cng-stations.bplaced.net/Europa.en.htm.
Jedini uslov kada bih uzimao vozilo moralo bi imati fabricki ugradjen uredjaj sa dokumentacijom, jer sam nabrojao sve moguce probleme kod vozila kod kojih se naknadno ugradjuje a vezano za samu konstrukciju motora. Ovde je spisak vozila na kojima se fabricki ugradjivao CNG - http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_natural_gas_vehicles.
 
Odgovor na temu

faki76
Beograd

Član broj: 297109
Poruke: 9
95.180.63.*



Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG16.01.2012. u 23:02 - pre 118 meseci
Sad malo da pricamo o bezbednosti i sigurnosti (tekst sam preuzeo iz strucnih knjiga)

Bez obzira na mnoge prednosti autogasa u odnosu na klasicna goriva, postoje mnoge neopravdane predrasude o i verovanja da su LPG i CNG opasna goriva. Ono sto je tacno je da su manipulacija i distribucija kao i uskladistenje rizicniji i zahtevaju odredjene tehnicke mere kojih se mora striktno pridrzavati u odnosu na benzin i dizel gorivo. Striktnom primenom mera bezbednosti u potpunosti se otklanja rizik. Rezervoari se prave po strogo specificiranim zahtevima u skladu sa evropskom regulativom, a postoje u sklopu sistema i sigurnosni ventili koji efikasno upravljaju prevazilazenjem mogucih rizika.

CNG i LPG su bezbojni, veoma zapaljivi i eksplozivni i nisu otrovni (u vecim kolicinama LPG ima narkoticno dejstvo). LPG ima karakteristican miris dok je CNG bez mirisa. Granice zapaljivosti za LPG su 2 ÷ 9 vol% (za smešu propan-butan 35:65). (Za propan - 2,1 ÷ 9,5, a za butan - 1,9 ÷ 8,5.) To znači, da ako u prostoriji ili određenom prostoru ima manje od 2% ili više od 9% smeše propana i butana neće doći do eksplozije čak i ako postoji izvor paljenja (zbog viška, odnosno manjka kiseonika). Za CNG granica zapaljivosti je od 5 ÷ 15 %.
U slucaju curenja, CNG koji je laksi od vazduha, razlaze se u atmosferi, dok se LPG koji je 2x tezi od vazduha, zadrzava se na mestu curenja i istiskuje kiseonik. Iz tog razloga, zabranjeno je parkiranje vozila sa LPG sistemom u podzemnim garažama, a u nadzemnim su za potrebno provetravanje dovoljna dva otvora iznad poda garaže koja obezbeđuju prirodnu cirkulacije vazduha.

Prakticno je nemoguce postici tu koncentraciju LPG i CNG na otvorenom prostoru gde se automobil krece kada je eksplozija gasa moguca. U slucaju sudara rezervoar je dovoljno siguran da pretrpi posledice udara-sudara i ostane neostecen za razliku od plasticnih i limenih rezervoara za benzin i dizel. Ako se osteti instalacija za benzin/dizel, ovo veoma isparljivo i zapaljivo gorivo nesmetano istice i kao tecnost se prikuplja na mestu curenja dovodeci u opasnost putnike. Za razliku od njih, ugradjeni ventili sigurnosti sprecice isticanje LPG i CNG iz instalacije u slucaju ostecenja.

Eksplozivna smesa autogasa i vazduha moze se stvoriti u malim zatvorenim prostorima posebno ako su neprovetreni. Ova opasnost se uspešno otklanja otvorima za prirodnu ventilaciju i ostalim merama koje su predvidjene.

Oktanski broj LPG se kreće u rasponu 90 ÷ 110, a CNG 120 ÷ 130. Temperatura paljenja metana iznosi 650 stepeni Celzijusa, dok za propan-butan iznosi 510-530.

 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4504



+3234 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG16.01.2012. u 23:08 - pre 118 meseci
Citat:
faki76: Ne hladi se boca nego je sam gas na nizoj temperaturi da bi se povecala kolicina koja staje u rezervoar.


Verovao ili ne, to je nemoguće. Sve što je u boci koja miruje duže vreme, biće na istoj temperaturi kao temperatura okoline.
Tylko jedno w głowie mam
Koksu pięć gram
Odlecieć sam
W krainę zapomnienia
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG16.01.2012. u 23:24 - pre 118 meseci
Za fotografije sam zamolio jer mi nije bilo jasno otkud fabricki plin u Golfu 3.

Sad vidim da nije fabricki.

Prvi zvanicni modeli u BiFuel varijanti kojima se VAG pohvalio nastaju pocetkom dvehiljaditih u Golfu mk4 BiFuel, ali i tu su u pitanju samo nekoliko ekperimentalnih serija.

Zbog toga mi je bila cudna prica oko atesta i oko slanja boce na merenje.


Sada je jasnije.

P.S. "MEGA OPTIK" je oznaka za opremu kod Golfa Mk3, a ne za vozila opremljena plinom. Nesto slicno kao "Special", "Pacific", ili "Atlantic" kod Golfa 4.
 
Odgovor na temu

faki76
Beograd

Član broj: 297109
Poruke: 9
95.180.63.*



Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG17.01.2012. u 12:31 - pre 118 meseci
@zarsilic - pogledaj malo bolje sliku 107, tu ti je objasnjeno (ovaj sistem ugradjivan je samo u motore oznaka ADZ i AAM). Ako mislis da postoji fabricki VW uredjaj za gas, onda si u pravu, jer nijedan proizvodjac automobila ne proizvodi svoje sisteme u vozilima vec uzima postojece. VW je za ovaj model uzeo sistem NECAM sa AEG elektronikom. Moguce da je eksperimentalni model, s tim se slazem, posebno sto imam neki utisak da su svi automobili bele boje ili eksperimentalni ili kontrolni primerci. Zanima me gde si video MEGA OPTIK kod mene, jer na dokumentu lepo pise "Erdgasanlage System MEGA"?

"Zbog toga mi je bila cudna prica oko atesta i oko slanja boce na merenje."

Koliko sam shvatio mislis da ako je sistem fabricki ugradjen da se ne treba atestirati? Nazalost to bi bilo odlicno da je tako, ali svi auto sistemi na gas su regulisani zakonom i postoje pravne regulative kad se moraju atestirati i kojim postupkom. Koliko sam video, u Nemackoj su to radili svake druge godine jer mi je ostao papir od vlasnika iz Nemacke iako sam mu ja cetvrti vlasnik. Imao sam prilike da sretnem i vlasnika Golfa 4 BiFuel na pumpi pa sam kroz razgovor sa njim saznao da su kod njega ugradjene kompozitne boce (koje su lakse) ali i da ima problem sa atestiranjem iste u Srbiji tako da ga vozi bez atesta. Inace taksista.

[Ovu poruku je menjao faki76 dana 17.01.2012. u 13:48 GMT+1]
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 15790



+2839 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG17.01.2012. u 12:54 - pre 118 meseci
@faki76

Mislis da je VW ugradjivao poklopac za bocu sa stafnama?
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

faki76
Beograd

Član broj: 297109
Poruke: 9
95.180.63.*



Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG17.01.2012. u 13:07 - pre 118 meseci
Na boci ne postoji poklopac! Ako mislis na poklopac koji stoji ispod levog zmigvca prikazan je u dokumentaciji Golfa koju posedujem, te ne sumnjam da su ga tu stavili s namenom.
 
Odgovor na temu

faki76
Beograd

Član broj: 297109
Poruke: 9
95.180.63.*



Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG17.01.2012. u 13:11 - pre 118 meseci
U pravu si! I sam si odgovorio na ovo pitanje. Boca se rosi samo u toku voznje leti, to jest kad se prazni i opada joj pritisak u rezervoaru u toku voznje. Inace pritisak u boci je otprilike 215 bara kad je pun.

"Možda neki regulator i postoji u motornom prostoru, međutim, ukoliko se boca hladi tokom rada to znači da je pritisak u cevima (koje iz boce izlaze) manji nego pritisak u samoj boci."
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG17.01.2012. u 15:53 - pre 118 meseci
Zar mislis da ova 2 proizvoda izlaze iz iste fabrike?





i






Ali, nebitno. U svakom slucaju zanimljiva je ova tema vezana za CNG.

Licno mislim da je CNG perspektivniji pogonski izvor energije od elektricnih hibrida.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 15790



+2839 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG17.01.2012. u 17:35 - pre 118 meseci
Citat:
zarsilic

Licno mislim da je CNG perspektivniji pogonski izvor energije od elektricnih hibrida.

Slazem se, ali verovatno proizvodjaci vide buducnost u el. energiji dok ce motori sa unutrasnjim sagorevanjem kad tad morati da nestanu.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: AUTO GAS - iskustva sa CNG

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 161717 | Odgovora: 269 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.