Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

AUTO GAS - iskustva sa CNG

elitemadzone.org :: AutoZone :: AUTO GAS - iskustva sa CNG

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 161752 | Odgovora: 269 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG17.01.2012. u 17:42 - pre 118 meseci
Proizvodjaci mozda vide, ali distributeri energije sigurno ne.
Radius kretanja elektromobila je veoma mali i bez perspektive i resenja da ce se u blizoj buducnosti pronaci nesto opste prihvatljivo.

Za pogon na CNG, prakticno sve vec postoji.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 15791



+2839 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG17.01.2012. u 17:51 - pre 118 meseci
Citat:
zarsilic
Za pogon na CNG, prakticno sve vec postoji.

Postoji, ali postoji i jedan mali problem, a to je da mu pored pogona na LPG, CNG treba i nesto da zagreje (webasto?) celu skalameriju, ali opet oni ne rade na razvijanju toga vec na razvijanju el. pogona.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG17.01.2012. u 22:29 - pre 118 meseci
Rekao bih da se paralelno radi na razvijanju nekoliko verzija motora na alternativni pogon.

To sto su pojedini proizvodjaci istrcali pred rudu, ne znaci prakticno nista. Skoro sam siguran da u relativno bliskoj buducnosti od struje nece biti nista. Daleko vise sansi ima CNG.


P.S. A ko ce grejati putnike u kabini za vreme duge i hladne zime u elektromobilu? Webasto?



[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 17.01.2012. u 23:39 GMT+1]
 
Odgovor na temu

munjaslav
Vladan Slavković
Kragujevac

Član broj: 135043
Poruke: 13
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG24.01.2012. u 21:59 - pre 118 meseci
Pozdrav !!!

Pre 10-tak dana kupio sam namenski Zafiru 2004 god. sa fabricki ugradjenim CNG-om pa bih hteo da da svoje odusevljenje podelim sa Vama.

Pre Zafire vozio sam Lagunu karavan 1.9 dci 2003 god i godisnje sam prelazio oko 20 000 km. Izracunao sam da sam vozio na CNG ustedeo bih oko 3 500 hiljade evra.

Zivim u Kragujevcu i na nagovor druga (koji je inace direktor u Vulovic transportu) odlucio sam se na ovu kupovinu iz razloga sto Vulovic od 1.02.2012 pusta pumpu na CNG u Kragujevcu.

Vulovic transport inace proizvodi autobuse koji iskljucivo koriste kao pogon CNG i instalirali su pumpu koji autobus puni za 10 minuta tj. motor koji pokrece kompresor je 250 kilovata .

Zafira je carinjena na metan ali je ja nisam upisao u saobracajnu iz razloga sto u nasoj zemlji jos nema pravne regulative koja uredjuje ovu oblast. Atest za boce se radi u Kraljevu u Messeru i postupak je isti

kao kod boca za ronjenje ( Boce se pune vodom i ispituju se na radni pritisak od 320 bara )Iz pouzdanih izvora dobio sam obavestenje da saobreacajna milicija ima naredjenje da ne pise prijave zbog atesta na plin ( LPG I CNG )

U Zafiru staje 21 kg CNG i 14 litara BMB. Trenutno punim u Cacku i navodno zbog pritiska u mrezi ne staje mi vise od 17.5 kg sa kojim prelazim nesto manje od 300 km mesovite voznje. Cuo sam da ce se otvoriti jos pumpa na Orlovaci u Gornjrm Milanovcu i

Mladenovcu. Znam da u Novom Sadu ima dve ogromne pumpe ( kao sto je u Vulovicu ) i sluze samo za vozila GSP-a kao i pumpa u rafineriji koja sluzi za Bajatoviceve cinovnike. Inace na zapadu drzava subvencionira pumpe na CNG tako da mozete videti

njihovu rasprostranjenost sa cenama CNG.-a http://www.cngprices.com/index...at=44.802416&lng=20.465601

Za razliku od lagune koja i nije bila neki potrosac sad se vozim za mnogo manje novca i ne brine me rat u Iranu !!


P.S. U Cacku je kg CNG-a 88 din, u Beogradu i Krusevcu 85 i Kragujevcu ce biti 85 din.



[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 25.01.2012. u 00:29 GMT+1]
vs
 
Odgovor na temu

delonen

Član broj: 293611
Poruke: 44
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG25.01.2012. u 00:05 - pre 118 meseci
@faki: lave, svaka čast na detaljnom postu! baš lepo i detaljno preneto iskustvo iz prve ruke.

@bakara,zarsilic-cng vs elektro: iskreno, iskreno se radujem budućnosti u kojoj su kola na struju - ekonomičnosti, praktičnosti, ekologiji, a pre svega - tišini :). ok, dobra većina voli urlikanje motora, ja lično nikako ne - zamišljam 100 na sat u kabrioletu, i sve što čujem je vetar u ušima. divota :) da ne skrećem sa teme - pored električnih snova, verujem da je cng-u budućnost svetla. sus-motori neće lako u istoriju, previše je novca još u igri.

@munjaslav: čestitam na kupovini :). možeš li da navedeš koliko te koštala Zafira i gde si je kupio? koji motor ima? i, ako može neka fotka, gepek, motor..kao što je faki poslao. kažeš da nisi upisao u saobraćajnu gasni uredjaj. kako si to uspeo, jel to legalno? kako si prošao tehnički? zašto nisi upisao, jel da ne moraš da atestiraš boce? pa to treba zbog sopstvenog mira, a ne zbog zakona, zar ne? inače pumpa na orlovači je u fazi gradnje "stavljeno pod krov", ima čak i onaj stub gde će stajati cene goriva, koji trenutno pokazuje vreme i temperaturu :). kad pominješ metanske buseve (u NSadu), čuo sam od šofera GSB-a da svi busevi iz garaže "Karaburma" treba da budu prebačeni na metan, ili kupljeni novi, nije ni bitno - poenta da će GSB da pravi tamo CNG pumpu za svoje potrebe. ko zna, možda se pored otvori i za gradjanstvo.

pozdrav!




 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4504



+3234 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG25.01.2012. u 00:49 - pre 118 meseci
Citat:
munjaslav:Iz pouzdanih izvora dobio sam obavestenje da saobreacajna milicija ima naredjenje da ne pise prijave zbog atesta na plin ( LPG I CNG )


I šta sad reći na ovo? Da se radujemo ili da se brinemo?

Ja sam danas iz prodavnice došao do kola na otvorenom parkingu, i osetio jak miris plina. A ja vozim dizel. Pa sad vi vidite šta se sve vozi po gradu.
Tylko jedno w głowie mam
Koksu pięć gram
Odlecieć sam
W krainę zapomnienia
 
Odgovor na temu

munjaslav
Vladan Slavković
Kragujevac

Član broj: 135043
Poruke: 13
*.telekom.yu.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG25.01.2012. u 14:47 - pre 118 meseci
Citat:
@munjaslav: čestitam na kupovini :). možeš li da navedeš koliko te koštala Zafira i gde si je kupio? koji motor ima? i, ako može neka fotka, gepek, motor..kao što je faki poslao. kažeš da nisi upisao u saobraćajnu gasni uredjaj. kako si to uspeo, jel to legalno? kako si prošao tehnički? zašto nisi upisao, jel da ne moraš da atestiraš boce? pa to treba zbog sopstvenog mira, a ne zbog zakona, zar ne? inače pumpa na orlovači je u fazi gradnje "stavljeno pod krov", ima čak i onaj stub gde će stajati cene goriva, koji trenutno pokazuje vreme i temperaturu :). kad pominješ metanske buseve (u NSadu), čuo sam od šofera GSB-a da svi busevi iz garaže "Karaburma" treba da budu prebačeni na metan, ili kupljeni novi, nije ni bitno - poenta da će GSB da pravi tamo CNG pumpu za svoje potrebe. ko zna, možda se pored otvori i za gradjanstvo.

pozdrav!


Zafira me sa pređenih 154 000 koštala 4 250 evra kupio sam je na netu polovniautomobili na auto placu. Nisam je prijavio za metan jer kompletna regulativa ne postoji u zemlji Srbiji ( jedan tehnički kaže treba atest drugi ne treba ljudi od toga žive a ne znaju proceduru jer država nije uredila tu oblast.) Hteo sam da izbegnem muku da mi vrate papire zbog neke gluposti i da mi auto stoji i pri tom još da me duplo košta zbog propisa koji ne postoje i svako radi po svom. Atest ću definitivno uraditi zbog sebe . Boce za metan podležu inspekciji parnih kotlova jer je metan kompresovan na 220-240 bara. Inače sam ronioc i poznajem komletnu proceduru ispitivanja boca koja se u našoj državi radi samo u Kraljevu ( drugi mogu da daju atest ali Messer u Kraljevu vrši ispitivanje ) Za slikama nema potrebe jer je CNG fabrički ugrađen i nalazi se ispod auta predpostavljam da je auto ojačan zbog tereta dodatnog i mislim da ima 4 boce .

Citat:
pisac: I šta sad reći na ovo? Da se radujemo ili da se brinemo?

Ja sam danas iz prodavnice došao do kola na otvorenom parkingu, i osetio jak miris plina. A ja vozim dizel. Pa sad vi vidite šta se sve vozi po gradu.


Metan nema miris , a ovo je dato samo kao obaveštenje !!!

[Ovu poruku je menjao zarsilic dana 25.01.2012. u 18:09 GMT+1]
vs
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4504



+3234 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG25.01.2012. u 16:22 - pre 118 meseci
Citat:
munjaslav: Metan nema miris , a ovo je dato samo kao obaveštenje !!!


Obaveštenje je primljeno k znanju, a moj komentar je takođe samo komentar na državu u kojoj živim(o).

Ni metan ni propan-butan nemaju miris, ali im se dodaje etil-merkaptan ili dimetil-sulfid da bi ljudi mogli da ih namirišu i pobegnu na vreme . Ukoliko ne osećaš miris gasa onda treba uhapsiti distributera jer radi štednje ne dodaje miris, a ta štednja nekog može da košta života.

Tylko jedno w głowie mam
Koksu pięć gram
Odlecieć sam
W krainę zapomnienia
 
Odgovor na temu

faki76
Beograd

Član broj: 297109
Poruke: 9
95.180.45.*



Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG04.02.2012. u 21:58 - pre 118 meseci
Evo jos jedan podatak vezan za vozila na metan. Svecice, kablovi, razvodna ruka i razvodna kapa traju krace!
 
Odgovor na temu

sretkons
sreta todorovic
ne zaposlen
novi sad srbija

Član broj: 299081
Poruke: 1
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG11.02.2012. u 21:49 - pre 118 meseci
prava stvar,put do frankfurkta i nazad za samo 120eur.a i adapter nije potreban ni u madjarskoj ni austriji a pogotovo ne u nemackoj a pumpi ima gde ti je volja ako izuzmemo srbiju i madjarsku.u piranju ja xsara karavan.samo vise pumpi da ima u zemlji srbiji!
 
Odgovor na temu

delonen

Član broj: 293611
Poruke: 44
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG13.02.2012. u 12:16 - pre 118 meseci
@faki: molim te pojasni zašto svi ti delovi traju kraće? znam da se kola sa fabričkim plinom drugačije setuju od onih gde je naknadno plin ugradjen, pa su recimo ventili i glava trajniji ("znam" znači da negde pročitah :), ali za kablove i to...

@sretkons: kakve su cene metana u tim zemljama? možeš li i da navedeš koliko si platio auto, gde i kad si ga kupio, šta ti se do sada kvarilo, koliko te košta održavanje.. može i nekla fotka ako te ne mrzi.

pozdrav svima!
 
Odgovor na temu

AleXandarZ
Alexandar Zivkovic
Student
Knjazevac

Član broj: 176984
Poruke: 20
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG22.02.2012. u 22:21 - pre 117 meseci
Da li moze da se ugradi negde ovaj komplet za cng u nisu ili okolini.
 
Odgovor na temu

KrkaCiC

Član broj: 71173
Poruke: 2184
94.228.237.*



+784 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG23.02.2012. u 02:57 - pre 117 meseci
@AleXandarZ
Ako zivis u Knjazevcu nista ti ne znaci,mislim da je najjuznija metanska stanica u Krusevcu. U Nisu nema,tako da ti nece mnogo znaciti cng uredjaj. Jedino ako ne zivis u KNJ?
Pozdrav
 
Odgovor na temu

midophaser

Član broj: 300158
Poruke: 7
*.rotografika.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG01.03.2012. u 13:21 - pre 117 meseci
pozdrav svima,
konačno da sam negde našao malo svežiju komunikaciju o cng...
vozim zafiru 1.6 cng 2005. vidim da je pitanje atesta i dalje nedoumica, praktično ispada da je od grada do grada različito. uglavnom vlada nepoznavanje cng-a, pa umesto da ljudi lepo kažu, ne znam, oni pametuju i zbunjuju ljude. atest nije neophodan da bi se registrovao auto, ali ga policija ima pravo (ili obavezu) tražiti. boce se atestiraju svake tri godine. a zvanični "rok upotrebe" je 20 godina. boce se skidaju, i nose u messer, pa ams radi atest uredjaja nakon što se boce namontiraju nazad.
ja za svoj auto nemam zamerku, osim što mu je rezervoar za benzin 14 litara. imam problem sa diznama za metan, jednu sam zamenio jer nije radila, to je koštalo 150 e.
ne pitajte za potrošnju metana, jer sam zbog te dizne koja je malo radila malo nije, više vozio na benzin nego metan.
na otvorenom benzina troši, uz male obrtaje ispod 7 litara. autoput, 140 kmh - 12 litara, 120 kmh - 10 litara, 100 kmh - 8 litara benzina. u gradu, mnogo troši, težak je 1.600kg. nekad 10, nekad 12. zavisi na kojoj pumpi sipam. zapravo, ne pratim potrošnju...

da li možete napisati pouzdane servise koje znate da imaju dijagnostički program?

moj automehaničar kaže da je to najveći problem, da niko nema program (u subotici i široj okolini), i što je najgore, skoro niko od gas majstora neće da radi cng aute. dok mi nije našao novu gas diznu, okrenuo je 15 brojeva telefona, i niko nema pojma. samo jedan gas majstor radi cng aute, gde sam radio atest, ali mi on nije znao rešiti taj problem sa diznom. sreća automehaničar je ok lik, pa se potrudio.

molim da na sajtu http://www.cngprices.com/ prijavite otvaranje novih pumpi, kako bi "ceo svet" znao gde su pumpe.

ja točim u segedinu, 18-19 kg, za 3-4 min, za nekih 0.75 e (220 ft)

pozdrav
 
Odgovor na temu

delonen

Član broj: 293611
Poruke: 44
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG01.03.2012. u 16:01 - pre 117 meseci
@midophaser

postoji razlog što ti je rezervoar za benzin baš 14 litara (što navodiš kao zamerku) i, koliko sam uspeo da razumem čitajući neke talijanske sajtove posvećene cng-u, taj razlog je sledeći: da bi se vozilo tehnički tretiralo kao "na cng" a ne "bi-fuel" (tj. sa alternativnim gas/benzin pogonom), zapremina benzinskog rezervoara treba da je manja od 15 litara. suština je u novcu, odnosno visini godišnjih dažbina - "čist" cng auto se registruje za manje para, bar u Italiji. ideja je da tih 14 litara benzina služe za startovanje motora i kao rezerva do prve cng pumpe. dalje, takav auto ima motor koji je fabrički posebno setovan (ventili i štatijaznam) za sagorevanje cng-a, (veća oktanska vrednost od benzina); zato kada ga voziš na benzin, on i više troši nego što bi se očekivalo.

malo sam se raspisao da bih stigao do poente, a to je termin "fabrički", iz prethodne rečenice. jesi li razmišljao da oteraš auto u regularni Opelov servis negde u tvom kraju? ovo na konto traženja dizne i dijagnostike. servisi u franšizi imaju mogućnost (i obavezu) nabavke delova. ako je do para, na cng-u godišnje bi trebalo da uštediš dovoljno da možeš da održavaš auto u ovlaštenom servisu. predpostavljam da živiš na severu Vojvodine kada ti se isplati da tankuješ u Szegedu.trebalo bi da postoje opelovi servisi u somboru, subotici i kikindi, i južnije u NS i zrenjaninu.

ako ti nije teško i nije tajna, navedi gde si i za koliko para kupio zafiru.

Pozdrav!

 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG01.03.2012. u 16:23 - pre 117 meseci
Smo da popravim, jeste i nesto veca oktanska vrednost, ali je ona nebitna za energiju. Metan razvija vecu toplotu od benzina i to je problem za motor.
Prosta, relativna otpornost na samodetonaciju(oktanski broj) ne znaci "jacinu" goriva

Poz
 
Odgovor na temu

midophaser

Član broj: 300158
Poruke: 7
*.rotografika.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG02.03.2012. u 12:49 - pre 117 meseci
naravno da mi nije teško!

zamerka za rezervoar nije klasična zamerka, ne bih to ni uzeo u obzir da pumpi ima na svakih 50 km, ovako, dosta se vozim na benzin. ja sam svakako tražio zafiru benzin 1.6, a o cng modelu nisam imao pojma, kontao sam da je to bi fuel vozilo. da ću voziti na benzin, a metan kad sipam, sipam. prvo sam kupio auto, posle sam shvatio da je tom autu primarno gorivo metan, a da je benzin rezerva. ali ne smeta mi, i nije mi žao. prilagodjavam se okolnostima, i to je to. ovaj auto ima da vozim još jedno 10 godina.

auto sam uzeo preko oglasa, u bečeju. uvežen je iz italije, od prvog vlasnika. 2005 godište, prešao 82.000 km, plaćen 5.600 e, + 25.000 registracije, + 24.000 za atest (sve komplet), znači 6.100 na putu. u saobraćajnu mi je upisan metan. auto je izuzetno očuvan, bez ogrebotine, tako da je realno da je od prvog vlasnika, i kilometraža nije previše vraćana. na JCI je stajalo 175.000. ako je prešao 300-400.000 kao što "svi kažu za cng aute" nema logike da su kod carinjenja smanjivali kilometražu. da su je dizali, to ima logike, jer sam to i ja radio kod svog prvog auta. izgled mu je ekstra, ona opelova srednje tamno siva metalik, sa lajsnama u boji, i hromiranom maskom, alu fene 16". automatska klima. čim sam ga video u oglasima, znao sam da ću da kupiti.

što se opelovog servisa tiče, malo sam skeptičan. možda nisam u pravu. vozio sam astru 8 godina, nikad nisam bio kod njih, prijatelj je imao sa njima loše iskustvo. a ja imam jako loše iskustvo sa ovlaštenim renoovim servisom u subotici. ali o tome radije ne bih.

pozdrav
 
Odgovor na temu

munjaslav
Vladan Slavković
Kragujevac

Član broj: 135043
Poruke: 13
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG08.03.2012. u 20:34 - pre 117 meseci
Danas je uspesno izvrseno probno punjenje CNG u firmi Vulovic Transport u Kragujevcu. Za mesec dana se ocekuje dobijanje upotrebne dozvole i otvaranje stanice.

Kragujevac se nalazi na listi CNG stanica !!

Ziveli !!
vs
 
Odgovor na temu

delonen

Član broj: 293611
Poruke: 44
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG09.03.2012. u 19:01 - pre 117 meseci
Kragujevčani, nek' vam je sa srećom jeftina vožnja.
Još da Zastava izbaci CNG Puntaća, pa da se 'vatamo u kolo :)
Pozdrav svima
 
Odgovor na temu

midophaser

Član broj: 300158
Poruke: 7
*.rotografika.rs.



+1 Profil

icon Re: AUTO GAS - iskustva sa CNG16.03.2012. u 12:36 - pre 116 meseci
da javim da sam zamenio svećice i bombinu i auto piči ko lud. odgovorno tvrdim da (moja) zafira neuporedivo bolje ide na metan nego na benzin.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: AUTO GAS - iskustva sa CNG

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 161752 | Odgovora: 269 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.