Citat:
peki_92:
Kad sam stavljao novu, zakacim na bobinu i kad sam stavljao na razvodnik, dvaput su sevnule varnice male i vise nista, mrtvo.
Prosto neverovatno i nije za pohvalu...Odredjena pravila bezbednosti se moraju postovati uvek kada se radi na bilo kom delu sistema za paljenje ili elektricnog sistema. Pravilo koje ovde vazi je da glavni prekidac mora biti iskljucen uvek kada se rukuje, ili dodiruje bilo koja komponenta unutar razvodnika paljenja. Ako je glavni prekidac (kontakt kljuc) ukljucen, primarno kolo paljenja je pod naponom i struja tece ako se kolo zatvori. Ako dodirnes metalni deo vozila u trenutku kada u razviodniku dodirujes neki deo ili provodnik pod naponom, svojim telom ces zatvoriti strujno kolo. Moze se dogoditi da dozivis neugodan strujni udar. MIslim...pocetnicka greska nekog amatera...U svakom slucaju doslo je do kratkog spoja. E sad..ceo proces paljenja se sastoji u izazivanju kontrolisanih kratkih spojeva. Da li je ovo moglo da osteti bobinu? Pa nisam siguran, jer je sve kratko trajalo...ali ko zna... Pa moze se bobina jednostavno ispitati, direktno na vozilu...Okreni breg razvodnika tako da platinska dugmad budu zatvorena, tj da se dodiruju. Skini centralni kabl sa kape razvodnika i uzemlji je prema masi, daj kontak a zatim srafcigerom razdvoj platine. ako je bobina u redu, javi ce se varnica, prema masi. Ako varnice nema (a prvo proveri platine da se nisu zalepile od strujnog udara), proveri da li dobijas napon +15 sa kontakt brave na bobini. MOze bobina i da se premeri sa ommetrom (samo treba znati propisane vrednosti proizvodjaca). Ispituje se provodljivost primarnog i sekundarnog kola, pa ako vrednosti odstupaju od propisanih bobina ne valja i bla,bla bla...