Citat:
ultraKeen: Na stranu namerno omalovazavanje, pitam imas li ti kakve logicke dokaze za sve nabrojane minus-etikete koje si polepio tek tako, samo da ih ima sto vise...

Etikete bez argumentacije ne priznajem, zao mi je...
ne omalozavam te, vec sam zbilja, nakon citanja teme otvorio tvoj profil da pogledam da nije u pitanju neki klinac koji se zajebava.
iskreno ti kazem da ti tema lici na delo klinca posle gledanja star treka. izvini ako te ovo vredja.
ajde argumentacija.
-za pocetak statistika.
probaj da nadjes rezultate nekog ispitivanja i pogledaj kako se predstavljaju rezultati.
da bi to istrazivanje imalo bilo kakvu validnost, potrebno je da rezultati mogu biti rasclanjeni na starosnu i polnu strukturu ispitivanih, zatim socijalnu, eventualno ekonomsku i demografsku strukturu ispitanika. Pa i na
www.imdb.com, gde ljudi glasaju za filmove, imas statistiku rasclanjenu prema polnoj, starosnoj i demografskoj pripadnosti.
I da, trebalo bi ispuniti principe uzorka ispitanika, koji se formatira po slicnim principima po kojima se i dobija rasclanjivanje. takodje jako je nepovoljno da jedan ispitanik vise puta ucestvuje u ispitivanju.
{smatram da tvoj sistem ne ispunjava nista od navedenog. Upotrebljivost podatka od 50000 zadovoljnih i 80000 nezadovoljnih glasova je ravna nuli}
-oprema
cenu citaca otisaka nije toliko jeftina koliko ti tvrdis. obicni flesovi bez citanja otisaka su u rangu 5-70 eur dok su flesovi sa citacima otisaka su rangu 100-150 eur, a to je komercijalni prizvod srednje siroke namene. dugmici sa citacima otisaka, koji bi morali da buidu dosta robusniji bi kostali malo vise.
po jednom autobusu ti treba broj_vrata * 2 dugmica, ako ides na ideju da dugmici idu samo s jedne strane vrata. pomnozi to sa brojem buseva (ajde recimo da se krece oko 500 po 3.2 vrata) i dobices cifru od 3200 dugmica. a to je samo za inicijalnu postavku. posto, nam vandalizam nije stran mozes da dodas jos barem jednom tu cifru na ime godisnjih zamena razbijenih dugmica. vec u startu ova cifra debelo prelazi 500 000 eura.
zatim potrebni su citaci kartica i odgovarajuce kartice vozacima. znaci jedno 500 citaca i par hiljada kartica. (ovde smatrama da barem vozaci nece lomiti citace u busevima

). nemam ideju koliko ovo kosta, ako neko ima informaciju nek dopuni.
dodatna oprema: racunar, kablovi, interfejs za kacenje na centralni racunar u garazi (nadam se da nisi nameravao da ukljkucis i wifi lan za autobuse) za svaki autobus. ovde opet ne moze da ide obican racunar vec nesto prilagodjeno upotrebi. dodatak legalizovan os softver za svaki racunar. i ova stavka bi lako presla pola miliona evra, ako ne i milion.
-softver
e ovo je stavka koja moze da zaboli. kao sto si primetio cene hardvera padaju, ali zato cene softvera rastu.
cena od 1000 eur za sistem je blago receno smesna. kad bi ponudio tender sa takvim zahtevima mozda bi se javili neki srednjoskolci sa idejom da kreiraju nesto nezaboravno
*za pocetak imas os koje moras da platis po racunaru
*dodatak server-klijent sistem za vodjenje podataka
*dodatak softver za statisticku obradu podataka.
prva i treca stavka se uzimaju kao gotovi komercijalni programi, treca stavka donosi dodatne troskove uvodjenja sistema, obuke i odrzavanja softvera.
druga stavka je nesto sto bi moralo da se pravi, ili barem da se prekraja neki postojeci proizvod, a to kosta ....
druga stavka bi ti doneo cenu od recimo 15-50 000 eur za server i jedno 200 eur po klijentu. sto recimo da iznese oko 135000 eur.
dodatak je godisnje odrzavanje koje moze da iznosi oko 30% cene.
prva stavka moze da se smanji koriscenjem linuxa, ali i to kosta kad se koristi u poslovne primene, ako se ne varam, al ajde recimo da je to ~ 100 eur po klijentu i jedno 2500 za server sto izadje 52500 eur
za trecu stavku nisam siguran
-psihologija tendera u republici srbiji.
tenderi kao osnovno sredstvo izbegavanja malverzacija su postali smesni. za pocetak cesto postoji cinjenica da je tender namesten (setite se fotelja od 100000 eur na bg aerodromu). ako se uzme u obzir da je narucios posla poprilicno jaka firma, onda ce zasigurno ponudjaci da podignu dodatno malo cene zbvog isplativosti posla.
na kraju ako je namesten, uvek postoji mogucnost, da se dobiju neispravni citaci, program koji ne funkcionise ili ne radi dobro.
-instalacija opreme.
stavka koja opet donosi solidnu sumu evrica. ajd da zaokruzimo na 50000.
- potrebni novi radnici.
za odrzavanje ovakvog sistema, potrebno je min 5 osoba.
******************************
-i sta se unakon svega ovog dobije ?!?!
posle pocetnog ulaganja od min 3-4 miliona evra,koji lako moga da se dupliraju ako neko postane pohlepan. dodatnih godisnjih troskova na ime odrzavanja opreme i programa, dobijes podatak da taj i taj vozac ima 50000 zadovoljnih i 80000 nezadovoljnih glasova.
sad ti meni reci da je to validno, isplativo i realno (i da nije detinjasto

)
da napomenem, da bi sva ova oprema sluzila samo za validaciju rada zaposlenih, a ne kao izvor zarade.
svi ti displeji koje pominjes, mogu da prikazuju reklame gomili ljudi koji ne mogu da ih izbegnu. sto je veoma lep izvor sredstava.
na kraju da li je moguce da da bi ti kao direktor gsp-a potrosio sav taj novac da bi saznao da'l je mika milanovic proslog meseca 2 puta naletio na dzombu, ili da uzmes nekih 20-30 novih autobusa.
doduse troskovi svega toga bi mog;li delomicno da se isplate od penala na plate vozaca (ajde recimo da za godinu dana izvuces milion evra na ime penala, za 30% radnika )
i kolika bi bila verovatnoca da te, posle svega toga, neki vozac ne saceka sa pajserom u mraku

(a posto vidim da ti pajser smeta mozes i da ga zamenis sa argumentovanom raspravom).
"Hmmm", rekao je, "...suprostavlja se nadrealizmu prikrivene metafore..." Razmišljao je tome na trenutak, a onda je zatvorio beležnicu s mrkim osmehom.
"I smrt je za njih suviše dobra"