Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 698778 | Odgovora: 3410 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

kana

Član broj: 111284
Poruke: 585



+27 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u29.12.2014. u 22:55 - pre 75 meseci
Citat:
cozmo_im:
Posto svaki dan idem busom, iznenadio bi se koliko je netacno to sto si rekao. Bar 60% putnika u busu kuca nepersonalizovanu kad udje kontrola.


Iz razlicitih razloga nemaju svi stanovnici Beograda prebivaliste u njemu, cini mi se da je i cifra prilicna a nisu turisti kako neko rece.
Nemaju nacin da kupe povlascene karte upravo zbog prebivalista pa je ovo za njih udarac od 22% pa cisto sumnjam da ce ih ovo
"pojeftinjenje" stimulisati da kupuju karte.
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković
Darko Nedeljković
Haps

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1631
*.dynamic.sbb.rs.



+2052 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u29.12.2014. u 22:57 - pre 75 meseci
Citat:
bachi: Gubim, tako što ću manje mesečno dobijati od firme, jer je mesečna karta za zaposlene pojeftinila, ali ću zato plaćati skuplje pojedinačnu kartu, umesto 74 dinara ću plaćati 89, iako mi ne treba vremenska karta.

Bachi,gledaj to sa vedrije strane - firmi ce se smanjiti trosak, sto je dobro za ekonomiju, a gsp-u ce se povecati prihod, sto je isto dobro za ekonomiju. Dakle, dav dobra a samo jedno lose
 
Odgovor na temu

Windows2
behind the shades

Član broj: 305979
Poruke: 148



+564 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 00:30 - pre 75 meseci
Citat:
3way:
Citat:
cozmo_im: Za sada jedini info koji postoji je poskupljenje za penzionere, ukidanje karte od 73 din i uvodjenje vremenske na 90 min od 90 din sa, obratite paznju, racunjanem vremena od MOMENTA DOPUNE a ne od momenta kucanja karte.


Ovo nema sanse da se desi.
Obicnu glasinu smatras cinjenicom.


Citat:
IUOP_1:
Citat:
cozmo_im: uvodjenje vremenske na 90 min od 90 din sa, obratite paznju, racunjanem vremena od MOMENTA DOPUNE a ne od momenta kucanja karte.

Citat:
3way: Ovo nema sanse da se desi.
Obicnu glasinu smatras cinjenicom.

Ovo bi stvarno bio idiotizam, mada me nista ne bi iznenadilo.

Citat:
Windows2:
Sto veci idiotizam to veca verovatnoca da ce se desiti.

Citat:
3way:
Skoro sam potpuno siguran da se to nece desiti.


Khm khm...

Citat:
Dnevne karte

Dnevna karta važiće 24 sata od momenta aktivacije, sem u noćnom prevozu, i koštaće 280 dinara. Aktivacija te karte počinje od momenta prodaje na kiosku.

Karta za 3 dana koštaće 720 dinara, i važi 72 sata od momenta aktivacije, osim u noćnom prevozu. Aktivacija počinje od momenta prodaje na kiosku.

Karta od 5 dana koštaće 1.100 dinara i važi 120 sati od momenta aktivacije, osim u noćnom prevozu. Aktivacija počinje od momenta prodaje na kiosku.
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2401 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 06:39 - pre 75 meseci
Nemam komentara...

Mozda iz Busplusa zele da se osecamo kao da smo u nekom filmu...

Ali treba imati na umu i ovo:

"Zato se ukida „karta za jednu vožnju“ od 73 dinara. Umesto nje, koristiće se vremenska karta koja košta 89 dinara i koja traje 90 minuta od trenutka validiranja."

Dakle, ono o cemu se govorilo IPAK NIJE glupost, glupost je na drugom mestu...
Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8218



+5026 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 06:50 - pre 75 meseci
Znaci,nema u blizini kioska,popio si kaznu.Klasicni debili.Posle ovih uslova i cena,slobodno se svercujte ( iz mog ugla figurativno).Jedino takvim strajkom (bojkotom) se moze
promeniti.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+895 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 07:31 - pre 75 meseci
Ja rekoh odavno bice poskupljenje i gori tarifni sistem nego sad. Radim u medijima i imamo svoje informacije.

Nazalost iako su bile poluprovrene - obistinile su se.

Srecom su se dozvali pameti da ova od 89 dinara ne tece od momenta dopune. Iovako im niko nece placati tek sad a mogu da zamislim da su to uveli sta bi bilo.

U Becu je godisnja karta 365 evra. Kod nas sad 270. A Bec - pogledajte sta sve ide u sistem, cak i voz.

Onih 100-150 komunalaca nisu ni 10% od broja vozila te nece moci da iskontrolisu nista a tek sad ce im se smanjiti priliv novca.
 
Odgovor na temu

rale2rale
Načelnik vazduplohovstva u agenciji za
svemirska istraživanja
Agencija za svemirska istraživanja
Republike Srbije
bgd

Član broj: 70884
Poruke: 251
*.static.isp.telekom.rs.



+67 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 07:46 - pre 75 meseci
Meni se javlja sledeći scenario:

Ovi peMzosi preko 65 koji su do sada se vozili frei, a koji spadaju u kategoriju novotkrivenog prilaiva sredstava za spas projekta BUSPLUS -moraš da kupiš markicu od 1000-1500 din, prelaze u pasivni režim, dopune par stotina din na kartici i čekiraju se kad uleti kontrola, svega manji deo njih će da vadi personalizovane povlastice i da kupuju mesečne dopune! Zašto? Za početak ne ide svaki dan na posao, u grad ide kad mora, obično cirkuliše u lokalu, recimo NBG i ako već koristi prevoz to je par stanica, da kupuje markicu za par stanica u vremenu oskudacije i smanjenja peMzija nije ekonomski isplativo!
 
Odgovor na temu

Darko Nedeljković
Darko Nedeljković
Haps

Darko Nedeljković
Član broj: 191820
Poruke: 1631
*.opera-mini.net.



+2052 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 08:08 - pre 75 meseci
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Posle ovih uslova i cena,slobodno se svercujte ( iz mog ugla figurativno).Jedino takvim strajkom (bojkotom) se moze
promeniti.

A dosad se jelte nismo svercovali, vec svi posteno placali?!

Ocigledno je da se sve ono sto smo ovde konstatovali mora primeniti, a nadlezni su se umesto uvodjenja konacnog resenja opredelili za niz manjih koraka.
Da podsetim, ovde smo konstatovali da je krajnje resenje sledece:
- drasticno smanjenje cene mesecnih dopuna (na oko 2000 dinara)
- drasticno poskupljenje pojedinacne karte, tj. najjeftinije karte koju je moguce kupiti, na preko 150 dinara
- drzanje odnosa mesecne karte na ispod 15:1
- sankcionisanje svercera

Jedino kombinacijom tih mera postigo bi se da se sverc ne isplati i da vecina korisnika prevoza ima mesecnu kartu. Sta je ovime uradjeno? Smanjena je cena mesecne, a povecana cena pojedinacne karte, cime je odnos cena te dve promenjen sa suludih 46:1 na jos uvek prilicno suludih 33:1, ali je napravljen jedan vazan korak u dobrom smeru. Efekat ce naravno biti simbolican, mozda cak i tesko primetan, vec ce se pravi efekti osetiti tek nekim narednim promenava.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+895 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 09:16 - pre 75 meseci
Smanjeno je za 30 din a zaposlenima za 300. To je smesno. Kome poslodavac uplacuje - bolje je poslodavcu. Prvo, najvise, kako kazu, dobiju od zaposlenih - e pa sad ce dobijati drasticno manje, tj 10% manje. Oni poslodavci koji nisu uplacivali prevoz nece ga ni sad uplacivati :) Studneti, nezaposleni i invalidi - 30 din manje, manjak u kasi.

Za penzose i one koji kupuju dopune je poskupelo.

Penzosi ovi sad sa vecim penzijama ce izbegavati da dopunjavaju, a ovi kojima je dosad bilo skupo da daju za jednu voznju 73 sad ce im biti skuplje. Sa ovim merama sverc ce porasti a priliv novca manji.

Mogli su da stave vremenske karte, to je ok, ali su trebali da naprave i pojedinacne za manje i krace voznje (tipa 50 din napr) i vremenske na recimo 60 min od 60 dinara. To je vec napredak i to bi drasticno povecalo prihod.

BTW vidjam dosta stranaca po busu niko nema kartu od njih.
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3256 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 10:19 - pre 75 meseci
Karte su pojeftinile za vecinu korisnika, koliko god ti pokusavao da predstavis to drugacije. Spinujes bez potrebe, samo da bi nastavio po svom.
 
Odgovor na temu

rale2rale
Načelnik vazduplohovstva u agenciji za
svemirska istraživanja
Agencija za svemirska istraživanja
Republike Srbije
bgd

Član broj: 70884
Poruke: 251
*.static.isp.telekom.rs.



+67 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 11:13 - pre 75 meseci
Šta je većina?!

Ako je 300.000 penzionera preko 65 godina u BG se do juče vozilo za 250din godišnje, a sad treba da plati 1000 din mesečno jer mu je peMzija 25.032 din, to je onda povećanje od 4.800%?!

Jel to pojeftinjenje za većinu!
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+895 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 11:37 - pre 75 meseci
@Dalibore: Povecanje je 4.800 %.

Povecanje cene pojedinacne (najcesce) voznje je: 21,9%.

Firme ce placati umesto 3.275 - 300 din manje, to je 10% automatski manje prihoda za GSP.
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2401 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 11:47 - pre 75 meseci
Cekaj malo, ako je godisnja karta bila 400 (ili 250, nebitno) dinara, a nova je 1000, kako je to povecanje od 4 800% ??
Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

bachi
Vladimir Vučićević
System administrator
Beograd, Srbija

bachi
Član broj: 17912
Poruke: 5058

Sajt: www.bachi.in.rs


+2750 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 11:50 - pre 75 meseci
Citat:
Darko Nedeljković:
Citat:
bachi: Gubim, tako što ću manje mesečno dobijati od firme, jer je mesečna karta za zaposlene pojeftinila, ali ću zato plaćati skuplje pojedinačnu kartu, umesto 74 dinara ću plaćati 89, iako mi ne treba vremenska karta.

Bachi,gledaj to sa vedrije strane - firmi ce se smanjiti trosak, sto je dobro za ekonomiju, a gsp-u ce se povecati prihod, sto je isto dobro za ekonomiju. Dakle, dav dobra a samo jedno lose :D

Ja ću tih 500 dinara manje potrošiti u lokalnoj prodavnici, a taj trgovac će manje robe uzeti od dobavljača, a dobavljač manje od proizvođača/uvoznika što je loše za ekonomiju. :)

Ništa, do sada sam plaćao kartu uvek, od sada će da bidne šverc kada se ide par stanica, jbg, nemam, šta ću, a i da imam, odakle mi. :D

Evo jedan primer. Kada ne idem bajsom na posao i kući, dakle, novembar - marta, obično na posao idem sa bratom kolima, a vraćam se peške.

E sad, to peške je jedno ~10km od Karađođevog parka do Miljakovca III i uglavnom spičim celu rutu, ali ponekad se desi da ne mogu da se spuštam niz Banjicu ka Kanarevom, jer mi smor da idem nizdbrdo.

I šta onda radim? Dođem peške do pet solitera na Banjici i tu čekam bus do kuće... I šta se desi, pustim onaj ussd kod da vidim kada mi dolazi raspala 48 i piše lepo za 8, 10, ponekad i 18 stanica.

I naravno, uđeš u bilo koji bus do Kanarevog, pa onda opet od Kanarevog pešaka kući. Do sada sam plaćao hebenu kartu od Banjice do Kanarevog, poslednjih par dana od kako sam čuo da poskupljuju se švercujem.

I ovo poskupljenje će značiti upravo to, više ljudi će se švercovati.


... Vladimir Vučićević aka. Bachi
~~~ www.bachi.in.rs <<<<>>>> [email protected]
>>> It's nice to be important, but it's more important to be nice...
 
Odgovor na temu

rale2rale
Načelnik vazduplohovstva u agenciji za
svemirska istraživanja
Agencija za svemirska istraživanja
Republike Srbije
bgd

Član broj: 70884
Poruke: 251
*.static.isp.telekom.rs.



+67 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 11:59 - pre 75 meseci
Karikiram računica je izrada kartice 250 din sad je 12000 godišnje 12000/250=48 ali ako ćemo preciznije 250 din izrada kartice, zatim 407 din mesečno za dopunu znači umesto 407 din29 sad je 990 ili 1495 znači 11880/407=29 ili 2900% i u drugom slučaju 17.940/407=44 ili 4400%

a evo i celog ,,objašnjenja''


https://www.busplus.rs/vesti/p...-sistem-javnog-prevoza-927.php


Novi tarifni sistem javnog prevoza

Gradsko veće je danas, na predlog Direkcije za javni prevoz grada Beograda, usvojilo novi tarifni sistem u javnom prevozu, koji će početi da važi 1. februara 2015. godine. Tokom proteklih šest meseci, Direkcija za javni prevoz grada Beograda analizirala je dobre i loše strane postojećeg tarifnog sistema, konsultovala stručnu javnost, kao i iskustva drugih prestonica, pre svega u zemljama okruženja.



Novi tarifni sistem je pravedniji, odnosno on je po meri građana. Više neće postojati razlike po kojima su neki građani plaćali skoro 100 puta više za mesečnu kartu od drugih.



Oko 250 hiljada građana, među kojima su oni koji su plaćali mesečne karte, kao i oni koji su plaćali povlašćeni prevoz poput studenata, srednjškolaca ili osoba sa invaliditetom, plaćaće sada manje - od 285 pa do 30 dinara, a kada se tome dodaju i olakšice za penzionere to znači da će 400.000 građana imati jeftiniji prevoz.



Učenici osnovnih škola, koji su do sada imali besplatan prevoz, imaće ga i ubuduće. Na ovaj način Grad Beograd sprovodi politiku da određene kategorije stanovništva imaju pravo na povlašćen prevoz. U tu kategoriju stanovnika spadaju i penzioneri koji svuda na svetu imaju beneficirane cene.



U Beogradu postoji 30.641 penzioner sa mesečnim primanjima od preko 50.000 dinara. Nije ni pošteno, a ni moguće da njih mesečna karta košta 33,92 dinara, a zaposlenog koji prima manje, recimo oko 35.000 dinara, plaća skoro sto puta više. Novim tarifnim sistemom cena karte za penzionere je određena na osnovu visine penzije:



penzioneri koji imaju primanja do 10.000 dinara dobijaju potpuno besplatan prevoz, što znači da više neće plaćati ni sadašnjih 33,92 dinara mesečno.



penzioneri koji primaju između 10.000 i 25.000 dinara mesečno plaćaće istu cenu karte kao i do sada, odnosno 407 dinara godišnje ili 33,92 dinara mesečno.



Na ovaj način zaštićeni su najugroženiji penzioneri, kojih u Beogradu ima oko 60 odsto. Oni će plaćati ili istu cenu karte za gradski prevoz ili će imati potpuno besplatan prevoz, ako su im penzije ispod 10.000 dinara.



Što se tiče penzionera sa primanjima preko 25.000 dinara mesečno, oni su podeljeni u dve kategorije:



penzioneri koji primaju od 25.000 do 50.000 dinara plaćaće ubuduće 990 dinara mesečno cenu karte;



penzioneri koji primaju preko 50 hiljada dinara plaćaće ubuduće 50 odsto nove cene mesečne karte za zaposlene, odnosno 1.495 dinara.



Penzioneri u Beogradu će sa ovim povećanjem plaćati nižu cenu karte od penzionera u Novom Sadu (1.385 dinara), istu cenu kao niški penzioneri (990 dinara) i tek nešto višu cenu od penzionera u Subotici (965 dinara). Suvišno je govoriti da Beograd ima i po deset puta više autobuskih linija od pomenutih gradova. Ako se posmatraju cene u gradovima u okruženju, jasno se vidi da je cena penzionerske mesečne karte u Beogradu (8,2 evra) najniža, jer penzioneri u Atini plaćaju 15 evra, u Zagrebu 15,6 evra, u Budmipešti 10,4 evra, a u Sofiji 13,3 evra. Penzioneri u Sarajevu plaćaju nešto nižu kartu nego u Beogradu odnosno 7,6 evra, ali je jasno da je broj linija gradskog prevoza u Beogradu neuporedivo veći.



Ovim tarifnim sistemom ispravljeni su apsurdi prethodnog, koji je sve penzionere delio na mlađe i starije od 65 godina. Penzioneri mlađi od 65 godina su do sada plaćali mesečnu cenu karte 1.120 dinara, nezavisno od toga kolika su im primanja i da li su sposobni za rad. Sada su ovi penzioneri izjednačeni sa onim koji su stariji od 65 godina i većina njih će plaćati znatno nižu cenu karte, koja će zavisiti od visine penzije.



Naime, oni koji imaju penziju do 10.000 dinara neće plaćati ništa. Penzioneri koji primaju između 10.000 i 25.000 dinara sada će plaćati 33,92 dinara mesečno, a oni koji primaju od 25.000 do 50.000 dinara plaćaće 990 dinara. U ovoj kategoriji penzionera skuplju cenu karte plaćaće samo oni koji primaju penziju preko 50.000 dinara, i to 1.495 dinara umesto sadašnjih 1.120 dinara.



Zato je novi tarifni sistem pravedan. Obezbeđene su niže cene karata za većinu građana koji koriste prevoz, to jest za skoro pola miliona građana Beograda. Oni koji će plaćati više cene to će činiti na osnovu prihoda, a teret će biti ravnomerno raspoređen. I na kraju, zaštićene su mnoge kategorije stanovnika, kao što su penzioneri sa primanjima do 25.000 dinara, studenti, osobe sa invaliditetom i srednjoškolci.



U prošlosti je održavanje sistema urušeno uvođenjem navodno skoro „besplatnog prevoza“ za penzionere koji su plaćali godišnju kartu od 407 dinara ili 33,92 dinara mesečno. Taj prevoz zapravo nikome nije bio besplatan, pa ni penzionerima, jer je nedostajući novac bio nadoknađivan iz budžeta, što znači da su svi građani neposredno plaćali povećane subvencije grada.



Već 2012. godine su shvatili da sistem tako ne funkcioniše i poskupeli su cenu mesečne karte za 536 dinara. Ovaj potez nije doveo do povećanja prihoda već, naprotiv, do daljeg urušavanja sistema tako što je preko 100 hiljada redovnih kupaca mesečnih karata u naredna tri meseca prestalo da kupuje karte jer su im bile preskupe. Posledica takvog rada je da Gradsko saobraćajno preduzeće nije skoro tri godine, do kupovine Solarisovih autobusa, kupilo nijedan autobus. Tako je javni prevoz grada potpuno uništen, a cenu tog uništenja platili su svi građani, računajući i one penzionere kojima je formalno prevoz učinjen skoro besplatnim.



Uprava grada Beograda odlučila se na neuobičajen i rizičan potez – snižene su cene karata u gradskom prevozu, kako bi bili obezbeđeni veći prihode. Ova odluka doneta je na osnovu opsežnih analiza, koje su pokazale da je najveći pad u prihodima u gradskom prevozu nastao kada je prethodna vlast 2012. godine donela odluku da poveća cenu karata.




Zato je Gradska uprava donela odluku da snizi cene karata kako bi motivisala građane i kompanije da kupuju mesečne karte.



Cilj je da građani kupuju mesečne karte, jer tako i sebi i gradu obezbeđuju da gradski prevoz normalno funkcioniše. Međutim, Grad vodi računa i o onim građanima koji imaju potrebu da koriste gradski prevoz samo povremeno. Zato im nudi nove karte, na osnovu kojih mogu bolje da koriste gradski prevoz za isti ili sličan novac.



Zato se ukida „karta za jednu vožnju“ od 73 dinara. Umesto nje, koristiće se vremenska karta koja košta 89 dinara i koja traje 90 minuta od trenutka validiranja. I u ovom slučaju je snižena cena karte, jer je do sada ta karta koštala 101 dinar i važila je 75 minuta. Procena Dirkecije za javni prevoz jeste da građanin koji kupuje pojedinačnu kartu promeni u proseku oko tri različita prevoza. Do sada je to koštalo 219 dinara ili tri „karte za jednu vožnju“. Sada će moći da preseda, tj. promeni koliko puta želi prevoz u trajanju od 90 minuta, za samo 89 dinara. Direkcija za javni prevoz smatra da je za 90 minuta moguće prosečno promeniti i do šest različitih linija.



Jedna od anomalija dosadašnjeg tarifnog sistema bila je i ta da je mesečna karta do sada koštala isto i koliko 44 pojedinačne karte. To su tačno dve „karte za jednu vožnju“ po danu, ako se uzme u obzir činjenica da jedan mesec ima prosečno 22 radna dana. Sada će mesečna karta vredeti koliko 33 pojedinačne vožnje od 90 minuta, što je inače praksa i u svetu. Mesečna karta treba da bude jeftinija od prostog zbira pojedinačnih karata, jer se na taj način stumulišu redovni korisnici gradskog prevoza.



Novi tarifni sistem stupa na snagu 1. februara 2015. godine, osim za penzionere kojima imaju primanja preko 50.000 dinara. Za njih novi tarifni sistem važi od 1. marta 2015. godine.



Svim penzionerima koji sada koriste kartice na osnovu kojih plaćaju 407 dinara godišnje, biće produženo trajanje kartica do 1. februara, što znači da će se tokom januara voziti besplatno. Od 1. februara 2015. godine svako ko dopuni nepersonalizovanu karticu sa najmanje 900 dinara, dobiće „bonus“ od 100 dinara. To znači da je za 10 kupljenih karata jedanaesta karta besplatna. Od 1. februara 2015. godine uvodi se godišnja karta koju će moći da kupe korisnici javnog prevoza u svim kategorijama. Cena godišnje karte biće identična ceni mesečne karte puta 11 meseci, a važiće za svih 12 meseci.



Trenutno se pojedinačne vožnje mogu ostvariti korišćenjem plastičnih i papirnih (nepersonalizovanih) kartica. Papirne kartice namenjenje su uglavnom posetiocima grada ili korisnicima koji povremeno koriste uslugu javnog gradskog prevoza.



U okviru novog tarifnog modela papirne kartice postaju kartice za jednokratnu upotrebu i mogu se dopuniti isključivo kao:



dvadesetčetvoročasovna (dnevna) – 280 dinara (važi 24 sata od momenta aktivacije, osim u noćnom prevozu). Aktivacija počinje od momenta prodaje na kiosku. Nakon dopune kartica se više ne može upotrebiti ni za jednu transakciju. Karta važi za jednu osobu (za imaoca kartice u prevozu);



trodnevna – 720 dinara (važi 72 sata od momenta aktivacije, osim u noćnom prevozu). Aktivacija počinje od momenta prodaje na kiosku. Nakon dopune kartica se više ne može upotrebiti ni za jednu transakciju. Karta važi za jednu osobu (za imaoca kartice u prevozu);



petodnevna dana – 1.100 dinara (važi 120 sati od momenta aktivacije, osim u noćnom prevozu). Aktivacija počinje od momenta prodaje na kiosku. Nakon dopune kartica se više ne može upotrebiti ni za jednu transakciju. Karta važi za jednu osobu (za imaoca kartice u prevozu).

 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3256 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 12:16 - pre 75 meseci
Citat:
cozmo_im:
@Dalibore: Povecanje je 4.800 %.

I dalje spinujes, samo izbacujes naslove. Sta je poskupilo 4800%, o cemu se tu radi, obrazlozi? Koja grupa ljudi je u pitanju? Koliko ih je "pogodjeno" sa tim?
Karta za penzionere je toliko jeftina da je smesno pozivati se na istu i poskupljenje. To se zove spinovanje, kurir stil.

Citat:

Povecanje cene pojedinacne (najcesce) voznje je: 21,9%.

To nije najcesca voznja, ma koliko puta ponovio. Zaposleni, penzioneri, studenti, djaci - to je uveliko najveca grupa korisnika.
Osim toga, sistem je promenjen, i za 90 minuta se moze promeniti vise prevoza, za razliku od pre. Dakle diskutabilno je da li je to stvarno poskupljenje, ili promena na bolje.

A ta tvoja grupa koji koriste pojedinacne su oni koji drze kartu u dzepu i cekaju da udje kontrola da bi je tek onda otkucali, pri tom koristeci novac za markicu za nesto drugo.

To je njhov izbor, a ne krivica sistema za placanje karata.


 
Odgovor na temu

rale2rale
Načelnik vazduplohovstva u agenciji za
svemirska istraživanja
Agencija za svemirska istraživanja
Republike Srbije
bgd

Član broj: 70884
Poruke: 251
*.static.isp.telekom.rs.



+67 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 12:23 - pre 75 meseci
E ovo je spinovanje!!! :-D



Penzioneri u Beogradu će sa ovim povećanjem plaćati nižu cenu karte od penzionera u Novom Sadu (1.385 dinara), istu cenu kao niški penzioneri (990 dinara) i tek nešto višu cenu od penzionera u Subotici (965 dinara). Suvišno je govoriti da Beograd ima i po deset puta više autobuskih linija od pomenutih gradova. Ako se posmatraju cene u gradovima u okruženju, jasno se vidi da je cena penzionerske mesečne karte u Beogradu (8,2 evra) najniža, jer penzioneri u Atini plaćaju 15 evra, u Zagrebu 15,6 evra, u Budmipešti 10,4 evra, a u Sofiji 13,3 evra. Penzioneri u Sarajevu plaćaju nešto nižu kartu nego u Beogradu odnosno 7,6 evra, ali je jasno da je broj linija gradskog prevoza u Beogradu neuporedivo veći.



Ovim tarifnim sistemom ispravljeni su apsurdi prethodnog, koji je sve penzionere delio na mlađe i starije od 65 godina. Penzioneri mlađi od 65 godina su do sada plaćali mesečnu cenu karte 1.120 dinara, nezavisno od toga kolika su im primanja i da li su sposobni za rad. Sada su ovi penzioneri izjednačeni sa onim koji su stariji od 65 godina i većina njih će plaćati znatno nižu cenu karte, koja će zavisiti od visine penzije.



Naime, oni koji imaju penziju do 10.000 dinara neće plaćati ništa. Penzioneri koji primaju između 10.000 i 25.000 dinara sada će plaćati 33,92 dinara mesečno, a oni koji primaju od 25.000 do 50.000 dinara plaćaće 990 dinara. U ovoj kategoriji penzionera skuplju cenu karte plaćaće samo oni koji primaju penziju preko 50.000 dinara, i to 1.495 dinara umesto sadašnjih 1.120 dinara.



Zato je novi tarifni sistem pravedan. Obezbeđene su niže cene karata za većinu građana koji koriste prevoz, to jest za skoro pola miliona građana Beograda. Oni koji će plaćati više cene to će činiti na osnovu prihoda, a teret će biti ravnomerno raspoređen. I na kraju, zaštićene su mnoge kategorije stanovnika, kao što su penzioneri sa primanjima do 25.000 dinara, studenti, osobe sa invaliditetom i srednjoškolci.



U prošlosti je održavanje sistema urušeno uvođenjem navodno skoro „besplatnog prevoza“ za penzionere koji su plaćali godišnju kartu od 407 dinara ili 33,92 dinara mesečno. Taj prevoz zapravo nikome nije bio besplatan, pa ni penzionerima, jer je nedostajući novac bio nadoknađivan iz budžeta, što znači da su svi građani neposredno plaćali povećane subvencije grada.



Već 2012. godine su shvatili da sistem tako ne funkcioniše i poskupeli su cenu mesečne karte za 536 dinara. Ovaj potez nije doveo do povećanja prihoda već, naprotiv, do daljeg urušavanja sistema tako što je preko 100 hiljada redovnih kupaca mesečnih karata u naredna tri meseca prestalo da kupuje karte jer su im bile preskupe. Posledica takvog rada je da Gradsko saobraćajno preduzeće nije skoro tri godine, do kupovine Solarisovih autobusa, kupilo nijedan autobus. Tako je javni prevoz grada potpuno uništen, a cenu tog uništenja platili su svi građani, računajući i one penzionere kojima je formalno prevoz učinjen skoro besplatnim.



Uprava grada Beograda odlučila se na neuobičajen i rizičan potez – snižene su cene karata u gradskom prevozu, kako bi bili obezbeđeni veći prihode. Ova odluka doneta je na osnovu opsežnih analiza, koje su pokazale da je najveći pad u prihodima u gradskom prevozu nastao kada je prethodna vlast 2012. godine donela odluku da poveća cenu karata.

 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2401 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 12:52 - pre 75 meseci
Citat:
rale2rale:
Karikiram računica je izrada kartice 250 din sad je 12000 godišnje 12000/250=48 ali ako ćemo preciznije 250 din izrada kartice, zatim 407 din mesečno za dopunu znači umesto 407 din29 sad je 990 ili 1495 znači 11880/407=29 ili 2900% i u drugom slučaju 17.940/407=44 ili 4400%


U jbt, ovo ko oni sto 350 godina cekaju da im asfaltiraju put...

Matematika je jasna da jasnija ne moze biti...

Ako nesto kosta x, a onda poskupi na 2*x, znaci da je otislo na 200%...i to samo za odredjenu kategoriju!.....Kakve hiljade postotaka, kakvi bakraci...Poslednji put sam ovakve racunice video devedesetih na RTS....Jos samo da pocnete u hlebovima da racunate...

Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

tdusko
Freelance software developer
Minhen

Član broj: 93380
Poruke: 1671
217.9.102.*



+766 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 13:05 - pre 75 meseci
Citat:
3way: Cekaj malo, ako je godisnja karta bila 400 (ili 250, nebitno) dinara, a nova je 1000, kako je to povecanje od 4 800% ??

Citat:
rale2rale: Šta je većina?!

Ako je 300.000 penzionera preko 65 godina u BG se do juče vozilo za 250din godišnje, a sad treba da plati 1000 din mesečno jer mu je peMzija 25.032 din, to je onda povećanje od 4.800%?!

Jel to pojeftinjenje za većinu!
Pojma nemam da li je to tacno, ali samo kopiram sta je rale rekao :)

Inace slazem se sa Daliborom da je smejurija pozivati se na ovo poskupljenje jer su penzioneri do sada stvarno placali smesne cifre. Mislim, 400 dinara godisnje FTW?!?
“The study of AntiPatterns is an important research activity. The presence of ‘good’ patterns in a successful system is not enough; you also must show that those patterns are absent in unsuccessful systems. Likewise, it is useful to show the presence of certain patterns (AntiPatterns) in unsuccessful systems, and their absence in successful systems.” — Jim Coplien
 
Odgovor na temu

rale2rale
Načelnik vazduplohovstva u agenciji za
svemirska istraživanja
Agencija za svemirska istraživanja
Republike Srbije
bgd

Član broj: 70884
Poruke: 251
*.static.isp.telekom.rs.



+67 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u30.12.2014. u 13:27 - pre 75 meseci
Pa ako nešto košta 407 dinara za godinu dana, pa poskupi za 10% onda je to 407 din + 40.7 din= 447,7 din, ako poskupi za 100% onda je to 407+407= 814 din, ali ako nešto ode sa 407 na 11880 onda je to 11880/407=29 ili 2900% i u drugom slučaju 17.940/407=44 ili 4400%
U njihovom prevodu pojeftinjenje ;-)
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 698778 | Odgovora: 3410 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.