Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim

elitemadzone.org :: AutoZone :: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim

Strane: << < .. 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

[ Pregleda: 88211 | Odgovora: 337 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim25.11.2013. u 09:34 - pre 126 meseci
Mislim da ce samo u EU i prodavati te turbo motore. Velika vecina sveta (Amerika, Azija, Australija, Afrika) vozi i dalje najvise atmo masina i mislim da oni nece ugrozavati ta trzista.

CVT menjacu nista ne fali, u Aurisu i Priusu hibridu radi perfektno.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3739
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim25.11.2013. u 09:58 - pre 126 meseci
Ovoliko gluposti na jednom mjestu odavno nisam pročitao...
Ponašate se kao da tojota ili kao da drugi proizvođači ne proizvode cijelo vrijeme turbo motore...Ispada da im nije problem napraviti vanserijski kvalitetan turbo dizel koji rade zadnjih tridesetak godina ali im je po vama poblem napraviti turbo benzinac i ispada da je tu potrebna nekakva različita tehnologijea u odnosu na onu kod dizela... što je u najmanju ruku smiješno...

Jedini razlog zbog kojeg nisu imali potrebe da prave turbo benzince su ekološke norme i niska cijena goriva...
Treba imati u vidu da je na pola zemljine kugle benzin po 15 ili 20 centi...dakle 5 puta jeftiniji nego kod nas i da kad njima vozilo troši 15 litara to je kao da nama troši 3 litra... ko bi tu razmišljao o turbinama i o uštedama uopšte ako znamo da je atmosferski motor mnogo pouzdaniji... a pouzdanost se traži i zahtijeva...

Nije strano nekim Evropskim proizvođačima da svoj proizvod odma proglašavaju za najbolji bez ikakvih argumenata...
Tako npr. kad vw napravi terenca sa 50 i kusur godina zakašnjenja u odnosu na toyotu ili mercedesa... nije ih sramota da tvrde da je to najbolji terenac iako je vrlo kvarljiv, slabo pouzdan... tada ne pominju što benzinac u njemu do prije godinu dvije nije bio sa turbinom... odma se zaborave tromi 1.4 atmosferski motori od 80 ks iz golfa 6... jer su oni valjda od prošle godine pa zato ih ne treba pominjati...

btw, što se tiče honde... ona je sinonim za turbo motore... ko se god sjeća formule i Sene... pa nije valjda škoda sinonim za turbo motore...

 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim25.11.2013. u 12:01 - pre 126 meseci
Citat:
jnk: Ma jok, to samo da bi udovoljili nekolicini balkanaca.

Sutra kad budu odustali od skuteraškog CVT menjača ili 4obrzinskog klasičnog automatika iz 70ih, neko će da objašnjava kako su oni u stvari sve vreme mogli da koriste savremene menjače sa tri kvačila ali nisu hteli jer su ovi bili savršeni.

A sta ti ustvari hoces da kazes? A da nije sa stanovista VW Fanboya.

Pitao si da li evropljani imaju jedan jedini atmo motor u ponudi. Valjda si pogledao VW ponudu i video da prodaju i atmosferce.

Ali ono vaznije...nadam se da si video...poceli su proizvodnju i prodaju hibridnih automobila. I sta sad?! Hoces li reci da kao kompanija kasne, jer japanci vec godinama nude hibride i prednjace u tome? Ili ces reci, pa dobro, mozda im je to poslovna politika, zele deo kolaca za sebe, svaki profit je dobrodosao...

Apropo proizvodnje turbo motora...to je danas tolika nauka, da se delovi za ugradnju prodaju samo tako. ;)

https://www.google.rs/search?c...s+for+cars&revid=108070837

 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim25.11.2013. u 12:17 - pre 126 meseci
Ako se sećaš priča je počela od toga kad su se ljubitelji japanezera našli uvređeni što je konstatovano da se tek sad uključuju u trku praveći turbo motore koji su predviđeni za 'normalne' automobile a ne neke izlete poput trkačkih automobila ili reli replika i slično gde se upotreba takvih drastično razlikuje i od atmosferaca i od modernih turbo benzinjara. To je samo konstatovano bez prejudiciranja da je taj motor sra*e ili da su japanci njesra ili slično ali ste odma skočili da ih branite bespotrebno.

Ok, vw se tek sad uključuje sa hibridnim vozilima ali meni to iskreno nije žao jer smatram da i dalje ne postoji poenta recimo tojote prius, ali to i dalje ne spori istinitost tvrdnje da vw tek sad hoće da uđe u igru.

I ono je sajt za usa VW i ok, za usa tržište postoje atmosferski motori koje sam prevideo. Svejedno za koju godinu verovatno neće biti ni za USA tržište.
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim25.11.2013. u 13:25 - pre 126 meseci
VW ima ponudu atmosferskih motora i u nekim drugim zemljama, ne samo u USA. Sto znaci, a to je i cela poenta, da se proizvodjaci prilagodjavaju trzistu.

Naravno, osim u EU, gde su nemacki proizvodjaci toliko jaki, da trziste, preko svoje vlade, prilagodjavaju sebi. Tu se nekako gicaju ostale evropske firme. Ali je to vise borba za opstanak.

Njima je Evropa primarno trziste. U ostatku sveta su neozbiljni igraci. Sem Kine, gde zahvaljujuci kineskim partnerima (kinezi istorijski ne mirisu japance), imaju stalan rast. A vw ima cak prvi put u svojoj istoriji vecu prodaju van evrope.

Dotle je islo da se vw udruzio sa suzukijem (kupovinom udela u firmi) radi indijskog trzista. I propast. VW nije hteo da deli svoju tehnologiju, a Suzuki je odgovorio neodustajanjem od Fiatovih dizel motora, koje smatraju kvalitetnijim od VW-ovih. He, ko koga tu hoce da zavrne. ;)

E, tako rade i japanci, i ne samo japanci. Prilagodjavaju se, u ovom slucaju, pretpostavljam Evropi, i izbacuju male turbo benzince. Da li ce imati veci udeo u trzistu nego danas, videce se. Licno mislim da hoce.
 
Odgovor na temu

drajver2
Vladimir Zorić
Delta Holding
Beograd

Član broj: 310214
Poruke: 113
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+107 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim25.11.2013. u 14:53 - pre 126 meseci
http://auto.blog.rs/blog/auto/...aze-84-milijarde-evra-u-razvoj

Mislim da su ovog puta ozbiljno zagrizli da preuzmu lidersku poziciju...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim25.11.2013. u 18:49 - pre 126 meseci
Ja bih zaista voleo da je to istina, vise nego ceo bord direktora VW-a..

Ali..plasim se da ne lici na predizbornu kampanju nasih politicara, kao da citaju ista lazovska skripta...

Nekada je VW, u vreme stare bube, bio dramatican u razvoju i veoma transparentan. Svakog leta, dok se linije za proizvodnju "odmaraju", na scenu su stupali inzenjeri i pravili unapredjenja na motoru i vozilu. Znao se i termin, i kompletan napredak, kompletna lista unapredjenja.

Sada su zapeli sa licencama, ispalo je lose, i moraju da se vracaju sopstvenim snagama.

Zaista se nadam da ce inzenjeri voditi glavnu rec, a ne managment, piljari i birokrate....

Ako ulazu tolike pare, moraju znacajno da poboljsaju motore, menjac i trap. Kod motora da su sa drugacijom regulacijom, i delimicno manje zavisni od dopunske opreme, da krenu u ozbiljne varijante motora, tipa poboljsanog atkinsonovog ciklusa, da porade na regulaciji ubrizgavanja, da ubace nove legure, materijale, da se okusaju u DLC tehnici...i da ne ljuste komponente, zarad smanjenja tezine..

Menjac definitivno moraju sami da razviju, DSG je narusio vise imidz VW-a nego bilo sta drugo.

Sa trapom treba da prestanu da se igraju i da "poturaju" resenja sa prikolica kao "vesanje" za vozila, da porade malo na kocnicama, uvedu svoj dizajn i svoj algoritam bezbednosnih sistema, a ne da im bos diktira vozne osobine..ili neki drugi "dobavljac".
Dosta su para zaradili na Mc Pherson vesanju za skupa vozila...

Da porazmisle malo o "sasijskom" imidzu vozila, nije bas sve u jeftinoj proizvodnji, Kinu ionako ne mogu da prestignu, ali konstrukcijom mogu da pokazu dostojnost giganta.

P.s.
Moram malo da sam zloban, , da li je ovih 80 milijardi iskocilo iz zaradice od samo 600 evra po vozilu?
 
Odgovor na temu

adzo_
Ivan Adžić

Član broj: 150302
Poruke: 464



+256 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim29.11.2013. u 12:16 - pre 126 meseci
Interesantan tekst za turbo vs noturbo: link

"Pod pritiskom novih zakona o emisiji štetnih gasova, proizvođači automobila su smanjili motore, a novi GDI agregati bi do kraja decenije mogli da se nađu u svim benzincima koji se prodaju u Evropi. Međutim, nova studija nezavisnih TUEV Nord istraživača iz Nemačke kaže da ovi motori emituju oko 1.000 puta više štetnih čestica, među kojima i veliki broj karcinogena."
"U studiji se navodi da GDI motori takođe emituju deset puta više čestica od novih dizel agregata. Povećana emisija štetnih čestica se dešava jer cilindri u novim motorima rade pod većim pritiskom"
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim29.11.2013. u 12:42 - pre 126 meseci
Otisli su u birokratsku histeriju sa navodnim zagadjivanjem, i to preko automobila...sto je samo prividno tacno, privid pravi veliki broj automobila, ali se zanemaruje industrija, termoelektrane, avioni..
A jedan oveci avion, zagadjuje kao 10000-100000 automobila odjednom..

Racunajuci "potrosnju vazduha"(i zagadjenje doticnog) na sat, a ne "kolicinu" COx po "predjenom kilometru"..

Ocito sakriveno zagadjenje.

GDI nema veze sa turbom, btw, problem kod ubrizgavanja je sto se sagorevanje desava na visim temperaturama, a tada gotovo da nema COx, ali se pojavljuje kao dominantan NOx, i razna druga, agresivna jedinjenja, u procesu specificnog sagorevanja kompleksnih molekula i hemikalija..

Skoro da ce morati da dodaju plamenike i overburnere, da umanje kolicine agresivnih materija(namerno ne kazem kancerogena, posto su u glavnom sve materije opasne, u vecoj ili manjoj meri), ali ce jednog trenutka shvatiti, da se birokratija i izmisljeni "ciljevi", tipa globalnog zagrevanja i masovnog zagadjenja, duboko kose sa SUS motorima.
Pa ce neko morati da odustane.

Turbina pomaze malom motoru(male zapremine) da postigne operativni nivo snage, za kakvu takvu agilnost sve tezih i tezih automobila.

I tako se kupuje vreme, par decenija profita, sto je bilo jasno i pre 5-6 godina, da je "buducnost" evropskih motora u smanjenju zapremine i prividnom smanjenju zagadjenja.

Turbo je omogucio odlaganje problema, iako je veci problem u menadzmentu motora, efikasnosti, radnim rezimima..
A 100KS je, u stvari problem. Problem jer sus motor mora da proizvede odredjenu kolicinu djubreta, i teoretski potrosi goriva za isporuku odredjene snage..manje od teorije ne moze, a i to je mnogo.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8357
*.dynamic.sbb.rs.



+1344 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.12.2013. u 01:05 - pre 126 meseci
Dosta se pričalo i ovde a i na drugim mestima, ume li (tačnije: sme li) Toyota da napravi turbobenzinski motor. Mišljenja su podeljena, a Noćni je rekao kako da ne ume kada pravi odlične dizele a princip je kod benzinaca sličan.

I u tome su mišljenja podeljena a mislim da će tek sada biti, jer Toyota konačno priznaje da ne ume da napravi ni običan 1,6 dizel motor (koga je Honda sa ogromnim zakašnjenjem tek nedavno konačno uradila) - nego mora da ga kupuje od BMW-a.


Tojota kupuje 1,6 dizel od BMW-a
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.12.2013. u 01:49 - pre 126 meseci
Mislim da nije rec o "znati-ne znati", posto bi mogli da spocitavamo BMW-u Pezoove motore..do pre neki dan.

Ili BMW siri trziste sa prodaju, i smanjenje cene motora ili se Toyota umiljava Evropi.
Citat:
Saradnja sa industrijskim liderima kao što je BMW grupacija nam je omogućio da iskoristimo ekonomske prednosti manjeg troška razvoja, kao i da brže izađemo na tržište.“

Tehnički centar TME, sa sedištem u Belgiji, je vodio razvoj 1,6 D-4D motora za Verso


Jeftinoca je imperativ...


On od cega mi se povraca je:

Citat:
Proizvodnja Versa sa 1,6 D-4D motorom će početi u januaru 2014. u Toyotinoj fabrici u Turskom gradu Adapazariju - jedinom postrojenju gde se proizvodi Verso. U ovoj fabrici se takođe proizvodi najnovija generacija Corolle.


Mislim..ko spomene "japance".....neka pomisli na Sulejmana..
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.12.2013. u 07:59 - pre 126 meseci
Tojota sa pežoovim motorom, koja sramota.
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
217.9.102.*



+768 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.12.2013. u 09:32 - pre 126 meseci
@Nebojsa Milanovic

Znas li precizno koji je to BMW-ov motor? Specifikacije su slicne novom 1.6d EfficientDynamics motoru.
 
Odgovor na temu

su27killeryu

Član broj: 50706
Poruke: 394
213.133.8.*



+334 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.12.2013. u 19:29 - pre 126 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Dosta se pričalo i ovde a i na drugim mestima, ume li (tačnije: sme li) Toyota da napravi turbobenzinski motor. Mišljenja su podeljena, a Noćni je rekao kako da ne ume kada pravi odlične dizele a princip je kod benzinaca sličan.

I u tome su mišljenja podeljena a mislim da će tek sada biti, jer Toyota konačno priznaje da ne ume da napravi ni običan 1,6 dizel motor (koga je Honda sa ogromnim zakašnjenjem tek nedavno konačno uradila) - nego mora da ga kupuje od BMW-a.


Tojota kupuje 1,6 dizel od BMW-a


ako im je tako jeftinije (jer sami razvoj kosta ohoho para) to ne znaci da ne umiju da naprave :)
 
Odgovor na temu

vaske2
Zoran V
Lazarevac,ŠUMADIJA

Član broj: 233554
Poruke: 500
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+79 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.12.2013. u 19:39 - pre 126 meseci
Pa i Mercedes u novu "A" klasu ubacuje Renoov 1.5dci...za Tojotu bi se možda i moglo reći da ne zna...al za Mercedes nikako.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8357
*.dynamic.sbb.rs.



+1344 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim06.12.2013. u 01:25 - pre 126 meseci
Ne znam precizno koji je to motor, a možda i nije neki od postojećih, nego je neki rađen namenski po principu koliko platiš - takav motor.

Ne bih postavljao paralelu između Mercedesa i Tojote. Kod MB-a je sasvim očigledno da on neće da se bakće sa razvojem malih motora pa ga zato kupuje od Renoa da bi upotpunio svoju ponudu budget modelom.

Za razliku od toga ovaj potez Tojote bih okarakterisao kao nemoć da rentabilno proizvede motor koji će biti čak najzastupljeniji u njenoj ponudi, jer setimo se da su 1,6 dizel motori u praksi najčešći.

Posebno upada u oči to što Tojota ima motore 1,4 i 2,0 i to iskustvo joj nije bilo dovoljno da rentabilno proizvede centralni 1,6 motor, nego joj je jeftinije da ga kupi od "ljute konkurencije".

Ta činjenica govori ne samo o nemoći tehnologije nego i o odustajanju od identiteta, što ne ide uz rame sa tržišnim prospetitetom i uspehom.
 
Odgovor na temu

deki111
Beograd, Srbija

Član broj: 305965
Poruke: 617
*.adsl-3.sezampro.rs.



+613 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim06.12.2013. u 06:31 - pre 126 meseci
Radi se o motoru oznake N47D16 koji po karakteristikama odgovara motoru iz BMW 116d ED.
Po ugovoru Toyota će smeti da ga ugrađuje samo u modele koji su namenjeni za prodaju na evropskom tržištu, dok je njenoj ćerka firmi Lexus to onemogućeno.

izvor
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
89.216.37.*



+896 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim12.12.2013. u 13:36 - pre 126 meseci
Zanimljiva konstatacija Mazdinih inzinjera:

http://www.b92.net/automobili/...13&mm=12&nav_id=787990

Na pitanje postavljeno inženjerima, zašto insistiraju na atmosferskim benzincima i ne krenu u daunsajzing malim benzinskim turbo motorima poput većine drugih proizvođača, dobili smo neočekivan odgovor.

Naime, inženjeri tvrde na trenutno daunsajzing ne donosi previše koristi, a naročito ne u faktoru zabave u vožnji. Da bi se postige niske vrednosti potrošnje koje citiraju proizvođači, auto sa malim turbo mora da se vozi u režimu između lera i trenutka kada turbo počne da radi efikasno, a to je obično negde ispod dve hiljade obrtaja.

U prevodu, ako želite da vozite štedljivo morate da vozite kao da imate auto sa malim motorom i bez turba. Sve preko toga se skupo plaća na pumpi.

Sa druge strane efikasni atmosferski Mazdini motori imaju mnogo veće radno područije u kojem ostaje štedljiv, što omogućava mnogo bržu i zabavniju vožnju u odnosu na male turbo motore.

Neko je to vec lepo pominjao na ovoj temi :)
 
Odgovor na temu

Branko Santo
Tu i tamo

Član broj: 57312
Poruke: 2232
*.emea.verizonbusiness.com.

Sajt: cz.linkedin.com/in/branko..


+600 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim12.12.2013. u 14:26 - pre 126 meseci
A sa turbom po gradu ti je inace ispod 2.000 obrtaja.
Sa turbom na "putu" do 80km/h si na 2.100.
Sa turbom na autoputu sa 130-140 si na 3.000-3.100 u sestoj.

Kolika je potrosnja trazena?
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8357
*.dynamic.sbb.rs.



+1344 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim12.12.2013. u 14:29 - pre 126 meseci
To su priče za malu decu kojima se smeje svako ko je imao prilike barem da proba dobar turbo i atmo motor iste ili slične nazive snage.

Na ovoj temi je objašnjeno zašto turbo motor bolje ide, zašto ima veći koeficijent korisnog dejstva, manje specifične gubitke i samim tim manju potrošnju.

Ako neko i pored svega toga igoriše čak i elementarne fizičke i termodinamičke zakone, nema svrhe sa njim se ubeđivati.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim

Strane: << < .. 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17

[ Pregleda: 88211 | Odgovora: 337 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.