Citat:
pyc: 2) stavljaje prometa droge i finansiranja terorizma u isti kontekst zajedno sa piraterijom, sto je samo po sebi notorni nonsens. te stvari nemaju ama basnikakvu vezu, ni eticki, ni finansijski. imaginarne veze ta dva sveta su namerno i tendenciono iskonstruisane i lansirane u emisiji.
Sve zavisi od pirata. Što misliš da neki mafijaš ili neki simpatizer terorista ne investira u mini fabriku CD-ova gde kopira CD-ove i posle ih distribuira malim preprodavcima koji to prodaju na ulici, a zarađeno koristi za finansiranje nelegalnih delatnosti...
Citat:
pyc: 3) koja je struktura cene kostanja jednog cd-a? ne osecam se najstrucnijim da pricam opsirnije na tu temu, ali definitivno sam siguran da reklama cini bar 80% cene kostanja proizvoda.
Ja mogu da pričam za igre...
Recimo igra za konzolu AAA naslov MSRP $49.95:
$ 9.00 licenca za Xbox, PS2, GameCube
$ 4.00 proizvodnja DVD-a, uputstva, pakovanje, itd.
$17.00 distributer-prodavnica
$19.95 izdavač-proizvođač
$49.95 MSRP (prva dva broja su konstanta bez obzira na igru, druga dva mogu da variraju)
Budžet za igru AAA naslov $4M pa naviše marketing bar $1M. Sa ovim brojkama trebaš da prodaš oko 250K kopija da bi povratio investirano.
Citat:
pyc: tehnoloski napredak se mora prihvatiti kao civilizacijski. zao nam je, ali vremena se menjaju, nema vise abnormalnih profita izdavackih kuca. izvolite pa zaradjujte od koncerata i bioskopa i reklamnih kampanja vasih poznatih umetnika.
Recimo par ljudi hoće zajednički da gleda film. Zašto bi se oni cimali i išli u bioskop i plaćali po ulaznicu ponaosob kada za cenu jedne ulaznice mogu da kupe piratski DVD tog istog filma i odgledaju kod kuće? Možda veliko platno i bolje ozvučenje? U sadašnje vreme kada su 5.1 DD i projektori relativno jeftini...
Citat:
pyc: 8) zaista kvalittetan umetnik ce uvek moci da zaradi od svog umetnickog dela (koncerti, bioskopi). poenta je smanjiti reklamu za "umetnost", a na taj nacin, kvalitet ce opstati, a sljam tj. komecijala, estrada (dakle sve ono za ciju prodaju je zasluznije menadzerstvo i prosecno glup covek koji automatski reaguje na reklamu) ce nestati, sto u krajnjoj liniji ima pozitivan efekat na svest ljudi.
Upravo je obrnut efekat piraterije. Npr. Zvonko Bogdan (kvalitetan umetnik po oceni mnogih) nije snimio ništa u zadnjih 12 godina zbog piraterije:
Citat sa
http://www.balkanmedia.com/m2/doc/1461-1.shtml
"Jednostavno, nisam imao volje to da radim. Takođe, piraterija je uzela takvog maha da se meni smučila i pomisao na komponovanje i muziku. Naše pesme i ploče presnimavao je i prodavao ko je hteo i kako je hteo, bez ikakvog pitanja, bez ikakve mere i bez ikakvog ukusa."
Zato je npr. Karleuša (ambasador "šljama, komercijale i estrade" ;) u to vreme snimala. I nisu nju reklame stvorile nego tržište! Tj. oni što se pale na droce-pevaljke su spremni da plate...
Ili Slobodan Šijan nije režirao ništa:
http://www.imdb.com/name/nm0797672/
ali je to radio Mihailo Vukobratović:
http://www.imdb.com/name/nm0904355/
Uporedi listu naslova koje su ova dvojica napravili, pogledaj godine i reci koji čije stvaralaštvo ti je ostalo u pozitivnom sećanju. Ovakvih primera ima koliko hoćeš.
Citat:
pyc: 10) pozitivan efekat kopiranja izdanja putem interneta je da ono sto je zaista kvalitetno dobija sansu da se na munjevit nacin prosiri.
Hm, investiraš $100M da napraviš film i onda dobijaš šansu da se to na "munjevit način proširi"? A kao povratiti investirano?
Citat:
pyc: 11) reklamna kampanja je u sustoj suprotnosti sa osnovnim principima umetnosti i unosi neke lose principe u umetnost, a samim tim i zagadjuje citavu scenu.
Film, muzika i igre su zabava! Glavni razlog zašto postoje je da zarade novac! Sve ostalo je sporedno i u službi glavnog razloga.
Citat:
pyc: 13) licno se gnusam/grozim (stvarno ne mogu da nadjem dovoljno jak izraz) za stvari kao sto su ulaganje miliona dolara u jedan film da bi za "nedelju dana prikazivanja" ili jos gore "prvi vikend prikazivanja" zaradio 100 miliona dolara,
Evo gnušaj se ($125M u PRVOM danu):
http://money.cnn.com/2004/11/11/technology/halosales/
;)
Citat:
pyc: a da u isto vreme deca u mozda susednoj drzavi umiru od gladi.
Ok sada hvataš na patetiku... Uvek možeš da daš drugima pozitivan primer i da prodaš svoj stan, kompjuter, auto, i ostale pokretnosti i nepokretnosti koje poseduješ, a novac daš gladnoj deci. Nemoj da gledaš u tuđ novčanik!
Citat:
pyc: radi se o mocnim bogataskim lobijima koji finansiraju takve projekte i ne vide dalje od svoje guzice.
I? Njihov novac njihov je izbor šta će da rade sa svojim novcem. ;) Oni sami rizikuju sa svojom investicijom i ne očekuju ni od koga da im tu investiciju vrati u slučaju neuspeha. Kao kada odeš da igraš rulet i staviš sav svoj novac na neko polje. U slučaju da dobiješ ti ne odeš na ulicu i podeliš sa drugima kao što ne očekuješ da ti kockarnica vrati deo.
Problem sa piraterijom je da uništava i više šteti domaćoj industriji nego stranoj. Mi ovde nemamo baš nikakve štete što se igre proizvedene u USA piratuju po Srbiji. Ali zato neko ko hoće da pravi igre u Srbiji ima štete, jer ne može da se zaposli i radi na igrama, a i čak kada može ne može da konkuriše nama odavde. A potrošači su napumpani punim kvalitetom igara i od domaće igre bi očekivali bar isti kvalitet za isto novca. Onda ima štete država, jer da je Srbija tržište gde se prodaju originali mi odavde bi imali interesa da reklamiramo igru i na tom tržištu. Što znači profit za one koji se bave marketingom tamo, profit TV stanicam, profit državi od poreza na promet, profit državi na sve te profite koje naprave sve te firme koje rade na reklamiranju, i u krug. Do kraja i ti osetiš razliku kroz standard, jer država sa viškom novca finansira izgradnju, zapošljava socijalu, itd. Naravno rešenje piraterije neće samo od sebe sve to srediti, ali delimično će uticati na poboljšanje standarda. I zato što oni plaćaju poreze državi, država i treba na sve načine da ih zaštiti. Jer su oni korisni za društvo dok pirati nisu.
Jeste filmovi, muzika i igre su skupi za prosečnog korisnika u Srbiji, ali deo problema je npr. opterećenje zarade zaposlenog (
http://www.b92.net/news/indexs...;dd=10&mm=11&yyyy=2004). Svako ko je legalno zaposlen plaća 77% od BRUTO plate državi za socijalno, zdravstveno, ko_zna_šta i porez. U brojkama ako hoćeš da zaradiš $600 NETO mesečno, moraš državi da platiš oko $2008 u dažbinama!!! I to je 77% jer država ima previše socijalnih slučajeva koji verovatno rade uz to što dobijaju novac od onih koji rade, rade i na crno (između ostalog prodaju pirateriju po ulici).
Ovde u USA se i ne isplati piratovati film. Postoje BlockBuster Movie/Game Pass, NetFlix, i slične usluge od kojih po niskoj ceni (oko $25 mesečno) dobiješ neograničeno iznajmljivanje. I možeš da zadržiš film ili igru dugo koliko hoćeš. U Srbiji nemate takve usluge jer zbog piraterije se nikada nisu ni osnovali neki lanci video prodavnica pa ne mogu da manevrišu sa high-volume uslugama, nego je svako za sebe obaška i ima visoke operacione troškove (pojedinačno svaka prodavnica u poređenju sa prodavnicom koja je deo lanca prodavnica).
Kako onda objašnjavaš da pored sve piraterije koju smo/ste imali u Srbiji u poslednjih 20 godina Srbija kao zemlja nije mnogo odmakla u razvoju softverske industrije? Imali smo sav moderan softver svo to vreme skoro besplatno, po tvojoj teoriji bi trebali da smo mnogo civilizacijski i tehnološki napredovali u odnosu na one koji su sve to morali da plaćaju po punoj ceni.
I na kraju onaj ko ima dovoljno vremena da gleda piratske filmove ili igra piratske igre, a nema dovoljno novca da sve to što gleda ili igra i kupi kao orginal, ustvari samo traći vreme umesto da razmišlja o načinima da popravi svoje materijalno stanje.
Branimir
[Ovu poruku je menjao bkaradzic dana 13.11.2004. u 08:30 GMT+1]