Citat:
DaliborP:
Citat:
vilil1: Pa ti si sam napisao da nisi zeleo da pretis inspekcijom. To je u startu pogresno razmisljanje.
Potpuno si u pravu. Svi sve primecuju, prepricavaju neprijatne dogadjaje poput ovog - ali se niko ne zali.
To je isto kao sa posetom restoranu, vecina ljudi precuti ako im se hrana ne svidja, kad im pridje konobar da pita da li je sve u redu, klimaju potvrdno....posle prepricavaju svima kako je bilo ocajno. Samo laju na pogresno drvo, nece restoran poboljsati ishranu ako nemaju primedbi. Tako i sa ovim primerom, niko se nije zalio - problema nema.
Ljudi, vi uporno samo hvatate fragmente price i konstruisete neke zakljucke na osnovu toga.
Prvo, ja nisam nista precutao - uredno sam skrenuo paznju na problem osobi namenjenoj za to. Problem je eskalirao do instance menadzera koji je vrlo jasno dao do znanja da ga resenje ne interesuje (sve sam lepo objasnio), i ja zaista ne vidim svrhu daljeg preganjanja sa istim. Da svaki gost uradi to sto sam ja uradio, i makar skrene paznju hostesi/menadzeru, posle 230 "skretanja paznje" svakog dana - mozda bi se nesto i promenilo. A koliko god me vi pljuvali, verujem da sam jedan od retkih koji je uopste skrenuo paznju...
Za inspekciju ste u pravu, nije moglo da skodi da se prijavi, i to cu verovatno neki sledeci put i uraditi. Mada nisam ubedjen da ce pomoci, ali ne moze da odmogne nikako...
Drugo, da "ustanem i odem" je apsolutno sub-optimalno resenje jer cu da izgubim dodatnih sat vremena da odem na drugo mesto i nesto pojedem - mnogo je prostije zavrsiti obrok i
nakon toga vise nikad ne uci u tu kafanu... Demonstrativnim odlaskom ne postizem ocekivani efekat jer da je nekom od menadzmenta stalo do gostiju - situacija ne bi uopste bila eskalirana do tog nivoa.
Trece, Dalibore - baci pogled na moj blog da vidis koliko "klimam potvrdno" kad su restorani u pitanju, razlog sto sam prestao to javno da objavljujem je sto sam skapirao da lajem na pogresno drvo, jer ako ti je 80% komentara na losu uslugu u restoranu neka aluzija na to da si ti snob sto placas 700 din za salatu i da te "treba odrati", onda kapiras da valjda javnost nije zrela za food kriticare :)
Citat:
ventura:
Ali bilo kako bilo kakve inspekcije, kakvi bakrači.. Još fizički obračuni i pretnje - bože sačuvaj... Nego ne moraš čak ni da skreneš pažnju, jer nije tvoje da učiš druge šta im je posao, samo ustaneš i odeš... Restorana ima koliko hoćeš, sigurno nećeš ostati gladan.
E, vidis - to bi
bilo resenje kada bi postojala neka tradicija restorana i ugostiteljstva kao takvog, jer bi tebi najvaznija metrika zapravo bila customer lifetime value. I sa svakim ko je ustao i otisao ti si izgubio 30e (lupam) nedeljno x 20 godina koliko bi jeo kod tebe :) Ali kao sto znas, osim cetri i po restorana kojima se vlasnici nisu promenili 30 godina, sve ostalo se bukvalno svake godine resetuje na nulu. I princip rada 90% restorana u gradu je "milk it" - ne investiraj u ljude (kuvare, konobare, sommeliere, hostese), seci coskove na klopi, isisaj ROI sto pre i dok traje traje.
Koliko znas restorana kao (pokojna) Ipanema koji su godinama imali isti kvalitet hrane i usluge? Dakle - u takvoj konstelaciji da li nekog boli dupe sto si ustao i otisao? :)
U mojoj praksi - jedino sto mozes jeste da trazis ono sto ti pripada. Ako si trazio medium-rare biftek, vrati ga 3 puta dok ne bude upravo takav (i sto je najcrnje, skoro niko mi nije odbio da donese novi!). Da li mi je neko (po urbanoj legendi) pljunuo u biftek? Mozda... A mozda bi pljunuo i da nisam vratio, iznerviran time sto nije 2 meseca dobio platu. Ko zna. Ako pise "sos od zelenog bibera" a ti vidis crni biber i pavlaku - vratis jelo... Nije to sto pise...
Mozda zvuci sebicno, jer ne doprinosim direktno "opstoj borbi" ali realno sa svakom disfunkcionalnom karikom (zakoni, primena istih, odnos vlasnika/menadzera, etc), ovo je jedini nacin "borbe" i zato ga toplo svakom preporucujem. Kad bi 80% gostiju vratilo ono sto nije pripremljeno adekvatno, verujte da bi se situacija promenila.
Last but not the least - u nekom momentu ce se ovaj thread za "restoran biber" naci na prvoj strani gugla... A ni to nije lose :)
Jeff, one day you’ll understand that it’s harder to be kind than clever.