Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim

elitemadzone.org :: AutoZone :: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim

Strane: << < .. 11 12 13 14 15 16 17

[ Pregleda: 88408 | Odgovora: 337 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1539
*.cust.tele2.at.



+583 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim20.12.2013. u 05:09 - pre 126 meseci
Ne, to je Rapid. Druga stvar je sto se u Srbiji najcesce kupuje Fabia pa se koristi za sve, ne samo za grad.
 
Odgovor na temu

Branko Santo
Tu i tamo

Član broj: 57312
Poruke: 2232
*.emea.verizonbusiness.com.

Sajt: cz.linkedin.com/in/branko..


+600 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim20.12.2013. u 08:29 - pre 126 meseci
@Nebojsa
Meni smeta disonanca (ako se tako pise :) ) gde se pricalo kako ce ne-turbo motori nestati i kako ne postoji razlog zasto bi neko koristio ne-turbo motor. Postoji ocigledan "business case" koji si i ti upravo potvrdio gde je "obican" motor adekvatniji izbor.

Da li onda treba da pretpostavim po ovoj tvojoj izjavi da su atmosferski motori jeftiniji i pouzdaniji od turbo? Ako je neciji stil voznje i potrebe (prebijena macka sindorm tm@Zarko) ispunjene atmosferskim motorom da li to znaci da je onda i u automobilima C/D/koje god klase atmosferski motor bolji izbor?
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim20.12.2013. u 11:15 - pre 126 meseci
Delovalo je logicno, i jeftino(na kakva smo resenja bili navikli od Eu proizvodjaca, narocito VAG, nevezano za visoke cene proizvoda) da ce zaista turbo motori potisnuti znacajno nonturbo motore velike zapremine, narocito mali turbo motori, prateci i birokratske propise i planove eu administracije.

I to je bio opsti zakljucak, sa postojecim tehnikama(ne tehnologijama, posto se tehnologije ekstremno tesko inkorporiraju u auto industriju), kojima se baratalo u to vreme...vreme recimo kada se pojavio mali multijet 1.3, pa jos dizel. Na tragicnu zalost proizvodjaca 1.9 i 2.0 tdi, dci...

Tada je bila skromna manipulacija ventilima, radilo se u par pozicija ili nekoliko kontrolnih tacaka. Uglavnom, bolo je ogranicenja u okviru samog ugla rotiranja i dozvoljenog vremena drzanja otvorenosti ventila.

I sa te strane je Milanovic potpuno u pravu, bio je vec aktuelan VVTi sistem(a da nismo imali dovoljno informacija, sem novinarskih baljezganja da je nedoradjen, vise priblizan klasicnim zaokretanjima uglova i pomeranja vremena otvaranja ventila, u nesto sirem, ali i dalje ogranicenom opsegu), i zakljucak da ce turbici zaista izgurati nonturbo litrase, u sred krize, sa ovim parametrima, gotovo je bio jedinstven zakljucak.

U medjuvremenu su doradjeni sistemi manipulacije ventilima, "dizeli" se vise(odavno) ne prave(mada svi kolokvijalno spominju dizel, sem nekih nadobudnih novinara "vizionara", koji spominju "teskouljase"), sada svi rade Sabate ciklus, OTO je jos malo prisutan, ali Atkinson ga potiskuje, povecana je efiikasnost, poboljsani su rezimi sagorevanja, ostvareni su potpuno novi sistemi(naravno zasnovani na starim) manipulacije ventilima...

Dok smo mi "donosili zakljucke", inzenjeri iz Fiata i Firda su radili na "multiair sistemu"...ko je to mogao da zna, i ko bi im pokvario zadovoljstvo sto su se smejali nasim "zakljuccima"
A ni drugi nisu spavali...


Sadasnje koncepcije atmosfraca, ovih "prezivelih" su na kompleksnij manipulaciji ventilima, na ubrizgavanju i na visokim kompresijama(naravno, sada bas svi rade ostri termalni menadzment)..i tu su, prisutni, povoljni sa cenom izrade, sa tezinom, sa efikasnoscu(podrazumeva i snagu i malu potrosnju i upotrebljivost), sa nesto manje delova...da se ponude trzistu..

Ionako im je vazna samo tezina motora i vozne osobine, upotrebljivost vozila za odredjen soj kupaca...

A mali turbici su zaglibili u svojim relativno malim snagama, 30-ak% su napravili "ustedu" u zapremini(tipa 1.2 ili 0.9 zamenjuju 1.5, 1.6), i svojim voznim osobinama su se oslonili na sopstveni OM, manje na menjac, da bi sa malim obrtajima imali dobru agilnost, na malim brojevima obrtaja...
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim24.12.2013. u 15:48 - pre 125 meseci
Citat:
Branko Santo: @Nebojsa
Meni smeta disonanca (ako se tako pise :) ) gde se pricalo kako ce ne-turbo motori nestati i kako ne postoji razlog zasto bi neko koristio ne-turbo motor. Postoji ocigledan "business case" koji si i ti upravo potvrdio gde je "obican" motor adekvatniji izbor.

Da li onda treba da pretpostavim po ovoj tvojoj izjavi da su atmosferski motori jeftiniji i pouzdaniji od turbo? Ako je neciji stil voznje i potrebe (prebijena macka sindorm tm@Zarko) ispunjene atmosferskim motorom da li to znaci da je onda i u automobilima C/D/koje god klase atmosferski motor bolji izbor?

Hm, i mene bi zanimao odgovor.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8373
*.dynamic.sbb.rs.



+1349 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim24.12.2013. u 16:46 - pre 125 meseci
Ne znam ko izražava tu disonancu, ja sigurno ne.

Za male gradske jeftine aute kao što je ta Fabia nema razloga da ulazni motor bude turbo, jer verovatno postoji solidan krug potencijalnih kupaca tog modela kojima prednosti turbo motora ne znače mnogo, a znači im sveki evro uštede u ceni auta i kasnijem održavanju.

A što se tiče viših klasa, ni tu nisam isključiv u smislu šta je apsolutno bolji izbor jer je to individualna stvar.

Precizan sam u navođenju razlika između turbo i atmo motora koje se odslikavaju najviše u performansama, komforu vožnje (a i drugim stvarima) i ne volim kada se te stvari mešaju i porede osobine koje su neuporedive.

Prema tome, neka se sve razlike iznesu na sto i dobro razjasne, a šta je za koga najbolji izbor, najbolje da svako sam odluči.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim28.12.2013. u 08:19 - pre 125 meseci
Cuveni 1.2 TSI. Citat sa jednog drugog foruma.

Danas su mi po drugi put zamenili lanac i zatezač i to na 28.200 km. Zamenili su mi i semering radilice jer je puštao ulje.

Videću koliko će ovaj put da potraje... Verovatno do sledeće zamene ulja.

P.S. Treći redovan servis platio sam 14.178 din:

- 4l Castrola 5W-40 (insistirao sam na toj gradaciji) 5.480 din.
- filter za ulje 1.130 din.
- filter za vazduh 2.030 din.
- filter za polen 2.040 din.
- tečnost za kočnice 690 din.
- ruke 1,3 x 2.160 = 2808 din.

Po mom mišljenju cene filtera su žešće, naročito filtera za polen.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim28.12.2013. u 08:40 - pre 125 meseci
Citat:
4l Castrola 5W-40 (insistirao sam na toj gradaciji) 5.480 din.

Ovo je odlicna cena.A vec kada si pomenuo 3. servis,kazi koliki je kod toyote.Pitam te posto sam gledao na zidu jednog ovlascenog
i pao sam u nesvest bas za taj 3. servis.Isto me zanima da li imam Toyotin znak na tim filterima (delovima) koji se ugradjuju u ovlascenim servisima.


p.s. Nije redak slucaj da u japansko-korejskim automobilima dobijes NIPARTS filtere a platio si original-;-).
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim28.12.2013. u 11:50 - pre 125 meseci
Sto se tice Castrola, zanimljiva prica

What\'s the Big Deal With Castrol Syntec 5W-40?

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=17694

Sa druge strane, retko gde litar Castrola prelazi 10 evra..kao u Srbiji...
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim28.12.2013. u 18:32 - pre 125 meseci
Ih , od kada je taj info.

Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim28.12.2013. u 19:19 - pre 125 meseci
Citat:
vladd:
Sto se tice Castrola, zanimljiva prica



Sa druge strane, retko gde litar Castrola prelazi 10 evra..kao u Srbiji...


Litar Castrlolovog kvalitetnijeg ulja SVUDA u Evropsim zemljama je preko 10 eura. Vidjao sam i cenu preko 20 EURA (nisam gledao detalje).

Postavlja se samo pitanje da li je ovo "nase" samo cenom isto kao ono u Evropi, ili je u pitanju i kvalitet.

Inace, originalni fabricki filteri skupi su kod svih proizvodjaca, a isto pitanje se postavlja kao i za ulje.

Kod VWa, na primer, period zamene pojedinih filtera je i po 90.000 km ili 6 godina. To sto srpski servisi diktiraju neka svoja pravila nije nista.
neobicno.


Valda misle: stavicemo jeftin filter, menjacemo cesce, zaradicemo vise para, a necemo nauditi motoru.

A u velikoj su zabludi. Los filter je los i ne pomaze nikakva cesca zamena.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim28.12.2013. u 19:40 - pre 125 meseci
Citat:
Branko Santo:
@Nebojsa
Meni smeta disonanca (ako se tako pise :) ) gde se pricalo kako ce ne-turbo motori nestati i kako ne postoji razlog zasto bi neko koristio ne-turbo motor. Postoji ocigledan "business case" koji si i ti upravo potvrdio gde je "obican" motor adekvatniji izbor.

Da li onda treba da pretpostavim po ovoj tvojoj izjavi da su atmosferski motori jeftiniji i pouzdaniji od turbo? Ako je neciji stil voznje i potrebe (prebijena macka sindorm tm@Zarko) ispunjene atmosferskim motorom da li to znaci da je onda i u automobilima C/D/koje god klase atmosferski motor bolji izbor?


Hoce nestati.

Stupanjem na scenu standarda Euro6 zatvaraju se vrata atmosferskim motorima cak i u nizim kategorijama i sa manjim zapreminama. Jedina primenena atmosferaca moze se ocekivati u hibridnim varijantama.
Naravno, ovde je rec o administrativnim problemima koji cekaju motore bez turbine, a ne o nekakvim realnim tehnickim nedostacima.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim28.12.2013. u 22:52 - pre 125 meseci
To ce biti nakon ulaska Srbije u EU:)

Vec sada su gotovo svi Japanski motori euro 6, i znacajno manjih koncentracija COx od nekih evropskih, narocito VW-a koji je odlozio raspravu o euro 6 do 2020-e godine.

Osim ako se birokrate ne dosete pa da krenu i sa NOx zagadjenjem, e ada ce hibridi biti u prednosti.
 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1539
*.google.com.



+583 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim28.12.2013. u 22:58 - pre 125 meseci
Citat:
Zarko Silic:
Citat:
vladd:
Sto se tice Castrola, zanimljiva prica



Sa druge strane, retko gde litar Castrola prelazi 10 evra..kao u Srbiji...


Litar Castrlolovog kvalitetnijeg ulja SVUDA u Evropsim zemljama je preko 10 eura. Vidjao sam i cenu preko 20 EURA

U servisu je cena 30e za long life ...
Edit: pogledao sam racun, nije Castrol nego Selenia.

[Ovu poruku je menjao Nemanja dana 29.12.2013. u 08:10 GMT+1]
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
89.216.37.*



+896 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim14.04.2014. u 12:57 - pre 122 meseci
Dijagram merenja obrtnog momenta i snage Skyactive motora od 145KS (2.0):



Zanimljivo.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim14.04.2014. u 14:13 - pre 122 meseci
Sta je zanimljibo?
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
89.216.37.*



+896 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim14.04.2014. u 14:39 - pre 122 meseci
Ovo je atmo motor. Ima odlicnu krivu obrtnog momenta.

Atmo:



TSI:



TCE:

 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim14.04.2014. u 14:41 - pre 122 meseci
Takvu krivu otprilike ima i golf trojka 1.6b.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
89.216.37.*



+896 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim14.04.2014. u 14:50 - pre 122 meseci
Koliko vidim ovi turbaci su dosta losiji u rasponu iskoristivog momenta. Zato taj motor ima ekstremno malu potrosnju i u Mazdi CX-5 i u Mazdi 6.

Potrosnja je smesna u odnosu na performanse i gabarite vozila.
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim14.04.2014. u 17:13 - pre 122 meseci
Ne znam koliko ti vidis i sta gledas ali taj motor od 2 litra ima "raspodelu" obrtnog momenta mnogo blizu motoru od 1.2 litra sa turbinom. Cak i nesto slabiju.

Dijagram koji si postavio malo je previse zguzvan bas u rasponu koji je najzanimljiviji, a to je izmedju 1500 i 2500 obrtaja.

Ovde je primer jednog 1,2 litarskog motora sa turbinom u Skodi Yeti i boljim pogledom na taj raspon.



Poredjenjem ova 2 dijagrama lepo se vidi da je kod 1,2 litarskog motora pri 2000 obrtaja obrtni momenat 3 puta veci od dvolitarskog skajaktiva.

Samo da napomenem da je rec o starom 12TSI motoru sa Simensovim brizgaljkama i da je novi jos ispeglaniji. Nazalost nemam realni (ne aproksimativni) dijagram za ove nove motore.


Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim14.04.2014. u 17:50 - pre 122 meseci
Taj Yeti sam dosta vozio i to je TESKI grob kako ide tromo. Vuce se po putu a po gradu trosi 10 litara minimum. Medjuubrzanja su smesna, a kad ga opteretis jedva izvuce na Kopaonik a uspon na Zlatibor vristi u IV stepenu prenosa.

Ima ga moja najbolja drugarica. I zeli da ga se resi sto pre (plus zamena turbine).

Sa druge strane CX5 sa motorom od 160KS bez problema ide VI stepenom prenosa sasvim opterecen i ne oseca.

A ovde vidimo da ima svojih 175Nm m na 2200 obrtaja a Mazda isto toliko.... s jednom VELIKOM razlikom. Mazda ima taj momemenat UZ VECU snagu na kraju. Ovaj padne na oko 160 Nm na oko 5000 obrtaja dok Skyactive gura tu preko 180Nm uz ravno 135KS. Takodje - 2.0 je upravo 2.0 motor u tim situacijama.

Pandan ovom motoru moze biti samo 1.4 TSI od 140KS.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim

Strane: << < .. 11 12 13 14 15 16 17

[ Pregleda: 88408 | Odgovora: 337 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.