[quote]
ZoranObradovic:
Citat:
lavbanjalucki:
Citat:
ponline:
Jedno logicno pitanje u vezi akumulatora toplote kad je u pitanju grejanje na pelet.
Lave,to ne liči na Tebe.
Objasni čoveku u kratkim crtama značaj akumulatora tople vode u sistemu grejanja na pelet.
Ipak si ti stručniji pa možda još neko,pa i ja,naučimo nešto novo!
A može i Zmajdin da kaže neku pametnu,pošto on samo takve i ima!
[Ovu poruku je menjao ZoranObradovic dana 24.12.2012. u 19:49 GMT+1]
Možda je funkciju akumulatora toplote najlakše shvatiti na primjeru automobila.Uzmimo,recimo,neki robusan auto od 150kw(čitaj-gorionik 50kw),vozimo ga u gradskoj vožnji,mic po mic,(čitaj temp.napolju 5C)on nema gde da ispolji svoju snagu,na 2000 ob/min.ide 30-40km/h a troši više u odnosu na pređeni broj kilometara.E sada,prođemo Hotel Srbiju,odvalimo prema Nišu,on ide ko lađa,na 2000 obrtaja ide 100km/h,na 3000,150km/h,zahuktao se,radi ko Singerica,rasterećen, a troši upola manje(kotao se razbuktao,tem.-20,sve radi ko sat,nema zastajkivanja).Ovo je jedno od najjednostavnijih objašnjenja a za stručnija -eto tu su i stručniji ljudi.
Nego,Zmajdine,ja mic po mic,stigoh i do "krakatih" ventila pa imam jedno pitanje.Dakle ovako krug peć-akumulator.To rešavamo trokrakim,to je ok.Ali krug akumulator-krug grejanja?Trokraki ili četvorokraki?Ako četvorokraki,zašto?U čemu je prednost?Ako može ukratko,znaš da ja brzo učim.
Dule,radim,radim,hvala na podršci.Kao što rekoh,trebalo bi pre Božića da proradi.Juče sam mu ugradio dva elektro grejača po 6kw,metar od vrha,za slučaj nestanka peleta ili nedajbože kakvih drugih problema a nisu skupi.Danas,nastavljam,oblačim mu "bundu" pa ću "podneti izveštaj".