Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 595220 | Odgovora: 3409 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4540



+707 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 09:38 - pre 62 meseci
Jeste. To je otprilike cena 4 karte za jednu vožnju. Ako znam da ću se zezati ceo dan po gradu, isplati mi se da otkucam dnevnu (kao što mi se nekad isplati da otkucam vremensku za 100 dinara).

S tim što bih voleo da se kontrole malo pooštre, pošto sa 60 i više procenata švercera teško da mogu da očekujem kvalitetniji gradski prevoz.
 
Odgovor na temu

plague
Software Developer
Auckland, NZ

Član broj: 46734
Poruke: 583
..9.252.27.dyn.cust.vf.net.nz.



+362 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 09:59 - pre 62 meseci
Kada si pomenuo vremensku, dva puta sam hteo da je kucam u razmaku od 5 meseci i oba puta uredjaj se pravi lud. Dok je u tom modu kartica ne reaguje. Prvi put sam nekako iskulirao jer sam mislio da je neki trenutni bug, ali drugi put me je mnogo iznerviralo jer sam menjao 5 prevoza!
Linije sasvim razlicite u drugim delovima grada.

Jesi je koristio skoro?
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4540



+707 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 10:12 - pre 62 meseci
Pre možda mesec dva poslednji put. U poslednje vreme češće idem bajsom nego busom... :)

Nije mi se desilo da ne radi vremenska karta. Naravno, dešava se da ceo čitač ne radi, ali onda ne može ni obična karta da se otkuca.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5513
*.win.rs.



+885 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 11:00 - pre 62 meseci
Citat:
jablan:
A ti si našao baš sjajno poređenje. Malta cela ima 4x manje stanovnika nego Beograd, a i manje je površine.


Ovo je preskupo za beograd, skoro 2,5e dnevna karta a prosek plata je toliki da mozes kupiti koliko, 100 dnevnih karata? U Becu je za SVE vidove transporta 7.6e. Dakle za sve vidove transporta - metro, voz, tramvaj, bus i sve sto ima veze sa javnim prevozom. Ovde je 2,5e samo za raspad buseve. Dakle nemas metro, nemas nista, osim krseva i onih tramvaja koji se vuku.

Austrija ima prosek plata procenjen na 2100 evra a zvanicno na 2700-2800 evra. Kod nas je zvanicni prosek oko 400 evra. Dakle 5 puta vise. Znaci to je kad bi kao u Becu dnevna karta bila, srazmerno njihovoj plati, 13-14 evra - a nije, nego je 6-7 evra jeftinija. Sto znaci da bi realna cena dnevne karte u Beogradu bila oko 160 dinara, sto je otprilike nesto kao i na Malti. I to je prihvatljiva cifra.

Mesecna markica u Becu je 48.20e. Oko 5700 dinara. I vazi opet za sve vidove transporta u gradskoj zoni - da li si usao u voz, tramvaj, bus, metro, nebitno je.

Kod nas je 28 evra. Dakle cak ni duplo jeftinija iako su plate 5 puta nize i nemamo te vidove transporta koje ima Bec. O kvalitetu prevoza mislim da nema polemike. A Bec je jedan od skupljih gradova u Evropi.

Evo recimo, moji su iz Karsruhea, tamo je citisyolo nekih 4,9 evra, samo duplo skuplje nego ovde, za sve vidove prevoza i za sva okolna naselja. A kolike su njihove zarade? Znas li kakav je prevoz tamo? Savrsen. Ako hoces da se vozis i van regiona grada, cena je 8.6 evra. Kao kad bi kod nas za 8.6 evra isao do Lazarevca ili Arandjelovca i nazad, plus platio jos i gradski prevoz GSP da dodjes do kuce od stanice.

Ima i grupnih karata, oko 8e je dneva gradska za 5 ljudi... pa ti vidi.

Ovo kod nas je PRESKUPO za standard. I ne zanima me pominanje cene nafte - ovde em se dotira, em je niza cena nego preko generalno. I sta kao, IKARBUS ima skuplje odrzavanje od stranih buseva u Austriji ili Nemackoj? Ma evo, sio mi ga djura sto ima skuplje odrzavanje, ima dosta jeftinije odrzavanje - mana cena radne snage, prostora, grejanja, struje itd nego preko. Posto znam masu njih iz naselja koji su radili tamo te price kako je ovde cena delova i odrzavanja ista kao preko su cista laz. Sve je jeftinije i to dosta. Ok, dizel je tu negde, ali ima dotiranje. Ali zato sve ostalo je mnogo jeftinije.

Ali to je odraz Srbije. Ne mozes drzati nivo cena koji nije prilagodjen standardu i biti alav. Cene dizes kako standard raste. Pa zato se 90% ljudi svercuje. Ja od punog busa vidim mozda 2-3 osobe da kucaju karte i jos 5-6 koji imaju mesecni busplus. Ostalo je sverc ili imaju ali ne validiraju.



 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
95.180.121.*



+6454 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 11:05 - pre 62 meseci
Opšte je poznato da Beogradski GSP kupuje autobuse i gorivo za 3 puta manje para nego Bečki, pa samim tim logično je da karta bude 3 puta jeftinija.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14752



+2630 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 13:28 - pre 62 meseci
@ventura
A ti to opet pokusavas da objasnis da nas gradski prevoz kosta potpuno jednako kao u Becu?
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Dexic
ASP

Član broj: 253999
Poruke: 3651



+1329 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 14:33 - pre 62 meseci
A vi da je gorivo nama jeftinije jer su nam Rusi braca, i da svi placaju kartu kao u Becu pa da se na isto svede?:)
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1163



+3251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 14:45 - pre 62 meseci
To sto je prevoz u Becu jeftin nije odraz profita samog sistema, vec subvencija grada.
A i sami profit je sigurno veci, jer pretpostavljam da 90% ljudi tamo PLACA prevoz za razliku od Beograda.
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4540



+707 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 15:01 - pre 62 meseci
Citat:
cozmo_im:
Ovo je preskupo za beograd, skoro 2,5e dnevna karta a prosek plata je toliki da mozes kupiti koliko, 100 dnevnih karata?

Ne razumem po kojoj to logici cena gradskog prevoza treba da prati prosek plata. To bi imalo logike samo kad bi gradski prevoz činili nosači koji bi nas nosili na krkačama. Njima niska plata, al niska i karta.

Kad kupuješ nov ili polovan auto, jel kažeš prodavcu: jesi ti lud, jel znaš kolike su kod nas plate?

Budalaština.

Gradski prevoz u Beogradu košta baš onoliko koliko treba - nešto manje od korišćenja sopstvenog auta i primetno manje od taksija.

Jeftinije može - idite peške ili kao ja - biciklom.

Citat:
Pa zato se 90% ljudi svercuje. Ja od punog busa vidim mozda 2-3 osobe da kucaju karte i jos 5-6 koji imaju mesecni busplus. Ostalo je sverc ili imaju ali ne validiraju.

Ne, ljudi se švercuju zato što im se može (niko ih ne kažnjava), a s druge strane nemaju etički problem sa tim jer svako u ovoj zemlji nešto mulja, nekog zavrće ili krade.

[Ovu poruku je menjao jablan dana 30.07.2014. u 16:18 GMT+1]
 
Odgovor na temu

SlobaBgd

Član broj: 70350
Poruke: 1996



+4583 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 15:22 - pre 62 meseci
Gradski prevoz nije prvenstveno komercijalna delatnost već prvenstveno komunalna.
Dakle, vrlo je važno kolika je platežna moć konzumenata takve usluge.
Da nije tako, GSP bi trebalo sam da kupuje vozila, da ih remontuje, da kupuje gorivo i delove po tržišnoj ceni, da sam postavlja i održava stajališta, da sam i o svom trošku distribuira karte...
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15904
*.hsi.kabelbw.de.



+6429 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 16:56 - pre 62 meseci
@SlobaBgd,

Gradski prevoz kosta pa kosta i u operativnim troskovima gradskog prevoza same plate (koje bi bile manje od nekih drugih drzava) ne ucestvuju bas puno. Samo se postavlja pitanje koliki % troskova ce snositi direktno ljudi koji se voze, a koliko svi ostali.

Moguce je napraviti i da karta za prevoz bude "dzabe" - ali to ne znaci da je prevoz "dzabe" vec samo da ce troskovi biti 100% pokriveni od strane poreskih obevznika.

Ako malo bolje razmislis, to bas i nije fer. Zasto bi neko ko uopste ne koristi gradski prevoz kompletno finansirao troskove istog bez da u tome ucestvuju i oni koji, zapravo, isti i koriste?

Neminovno je da drzava (tj. svi poreski obveznici) snosi bar neki % troskova - ako ni zbog cega drugog, a ono zbog nekog % socijalnih kategorija koje ne bi mogle da priuste uopste da plate prevoz. Ali to ne treba da znaci da oni koji ga koriste budu oslobodjeni od veceg ucesca u finansiranju tog servisa.

Drzava bi trebalo da pokrije socijalne (povlascene) kategorije i da gradskom prevozu omoguci efikasno koriscenje gradske infrastrukture. Medjutim, same operativne troskove GSP-a najvise treba da pokrivaju upravo oni koji ga koriste, a za to je placanje karte najbolji nacin.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

Dexic
ASP

Član broj: 253999
Poruke: 3651



+1329 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 17:01 - pre 62 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic: @SlobaBgd,

Ako malo bolje razmislis, to bas i nije fer. Zasto bi neko ko uopste ne koristi gradski prevoz kompletno finansirao troskove istog bez da u tome ucestvuju i oni koji, zapravo, isti i koriste?

Zato sto ce time biti manji saobracaj, manje zastoja, manje zagadjenja. Sve je to u interesu grada. Ne treba Kragujevcanin da placa Novosadski GSP, vec samo Novosadjani i slicno, ali to ima smisla.
Negde ima cak i finansijskog smisla da se to radi.

To ne znaci da sve karte budu besplatne, vec da budu finansijski isplative svakog korisniku ponaosob.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15904
*.hsi.kabelbw.de.



+6429 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 17:09 - pre 62 meseci
@Dexic,

Pa ako je to sto jablan pise tacno (nemam pojma tj. nemam informacije) - tj. da je GSP nesto jeftiniji od sopstvenog prevoza i dosta jeftiniji od taksija, onda je istina da se isplati gradjanima i sa trenutnim cenama.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

Dexic
ASP

Član broj: 253999
Poruke: 3651



+1329 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 17:24 - pre 62 meseci
GSP jeftiniji od sopstvenog prevoza? Moooozda, ako neko ide od jednog na drugi kraj neke duge linije, i mora da placa parking na drugoj strani. Za 150 dinara koliko kostaju dve voznje, tesko da je isplativiji za neke tipicne voznje unutar BG-a.
Komfor je na obe strane, kako kome - GSP je komforniji da se ne nervirate zbog saobracaja dok vozite, ali je vase vozilo komfornije inace :D

Od taksija je isplativiji samo za jednu, max. dve osobe.

Da se isplati, isplati se - ali cena nema veze sa nekom ekonomskom situacijom gradjana ili bilo kakvom realnom ekonomskom logikom.
Vec totalnom neorganizovanoscu, bacanjem novca, previse nepotrebnih radnika, slabe kontrole i previse svercera (kad idem do Tempa, ako 1 osoba otkuca kartu svaka cast...), kazne koje ne stignu svercere... i skuplje gorivo, zbog akciza, koje GSP u Evropi ne placa, koliko znam nigde?
 
Odgovor na temu

žutokljunac

Član broj: 153760
Poruke: 374
*.dynamic.sbb.rs.



+449 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 19:04 - pre 62 meseci
Citat:
cozmo_im:
Ovo je preskupo za beograd, skoro 2,5e dnevna karta a prosek plata je toliki da mozes kupiti koliko, 100 dnevnih karata? U Becu je za SVE vidove transporta 7.6e. Dakle za sve vidove transporta - metro, voz, tramvaj, bus i sve sto ima veze sa javnim prevozom. Ovde je 2,5e samo za raspad buseve. Dakle nemas metro, nemas nista, osim krseva i onih tramvaja koji se vuku.



Je l' tako i cenu benzina određuješ? Ili cenu automobila? Na osnovu prosečne plate? Da li si svestan koliko ti je bzvz logika.
 
Odgovor na temu

SlobaBgd

Član broj: 70350
Poruke: 1996



+4583 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 19:19 - pre 62 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic:
Zasto bi neko ko uopste ne koristi gradski prevoz kompletno finansirao troskove istog bez da u tome ucestvuju i oni koji, zapravo, isti i koriste?

Kako to oni koji uopšte ne koriste gradski prevoz kompletno finansiraju troškove? Hoćeš da kažeš da mi koji se vozimo gradskim prevozom (plaćali ili ne) ne finansiramo gradski prevoz? Koliko vidim, sve ono što plaća onaj koji se vozi kolima, biciklom ili ide peške (sve takse, poreze, akcize, namete) plaćam i ja, u odgovarajućem procentu. Dakle, gradski prevoz već plaćamo. Naš novac od PDV, poreza i ostalog ide delom u republički budžet pa se odatle vraća gradu, a delom ide direktno u gradsku kasu. Dakle, nemoj te priče da meni neko plaća prevoz.
 
Odgovor na temu

Burgos
Nemanja Borić
Amazon Web Services
Berlin

Član broj: 12484
Poruke: 1905
*.dyn.nltelcom.net.

Sajt: stackoverflow.com/users/1..


+471 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.07.2014. u 23:21 - pre 62 meseci
Citat:
Dexic:
Od taksija je isplativiji samo za jednu, max. dve osobe.


Taksi od ugla Vojislava Ilića i Bregalničke do Lastine autobuske stanice je od 550 do 650 dinara. Karta u jednom smeru za jednu osobu je koliko, 72 ili tako nešto? Dakle, bar sedam osoba mogu da se voze za pare taksija. A nije sa kraja grada na kraj, već vožnja kroz Cara Nikolaja i Nemanjinu.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8219



+5023 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u31.07.2014. u 06:23 - pre 62 meseci
Citat:
Taksi od ugla Vojislava Ilića i Bregalničke do Lastine autobuske stanice je od 550 do 650 dinara. Karta u jednom smeru

Pricamo o prevozu a sa jednim da bi dosao do lastine stanice a da ne pesacis sa koferima nece moci.Jeste bolje prevozom ali uzmimo da si
od Borivoja Stevanovica otisao do vera i platio isto kao do trga republike.Problem prevoza nisu relacije Karaburma-Vidikovac (mislim najduza)
i kosta 70 dinara nego 70 rsd za jednu stanicu.
 
Odgovor na temu

ekof9

Član broj: 126138
Poruke: 753
*.opera-mini.net.



+197 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u31.07.2014. u 06:52 - pre 62 meseci
Citat:
jablan:
Citat:
cozmo_im:
Ovo je preskupo za beograd, skoro 2,5e dnevna karta a prosek plata je toliki da mozes kupiti koliko, 100 dnevnih karata?

Ne razumem po kojoj to logici cena gradskog prevoza treba da prati prosek plata. To bi imalo logike samo kad bi gradski prevoz činili nosači koji bi nas nosili na krkačama. Njima niska plata, al niska i karta.

Kad kupuješ nov ili polovan auto, jel kažeš prodavcu: jesi ti lud, jel znaš kolike su kod nas plate?

Budalaština.

Gradski prevoz u Beogradu košta baš onoliko koliko treba - nešto manje od korišćenja sopstvenog auta i primetno manje od taksija.

Jeftinije može - idite peške ili kao ja - biciklom.

Citat:
Pa zato se 90% ljudi svercuje. Ja od punog busa vidim mozda 2-3 osobe da kucaju karte i jos 5-6 koji imaju mesecni busplus. Ostalo je sverc ili imaju ali ne validiraju.

Ne, ljudi se švercuju zato što im se može (niko ih ne kažnjava), a s druge strane nemaju etički problem sa tim jer svako u ovoj zemlji nešto mulja, nekog zavrće ili krade.

[Ovu poruku je menjao jablan dana 30.07.2014. u 16:18 GMT+1]

Gradski prevoz nije luksuzna roba, vec nuzno zlo koje treba i mora da se sufinansira, jer mnogo ljudi mora da ga koristi. I svi vi koji kazete: idite peske ili bajsom, ne kenj...., leba vam!
 
Odgovor na temu

jablan

Član broj: 8286
Poruke: 4540



+707 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u31.07.2014. u 11:02 - pre 62 meseci
Gradski prevoz jeste potreba ljudi koji žive u velikim gradovima, ali to ne znači da gradski prevoz treba da bude socijalna služba. Zna se čiji je posao da se bavi socijalom - države. Zašto bi gradski prevoz bio dužan da tebi plaća socijalnu pomoć ako si sirotinja?

A one računice da je auto jeftiniji od GSP-a su jednostavno budalaštine. Korišćenje auta jeste u Beogradu nedopustivo jeftino (zato nam grad i liči na auto-otpad), ali daleko od toga da je jeftinije od GSP-a.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 595220 | Odgovora: 3409 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.