Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?

Strane: << < .. 2 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 40418 | Odgovora: 175 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

su27killeryu

Član broj: 50706
Poruke: 394
213.133.8.*



+334 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 11:29 - pre 159 meseci
Citat:
DrJekyll: Jedno su trke, a drugo je realan zivot na realnim putevima gde su najbitnija medjuubrzanja 80-120km/h



Najbitnije ti je "medjuubrzanje" 80-120, ne umijes da promijenis brzinu a nisi uzeo automatic(koga sigurno nude u modelu koji ti vozis)?! Pa ko ti je kriv onda?!
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 852



+152 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 11:50 - pre 159 meseci
Umijem, ali dok ti presaltas brzinu ja sam vec obisao kamion.


A da ne pricam o situacijama kad presaltas u nizi stepen, krenes u preticanje, vidis da nailazi neko, vratis se nazad, presaltas u visi, pa opet presaltas u nizi pa krenes da pretices, pa opet naidje neko, pa se opet vratis i presaltas u visi, i tako 3-4 puta.......ne znam, meni to nije uopste interesantno.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9514
89.216.32.*



+10255 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 12:16 - pre 159 meseci
Kad budem vozio F1, svakako ću koristiti benzinski motor. Do tada, dok vozim po ulicama i putevima - Euro Dizel.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

mutant

Član broj: 219492
Poruke: 48
178.222.69.*



+28 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 12:17 - pre 159 meseci
Pa ni to ubrzanje 80-120 u 6. stepenu prenosa za turbobenzince nije neki bauk.

80 to 120 in 6 (in s.) Kph as default unit

VW Golf VI 1.4 TSI 160 PS - 10.5 to 10.5 s.
Audi A3 1.8 TFSI 160 PS - 11.7 s.
Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170 PS - 10 to 10 s.

BMW 120 d 177 PS - 10.2 to 12.5 s.
VW Golf VI 2.0 Tdi 140 PS - 13 to 13 s.
Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 PS - 10.3 to 11.6 s.

http://www.zeperfs.com/en/match2981-1583.htm
http://www.zeperfs.com/en/match3338-2689.htm
http://www.zeperfs.com/en/match3338-3446.htm
http://www.zeperfs.com/en/duel3338-1852.htm

A evo i neko postavio za Golf 5 TDI

TDi
80-120 in 4 :7.2s
80 - 120 in 5 :8.8s
80 - 120 in 6 :11.5s

2 Fsi
80-120 in 4 :7.5s
80 - 120 in 5 :9.1s
80 - 120 in 6 :11.4s
http://mybroadband.co.za/vb/sh...oughts-on-the-Golf-5-TDI/page2


Možda ove sve navedene vrednosti nisu 100% precizne, ali razlika sigurno nije drastična.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 12:21 - pre 159 meseci
Ova stavka - medjuubrzanje od 80 do 120kmh - cak nije ni btina ako 90% vremena vozis u gradu, gde je ogranicenje 50...
 
Odgovor na temu

Tyler Durden
Tyler Durden
Beograd

Član broj: 4312
Poruke: 3379
*.verat.net.



+1365 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 13:22 - pre 159 meseci
Daj da se ne pravimo englezi. Samo gubimo vrijeme i energiju jedni drugima.

Zato sto F1 j*be kevu. Zato sto je to ultimativno moto takmicenje i tu nema sta da se filozofira o nekim drugima.
Da se razumijemo, ja cak i ne volim F1 i rijetko kad je gledam, ali da je top, jeste.
Beneath civilization's fragile crust, cold chaos churns...
 
Odgovor na temu

su27killeryu

Član broj: 50706
Poruke: 394
213.133.8.*



+334 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 13:27 - pre 159 meseci
Citat:
zarsilic: Zasto bas u F1?

Postoji niz drugih takmicenja na kojima se demonstrira sila na kojima su dizelasi osisali benzince. Spomenucu, najpoznatiji i najzahtevniji Dakar reli, pa zatim WRTC sapionat turistickih automobila gde je citavu deceniju vladao TDI sve dog se u poslednjoj godini nije pojavio konkurentan benzinac.


U svim tim takmicenjima se pravila jako razlikuju za dizele i benzince..ili su ogranicena na maximalni broj KS a ne na kubikazu.

Citat:
zarsilic
Previse se oslanjas na NET a pored toga ne razumes ili ne umes bas sve da prevedes.

LPG sa svojim okranskim brojem i sa jos par svojih zanimljivih svojstava, je nocna mora za proizvodjace automobila. Vecina proizvodjaca (mozda se moze reci i bukvalno svi) ne daju ponudu svojih modela na pogon sa tecnim naftnim gasom? Sta mislite zasto?

Kod nas plin za automobile, obzirom da je najveca problematika sa aditivima, ima jedva 85 oktana. Na Zapadu nesto vise, ali i tamo ima problema na relaciji aditivi-ocuvanje zivotne sredine-cene kostanja goriva..


ne znam na kakve aditive mislis..cisti propan ima oko 110 oktana dok butan ima malo vise od 100, kad se izmijesaju imaju oko 105-110 sve zavisi od kvaliteta goriva u svakom slucaju taj broj nikad ne pada ispod 100..koji te je "majstor" to slagao? :)

ima proizvodjaca sa bifuel modelima (Volvo, Fiat, KIA itd. itd. ) a treba uzeti u obzir da dosta garaza u Evropi(u njihovim gradovima nekad je to najlaksi nacin za parkiranje) drzi zabranjen ulazak za plinase(kod nas ne znam ni za jednu takvu), i to je jedina realna mana koje ja mogu da se sjetim
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 852



+152 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 13:29 - pre 159 meseci
Citat:
Ova stavka - medjuubrzanje od 80 do 120kmh - cak nije ni btina ako 90% vremena vozis u gradu, gde je ogranicenje 50...


U gradskoj voznji dizel odnosi jos vecu pobedu, kako po potrosnji tako i po ugodnijoj voznji (jedna brzina je dovoljna)


Citat:
Zato sto F1 j*be kevu. Zato sto je to ultimativno moto takmicenje


OK, al to nema mnogo veze sa uslovima u realnom zivotu.



 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 13:54 - pre 159 meseci
Citat:
Tyler Durden: Daj da se ne pravimo englezi. Samo gubimo vrijeme i energiju jedni drugima.

Zato sto F1 j*be kevu. Zato sto je to ultimativno moto takmicenje i tu nema sta da se filozofira o nekim drugima.
Da se razumijemo, ja cak i ne volim F1 i rijetko kad je gledam, ali da je top, jeste.


Ocigledno nisi upucen u ovu problematiku.

Kada bi se dizel pojavio u F1, sasvim je izvesno sta bi se dogodilo, a dogodilo bi se isto ono sto se desilo i sa 24 sata Lemana. F1 nije nista ni prestiznija ni zahtevnija od Lemana i Dakara. Pre bi se reklo da je obrnuto.

Postojale su. jos sredinom devedesetih, ideje da se dizel ubaci u F1, ali se ubrzo odustalo. Neko je rekao zbog toga sto se nisu mogli usaglasiti standardi, a odgovor bi najverovatnije i najlogicnije mogao da se potrazi na nekoj drugoj strani: onoj ekonomskoj ili finansijskoj. Ne treba pri tome zaboraviti da je F1 vlasnistvo samo jednog coveka koji, ocigledno, dobro zna sta radi.
Uvodjenjem dizelasa u jedno ovakvo takmicenje, zlobnici bi rekli slamcica spasa za ucmale benzince, vrlo brzo bi dovelo do kraha samog takmicenja.


Mozda bi najbolji odgovor na ovo pitanje mogao dati sam VW obzirom da je jos sredinom devedesetih imao ekvivalentan dizel agregat priblizne snage postojecim bolidima. Priblizne snage, ali ne i pribliznih performansi.

Nije tesko pretpostaviti sta bi usavrsavanje nastalo naredne dekade na polju dizel agregata proizvelo na jednom ovakvom hepeningu.


Apropo LPG:

Postojanje ovakvog energenta nije novijeg datuma. Bilo je dovoljno vremena da se razmase i pokaze koliko moze. Bilo je i pokusaja, pricalo se pa cak i galamilo kao ce plin "pojesti" konkurenciju, i sta? Sta se do danas dogodilo? Prakticno nista, a koako stvari stoje i kakve su trenutne tendencije, nista od toga nece ni biti. Novi visoko efikasni agregati zahtevaju primereno gorivo. Zahtevaju, neko ce reci, laboratorijski benzin i u tome vide svoju perspektivu.

Previse je mala verovatnoca da ce proizvodjaci motora svoj razvoj bazirati na LPGu kao izvoru napajanja, jer da su hteli, vec bi ucinili.

Kako danas stvari stoje, uz "malu" pomoc u vidu represivnih mera koje pojedine drzave sprovode prema dizelasima, i uz svestrani razvog bi i triturbo benzinskih agregata, mogu se stvari preokrenuti.

U protivnom, dizel ce, kao vladari, ostati jos dugo.

Citat:
su27killeryu:ne znam na kakve aditive mislis..cisti propan ima oko 110 oktana dok butan ima malo vise od 100, kad se izmijesaju imaju oko 105-110 sve zavisi od kvaliteta goriva u svakom slucaju taj broj nikad ne pada ispod 100..koji te je "majstor" to slagao? :)


Nije potrebno niko da mi kaze jer sam dovoljno sposoban sam da izmerim sta se od parametara pomera kada se koristi plin ili benzin.
Jedno 20 godina to radim. O 100 oktana se na plinu moze samo mastati.
 
Odgovor na temu

Tyler Durden
Tyler Durden
Beograd

Član broj: 4312
Poruke: 3379
*.verat.net.



+1365 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 14:00 - pre 159 meseci
E svasta cu ovdje procitati... :(

Umorio sam se od ove teme. Uzivajte dalje sami :)
Beneath civilization's fragile crust, cold chaos churns...
 
Odgovor na temu

ventura

ventura
Član broj: 32
Poruke: 7781
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+6455 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 14:26 - pre 159 meseci
Citat:
mutant:
U ovom primeru to je tačno, ali ja sam ipak mislio na ove nove turbobenzince. Ovaj Audi 3.2 FSI je stari motor i ima manji obrtni momenat od 1.75l turbo benzinca u Alfi Giulietti.

Ja ne znam da li je taj 3.2l motor stari ili novi, i kakva je tehnologija da li je sa turbinom ili ne. Iskreno - zabole me.

Ja to gledam ovako:
Da li dizel ima bolje performanse - ubrzanje, međuubrzanja, krajnju brzinu? Ima.
Da li dizel manje troši? Da, troši 50% manje.

I tu je slučaj jasan, zabole me da li je benzinac turbo ili ne, ili unutra patuljci vrte pedale.

Citat:
Tyler Durden:
Ventura, ne fantaziraj. Kladim se da si uzeo dizela i sad moras sam sebi da to opravdas.

Da, vozim dizela, ali odakle ti ideja da je mene nešto sramota zbog toga? Da li bi mogao da mi pojasniš zbog čega bi me bila sramota? Ono, vozim se u autu od 40-50 hiljada evra, i pored mene stane Hyndai benzinac i ja se pojedem od blama?!?

Dizeli danas kidaju benzince po performansama i ekonomičnosti, to je činjenica koja je meni bitna. Da li će spolja da mi piše 3.0TDI ili 3.2FSI mi uopšte nije bitno.

Citat:
tdusko:
Iz ovoga sto si postavio se ne vidi razlika u performansama osim ako 0.3 sekunde od 0 do 100 ne smatras zancajnim. Takodje, potrosnja nije 50% bolja kod dizela vec oko 20-30%. Takodje, ovde nisi naveo ocekivane troskove odrzavanja i najcescih kvarova za prvih 300 000 kilometara. Tek onda mozemo da pricamo o isplativosti dizela.

Što se tiče performansi, kada auto ide 10.5 ili 10.8 sekundi do 100, to onda nije bitna razlika... Međutim kada auto ide 6.3 ili 6.6 to jeste razlika. Što je manje vreme do stotke, to je bitnije vreme u stotinkama i skuplje ga plaćaš.

Potrošnja po onom grafikonu govori ovako:
Dizel troši 8.9 litara
Benzinac troši 13.5 litara

Ako ćemo precizni, benzinac troši tačno 51.6% više od dizela. Da li su ove brojke u litrima tačne, verovatno nisu, ali fabrika jednako laže i za jedan i drugi model, pa je odnos potrošnje isti.

Ali na kraju krajeva, čak da je razlika u potrošnji 'samo' 20-30%, malo li je?

Meni je 30% uštede u potrošnji na godišnjem nivou 2000 evra, pa čak i nekome ko prelazi manje kilometara to je opet značajna razlika. A ja ovde ne nagađam da je potrošnja manja 20-30%, već uzmem digitron u ruke i izračunam da je ona 51% manja na osnovu javno objavljenih fabričkih podataka.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 15:14 - pre 159 meseci
Citat:
DrJekyll:U gradskoj voznji dizel odnosi jos vecu pobedu, kako po potrosnji tako i po ugodnijoj voznji (jedna brzina je dovoljna)


Ne bih se slozio. Zavisi i od menjaca. Ovo mogu i ja sa mojim atmosfercom uz malu potrosnju. A mogu i petom da vozim po bulevarima bez problema.

Ali je tako podesen menjac u odnosu na snagu motora...

Ima jos dosta, atmosferskih, benzinaca koji to mogu...

Recimo 1.6 Valvematic u Aurisu i Avensisu... uz neverovatno malu potrosnju (ide ispod 5 l na magistrali), a po gradu ide i dosta ispod 8...

A vec na 50kmh sugerise petu brzinu... i lepo ide tako po gradu:)
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8374
*.dynamic.sbb.rs.



+1349 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 15:25 - pre 159 meseci
Citat:
DrJekyll
U gradskoj voznji dizel odnosi jos vecu pobedu, kako po potrosnji tako i po ugodnijoj voznji (jedna brzina je dovoljna)


Ovo je još jedna totalna besmislica.

Upravo je obrnuto, u gradskoj vožnji dizel smara zbog svojih kratkih prenosa i uskog područja radnog momenta koje iziskuje veoma često menjanje brzina.

Po tom pitanju je i atmosferski benzinac (koji drugom ide od nule do skoro 100) bolji od dizela i omogućava značajno ređe menjanje i lagodniju vožnju.
 
Odgovor na temu

DrJekyll

Član broj: 26330
Poruke: 852



+152 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 15:34 - pre 159 meseci

Ja sam jedan od mnogobrojnih koji se isto kao vi kleo u benzinca dok nije kupio prvi savremeni dizel.

Shvaticete jednog dana u kojoj ste zabludi bili.


 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 15:47 - pre 159 meseci
nebojsa: dizel se vozi u rasponu od 2 do 4 hiljade obrtaja i praktično si uvek u zoni dobrog obrtnog momenta dok sa atmosferskim benzincem tek od 3-4 hiljade obrtaja dobijaš neku snagu pa je zato dizel lakše voziti u gradu od atmo benzinca. Naravno pod uslovom da ne voziš kao penzioner pa ti nije preterano bitno da li imaš snage ili ne. Pričam o dizelima i atmosferskim benzincima do 2000 kubika. Ja sam prešao 100k km sa turbo dizelom, 70k sa turbo benzincem i 50k sa atmosferskim benzincem pa govorim iz iskustva.
 
Odgovor na temu

vilil1

Član broj: 174605
Poruke: 765



+1499 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 15:50 - pre 159 meseci
Slazem se. U gradskoj voznji, 40-50-60km/h, kreni, stani, uspori pa daj gas...obrtni moment znaci dosta. I dizeli su u takvoj, gradskoj, voznji bolji.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 16:14 - pre 159 meseci
Hmmmm vozio sam neke moderne CR dizele po gradu i jesu, u dosta slucajeva, bolji od nekih atmo benzinaca u gradskoj voznji, malo je lagodnija voznja.

Ali ne toliko koliko sam mislio. Vozio sam i turbo benzince i oni su bas opusteni u gradu - imaju VELIK dijapazon obrtnog momenta i snage, pa jos bolje mogu da se voze po gradu.

Ili pomenuti Valvematic motor. Nije toliko zivahan, nije ni trom, ako ocete da grize mora se stisne, ali po gradu je podesen nevidjeno dobro tako da je voznja neverovatno lagodna, sve moze u 4. ili 5. stepenu prenosa.

Na magistrali taj motor briljira prosto. Uspevali su na testovima da spuste na 4,1 litru potrosnju!

A sa normalnom voznjom oko 5 litara. Sto je odlicno za automobile teske 1300kg... i 1600 kubika. Obrtni momenat je maltene ravan... pa hvata na niskim obrtajima oko 90% raspolozivog momenta i drzi do visokih, naravno normalne voznje. Za zustriju voznju ih treba naravno zgaziti. Ali su podeseni bas dobro.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 17:30 - pre 159 meseci
^ Slazem se sa ovim... toyota valvematic ili mozda honda i-VTEC... su vjerovatno i najbolji izbor za ove nase uslove i za ovu nasu hronicnu besparicu...
Nema skupih kvarova, nema turbine, nema DPF-a, nema zupcasti, ne zavisi od kvaliteta goriva, nema pritiska ni na strani goriva niti na strani vazduha...
Kad se provoza valvematik stice se utisak mnogo vece kubikaze i vrlo se pristojno odaziva na gas... Mnogo ce manje para potrositi nego bilo koji dizel a pogotovo posle malo vece kilometraze kad krenu kvarovi i problemi... Kad je tojotin VVTi u pitanju vecina se nikada nije ni pokvarila... valvematic je slican a jos noviji i unaprijedjen sistem... ne moze se sa sigurnoscu reci da ce da traje kao vvti ali bih ga ja uvijek uzeo i bez garancije, na osnovu kvaliteta prethodnih modela...

Vecina vas je protiv atmosverskog benzinca, a ja bi kad bi me interesovala ta neka srednja klasa, uvijek njega kupio...

 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 17:42 - pre 159 meseci


 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3740
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?10.03.2011. u 18:17 - pre 159 meseci
^Lako je Clarksonu da se qrci... ti vozis tfsi pa ti je smijesno, ja vozim auto 3 put skuplji od tvog golfa i vjerovatno nikad nebi vozio yarisa, ali treba biti realan, taj mali yaris verso je nedosanjan san za mnoge ovdje kod nas i odlican je auto... Uostalom, Clarkson nikad nebi pomenuo da je u mini morisu kojeg obozava 1.4 dizel iz bas takve toyote yaris...
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Zasto su kod nas toliko popularni dizeli?

Strane: << < .. 2 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 40418 | Odgovora: 175 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.