Slazem se apsolutno da je spominjanje potrosnje besmisleno, bar u ovoj temi.
Licno i prilicno, korisniku ne donosi nikakav validan i vredan podatak, marsrute su za svakoga drugacije.
VW ima svoju "borbu" u USA, i neka im je sa srecom, tamo birokratija tek krece da buja, zbog obnove industrije. Ali konkurencija je gadna, sto pokazuje britanski test, kojeg, opet, ne treba previse uzeti kao jaku informaciju, vec kao lako stivo, uz blago obracanje paznje, i na ovakve strane medalje.
http://www.parkers.co.uk/cars/...gust---peugeot-508-sw-goodbye/
Ono sto meni daje utisak kod VW-a, da su nastavili cudnu(ali profitnu) politiku, koja se najvise oslanja na moc drzave i marketing.
Dok su ostali mnogo "slobodniji" igraci na trzistu, ne slobodni, ali slobodniji.
Jos od inzenjera starog kova, Rudolfa Leidinga, kada je slobodniji koncept ugrozen sa vise strana, bez obzira na njegovo podizanje discipline(cekao je radnike u 7 ispred kapije, slikao hale u trecoj smeni i prezentovao da se radnici stide), dobar pokusak sa EA266 da ozivi proizvodnju nakon teskog posrtanja legendarne BUBE, krize 1972-73-e god(i naftna kriza u svetu i veca prodaja Opela u Zapadnoj nemackoj od VW), mada se pridrzavajuci filozofije Baukastensystem(savremeno MQB, modularni sistem), projekat mu je ugasen, valjda iz pakosti, iskorisceni su neki delovi Audija 80 i dizajn Djudjara(na bazi Fiata 127), da se krene sa "zamenikom" Bube, kompletom Golf-Polo...
Previranja u VW-u su od minusa od 800 miliona DM 1974, forsiranjem Bube i variant modela, baziranih na sasiji bube, gomili identicnih delova, nasuprot odlicnoj evropskoj, americkoj i japanskoj industriji, pa je lagano skrajnut. Mozda i uz akciju Porsheovog unuka Ferdinanda Piecha(aktuelni predsednik nadzornog odbora VW) i politicko-marketinski spretnog neinzenjera Toni Shmuckera
Dovelo je do profita od plus 1000 miliona DM 1976-e. Leiding je napustio VW 1975, Gol je uveden u prodaju sredinom 1974-e godine...
Od tada se "drze kao pijan plota" modularnog dizajna, "cost cut" filozofije, odrzanja "tradicije", uz politicko finansijsku podrsku drzave.
Sasvim drugacije, od mnogih privatnih ili drzavnih fabrika automobila, koje su imale sasvim drugaciji odnos prema traistu. Drzavne su bile vise "socijalne", sa kilavijim razvojem, dok su privatne pokusavale da "osvoje" kupce i trziste, benefitima za korisnika.
Dizajnom, konstrukcijom, kvalitetnom produkcijom, ili vise tih osobina zajedno..
Pa se zbog tvrdoglave filozofije, da se "drze" jedne tarabe dok ne popusti, desava da common rail PRVI uvede Alfa romeo 156, i pored svih licenci, prava(na termin dizel) i navodnog "razvoja" koje drze Nemci. Sta god da urade, dobro ili polovicno, oni to "patentiraju"..makar bilo i samo ime..TDI.. npr
I nije uopste cudno, sto mnogi proizvodjaci, ukljucujuci i Korejanske, povremeno i poprilicno odskacu od toliko "ortodoksnog" brenda, koji je preterao u "production cost" namerama, preterao i po cenu rizicno loseg kvaliteta komponenti..za sta su ispostavljali i JAVNA obecanja, da ce ga popraviti..ali je, za sada, ostao samo "low cost production" kao imperativ..
Probleme loseg kvaliteta ce "napasti" "menadzmentom reakcije" na problem..
http://www.caradvice.com.au/22...wagen-we-will-improve-quality/