Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim

elitemadzone.org :: AutoZone :: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim

Strane: << < .. 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 88388 | Odgovora: 337 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim11.08.2013. u 22:01 - pre 130 meseci
Citat:
vaske2:
Ovo su fabrički podaci za Golfa:

Prosečna potrošnja u gradu 5,7 l/100km
Prosečna potrošnja van grada 3,9 l/100km
Kombinovana potrošnja 4,5 l/100km
Emisija CO2 119 g/km
Katalizator Filter čađi


Nista ja ne kazem za to, nego samo su fabricki podaci bili dosta mali i za Caddyja mali a trosi mnogo vise... isto vazi i za Corsu 1.3 CDTI... ali sta je tu je, auto smo dobili na kompenz pa nema druge.

Za druga vozila ne dajem podatke jer sam ih vozio jako kratko, ali za vozila s kojima sam presao vise od par stotina km u cugu (i vise od hiljadu ovako) mogu da napisem podatke.

I naravno da sigurno trosi dosta manje u Golfu ili Oktaviji.
 
Odgovor na temu

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.95.*

Sajt: www.terrarenting.com


+492 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim11.08.2013. u 23:02 - pre 130 meseci
samo da se umešam i da kažem da je faktor potrošnje nešto oko čega se nikada nećete složiti.

Nikad niko neće priznati koliko zaista njegov ljubimac realno troši i uvek će neko imati sumnje.

A to što se navodi kao fabrički podatak, slobodno okačite mačku o rep :)

Da bi se došlo do realne potrošnje nekog modela najbolje je sesti lično i provozati određenu km (kao kad sam ja kupovao auto i provozao novog Avea i komp mi pokaže skoro 9 litara a ja ga mazio po gradu, a fabrika kaže neku nebulozu tipa 6.5l ili slično za grad...)
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim11.08.2013. u 23:58 - pre 130 meseci
Svako ima svoje podatke i pravi neku sliku o potrosnji.

Ono sto mozemo da zakljucimo je da turbo zaista smanjuje potrosnju, podizanjem snage u donjem opsegu obrtaja.

Medjutim, male zapremine sa turbom, ipak ne mogu da kompenzuju odnose KW/Kg. Kada je poddimenzioniran, zahteva dizanje obrtaja i snage, a benzinci posebno krecu da locu gorivo. Dizel je efikasniji, pa je manja razlika.

Poddimenzioniran motor se uvek muci, primoran da radi u visim obrtajima i sa povisenim prosekom.

Sa druge strane 100 ili 200KS imaju "svoju" potrosnju, i kada se zgazi pedala, i isporuci sva snaga, potrosnja je prakticno definisana snagom. U tom slucaju turbo prakticno odmaze, zbog vece snage za istu zapreminu.

Jedino ako smisle motor, koji sa deset miligrama goriva po cilindru razvija 200ks..sto je malo teze( do nemoguce), ovi poznati ciklusi, teoretski imaju definisanu malu efikasnost...

A prosek je prosek, ne zele proizvodjaci da definisu pravila, lepse im je da stvaraju maglu, ili razne utiske..
A prosek potrosnje najvise zavisi od teske noge, opterecenja i zone kretanja..nekada ne pomaze ni iskljucivanje cilindara, kada se nameste baksuzi u saobracaju.
 
Odgovor na temu

Branko Santo
Tu i tamo

Član broj: 57312
Poruke: 2232
109.75.149.*

Sajt: cz.linkedin.com/in/branko..


+600 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim12.08.2013. u 05:57 - pre 130 meseci
Citat:
cozmo_im
Ima li neko sa turbo motorom uopste 1.2 ili 1.4 da ima iskustva u realnoj potrosnji?


1.4 TSI - 80% ~140km/h na autoputu ostatak nesrecne guzve i spic u gradu. (sto bi rekla metoda do cepa :) )


Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim12.08.2013. u 08:51 - pre 130 meseci
Vozio sam pre neki dan najnovijeg fokusa 1.6 atmo(105 ks) i iskreno na mene je bolji utisak ostavio 1.2 tsi od 86 ks u golfu. Možda najviše zbog toga što se na 120 km/h u petoj brzini vrti na 3,500 rpm(golf na 3,000) i tad je solidno bučan što je za duga putovanja solidan minus. Nije da nema snage i hoće da povuče al od 2 do 5k obrtaja je tsi jači dok atmo nastavlja i dalje tako da su u suštini jednaki samo što u tom slučaju atmo zahteva da se vrti više(nije teško zaključiti šta je bolje za svakodnevnu vožnju). Opet statistički atmo će biti pouzdaniji.

Inače sam auto je vrlo dobar, leži kao pegla i deluje mi prilično kvalitetno sklopljen a s obzirom da je iste cene kao 1.4 kia ceed i hyundai i30 mislim da je mnogo bolja kupovina.
 
Odgovor na temu

vaske2
Zoran V
Lazarevac,ŠUMADIJA

Član broj: 233554
Poruke: 500
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+79 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim04.10.2013. u 13:40 - pre 128 meseci
Citat:
cozmo_im:
Citat:
cozmo_im:
Ja mislim da je malo bzvz kad se laze o potrosnji ali ajd... nek vam bude.


Ja sam iznenađen,a boga mi i uvređen...

I ja sam. Niko ne veruje a kad pokazem DOKAZE onda me napljujete. Lepo od vas zar ne?

Izvoli zakaci fotke potrosnje i skidam kapu ali iskreno.



Evo nađoh vremena da slikam potrošnju na svom autu za koju sam od dotičnog "gospodina"optužen da lažem pa reko da malo osvežim temu,a ujedno i dokažem da smo na ovom forumu od njega već navikli na razna iznošenja poluistina i rekla-kazala argumenata,te nas ni u buduće ništa ne sme iznenaditi kada se bude raspravljalo o kojekakvim pisanijama dotičnog...



Dakle...ovaj prosek sam ostvario vozeći na kraćim relacijama,(otvorenog puta nije bilo),i gradskom vožnjom u mom mestu.Naj duža relacija pri kojoj sam ostvario ovu potrošnju je bila oko 20km i svakodnevnim odlaskom na posao do kojeg imam oko 8km i motor ne stigne da postigne radnu temperaturu.Kilometraža pri kojoj je ostvarena potrošnja od 4.9l na 1.6 tdi motoru je oko 700km,a prosečna brzina za to vreme je 38km/h,kao što se da videti iz priloženih fotografija...

@cozmo
Kapu možeš da skineš,a izvinjenje nije potrebno...

[Ovu poruku je menjao vaske2 dana 04.10.2013. u 14:52 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao vaske2 dana 04.10.2013. u 14:55 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim04.10.2013. u 14:44 - pre 128 meseci
Prosecnih 38Km/h nije gradska voznja, to je jos malo ko venturinih prosecnih 45Km/h

Logicno, sto veca prosecna brzina, potrosnja je niza.
Gradska voznja (beogradska), stani/kreni je do 30Km/h plafon, i stvarno bi bilo lepo da neko uslika potrosnju sa takvim prosekom.

Ventura rece da ce slikati, pa nista?
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

vaske2
Zoran V
Lazarevac,ŠUMADIJA

Član broj: 233554
Poruke: 500
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+79 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim04.10.2013. u 14:51 - pre 128 meseci
Nije gradska vožnja u Beogradu ali...ne treba zaboraviti da ne živi cela Srbija u Beogradu i da se potrošnja ne meri samo u tom gradu...

Uostalom,lepo sam naveo da je potrošnja ostvarena na kraćim relacijama u mom gradu i dužinu najduže relacije na kojoj je auto vožen.(20km otprilike imam do vikendice u selu).
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim04.10.2013. u 15:10 - pre 128 meseci
Citat:
vaske2: Nije gradska vožnja u Beogradu ali...ne treba zaboraviti da ne živi cela Srbija u Beogradu i da se potrošnja ne meri samo u tom gradu...

Uostalom,lepo sam naveo da je potrošnja ostvarena na kraćim relacijama u mom gradu i dužinu najduže relacije na kojoj je auto vožen.(20km otprilike imam do vikendice u selu).


O tome i pricam, to je kombinovana voznja, grad je ono sa stajanjem na semaforu gde od pola sata voznje ima bar 10 minuta stajanja.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim04.10.2013. u 15:14 - pre 128 meseci
Cenim da sa prosekom od 20-25 kmh ne bi prešlo 6 L.
 
Odgovor na temu

vaske2
Zoran V
Lazarevac,ŠUMADIJA

Član broj: 233554
Poruke: 500
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+79 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim04.10.2013. u 15:18 - pre 128 meseci
Verovatno ne bi,sve je to veoma daleko od 11-12l,koliko @cozmo kaže da 1.6 tdi troši...
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim04.10.2013. u 15:21 - pre 128 meseci
@Vaske:

Sve je to u redu i skidam kapu sto si okacio sliku potrosnje, ali taj prosek brzine nije bas reper iako je dobra potrosnja - no ja sam mislio na uslove koje propisuju u katalogu:

- Cist grad - 100%
- Otvoren put na putnoj brzini
- Kombinovano te dve voznje.

To bih voleo da vidim

Caddy na 50kmh konstantno trosi 4.7l.

Prosek na Caddyju je i dalje preko 11 litara!

(NBGD-Centar grada-NBGD).
 
Odgovor na temu

Nemanja
Informatiker

Član broj: 4663
Poruke: 1539
*.cust.tele2.at.



+583 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim04.10.2013. u 15:28 - pre 128 meseci
Ako je "prava" gradska voznja, znaci da ti dodje da skocis sa mosta, a ne ono da si cekao dva zelena svetla, onda je to vise od 6l ... Ali ne znam odakle cosmo iscupa 12l toliko ne trosi ni 530d.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8372
*.dynamic.sbb.rs.



+1348 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim04.10.2013. u 16:04 - pre 128 meseci
Ne razumem dokle ćete polemisati oko totalno neodređenih stvari kao što je ta "gradska vožnja" koja uopšte ne može ni da se definiše, a kamoli da se ispoštuje od strane više vozača/auta čiji bi se rezultati onda mogli porediti.

Kada nije špic, noću i u sličnim uslovima sa 1,6TDI motorom se u BGD-u u "gradskoj vožnji" može ostvariti potrošnja i ispod 4l, a sa tim istim motorom u pravom špicu ona može iznositi i preko 10l.

Ovde sam dao primer jedne potpuno prosečne vožnje koja obuhvata i gradsku, i regionalnu, i autoput, i ako dajete podatke o potrošnji, gledajte da budu koliko-toliko takvi, dakle iz neke prosečne generalizovane vožnje (poželjno je navesti i rutu), jer se jedino tako može steći neki validniji utisak.

Sve drugo je samo navođenje na svoju vodenicu koje razvodnjava diskusuju i ubija joj smisao.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim04.10.2013. u 18:20 - pre 128 meseci
Citat:
Nemanja:
Ako je "prava" gradska voznja, znaci da ti dodje da skocis sa mosta, a ne ono da si cekao dva zelena svetla, onda je to vise od 6l ... Ali ne znam odakle cosmo iscupa 12l toliko ne trosi ni 530d.


Prosek je i dalje 11.3 litre po centru grada. Ko god da vozi. Ako se ide samo po NBGD, pada na 10 recimo... najnize sto je ostvareno je 8-9 litara.

Auto je 60-70% opterecen (4-6 osoba i oprema za video, foto i slicno) i oko 30-40% vremena su samo 2 osobe u kolima (za gradsku voznju).
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim04.10.2013. u 22:15 - pre 128 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Ne razumem dokle ćete polemisati oko totalno neodređenih stvari kao što je ta "gradska vožnja" koja uopšte ne može ni da se definiše, a kamoli da se ispoštuje od strane više vozača/auta čiji bi se rezultati onda mogli porediti.

Kada nije špic, noću i u sličnim uslovima sa 1,6TDI motorom se u BGD-u u "gradskoj vožnji" može ostvariti potrošnja i ispod 4l, a sa tim istim motorom u pravom špicu ona može iznositi i preko 10l.

Ovde sam dao primer jedne potpuno prosečne vožnje koja obuhvata i gradsku, i regionalnu, i autoput, i ako dajete podatke o potrošnji, gledajte da budu koliko-toliko takvi, dakle iz neke prosečne generalizovane vožnje (poželjno je navesti i rutu), jer se jedino tako može steći neki validniji utisak.

Sve drugo je samo navođenje na svoju vodenicu koje razvodnjava diskusuju i ubija joj smisao.

Kada uz prosecnu potrosnju imamo i podatak o prosecnoj brzini vec moze da se izvuce vrlo dobar zakljucak koliko taj auto trosi, narocito ako znas koliki je tvoj prosek u odnosu na taj.

Ja recimo nikada u gradskoj voznji nisam uspeo da napravim prosek veci od 35Km/h i to uz divljacku voznju (pisao sam vec)
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.10.2013. u 11:01 - pre 128 meseci
Posto se ovih dana vozikam punticem, prosek brzine je 28km/h, a potrosnja 4.9l..prolazak kroz centar, nbgd, zemun, zakaci nesto i auto puta, ali u spicu, pa nije kao voznja van grada..

Ali se ta dva proseka uvek poklapaju.

Van grada silazi i ispod 4, ali se i prosecna podize i preko 40km/h
Naravno, 1.3mjtd...

Ovako ukrsteni podaci govore mnogo vise o prosecnoj potrosnji, posto zaista ne koriste vozilo svi u istim saobracajnim uslovima, i jedino sto je merodavno zajednicko, nevezano za broj pravaca ili semafora, ili nekih cekanja ili jurcanja, je prosecna brzina..

Koja moze biti jednaka i na razlicitim lokacijama...

I naravno, daje jasniju sliku od sturih merenja(tipa ovde i onde) ili marketinskih sitnih lazi..
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8372
*.dynamic.sbb.rs.



+1348 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.10.2013. u 18:20 - pre 128 meseci
Citat:
bakara: Kada uz prosecnu potrosnju imamo i podatak o prosecnoj brzini vec moze da se izvuce vrlo dobar zakljucak koliko taj auto trosi, narocito ako znas koliki je tvoj prosek u odnosu na taj.

Ja recimo nikada u gradskoj voznji nisam uspeo da napravim prosek veci od 35Km/h i to uz divljacku voznju (pisao sam vec)


Podatak o prosečnoj brzini ne govori apsolutno ništa o onome šta je mnogo bitnije od prosečne brzine, a to je dinamika vožnje, a ona neposredno određuje potrošnju.

Valjda je izlišno napominjati na koje sve načine se može postići ista prosečna brzina, i samim tim je jasno da sa istom prosečnom brzinom se može ostvariti i veoma različita potrošnja.

Prema tome, jedini način da se način merenja koliko-toliko standardizuje je da se merenje vrši u nekoj srednjoj vožnji, rekoh bitno je da se navede i ruta, jer je ona najbolji (mada ne i apsolutno tačan) pokazatelj kakva je ta vožnja bila.

Prosek od 30km/h ili niže samo sugeriše da se radi o prisutnom zakrčenju u saobraćaju, a u takvim uslovima potrošnja kod svakog auta je znatno veća od nominalne, pa tada nema govora o realnim ciframa koji bi mogle da posluže za nekakvu ilustraciju i poređenje.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.10.2013. u 20:01 - pre 128 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: Valjda je izlišno napominjati na koje sve načine se može postići ista prosečna brzina, i samim tim je jasno da sa istom prosečnom brzinom se može ostvariti i veoma različita potrošnja.

Ne razumem ovo, mozel da objasnis?
I da jos jednom podsetim da pricamo o prosecnoj brizini u gradskoj sredini, a da za prosek od 35Km/h na pojedinim deonicama mora da se vozi i 100km/h!


Citat:
Nebojsa Milanovic
Prosek od 30km/h ili niže samo sugeriše da se radi o prisutnom zakrčenju u saobraćaju, a u takvim uslovima potrošnja kod svakog auta je znatno veća od nominalne, pa tada nema govora o realnim ciframa koji bi mogle da posluže za nekakvu ilustraciju i poređenje.


30Km/h je verujem prosek vecine ovde, i to nije zakrcenje vec normalan saobracaj bez zastoja, u ostalom neka napise ko ima koliki prosek.

Moj prosek je do 32Km/h, vecim delom Novi Beograd, Zemun.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8372
*.dynamic.sbb.rs.



+1348 Profil

icon Re: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim05.10.2013. u 20:27 - pre 128 meseci
Kakvoj gradskoj sredini?? Niti je Beograd jedini grad, niti je i Beograd konzistentan, naprotiv...

Beograd u 4 popodne i Beograd u 4 ujutro nemaju veze jedan sa drugim. A ta vožnja se u oba slučaja zove "gradska vožnja", što je neviđeni nonsens.

Osim toga, 32 km/h se može postići i divljanjem od semafora do semafora, pa onda kočenjem i duuugim čekanjima u kolonama, a može se postići i laganom tečnom vožnjom u kojoj će potrošnja po pređenom km biti drastično manja.

Pa koje je onda referentno merenje? Dakle, uslovi saobraćaja u oba slučaja mogu da budu potpuno isti, a da samo različiti stil vožnje dovede do različite potrošnje za preko 50%.

Dalje, pominjao sam već da kada vozimo moj ćale i ja, moji proseci brzine su uvek najmanje 20% veći od njegovih, a njegova potrošnja u svakoj situaciji je najmanje 20% veća od moje. Kako to objašnjavaš? Čija je onda tu potrošnja "prava"?

A auto potpuno isti (Punto 75SX), deonice kojim vozimo iste. Itd, itd...ima bezbroj takvih primera...

Dakle, sve priče o potrošnji posebno ako se u njih umeša nekakva " gradska vožnja" (koja na to i ne liči) po BGD špicevima više spadaju u domen kafanskih naklapanja nego što daju realnu sliku nekog auta, a ovde bi to trebalo da bude cilj.

Lično nikada nisam merio niti prosek brzine a ni potrošnju po BGD špicevima jer mi je ta vožnja potpuno besmislena i ne može da služi za ilustraciju bilo čega.

Za te situacije je mnogo bolje uvesti potrošnju po radnom satu, tako bi se auti mnooogo tačnije mogli porediti nego na 100km čvarenja u BGD kolonama u kojima bilo kakvo merenje nema nikakvog smisla.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Razvoj snage kod turbo motora i poređenja sa atmosferskim

Strane: << < .. 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 88388 | Odgovora: 337 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.