Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 40414 | Odgovora: 175 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?09.03.2011. u 18:40 - pre 159 meseci
Nisi u pravu... uzmi od iste fabrike... uzmi golfa 2 gti i uzmi dizela... znas li mozda nekog dizela a da mu nije otvaran i radjen motor? A znas li nekog da je radio generalnu na golfu gti?
Cak i ne mora gti moze i obican 1.8 benzinac...
Uzeo sam ga za primjer jer svako poznaje nekog ko je radio generalnu na dizelu...

P.S. Voznja po Vojvodini je skoro kao na valjcima

 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8374
*.dynamic.sbb.rs.



+1349 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?09.03.2011. u 18:45 - pre 159 meseci
jnk, ti voziš 2,0 TSI?

Ako je tako, nejasno mi je kako o bilo kom dizelu uopšte razmišljaš...;) (i to nevezano od tipa menjača)

Ako nekada neki dizel i uspe da mu se približi, to samo znači da je to režim gde je taj dizel upao u špic momenta, ali pošto mu taj špic režim vrlo kratko traje, bilo kakvo poređenje i pre i posle tog špica nije umesno. A to u rezultanti pravi ogromnu razliku.

 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?09.03.2011. u 19:20 - pre 159 meseci
dizel motor je termodinamički rasterećeniji u odnosu na benzinca i to stoji kao što je 1+1=2.... stoji i to da ima manju specifičnu potrošnju od benzinca...

.... to su stvari koje opravdano popularišu dizel motor i daju mu prednost nad benzincom.... svaki dizel (pa i onaj starije generacije) će nadživeti sebi sličan benzinac (sličan po radnoj zapremini, snazi, i uslovima eksploatacije) i isti po proizvožaču (nečiji dizeli po kilometraži ne mogu prići ponekim benzinskim motrima tojote, nisana, honde u opsegu zapremina od 1.3l do 2l)

.... međutim... nisu mi jasni "likovi" koji gube glavu za dizelom, a godišnje prelaze 5-15kkm, a takvih je veliki procenat... možda celih 70% .... a tek oni koji malo prelaze a kupuju polovnog dizela... e ti su mi tek nerazumljivi...
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?09.03.2011. u 19:48 - pre 159 meseci
Citat:
Nocni: Nisi u pravu... uzmi od iste fabrike... uzmi golfa 2 gti i uzmi dizela... znas li mozda nekog dizela a da mu nije otvaran i radjen motor? A znas li nekog da je radio generalnu na golfu gti?


Sta nisam u pravu? Pa ti neprestalno spominjes predizelsku eru kao referencu za dokazivanje kvaliteta. Ponavljam, dizel agregati svoju expanziju dozivljavaju u poslednji 15 godina gde sticu znacajnu prednost, i kako statistike pokazuju, postaju briojniji i popularniji.


Ovo su cinjenice.

Da je prednost kojim slucajem bila na strani benzinaca, pre svega mislim na tehnicku prednost, statisika ne bi izgledala ovako. To je valda jasno.

Nema tu nikakvog mesta za teoriju navike. Statistika je u Evropi, ne u Srbiji, a koliko mi je poznato Evropa nije imala sankcije .

Citat:
goat: a tek oni koji malo prelaze a kupuju polovnog dizela... e ti su mi tek nerazumljivi... :)


Kako nije?
Mnogo su vise nejasni oni koji malo prelaze, a kupuju novog i skupog dizela, ako uopste nesto treba da bude nejasno.

Jeftini dizel se danas kupuje za relativno male pare. Razlika u ceni nije velika, ako uopste i postoji. Za neveliku razliku u ceni kupac se odlucuje za dizelasa jer ga ne zanima sto je ovaj benzinac mozda i bolji i ocuvaniji, jer kako racuna, ionako nece potrositi ni jednog ni drugog, pa bar da se jeftinije voza.

Tako otprilike razmisljaju. A, u tome ima i istine: dizelasi su u uslovima gradske voznje realno ekonomicniji, a o performansama da se i ne prica. Tesko da bilo koji atmosferski benzinac moze da parira turbodizelu.

P.S. @Nocni,
ako vec volis da poredis onda za primer uporedi jedan Golf 4 1,6 benzinac od 105 ks sa dizelskim pandanom TDI od 101 KS pa ces i sam zakljuciti u cemu je fora, a cena im skoro ista.
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?09.03.2011. u 19:48 - pre 159 meseci
nebojsa: 2.0 tfsi koga je kasnije nasledio 2.0 tsi(nisu velike razlike ali ih ima). Ma ne znam što se tolko uvatili za to poređenje ja sam to naveo samo kao jednu sitnicu koju sam zapazio kada vozim po magistrali naravno da nije merodavna ali to je nešto što zapažam ja kao krajnji vozač što mi je recimo plus na dizelu u odnosu na tfsi. upravo taj špic o kome govoriš na tim obrtajima mi je dovoljan da nekog preteknem dok sa benzincem moram da šaltam par brzina što je celu sekundu posla duže. I što je najgore ja poredim tdi-a sa tfsiem od 200 ks pa bih izabrao tfsi, ali kada bih ga poredio sa 1.6 fsi ili 2.0 fsi uvek bih pre vozio dizela(čak i da zanemarim potrošnju goriva). Između bmwa 330d i 330i bih opet uzeo dizel, dok bih između 335i i 335d već dobro razmislio
 
Odgovor na temu

Milojkovic

Član broj: 210126
Poruke: 1029
91.150.71.*



+106 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?09.03.2011. u 20:10 - pre 159 meseci
Citat:
Nocni: Nisi u pravu... uzmi od iste fabrike... uzmi golfa 2 gti i uzmi dizela... znas li mozda nekog dizela a da mu nije otvaran i radjen motor? A znas li nekog da je radio generalnu na golfu gti?
Cak i ne mora gti moze i obican 1.8 benzinac...
Uzeo sam ga za primjer jer svako poznaje nekog ko je radio generalnu na dizelu...

P.S. Voznja po Vojvodini je skoro kao na valjcima :D


Ja sam radio generalnu na mom Gti KR 1.8 16 V K jetronic . Uzeo sam ga samo zbog perfektne karoserije bez ijedne tackice i bolesno lepe crne emtalik boje .Auo je bio u fulu 3V ( klima, elelktro Recaro sedista,siber , maglenke, duboki branik , podizaci stakala , klima, VDo dodatni satovi, bilstajn amortizeri, ajbah opruge, ate buseni diskovi dakle ludilo... ali je motor bio los.
Dakle blok je dobio opak ajnzac i nije mi jasno kako je neko tako bolesno mogao cuvati karoseriju a unistiti motor i menjac pa sam ga razbusio ,sve sam popakovao novo i posle toga nije vise bilo problema....sa motorom ali sam zato pride unistio tri menjaca i otkinuo ih od zivota.Kako je taj auto isao to nije bilo normalno.dakle u svakoj brzini ulece u blokadu.Menjac je bio kratak i zato sam voleo da ga mlatim po krivinama i da mu kidam dusu.Ne mozes mu nista dakle samo ga tuci po gasu i sipaj.Ulje sam mu menjao na 5000 sintetika ( 10-60).
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?09.03.2011. u 20:11 - pre 159 meseci
Citat:
jnk
Ja sam ovo razumeo da je ta promena da će ljudi manje kupovati dizele i fabrike će se naći u problemu.


Pogresno si razumeo.

Moj post se odnosio na neke ideje koje su vazile za stare dizele - tipa da mozes da ga vozis par stotina hiljada km bez odrzavanja i da je motor jak k'o zemlja bez previse komplikovanih delova koji mogu da vrisnu.

Novi dizeli su podjednako skupi za odrzavanje kao moderni benzinci jer su i jedni i drugi komplikovani motori sa gomilom skupih stvari koje mogu da crknu - pogotovu kada se u njih sipa djubre od goriva.

Zapravo, najbolja usteda koju neko tu moze da napravi je... redovno odrzavanje i kvalitetno gorivo.

^

Sve ovo je striktno za Srbiju... Na "zapadu" (ne USA) je pitanje kupovine dizel. vs. benzinac prosto pitanje isplativosti a ne navika/predrasuda... Stavis stvari na papir, pa vidis da li ti se dizel vise isplati od benzinca - sa napomenom da nije dizel svuda jeftiniji od benzina... malo ko je zabrinut za to kako ce mu motor izgledati na 200 hiljada km posto ce do tada auto biti prodat.

BTW, mene licno nervira samo jedna stvar kod dizela... O kome god modelu da se radi, posle par godina pocinje da se cuje onaj dizel "clatter" zvuk koji se meni licno bar ne svidja (auto mi zvuci kao kamion)... ne znam zasto se to desava, ali definitivno jeste nesto sto sam do sada mogao da ustanovim... Mercedes, BMW, Audi nebitno... modeli iz 2006-7 vec sada pocinju da se "cuju" :(

E da, i jos jedna stvar... Iz marketinskih razloga auto proizvodjaci uvek forsiraju benzinca kao top-end modele i dizeli su im uvek nesto sporiji.

Tipa, BMW 335i vs. 335d recimo... 335d ima manju snagu (286 vs. 306 konja u stock varijanti), a siguran sam da bez ikakvih problema mogu da ga naprave da bude jaci a i da trosi i dalje manje od benzinca. Kontam da to ima dosta veze sa USA (gde ne vole dizele iz istorijskih razloga i predrasuda - obrnutih)

Doduse... EU proizvodjaci su ostro krenuli u razbijanje predrasuda povodom dizela u USA...



[Ovu poruku je menjao Ivan Dimkovic dana 09.03.2011. u 21:43 GMT+1]
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?09.03.2011. u 20:40 - pre 159 meseci
Citat:
zarsilic: Kako nije?

Jeftini dizel se danas kupuje za relativno male pare. Razlika u ceni nije velika, ako uopste i postoji. Za neveliku razliku u ceni kupac se odlucuje za dizelasa jer ga ne zanima sto je ovaj benzinac mozda i bolji i ocuvaniji, jer kako racuna, ionako nece potrositi ni jednog ni drugog, pa bar da se jeftinije voza.




uh... to je malo teže.... može da se desi.... poznat mi je slučaj "tipa" koji je dva puta pazario "jeftin" dizel... prvi put opel astra kojoj je "crk'o" motorski računar (800E ga koštala popravka), pa onda škoda oktavija super servisirana... posle 5 meseci mu se otkinuo zupčasti remen.... i sve to u periodu od godinu i po dana... maler!?... kada je odrešio kesu po treći put i kupio nešto iz višeg cenovnog ranga bio je miram 5 godina i 200kkm...
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?09.03.2011. u 21:04 - pre 159 meseci
Citat:
goat: pa onda škoda oktavija super servisirana... posle 5 meseci mu se otkinuo zupčasti remen


Ovo ne verujem.

Nikad nisam video (a ni cuo) da je nekom pukao zupcasti kais na TDI motoru.

Ako je tako, onda je lik stvarno veliki baksuz.

Obicno propadne lezaj na vodenoj pumpi ako se ne promeni blagovremeno.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.dip.t-dialin.net.



+7177 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?09.03.2011. u 21:33 - pre 159 meseci
Citat:
jnk
Između bmwa 330d i 330i bih opet uzeo dizel, dok bih između 335i i 335d već dobro razmislio


Interesantno - pri prosloj kupovini automobila sam probao 335d, 335i i M3 (i 650i ali to je druga prica) - i zadrzao se na ovom srednjem ;-)

335d u principu ima jednu prednost - potrosnja je vidno manja od 335i (Spiritmonitor kaze: ~8.5l prosek za 335d, ~11l prosek za 335i)

I to je to... ako pri kupovini auta stavljas akcenat na ekonomiju, 335d je definitivno bolji izbor (pod uslovom da prelazis dovoljno veliki broj km)... mada onda se postavlja pitanje sto ne bi uzeo nesto slabije posto ni 335d nije bas "stedisa" ;-)

Sve ostalo je na strani 335i - zbog turbine(na u starijoj N54 varijanti) poseduje impresivni low-end torque (naravno manji od 335d, ali uporediv sa svim ostalim jakim dizelima ;-) + ima MNOGO bolji zvuk za one koji vole vece obrtaje - redline mu je 7000 rpm.

Naravno, ne kazem da je 335d los, daleko od toga... ali osim manjih troskova eksploatacije ako prelazis 30+ hiljada km godisnje ne vidim neku drugu prednost istog.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?09.03.2011. u 21:44 - pre 159 meseci
Nisam probao nijedan od navedenih ali bih od 335d očekivao da je osetno brži u međuubrzanjima nego 335i, takođe verujem da bi 335i bio zabavniji za vožnju i imao bolji zvuk i bio brži na stazi. Za putovanja opet smatram da je D bolji jer bih ređe svraćao na pumpu ali tu se postavlja pitanje što onda ne bih za te pare uzeo 5icu koja je neuporedivo bolja za tu svrhu. A opet za cenu 335i skoro da može i rs3 da se kupi pa bi i tu bilo diskusije...
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?09.03.2011. u 21:53 - pre 159 meseci
...znam da je dotični "kukao" na "proverenog prijatelja" koji mu je prodao oktaviju...



Citat:
zarsilic

Nikad nisam video (a ni cuo) da je nekom pukao zupcasti kais na TDI motoru.



možda zato što kod tebe dolaze mušterije koje smatraju da se ponekad servis treba (mora) odraditi...

 
Odgovor na temu

mutant

Član broj: 219492
Poruke: 48
178.222.69.*



+28 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 08:19 - pre 159 meseci
Dizeli su popularni jer kad odeš na pumpu i sipaš dizel ili evrodizel država ti za svaki litar daje subvenciju u iznosu od 18,5 dinara. U nekim evropskim zemljama ova subvencija dizela je još i veća, npr. Holandija. U celoj Evropi benzin bez akciza i poreza je iste cene ili malo jeftiniji od dizela, pa i u Americi.

Performanse i kultura rada današnjih dizel motora su mnogo bolji nego pre 15-20 godina, što privlači kupce. A kao što je neko rekao, dugo se nije ulagalo u unapređenje benzinskih motora. Tek sad Fiat izbacuje 0.875l turbo sa 85KS i 105KS (145 i 155Nm), Ford priprema 1l turbo trocilindraš, Hyundai/Kia isto imaju u "pipeline" malolitražni turbobenzinac, VW već ima 1.2, Renault isto. A skoro svi proizvođači u C segmentu imaju trubo benzince kao sredinu i vrh ponude. Opel 1.6T, WV 1.4 i 2.0, Peugeot 1.6, Ford 1.6,.. osim Koreanaca i Japanaca. Alfa Romeo Giulietta ne može da se kupi sa atmosferskim benzincem, samo turbo - 120, 170, 235KS.

Ali pošto smo zemlja gde se u većem procentu kupuju polovna vozila treba da prođe još vremena dok ti turbo benzinci dođu kod nas kao polovnjaci, da bi uticali na smanjenje prodaje turbo dizela. Ali sve to zavisi od kretanja cene goriva u budućnosti, da li će se nastaviti sa subvencionisanjem dizela preko akciza, kakva će biti pouzdanost turbobenzinaca nakon veće kilometraže,...

 
Odgovor na temu

Tyler Durden
Tyler Durden
Beograd

Član broj: 4312
Poruke: 3379
*.verat.net.



+1365 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 09:11 - pre 159 meseci
Ventura, ne fantaziraj. Kladim se da si uzeo dizela i sad moras sam sebi da to opravdas.

Kad god mi neko pokrene neku blesavu pricu o boljim performansama dizela od benzinaca, uz raznorazne tehnicke blabla i neke grafikone, samo mu kazem da mi se javi kad se u F1 pojavi prvi tim koji fura dizel motore.
Do tada, ti mozes na glavu da se okrenes i skakuces, ali dizel < benzin po svim "brzinskim" parametrima.
Beneath civilization's fragile crust, cold chaos churns...
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
82.117.198.*



+768 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 09:18 - pre 159 meseci
@Ventura,

Iz ovoga sto si postavio se ne vidi razlika u performansama osim ako 0.3 sekunde od 0 do 100 ne smatras zancajnim. Takodje, potrosnja nije 50% bolja kod dizela vec oko 20-30%. Takodje, ovde nisi naveo ocekivane troskove odrzavanja i najcescih kvarova za prvih 300 000 kilometara. Tek onda mozemo da pricamo o isplativosti dizela.

Sto se zvuka tice, tacno je da su danasnji dizeli dosta tihi ali to koliko je benzinac ipak tisi se oseti tek kad sednes iz dizela u benzinca i ukapiras da se razlika ipak primeti.
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 09:57 - pre 159 meseci
@nocni: ja sam razmišljao da u tdi-a ugradim plin, ali ne zbog uštede nego zato što bi se dobilo na performansama ali ispostavilo se da dobitak(10ak % max) nije vredan tih para i zauzimanja gepeka.

@tyler: pogledaj 24 sata lemana i audi R10 koji je dizel i pobeđuje nekoliko godina za redom.

Što se tiče ova dva audija, i jedan i drugi su dobri sve zavisi ko šta voli. Ko uzme dizela imaće auto koji u realnoj vožnji mnogo bolje vuče i značajno manje troši, a ko uzme benzinca imaće mnogo uglađeniji motor, neuporedivo bolji zvuk, bolje ležanje, i bolji osećaj u sportskoj vožnji pri većim obrtajima. Znači odrediš sebi šta su ti prioriteti i na osnovu toga izabereš a šta god izabrao nećeš se zaje*ati.
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 852



+152 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 10:06 - pre 159 meseci
Citat:
Tyler Durden

Kad god mi neko pokrene neku blesavu pricu o boljim performansama dizela od benzinaca, uz raznorazne tehnicke blabla i neke grafikone, samo mu kazem da mi se javi kad se u F1 pojavi prvi tim koji fura dizel motore.



Jedno su trke, a drugo je realan zivot na realnim putevima gde su najbitnija medjuubrzanja 80-120km/h


PS. Ako bas insistiras na trkama: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_24_Hours_of_Le_Mans_winners

 
Odgovor na temu

Tyler Durden
Tyler Durden
Beograd

Član broj: 4312
Poruke: 3379
*.verat.net.



+1365 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 10:39 - pre 159 meseci
Kakav crni le mans, koga to interesuje, kakve to veze ima?!
Tu je jedino F1 relevatna i gotovo.
Beneath civilization's fragile crust, cold chaos churns...
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 852



+152 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 11:01 - pre 159 meseci
Mislis da ne mogu da ubace i diesel u F1?

Hajd razmisli, ko ce onda da kupuje benzince?..

Ponavljam, trke nemaju bas mnogo veze sa realnim zivotom gde su najbitnija ubrzanja 80-120

 
Odgovor na temu

su27killeryu

Član broj: 50706
Poruke: 394
213.133.8.*



+334 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 11:27 - pre 159 meseci
Citat:
jnk
@tyler: pogledaj 24 sata lemana i audi R10 koji je dizel i pobeđuje nekoliko godina za redom.


pobjedjuje zato sto su za dizele skroz drugacija pravila nego za benzince, kad bi im se i u F1 dozvolilo da imaju 3 puta vecu zapreminu i 4 turbine (a benzinci da ostanu bez ijedne) mozda bi pobjedjivali i u F1..zapremina za zapreminu benzinci ce uvijek biti efikasniji od dizela, zakon fizike jbg
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 40414 | Odgovora: 175 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.