Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 103931 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
79.101.228.*



+5251 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?20.03.2009. u 14:02 - pre 182 meseci
Pa upravo je o tome rec, "ugurani" smo u kvazi ekonomsku isplatljivost, koja to i nije vise.

Da postoje uslovi, da ima znatno vise TZV linija, da ti voz staje 80m od firme, da je masovnija upotreba, i cena voznje bi bila 10€ za 100kg tereta.

Ako saberes bas sve elemente, kupovinu vozila(direktna investicija nekoliko godisnjih plata), a TZV ne moras da kupujes(dotiras ga iz poreza), odrzavanje vozila, TZV ne odrzavas, prostor i okupaciju koju ti vozilo oduzima, redovne dazbine, umor i stres nakon voznje...koji deo zivota i dragocenog vremena si potrosio na jedan tako formirani gadget.
Pu, pu, da ne spominjem "ratnu zonu" zvanu "saobracaj", u kojoj se gine kao u istorijskim ratovima...

I svi u urbanom delu smo ugurani u taj obicaj. U Australiji za velike daljine i neke uslove, jedino je laki avion razuman transport, auto je bezumna varijanta.

Veci deo Afrike, deo Azije, delovi Severne i juzne Amerike...besmisleno koriscenje "automobila"...

Ali, posto je "ispao" iz malog dela univerzalnosti, zanemaren je besmisao tog prevoza.

A jos kada bi, u urbanom delu planete, imao resurse za koriscenje "mini TZV-a", elektricnog privatnog vozila, radi kalkulacije angazovanog licnog vremena(da ne koristis javni prevoz), ako uopste bude bilo potrebe za "odlaskom" na posao(desava se, stidljivo), da se posao moze raditi sa bilo koje lokacije(ne mislim na gubitak posla, to je poseban ekstrem), vidi se koliko je automobil u klasicnom smislu, postao zagusenje civilizacije.

Tako da mogu reci, da informaticki razvoj vuce civilizaciju unapred, a auto industrija zabija raonike u stazu..

Poz.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?20.03.2009. u 20:37 - pre 182 meseci
Električni auto je po meni idealan oblik prevoza: ne troši dok stojiš na semaforu, može da akumulira struju na nizbrdicama ili kada kočiš pred semaforom, itd... Zamislite sve te nizbrdice koje vam sada samo troše kočnice, a koje bi mogle da pune auto. Energiju koju potrošite za penjanje uz neko brdo, 70-80% nadoknadite kada se spuštate.

Jedini koji bi mogao biti bolji bi bio auto na vodu, vazduh, ili zemlju .
Citat:
Ivan Dimkovic: A tu je i nezgodni problem sa litijumskim celijama koji jos nije resen... takozvani "thermal runaway" efekat - koji izaziva spektakularno zagrevanje celije do preko 3 hiljade C za manje od 1 sekude.


Čini mi se da baterije koje koristi "Tesla Roadstar" baš imaju neku posebnu konstrukciju od mnoštva malih ćelija, i to tako da eventualni incident sa jedne od tih ćelija ne predje na drugu.

Zato i kažem da je neophodno svu snagu usmeriti ka razvoju novih tipova baterija. Kada bi za punjenje bilo dovoljno nekih 15 minuta, to bi već bilo sasvim prihvatljivo i za duža putovanja, čak i ako ne možeš da predješ više od 350km km sa jednim punjenjem. Ja inače, ma gde išao, uglavnom ne pravim pauze duže od nekih 15-20 minuta (sem što kada idem za Pariz prespavam negde posle Nürnberga ) i ne bih baš voleo da moram negde da sedim 2-3 sata da "natočim" gorivo.

Tako da se ne slažem sa:
Citat:
vladd: I namerno se zavlaci razvoj potragom za savrsenom "akumulatorom", sto je promasaj u startu. Akumulator je nepotreban, u toj meri i toj kolicini.

Potrebniji su specijalni putevi i drugaciji generatori energije..

Posebni putevi bi nam trebali eventualno za automobile koji se sami upravljaju. A generatore struje već imamo: Voda, Vetar, Sunce, Atom... Trebala bi nam samo jača električna mreža za punjenje svih tih silnih vozila (i malo više nuklearnih centrala nažalost).

 
Odgovor na temu

komosarz
ZELJO DUNHILL
Banja Luka

Član broj: 67758
Poruke: 323
*.teol.net.



+1 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?21.03.2009. u 00:05 - pre 182 meseci
U ovom nasem trulom svijetu sve je vezano za novac i za zaradu.Cim globalna autoindustrija bude imala vecu isplativost da pravi elek.aute,znaci kad sus motori budu pred zasluzenu penziju dal zbog skupe nafte,nestasice iste ili zbog neceg drugog pokrenuce se masovnija proizvodnja.Po meni je elek.auto mnogo jednostavnije napraviti(nema klipova,radilice...) i vjerovatno je jeftinije,ali opet kazem glavna osovina je novac i autoindustrija ce praviti sus motore dok ima racuna.Da li je glavni krivac jeftina nafta,skupe nercionalne baterije koje se sporo pune ili opet nesto trece tek cemo da vidimo.Ja sam ubjedjen da vec postoji rjesenje za elek.aute i da se samo ceka pravi trenutak kad ce se plasirati svijetu.Pazite to je samo moje misljenje i ne zamjerite mi.Slazem se da su hibridi samo zamazivanje ociju,ali opet kazem dok se nesto prodaje to ce se i proizvoditi.Zasto mjenjati koku koja nosi zlatna jaja.U zdravlje.
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?21.03.2009. u 15:51 - pre 182 meseci
Nece veliki da se sete elektro automobile da prave serijski osim ako ih Kinezi ne preduhitre, kao sto vec jesu. Kod nas ima neki lik iz Panceva ako se dobro secam koji je jos pre godinu dana poceo da uvozi kineske elektro automobile, imao je neke sitne probleme sa homologacijom ali mislim da ih je brze resio nego ovi sto su uvozili SUS kineze. Jeste da su ruzni, ali nisu bili ni nesto ekstra jeftini. Neki u klasi Juga je kostao oko 10 000 e.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
*.dip.t-dialin.net.



+7169 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?21.03.2009. u 16:02 - pre 182 meseci
Citat:
U ovom nasem trulom svijetu sve je vezano za novac i za zaradu.Cim globalna autoindustrija bude imala vecu isplativost da pravi elek.aute,znaci kad sus motori budu pred zasluzenu penziju dal zbog skupe nafte,nestasice iste ili zbog neceg drugog pokrenuce se masovnija proizvodnja


Ne samo da su skupi, kao sto rekoh - elektricni automobili su u nekim stvarima inferiorniji... i to dosta :)

Problem je sto su "te neke stvari" nesto na sta su danasnji kupci NAUCENI da traze - iako de-facto nisu neophodne.

Prost primer - kome, dodjavola, treba 3l motor sa 250+ ks na nekom autu od 1.6 tona? Najobicniji 1.4ll sa 90-tak KS motor bi vise nego zadovoljio potrebe prevoza od tacke a do tacke b - bez problema bi na otvorenom mogao da ides i 120 sa njim.

Ali, ne... mi, kupci, zelimo sto veci torque, zelimo da ostavimo u prasini ljude na semaforu... I, ako imamo pare, kupicemo 3l motor - zato sto nam se moze. Da stvari budu jos smesnije, osim par zemalja u svetu, 3l motor na tom autu jednostavno nikad ne mozes iskoristiti do kraja... Cak i u Nemackoj, gde nema ogranicenja brzine na auto putevima - voziti 250 km/h je izuzetno rizicno i moguce samo na vrlo ravnim deonicama i to kada nije guzva (meni je cak i na 200 km/h vec neprijatno zato sto znam da ako se BILO STA desi, ja sam jednostavno mrtav - ako bih video nesto na manje od 200-300m)... Dakle, cela ta pomama za jakim motorima je cist hir.

E sad, zamisli da ti pokusas da prodas elektricni auto takvoj klijenteli - koji bi CAK kostao i vise od SUS auta zbog toga sto je potrebno dostici ogromni tiraz kako bi cena elektricnih kola bila smanjena tj. imala isti nivo "overhead-a" kao trenutni SUS automobili.

Potrebno je da se desi nekoliko stvari - da cena nafte jako skoci i da se rodi nova generacija ljudi koji nece biti optereceni statusnim simbolom - motorom :)

--

Sto se hibrida tice, ako nista drugo (i dalje mislim da su zamazivanje ociju) - trebalo bi prisiliti auto industriju da SUS motore ne pravi bez elektro komponente. Vozio sam se u Tojoti hibridnoj (taxi) i prilicno je impresivna po pitanju smanjenja potrosnje u gradskoj voznji. A gradska voznja je upravo ono gde se izbaci najvise stetnih materija i potrosi najvise goriva...
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

ljakse
Beograd

Član broj: 15635
Poruke: 72
*.artcommunication.co.yu.

Sajt: zaludan.blogspot.com


Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?21.03.2009. u 16:46 - pre 182 meseci
Ja bih malo o ovim hibridima...

Licno uopste nisam impresioniran ucinkom najpopularnijeg svetskog hibrida - Toyota Prius.
Probao sam je, i, onako, generalno, sjajna je. Najimpresivniji momenat je voznja samo na struju, tj. bez ukljucivanja benzinca. Ta tisina je prosto neverovatna. Vozne karakteristike su OK, gorepomenuti torque je takodje dobar zbog elektromotora, itd...
Medjutim, taj automobil, prema fabrickim podacima, trosi u gradu 5l bezolovnog, a na otvorenom 4.2. Nisam ga vozio dovoljno dugo da bih ispraznio rezervoar, ali te cifre mi uopste nisu impresivne.
Avensis (sad vec stari model), sa 2.0 D4D motorom, provereno trosi 5.9-6.0l u gradu, i 4.8-5.0l na otvorenom, naravno, eurodizel, i naravno, to je malo vise od fabricki deklarisane potrosnje. Onog trenutka kad uporedim te podatke, Prius pada u vodu, jer je jednostavno, Avensis mnogo bolji automobil.

Ne znam za ostale proizvodjace hibridnih automobila (nisam imao prilike da probam), ali cela prica je prenaduvana na osnovu tog malog elektromotra koji predstavljaju kao 'samo-sto-nije-perpetuum-mobile'. Elem, jeste, super je kad se covek vozi samo na struju, ali kad se baterije malo isprazne, benzinac se sam pali...
A onda, ova prica oko punjenja baterija na nizbrdicama i uopste prilikom kocenja - pa sve to vec uveliko postoji na tom istom Priusu, ali je efektivno punjenje na taj nacin minialno.

Inace, od ove sezone u Formuli 1 ce biti u upotrebi KERS (Kinetic Energy Recovery System) sto mu dodje nesto kao to sto sakuplja energiju od kocenja u neke baterije. Nevolja je sto nije obavezan, a i koriscenje tako sakupljene energije je ograniceno tokom trke. Mislim da je to dobra prilika da se ispitada li ti sistemi uopste imaju smisla, jer bar u F1 pare za razvoj nikad nisu bile problem (samo nemojte da se neko sad ubaci sa pricom o malim siromasnim timovima), pa ako postoji sansa da se ta energija sakupi&skladisti u baterije u korisnim kolicinama, oni ce je naci.
Denis
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?21.03.2009. u 19:21 - pre 182 meseci
Citat:
ljakse:A onda, ova prica oko punjenja baterija na nizbrdicama i uopste prilikom kocenja - pa sve to vec uveliko postoji na tom istom Priusu, ali je efektivno punjenje na taj nacin minialno.


Zbog osobina postojećih baterija.
 
Odgovor na temu

zmajevac

Član broj: 110404
Poruke: 69
78.59.240.*



Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.03.2009. u 10:43 - pre 182 meseci
Parna masina ima efikasnost od 23% u odnosu na potroseno gorivo.
Motor SUS ima efikasnost od 45-55%.
Elektro motor cak 98% ulazne energije pretvori u kretanje.

Ali slabo ide u pravcu elektroautomobila.Baterije su problem: nemaju kapacitet da
uskladiste energiju, bez obzira da li su olovne, nikl-kadmijumske ili litijum-jonske.
Plus su teske. Da bi olovni akumulatori uskladistili istu kolicinu energije koliko
je sadrzi rezervoar od 55 litara benzina tezili bi 2500 kg.


Prakticno jedini elaktroauto koji se prodaje u nekom opipljivom broju je Reva,
u Indiji se prodaje za 6 hiljada $ a u Irskoj za tri puta toliko, pa ko ima
mogucnosti za trgovinu eto.
http://www.revaindia.com/
 
Odgovor na temu

osmania
Panet

Član broj: 26316
Poruke: 773
*.20.11.vie.surfer.at.



+7 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.03.2009. u 11:51 - pre 182 meseci
ali sto samo baterije da li ima nesto drugo sto bi skladistilo elektricnu energiju?
 
Odgovor na temu

momsab
Momčilo
Beograd, R.Srbija

Član broj: 2804
Poruke: 3041
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: pitati@PP
Sajt: www.momsab.com


+1 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.03.2009. u 12:03 - pre 182 meseci
ima ono sto koristi elektrodistribucija za skaldistenje struje, tesko je mnogo vise od spomenutih 2,5t :D
rade se razna istrazivanja za druge materije ali sve je u domenu laboratorije...
Žena u krevetu i vino na stolu nikako ne smeju da čekaju. Jer, vino se greje a žena hladi.

-vinolog
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.87.160.*



+5251 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.03.2009. u 13:01 - pre 182 meseci
Citat:
zmajevac: Parna masina ima efikasnost od 23% u odnosu na potroseno gorivo.
Motor SUS ima efikasnost od 45-55%.
Elektro motor cak 98% ulazne energije pretvori u kretanje.



OTO(i Dizel) motor ima efikasnost 15-16%, teoretsku, a gasna turbina, kao SUS motor ima efikasnost oko 33%.
Parna masina se ne razmatra kao aktuelna, jedino je parna turbina savremena, i ona ima stepen iskoriscenja preko 30%

Elektromotori su velike efikasnosti, ali nacin proizvodnje struje je specifican, sto je jeftiniji izvor, to je skuplja instalacija.


Problem je u skladistenju struje, odnosno u generisanju struje.

Da se koristi gasna turbina u automobilu, istina buka je solidna, ali gasna turbina velicine dve kutije cipela imala bi preko 150 ks, za proizvodnju elektricne energije, plus dodatni reaktivni pogon, brzine bi bile solidne, rezim rada do 10km/h(pa i vise) mogao bi da bude pokriven elektromotorom.

Ali, to nije teznja propadajuce auto industrije, njima je zadatak bio da ceo vek variraju prost termodinamicki ciklus, i preplavili su planetu sa arhaicnim proizvodom.

Da su parnu masinu razvijali toliko, ko zna sta bi sve ispalo.

Veci deo veka, postojeca vozila su zadovoljavala potrebe civilizacije, u raznim aspektima, a sada su problem sarolike vrste, i funkcionalni, i trzisni, i ekonomski i infrastrukturni, a pre svega tehnoloski, izuzetno problematican.

Od postojecih cetiri svetska problema, auto industrija generise TRI i POLA CETVRTOG, globalno zagrevanje, zagadjenje, ekonomska kriza i pola ratnih kriza, zbog nafte..

Poz
 
Odgovor na temu

momsab
Momčilo
Beograd, R.Srbija

Član broj: 2804
Poruke: 3041
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: pitati@PP
Sajt: www.momsab.com


+1 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.03.2009. u 13:36 - pre 182 meseci
offtopic: najveci i prakticno jedini uzrok za globalno zagrevanje je Suncevo zracenje...
nema nijednog validnog statistickog dokaza da je kriva povecana emisija CO2
za zagadjenje je tacno, i to ne samo automobili...
Žena u krevetu i vino na stolu nikako ne smeju da čekaju. Jer, vino se greje a žena hladi.

-vinolog
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.03.2009. u 14:52 - pre 182 meseci
Globalno zagrevanje je odavno prezvakana tema, nema veze ni sa automobilima ni sa bilo cim sa ove planete. Normalan prirodni ciklus. Ali lepo zvuci u raznim kampanjama.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
*.dip.t-dialin.net.



+7169 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.03.2009. u 15:19 - pre 182 meseci
Citat:
vladd
Od postojecih cetiri svetska problema, auto industrija generise TRI i POLA CETVRTOG, globalno zagrevanje, zagadjenje, ekonomska kriza i pola ratnih kriza, zbog nafte..


Ipak si malo previse ostar prema auto industriji - u najboljem slucaju se moze reci da ona "kontribuise" "globalnom zagrevanju" - daleko od toga da je ona jedini kontributor CO2... a i veza ljudski-generisanog CO2 i promene temperature je nesto za sta i dalje nemamo jednoznacan odgovor.



Takodje, isto vazi i za ekonomsku krizu - auto industrija je jedan mali deo kontributora, najveci kontributor trenutne ekonomske krize je prenaduvani real-estate/housing segment i svi derivati i sl. finansijski instrumenti bazirani na njemu koji su pocrkali ko pacovi... Auto industrija je tu kolateralna steta, jer se odlicno "naguzila" kao neefikasna i u krizi - tako da je SEK samo ubrzao katastrofu.

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.87.160.*



+5251 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.03.2009. u 16:56 - pre 182 meseci
Tako izgleda ako izdvojis "automobilsku" industriju iz koncepta.

Auto industrija je ugradjena i u preradu celika, i u preradu nafte, u solidnoj meri, transport nisu samo automobili, koliko je raznog transporta ukljuceno u sluzbu auto industrije..

Ne smatram da je svaki automobil, prosecne kubikaze puta neki veliki broj, znacajan zagadjivac, ali ostatak sistema koji su u sluzbi auto industrije jesu. Sto se ekonomije tice, to je priznato da nije egzaktna nauka, vise je umetnost, ali je auto industrija bila znacajan generator novca i smisla konfigurisanja ekonomije.

E sad, da li su se bankarski maheri zaneli u manipulacijama, i zavitlali vise novca nego sto ekonomija moze da dampira, to je jedno pitanje, a auto industrija je pokleknula bas kada bi im bila oslonac.

Jednostavan je racun, kriza je trebala da se dogodi krajem osamdesetih, ali je tehnolosko informaticki bum ublazio efekte, i pokrenuo razvoj i povecanje mase novca.

Sada je zaleteli kapital potrazio oslonac u auto industriji, ali je ona pokazala svoje slabosti, sporost, a pre svega inertnost, i iz tog razloga ce kriza potrajati preko cetiri godine.

Auto industrija se vec spontano naduvala sa cenom, tako da nema mesta ni racionalizaciji, i neophodan je ovakav, ozbiljan lom, da bi se pregrupisalo i osmislilo, prvo trziste, a zatim i magloviti pesnicki ekonomski sistem, zasnovan na nekim drugim, stabilnijim vrednostima, realnom i pravom kapitalu, a ne zasnovan na papiricima sa porukom vere u boga.

Poz

P.S.
Zalazimo u smesan period, koji su (smo) neki doziveli u mikroklimi SRJ, da je sve jedno koliko hiljada biliona milijardi, 10 na 156-ti..imas, ako ne mozes da kupis paklo cigara za te pare.

Samo sto smo tada imali spoljnu stabilnu referencu pa je kolicina besmisla imala granicu.

Sada je nema.

Potpuno mi je smesno kada pricaju kako su ruski milijarderi, vlasnici nafte i industrije, osiromasili u milijardama dolara, mislim da ih bas briga koliko je njihov kapital izrazen u dolarima, imaju elementarne vrednosti, i pitanje je kako ce samo uspostaviti nov sistem

A dolar bi trebao da se brine o sebi, ne samo dolar, nego svaki papiric koji predstavlja ili imitira vrednost....
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16683
*.dip.t-dialin.net.



+7169 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.03.2009. u 20:39 - pre 182 meseci
Citat:
Vladd
Potpuno mi je smesno kada pricaju kako su ruski milijarderi, vlasnici nafte i industrije, osiromasili u milijardama dolara, mislim da ih bas briga koliko je njihov kapital izrazen u dolarima, imaju elementarne vrednosti, i pitanje je kako ce samo uspostaviti nov sistem


Pa znas kako, svaka roba vredi onoliko koliko kupac hoce za nju da plati - ruski milijarderi u "nafti" su osiromasili jer je cena nafte pala... doduse, za njih se ne brinem, jer ce cena nafte neminovno skociti.

Sa druge strane, ukoliko zaista dodje do nekog ozbiljnog kraha - cenim da im nista ta "industrija" nece vredeti, jer ona nece imati kome sta da proda, ili nece imati suppliere - sam si podvukao paralelu sa SFRJ - koliko je "industrijskih giganata" u SFRJ postojalo? Krahom ekonomskog sistema svi ti giganti jednostavno nestaju - jer i oni zavise od tog sistema, od kupovne moci gradjana, od postojanja snadbevaca, od kredita banaka za tranzijente u troskovima vs. zaradi itd.. itd.. itd...

U nekom takvom hipotetickom ekonomskom "Armagedonu" , Vladd, ti ne vrede ni dolari, ni sisarke, ni nafta... mozda jedino neke osnovne zivotne namirnice, krave, svinje, kukuruz i tako to ;-) Ako do toga zaista dodje, doci ce do jednog globalnog "reseta"... ko u Fight Club-u samo mnogo sire i dalekoseznije...

Sto me podseti da je mozda pametno da kupim neki oveci plac sa plodnom zemljom... because you never know... :)

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.87.160.*



+5251 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.03.2009. u 21:52 - pre 182 meseci
Pa davno je koncipiran "zakon zemlje".

Jos pre doba osvajanja Divljeg Zapada.


Naravno da Armagedona nece biti, ali ce kriza potrajati onoliko koliko brzo se prepakuje nacin razmisljanja i rada.

Auto industrija se ne uklapa ni u jedan logican sistem, bez obzira da li cena raste ili pada. Jednostavno, nece moci da se proglasava nebulozna trenutna vrednost automobila, i privredni resursi ce morati da imaju malo drugaciji oblik.

Auto industrija u ovoj formi, u ovom trenutku nema osnova da egzistira, zasigurno ne uspesno.

Ni po ekonomskim, umetnickim pravilima, ni po zivotnoj(zdravoj) logici, bilo bogatih, prebogatih bilo najdonje srednje klase, Balkanske.


Ako je cena televizora pala deset puta u brojcanom iznosu, da ne spominjem valute, uz tehnoloski napredak i velike tehnicke mogucnosti, i automobil mora da dozivi civilizacijsku izmenu.
Naravno, nemoguce je ocekivati da ce se proizvoditi sadasnji automobili, u ovoj formi i kolicini, i da ce u prvom trenutku kostati deset puta manje, ali se moze ocekivati da pocetna tendencija bude bar duplo manja cena (sto i nije nerealno), izmenjeni, fleksibilniji dizajn, kako upotrebnog oblika, tako i agregata.

Ne vidim zasto bi bilo utopisticki da se posebno prodaju sasije, karoserije, donji postroj, i sada postoje takve varijante, u pojedinacnoj i maloserijskoj prizvodnji.

Proizvodnja enormnih kolicina, u nekoliko giganata, pokazala se inertne, problematicna i kompleksna za zaokruzivanje ekonomskog sistema.
Potrebni su mali, fleksibilni sistemi, koji pojedinacno ne bi mogli da uticu na ekonomiju, ni da je zaljuljaju, ni da izigravaju oslonac.

Ili vec neka, iz postojecih uslova, moguca verzija, prelazna ili trajna.

Poz

 
Odgovor na temu

momsab
Momčilo
Beograd, R.Srbija

Član broj: 2804
Poruke: 3041
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: pitati@PP
Sajt: www.momsab.com


+1 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.03.2009. u 22:26 - pre 182 meseci
ljudi, ne skrecite sa teme, hvala na razumevanju :)
Žena u krevetu i vino na stolu nikako ne smeju da čekaju. Jer, vino se greje a žena hladi.

-vinolog
 
Odgovor na temu

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?23.03.2009. u 23:24 - pre 182 meseci
Mislim da i ovde cak postoji armija ljudi koji bi vrlo rado kupili povoljan elektro automobil da im se ponudi.
Opet, na sajmu u Zenevi su elektro automobili u raznim konceptima imali veoma zasluzno mesto, ali ne znam da li je taj "nov" stav dirigovan od strane velikih proizvodjaca ili od strane javnosti kojoj je sve vec oko SUS motora preko glave pa najzad traze nesto malo vise iskoriscenije.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.87.160.*



+5251 Profil

icon Re: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?24.03.2009. u 00:38 - pre 182 meseci
Citat:
momsab: ljudi, ne skrecite sa teme, hvala na razumevanju


Ne da ne skrecemo sa teme, nego analiziramo stanje i nudimo resenje, jednoga dana ce se okupiti milijarderi na ES-u

Poz
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Propast auto industrije, zasluženo ili ne?

Strane: << < .. 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 103931 | Odgovora: 430 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.