Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Auto na gas - nesrece

elitemadzone.org :: AutoZone :: Auto na gas - nesrece

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 116436 | Odgovora: 173 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Andrej




Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece28.12.2004. u 07:43 - pre 235 meseci
Oce li poskupeti auto-gas zbog ove krize?
 
Odgovor na temu

lancia
Srbija - Beograd

Član broj: 31068
Poruke: 1320
*.vdial.verat.net.

Sajt: www.skystar2info.com


Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece28.12.2004. u 15:35 - pre 235 meseci
u bg-u je 35 kinti................a da li ce ici gore..........verovatno ako odu i ostali derivati i ako se ne mogu porediti jer svi znamo sta je plin





 
Odgovor na temu

gemian
Mladen Marekic
Agostina Neta

Član broj: 36770
Poruke: 3
*.beotel.net.



Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece03.01.2005. u 05:19 - pre 235 meseci
Ja vozim Hondu Sivik na gas od avgusta meseca i mislim da sam veoma zadovoljan.U avgustu sam bio u CG i malo sam se brinuo sta ce biti kada se temp u kolima popne do 50 sto je uobicajeno leti.Posle par opipavanja boce koja je ostala hladna potpuno sam se opustio.Hondu sam uspeo da nateram do 175km/h i dalje nisam smeo iz bezbednosnih razloga a mogla je jos.Vrlo cesto je vozim oko 160 posto radim na aerodromu i imam 14 km do posla auto putem.A, da, Honda je trosila letos oko 8 i manje a sada oko 10 jer je zima a ja je samo upalim na benzin i to traje 20 sekundi i prebacujem j odmah na plin.Ne rekoh da je honda injection sto me je na pocetku malo zabrinjavali da li ce to majstori odraditi kako treba.Odradjeno je korektno ali aljkavo sto sam sam posle sredjivao(mislim na el instalaciju.Boca mi je 42 l mesto rez tocka.Malo me gledaju belo kad dodjem hondom na pumpu ali kad mogu ovi sa Jugom mogu i ja.ZA SADA PREPORUCUJEM
PS
O dobrim i losim majstorima ,o jeftinijoj ugradnji,o raznim forama mogao bih jos ali necu
 
Odgovor na temu

wlado_T2
wlado..he
tu sam,sad

wlado_T2
Član broj: 43647
Poruke: 9
*.tippnet.co.yu.

Sajt: www.metallica.com


Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece15.01.2005. u 16:43 - pre 234 meseci
pa po evrope se vozi na metan. sve auto kompanije fabricki ugradjuju

evo drug kupio fiat punta, od brisela do subotice sa 13 eura...pa vi vidite...


kakav bre gas, ovo je jeftinije, manje trosi

jedini problem je sto je gas pod pritiskom od 4 bara, dok je ovo cudo 200 bara...pa ako se nesto desi..
SVAKI COVEK UVEK MISLI DA JE ON U PRAVU!
 
Odgovor na temu

zei
bgd

Član broj: 40123
Poruke: 196
195.250.120.*



Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece22.01.2005. u 13:20 - pre 234 meseci
auto gas se moze ugradjivati u dizel vozila ali to je ekonomski ne isplativo za automobile (moze i sa turbinom)
druga stvar je kada se tako nesto ugradi u kamione ili autobuse.tada se dobija cistiji izduv (zadovoljavaju se visi eko standardi)
istovremeno se koristi dizel i plin pa se desavaju neki hemiski procesi (da ne duzim) i na kraju dobijete mnooogo cistije izduvne gasove....
metan (cng) i propan butan (lpg) se koriste u automobilima ali nije isti sistem...
postoji vise instalacija za auto gas (venturi) sa podpritiskom i sekvencijalno ubrizgavanje (mnoogo skuplje) ali bez promena voznih osobina (i mogucnosti detonacije)
po propisu sva vozila moraju imati elektroventil na rezervoaru koji se zatvara sa prestankom rada motora...
sve plinska instalacija po nasem zakonu mora biti smestena van putnickog prostora(to nije slucaj sa svi vozilima koja dolaze iz uvoza jer kod njih to nije pravilo)
auto gas je bolji za motor (noviji manje od 20 god)
ekonomija je cudo.... kao i zarade velikih kompanija ... pa im se ne isplati da sada izgube pare na nafti
dizeli su samo vise reklamirani - trenutni trend....

ugraditi auto gas ali samo na sigurnom i pouzdanom mestu (koliko para toliko muzike)
 
Odgovor na temu

salec

Član broj: 6527
Poruke: 1738
*.rcub.bg.ac.yu.



+25 Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece24.01.2005. u 14:20 - pre 234 meseci
Citat:
zei:
dizeli su samo vise reklamirani - trenutni trend....

Ipak nije samo to... i trend nije od juce. Dizel ciklus jeste efikasniji, cak i ako ne posmatramo tip, odnosno cenu goriva, zbog vece kompresije. Doduse, "benzinci" (Oto motori, motori sa kompresijom zapaljive smese vazduha i goriva, a ne cistog vazduha ) se priblizavaju tome sa nekim novim resenjima, ali ne sasvim.
 
Odgovor na temu

divljikonj

Član broj: 32928
Poruke: 18
212.39.110.*



Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece01.02.2005. u 17:52 - pre 234 meseci
jako me zanima ova tema

Zanima me moze li mi neko malo detaljnije objasniti razliku izmedju takozvanog zemnog plina (cng) i ovoga propan-butan plina. Ako sam dobro shvatio propan-butan mi kupujemo za domacinstvo u onim narandzastim plinskim bocama. Da li se taj isti plin na kojem se kuha rucak koristi za automobile? Ako je tako onda se takav plin moze kupiti na pumpama i tociti u auto. A ovaj zemni plin (cng), gdje se on moze kupiti, ako ikako ima negdje u prodaji? Dakle, taj cng se stavlja u rezervoare pod 200 bara i u tome je problem, a prednost mu je sto je nemjerljivo ekonomicniji. Kao sto je neko napisao gore moze se kupiti fiat na cng fabricki, (tj. nov u salonu automobila) samo ne znam ima li negdje kod nas punionica ako i kupimo takvo auto.
 
Odgovor na temu

zei
bgd

Član broj: 40123
Poruke: 196
195.250.120.*



Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece03.02.2005. u 19:43 - pre 233 meseci
bilo je price da se u NS-u otvori takva punionica (ili je vec otvorena) ali nigde je vise nema kod nas ...
 
Odgovor na temu

Klodovik
N.BGD

Član broj: 8982
Poruke: 35
*.ppp-bg.sezampro.yu.



Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece24.02.2005. u 15:48 - pre 233 meseci


Citat:
divljikonj: jako me zanima ova tema

Zanima me moze li mi neko malo detaljnije objasniti razliku izmedju takozvanog zemnog plina (cng) i ovoga propan-butan plina. Ako sam dobro shvatio propan-butan mi kupujemo za domacinstvo u onim narandzastim plinskim bocama. Da li se taj isti plin na kojem se kuha rucak koristi za automobile? Ako je tako onda se takav plin moze kupiti na pumpama i tociti u auto. A ovaj zemni plin (cng), gdje se on moze kupiti, ako ikako ima negdje u prodaji? Dakle, taj cng se stavlja u rezervoare pod 200 bara




Zemni gas ti se direktno dobija kao sto mu ime kaze iz zemlje,a propan-butan je nus proizvod u preradi nafte.Zemni gas (sto je vac neko spomenuo)trazi mnogo jaci pritisak da bi mogao da predje u tecno stanje kako bi se "skladistio" u rezervoar i po mojim saznanjima to je 220 bara.Rezervoari koji se se koriste za za zemni gas,testiraju se na pritisak od 300 bara. Propan-butan koji mi vozimo je pod pritiskom izmedju 2-4 bara a rezervoari se testiraju na 30 bara.Inace propan-butan jeste isti gas koji se koristi u domacinstvima o onim narandzastim bocama.Vidim da su poceli i te boce da pune po pumpama.Sto se sigurnosti tice,mislim ako vozilo prodje atest a pri tom mislim na Vincu ili Masinski fakultet (za Beograd pricam) nema sta da se boji.
Ko prodje ono zezanje koje sam ja imao(i ne samo ja nego 70% onih koji su bili kad i ja) moze da bude siguran po pitanju bezbednosti.Vozim zastavu vec 2 godine na plin i veoma sam zadovoljan.Na boci-rezervoaru imam nekoliko ventila,jedan za rucno zatvaranje,jedan za automatsko-kako mi je receno radi na neki fazon podpritiska(u to se nerazumem pa ako pogresim ne zamerite) i ako dodje do prekida instalacije u slucaju sudara i sl.onog momenta kad plin pocne naglo da istice taj ventil jednostavno zatvori.Treci ventil sluzi da ako je boca pretrpela udar i sabila se t.j. smanjila joj se zapremina pocne da pusta plin van vozila(zato su ona debela plasticna creva) i to na momente znaci ne konstantno da bi se izbeglo moguce stvaranje EKSPLOZIVNE (a ne zapaljive) smese. Nadam se da je sada jasnije a ako sam negde pogresio vi me ispravite.
 
Odgovor na temu

salec

Član broj: 6527
Poruke: 1738
*.rcub.bg.ac.yu.



+25 Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece25.02.2005. u 10:42 - pre 233 meseci
Citat:
divljikonj:Zanima me moze li mi neko malo detaljnije objasniti razliku izmedju takozvanog zemnog plina (cng) i ovoga propan-butan plina.

Detaljno...

Hemijski (ubrzani uvod u organsku hemiju sledi:), zemni plin je metan (jedan ugljenikov atom na cije cetiri valentne veze je "naboden" po jedan vodonikov atom), dok je propan-butan mesavina dve vrste molekula, jedne sa lancem od tri (propan), a jedne sa lancem od cetiri (butan) ugljenikova atoma, pa onda sve sto ostane slobodno na njima je opet nacickano vodonikovim atomima.
Code:

Metan (prirodni gas, biogas, rudnicki gas) (mol. tezina 16 jedinica):

  H
  |
H-C-H
  |
  H

Propan i butan (plin u bocama i autogas):

Propan (mol. tezina 44 jedinice) :

  H H H
  | | |
H-C-C-C-H
  | | |
  H H H

Butan (mol. tezina 58 jedinica):

  H H H H
  | | | |
H-C-C-C-C-H
  | | | |
  H H H H

Cisto onako, radi ilustracije evo strukturne formule Oktana (mozda ste se pitali sta je to), koji se 
koristi kao referenca za poredjenje sa benzinom (Benzin sa oktanskim brojem 100 bi se ponasao 
kao da je cist oktan, odnosno oktan bi mogli da koristimo kao kvalitetan benzin, kada bi mu cena bila pristupacna)

Oktan (mol. tezina 114 jedinica):

  H H H H H H H H
  | | | | | | | |
H-C-C-C-C-C-C-C-C-H
  | | | | | | | |
  H H H H H H H H


Vodonik je najlaksi element koji postoji, a ugljenik je oko 12 puta tezi. Kad uporedimo tezine molekula, vidimo da je metan mnogo laksi (sto obicno znaci i ispariviji, ako se u tu prostu logiku ne umesa elektrostaticka "lepljivost" izmedju molekula, kao kod vode ili alkohola) od propana i butana, pa nam za istu "kilazu" (mada to nije najbitnije za energiju goriva, ali da to sada zanemarimo) goriva treba mnogo veca zapremina gasa, ili, mnogo veci pritisak za istu zapreminu.
Uz to, propan i butan su mnogo koncentrisanije gorivo (daju vecu kolicinu toplote pri sagorevanju) nego metan, tako da je prosto zacudjujuce zasto nam prirodni gas-metan uopste ulazi u razmatranje. Pa, razlog je u tome da se metan relativno lako stvara u prirodi kao krajnji rezultat raspada organskih materija procesom anaerobnog (bez prisustva kiseonika, iz vazduha) vrenja pa su njegova nalazista mnogo rasprostranjenija nego nalazista nafte (neki kazu da je razlog u tome sto je metan i inace relativno rasprostranjen u svemiru, odnosno da dobar deo Zemaljskog metana nije ni bio deo ikakvog organizma ikada). Osim toga, moguce ga je dobijati iz organskog otpada, npr. biogas - od izmeta (balege) i/ili komposta - interesantno za poljoprivredna imanja, ili od organskog otpada u smecu (bilo je projekata koji su planirani iskoriscenje deponija kao izvora metana, jer se desavalo da, u podrumima kuca gradjenih u blizini "saniranih"-zatrpanih deponija, dodje do nagomilavanja metana i eksplozija, pa su shvatili da se metan i sam stvara na takvim mestima) - interesantno za gradske komunalne sluzbe, jer se izbegava sagorevanje npr. PVC-a i stvaranje otrovnog i kancerogenog dioksina, sto se desava ako se smece jednostavno neselektivno (djuture) spaljuje.

Elem, natrag na temu, prirodni gas ce biti (ili je vec i sada) mnogo jeftiniji i dostupniji od propan/butana i sva je prilika da ce tokom vremena biti instaliran-dostupan u vecini domacinstava, pa ce svako moci da "tankuje" u svojoj garazi (ako je ima), ali on ima svoje ozbiljne mane u pogledu pritiska skladistenja i gorivne efikasnosti. Mislim da bi za vozila bolje resenje bilo kada bi prirodni gas mogao da se direktno konvertuje u metil-alkohol (koji je, doduse, agresivan rastvarac, otrovan - setite se afere sa rakijom "Guslar" i lako se mesa sa vodom u svim proporcijama, sto bi otvorilo vrata svakojakim podvalama u prometu goriva), cime bi se izbegao problem stlacivanja (jer je on, zahvaljujuci elektrostatickoj privlacnosti njegovih molekula, vec tecan na sobnoj temperaturi)
 
Odgovor na temu

sharpshooter
Kiev

sharpshooter
Član broj: 14299
Poruke: 167
*.ukrtel.net.



Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece25.02.2005. u 12:31 - pre 233 meseci
U Ukrajini (u stvari, u svim bivšim republikama CCCP) se koristi i zemni gas za pokretanje vozila (nisam video putnička, ali kamione i autobuse jesam). Koristi se nekoliko boca (4 - 6) koje izgledaju kao boce za npr. kiseonik (koje se koriste kod autogenog varenja - ne znam da li je ovo pravi izraz), koje su spojene paralelno cevčicama. Kod kamiona se obično nalaze ispod tovarnog sanduka ili kabine, a kod autobusa na krovu. Ne znam još ni za jedan slučaj da je boca ikada "grunula" u normalnim uslovima. Inače, ovde je cena propana-butana oko 17 Din, a zemnog gasa oko 8 Din, benzin 95 je oko 33, a dizel oko 30 Din.
 
Odgovor na temu

avalac
beograd

Član broj: 46638
Poruke: 15
*.beograd-1.tehnicom.net.



Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece27.02.2005. u 00:34 - pre 233 meseci
Auto na gas (propan butan) je prava stvar.Vozim mazdu 323 sedan iz 90 vec godinu dana i usteda je ogromna a razlike bas neke i nema izmedju voznje na benzin i plin .Ugradio sam opremu ALDESA tada nepoznatu kod nas (sada vidim da je ima ) tada za male pare I prezadovoljan sam .Sto se tice sigurnosti ukoliko se desi nesto(pukne crevo) i gas pocne da naglo curi na multiventilu na boci postoji kuglica koja pri naglom povecanju izlazenja plina kroz ventil automatski zatvori plin (multiventil)tako da opasnosti nema.Inace moja aldesa ima i elektronsko pokazivanje kolicine plina na samom prekidacu za prebacivanje plin-benzin tako da uvek znam kada sam pri kraju sa plinom.Atestiranje opreme sada mozete uraditi i u nekim boljim servisima(koga zanima u kojim neka se javi necu da ih reklamiram)koji rade i ugradnju tako da je i to pojednostavljeno i to za manje pare nego na masinskom (sam sam proverio jer sam tek sada uradio atest).ugradite gas i vise se vozite za iste pare.
 
Odgovor na temu

zei
bgd

Član broj: 40123
Poruke: 196
195.250.120.*



Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece01.03.2005. u 09:36 - pre 233 meseci
Mislim da bi za vozila bolje resenje bilo kada bi prirodni gas mogao da se direktno konvertuje u metil-alkohol (koji je, doduse, agresivan rastvarac, otrovan - setite se afere sa rakijom "Guslar" i lako se mesa sa vodom u svim proporcijama, sto bi otvorilo vrata svakojakim podvalama u prometu goriva), cime bi se izbegao problem stlacivanja (jer je on, zahvaljujuci elektrostatickoj privlacnosti njegovih molekula, vec tecan na sobnoj temperaturi


problem je bas u tecnosti jer bi onda opet morao da ga pretvaras u gas ili da ga na neki drugi nacin ubacis u cilindar kao homogenu smesu (kao dizel ili benzinac)...
vozila na gas imaju isparivace da bi promenili agregatno stanje goriva i time lakse izvrsili mesanje sa vazduhom
 
Odgovor na temu

MC FLEX
Markovic Miljan
Klasicni svirac
Sokobanja

Član broj: 43442
Poruke: 6
*.ptt.yu.



Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece03.03.2005. u 18:50 - pre 233 meseci
Ja imam druga koji je nedavno ugradio plin i ima rezervoar od 30l. Kaze da sa tom kolicinom moze da predje oko 600 km ! To je dosta jeftinije od benzina , zar ne ! Nego mene interesuje da li to smanjuje startnost i brzinu ? Cuo sam da automobili koji imaju preko 3000 kubika da se gase na semaforu ako ih ne turiras!?!?!?!
YO,Yo,YO say hello to MC FLEX
 
Odgovor na temu

lancia
Srbija - Beograd

Član broj: 31068
Poruke: 1320
*.vdial.verat.net.

Sajt: www.skystar2info.com


Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece07.03.2005. u 20:13 - pre 232 meseci
Drug se malo vara ...............i da vozi tomosa na plin ne moze da trosi 5l, a to gasenje na semaforu nema veze sa kubikazom





 
Odgovor na temu

ducaj
Dusan Jovanovic
Bgd

Član broj: 4789
Poruke: 2
*.ptt.yu.



Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece07.03.2005. u 23:49 - pre 232 meseci
Pozdrav svima
vidim da ova diskusija traje dugo i da je izneto mnogo cinjenica ali i zabluda.
Pokusacu kao skoro svrseni mas. ing. i ljubitelj automobila da podelim sa vama neka razmisljanja i iskustva.

Sama bezbednost celog sistema najvise zavisi od same ugradnje tj od strucnosti
majstora koji je ugradio celu instalaciju, to sto ce te dobiti sertifikat za bocu od neke ustanove je najmanje vazno za ceo sistem jer je boca kao poseban element najsigurnija. Jos nisam cuo da neko ispituje u zatvorenoj komori ceo auto da li
instalacija negde pusta ili ne, ali sam pored mnogo kola u bgd-u osetio plin. Znam za
slucaj paljenja auta iz prve ruke. Sve se desilo u garazi kod limara i to tako sto su
unutra bila dva auta, prvi koji je imao ugradjen plin a vlasnik nije znao da mu curi plin, a drugi koji na kome je limar nesto zavarivao i varnicom zapalio ovaj prvi. Poznajem vlasnika zapaljenog automobila. Mnogi proizvodjaci plinskih uredjaja ne savetuju drzanje auta sa ugradjenim plinom u grazi bez provetravanja.
NESRECE su nepredvidjeni dogadjaji i zato se zovu NESRECE.

Neko je pomenuo koriscenje plina u kuci. Ova prica je drugacija zato sto plin na
ulasku u kucu prolazi kroz regulator pritiska koji je izuzetno mali i mnogo je manji
nego u instalaciji u kolima. Zatim cevi idu kroz zidove do na primer kuhinje koja
po arhitektonskom planu mora da ima vrata ka spolja (npr terasi) koja na sebi imaju
supljine u zoni poda za odvod plina napolje ako dodje do curenja. Treba uzeti u
obzir i to da kuca miruje, a auto se ipak krece i nailazi na neke neravnine i ostale
spoljene uticaje.

Sto se tice sudara koji je opet cesto nepredvidjen dogadjaj slazem se sa vec recenim
da su male sense da boca eksplodira ali je vrlo pogresno misljene da ce pre da
eksplodira rezervoar sa benzinom nego boca sa plinom. Kao sto i samo ime kaze
rezervoar je sud u kome se drzi tecnost ili neka druga materija i ne podrazumeva
nikakav pritisak tj. pritisak priblizan atmosfernom dok boca podrazumeva skladistenje
materije uz prisutstvo pritiska veceg od atmosfernog. Uslov da bi benzin eksplodirao
mora da bude njegova kompresija i pristutsvo varnice ili vatre u slucaju rezervoara
pre bi se moglo desiti da se zapali. Ovo mozete i potvrditi eksperimentom, sipajte
benzin u neki otvoreni sud i zapalite, sve sto ce se desiti je vatra ali nikako i ekplozija.
A mozete napraviti i uporedni test tako sto ce te izloziti rezervoar sa benzinom i
bocu sa plinom ekstremnim udarim ili temperaturama. Tvrdim da ce pre eksplodirati
boca sa plinom i jedino ona. Ovo se moze dokazati i fundamentalinim termodinamickim
zakonima. Zato je lim rezervoara 1mm a lim boce 4mm.

Cudi me da niko nije postavio pitanje instalacije i cene plina kod automobila sa elektronskim ubrizgavanjem i plasticnim usisnim granama.
Kod automobila sa karaburatorom ocekivana potrosnja u litrima raste od 20% do 30%
uz pad snage od 10% do 15%. Cena ugradnje kompleta vec od 200e
Kod automobila sa elektronskim ubrzgavanjem ocekivana postrosnja je slicna ali pravi pad snage je tesko utvrditi jer koriscenjem klasicnih sistema za ubrizgavanje plina svoj sofisticirani sistem za ubrizgavanje kontrolisan kompijuterom pretvarate u najobicniji karaburator a svoj hitec motor u najdrkaviju plinsku pec kontrolisanu ventilom preko pedale gasa. Ovaj preblem sa padom snage bi se mogao resiti ugradnjom plinske instalacije koju ce kontrolisati vas kompjuter ali cena se tada bitno menja.
Primera radi bmw 525i,6cilindara,plasticna usisna grana-cena komplet instalacije 1200e
Za prosecan auto sa elektronskim ubizgavanjem i cetri cilindra komplet nema ispod 900-1000e i tada imate prosecan pada snage oko 10% do 15%. Ovo je proveren podatak koji cak i sam Fiat daje za fabricki ugradjen plin daje u specifikacijama za BiFuel Multiplu 1.6 (kada ide na benzin 105ks a kada ide na plin 90ks).
Pricao sam sa taksistom koji vozi Floridu 1.4 na gas koji kaze da mu trosi po gradu oko 9l benzina ili 13-15l gasa. Takodje mi je poznato misljenje profesora sa masinskog
fakulteta koji u svom autu ima ugradjen plin i koji se grdno pokajao sto je ugradio.
Njegovo misljenje je da osecaj ekonimocnosti je trenutan i kako se cene na trzistu menjaju a trend je da se smanjuje odnos cene benzina i plina tako raste i potrebna
kilometraza za opravdanoscu ugradnje plina.
Pad snage i povecana potrosnja se ne moze izbeci ni u jednoj varijatni. Ko misli
drugacije u zabludi je.

Sto se tice dugotrajnosti motora tu je plin u prednosti u odnosu na benzin ali ne
zbog svojih lekovitih osobina vec zbog posledice pada snage i smanjenja sila koje
deluju na elemente motora kao sto su klipovi, radilica, bregasta osovina itd..
ali i na sam dihtung glave motora na koji deluje manji pritisak.
Medjutim ima ovde i jedna kvaka koju nisam video da je neko spomenuo a to je da
prilikom sagorevanja smese plina i vazduha u motoru dolazi i do formiranja vodene
pare u izduvnim gasovim u odredjenom procentu. Ovo za sam motor nije bitno jer
se para formira u izduvnom sistem a ne u motoru koji je suvise topao za njeno formiranje. Ali sam izduvni sistem pre svega cevi i lonci aspuha ce sigurno imati kraci
vek nego pri koriscenju na benzin. Ovo ce te mozda svaliti na los kvalitet auspuha,
ali koliko je on stvarno los ili koliko je to posledica voznje na plin to je pitanje. Ali
ovo svakako treba uzeti u obzir prilikom kalkulacije opravdanosti.

Jos je jedna stvar postoji kao posledica pada snage a to je potreba za cescom
promenom stepena prenosa. Ovo ne mora da bude izrazeno kod svih automobila
a zavisi od odnosa brzina u menjacu i samog motora tj. ukoliko je auto sa kracim
stepenim prenosa ovo se nece osteti, ako je motor manje snage opet se nece osetiti
jer se na njemu i ovako i onako cesto menjaju brzine medjutim na starijim modelima
sa velikom kubikazom (sto cesto podrazumeva velik tezak auto), malom snagom i dugim brzinama ovaj efekat ce se osetiti sto ce dovesti do zaletanje motora u vece
obrtaje i izrazenijeg habanja lamele i menjaca u duzem vremenskom periodu. Mada
opet mozete da okrivite losu lamelu! A treba istaci da ce u ovom slucaju doci do
ranije potrebe za zamenom svecica.

Sto se tice inostranstva i tu stvari stoje malo drugacije. Ja recimo znam da autobusi
u Torontu koriste plin, ali su razlike u eksplataciji skroz drugacije. Boce se nalaze na
krovu autobusa a ne u unutra sa putnicima, bele su boje i sunce im mnogo ne smeta
a prosecena godisnja temperatura je mnogo manja (kao i u pomenutoj Holandiji i
Skandinaviji) nego ovde. Podrzavam automobile sa fabricki ugradjenim plinom, toga
ce sigurno biti sve vise i to je dobro pre svega zbog zastite okoline. Nisu svi
automobili koji polovni udju sa plinom iz inostranstva fabricki ugradjeni. Ako ste
obratili paznju sve auto kompanije koje ugradju fabricki plin imaju u ponudi jedan ili
dva modela benzinskih motora i to nije slucajno tako. Timovi ljudi su radili na tome
a ne otiso ja kod majstor Zike i za 200e ubacio plin, koji je npr fake Lavato kupio od
Turskih slepera u tranzitu.

Zakljucak
1. Ako prelazis preko 20000km godisnje, imas auto sa karburatorom i ta mala razlika
u novcu koja na kraju ispadne uz sva odricanja i rizike koje plin nosi sa sobom, ako
ti to stvarno menja zivot ti stavi plin kod majstor Zike i uzivaj
2. Ako imas auto sa elektronskim ubrizgavanjem pitanje koliko je to isplativo ako
hoces pravi plinski uredjaj za njega a steta skrnaviti ga - plin NE

Dizel je resnje za sve koji dosta voze a ne traze vrhunske performanse, mada novi
dizeli mogu da pariraju vrhunskim benzincima vise nego sto se misli.

Ko zna mozda uskoro dobijemo novu generaciju ljudi asfalta -> plinadzije
Pozdrav svim plinadzijama :)
 
Odgovor na temu

zei
bgd

Član broj: 40123
Poruke: 196
195.250.120.*



Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece08.03.2005. u 06:24 - pre 232 meseci
Citat:
Sto se tice inostranstva i tu stvari stoje malo drugacije. Ja recimo znam da autobusi
u Torontu koriste plin, ali su razlike u eksplataciji skroz drugacije. Boce se nalaze na
krovu autobusa a ne u unutra sa putnicima, bele su boje i sunce im mnogo ne smeta
a prosecena godisnja temperatura je mnogo manja (kao i u pomenutoj Holandiji i
Skandinaviji) nego ovde.

U Ukrajini (u stvari, u svim bivšim republikama CCCP) se koristi i zemni gas za pokretanje vozila (nisam video putnička, ali kamione i autobuse jesam). Koristi se nekoliko boca (4 - 6) koje izgledaju kao boce za npr. kiseonik (koje se koriste kod autogenog varenja - ne znam da li je ovo pravi izraz), koje su spojene paralelno cevčicama. Kod kamiona se obično nalaze ispod tovarnog sanduka ili kabine, a kod autobusa na krovu.



dodao bih samo da je cena zemnog gasa 11din (kod nas) pa sad racunaj....
 
Odgovor na temu

vladanotti
bg

Član broj: 51119
Poruke: 2
*.dialup.sezampro.yu.



Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece10.03.2005. u 00:31 - pre 232 meseci
meni se mercedes zapalio,ali nije izgoreo uspeo sam da ga ugasim
 
Odgovor na temu

lancia
Srbija - Beograd

Član broj: 31068
Poruke: 1320
*.vdial.verat.net.

Sajt: www.skystar2info.com


Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece11.03.2005. u 14:23 - pre 232 meseci
Kako se to desilo?





 
Odgovor na temu

vladanotti
bg

Član broj: 51119
Poruke: 2
*.dialup.sezampro.yu.



Profil

icon Re: Auto na gas - nesrece12.03.2005. u 20:28 - pre 232 meseci
ma iz cista mira ,jos sto je najneverovatnije bio je hladan auto.na nekoj sam zurci bio i znaci bio je ugasen 5 sati i samo kad sam krenuo da ga palim nesto je puklo ispod haube i nije hteo da upali i krenulo je da se dimi dignem haubu ono ispod filtera za vazduh kulja vatra na sve strane... to mi je puklo neko crevo koje sa donje strane ulazi u usisnu granu ... nekako sam ga ugasio i kasnije je upalio normalno na benzin.i lepo odem kuci vec je bilo 6 sati ujutru nedelja popio sam kafu i otisao na auto pijac da ga prodam popizdeo sam vise sa tim plinom posto mi je brljavio auto stalno.i malo malo pa mi se dogodi ona explozija u k glavi i zagflavi se ona klapna pa ..... ma plin je sve u svemu MUKA. I NIJE NEKA USTEDA.plina mi je trosio po gradu 24 a benzina 17 tako da...razumes.i sva sreca ukenjalo me pa sam ga prodao odma stigao sam na pijac u 7 u 9 sam uzeo pare.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Auto na gas - nesrece

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 116436 | Odgovora: 173 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.